Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2012, 15:15   #181
goebezig
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2009
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo?
Omdat kinderen dood stenigen bvb. op geen enkele manier kan worden aanzien als moreel verantwoord, niettegenstaande worden we wel dat advies aangereikt in het oude testament wanneer onze kinderen zouden "stout" zijn.
goebezig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:28   #182
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Omdat kinderen dood stenigen bvb. op geen enkele manier kan worden aanzien als moreel verantwoord, niettegenstaande worden we wel dat advies aangereikt in het oude testament wanneer onze kinderen zouden "stout" zijn.
En waar wordt dit oude testament nog toegepast?
In welk land mogen Joden of Christenen hun kinderen stenigen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:33   #183
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat argument van die pedopartij in Nederland is zo te weerleggen, het gaat niet over toestemming, maar over machtsevenwicht, wat volwassenen altijd hebben op kinderen, bovendien kunnen kinderen de gevolgen van hun daden niet inschatten zoals volwassenen dit doen. Bij mijn weten heeft de pedopartij ook geen succes geboekt.

Beweren dat dit " wijst op de eerste stappen die holebi's gezet hebben" om vervolgens op te roepen dat " wij dit een halt moeten toeroepen" getuigt van haat en discriminatie, blijkbaar kunt u gewoon niet aanvaarden dat onder VOLWASSENEN diversiteit is betreffende seksuele geaardheid.

Mag ik vragen op welke dag u besloot hetero te zijn? Want volgens u is seksuele geaardheid dus een keuze,en niet gewoon wie je bent.
PFFFFFFFF!
Alicke, het gaat hier niet over holebis, ook niet over het al dan niet weerlegbare van deviante gedragswijzen of ideeën daarover...
Wel over een evolutie in onze samenleving die op termijn wel degelijk zal uitmonden in de erkenning, gedoging en uiteindelijk legalisering van zaken zoals pedofilie en bestialiteiten...
En de vraag is of men vindt dat dit kan of niet.
Of er daartegen moet opgetreden worden of niet?
Seks hebben met een dier of een kind, iets waarvoor die mensen ijveren, is namelijk geen mening maar een daad.
En die groepen gebruiken al de verwijten die jij hier aan mij maakt met veel plezier, en bewust, om hun doelstelling te bereiken.
Dat ik jou zere teentjes heb betreden is jammer maar heeft op deze draad in geen enkel opzicht betrekking.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:39   #184
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fout.
Homoseksualiteit is een aangeboren diversiteit van normale seksuele beleving, pedofilie is dat echter niet.
Waarom dat zo is werd al toegelicht, nu maar hopen dat u kunt lezen!
Dus homofilie is even normaal als een klompvoet? Waar heb ik dat nog gehoord?
En wat heeft dat in godsnaam te maken met deze draad?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:49   #185
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Raar om homoseksualiteit te vergelijken met genocide of bestialiteit.

Er is een duidelijk verschil en om het puur bij seks te houden; bij homoseksualiteit komen de rechten van geen enkel van de betrokken partijen in het gedrang. Wat wel zo is bij bestialiteit, pedofilie of genocide...

Als je wil argumenteren over de seksuele rechten van tieners, dan wil ik nog wel gaan voor zever dat een cultureel fenomeen is, maar om te beweren dat openlijke acceptatie van homoseksualiteit aanleiding geeft tot openlijke aanvaarding van bestialiteit en pedofilie vind ik wat ver gezocht.

Bovendien kun je als pedofiel bvb. geen "extra rechten" inzake uw seksuele praktijken eisen, aangezien deze rechten onwettig zouden zijn. Wel kun je gelijke rechten eisen van de maatschappij, maar als pedofiel heb je dat al. Pedofiel zijn zonder in te leveren aan persoonlijke rechten is perfect mogelijk, zolang je de rechten van een ander niet schendt.
Er wordt, door mij althans hier geen enkel vergelijk gemaakt tussen die zaken. Wel wordt er op gewezen dat verdedigers van die zaken in opvallend veel gevallen met dezelfde retoriek afkomen en dat de successen van die politiek door de verdedigers gestaag gekopieerd worden.
Uiteraard om voor de betrokken groepen dezelfde erkenning en legalisering te bekomen die hun voorgangers op dit vlak realiseerden.
De enige manier waarop ik die groepen onder één zelfde noemer breng is het feit dat zijn, met veelal dezelfde slogans en middelen, allemaal rechten en erkenning proberen af te dwingen in een samenleving die dat niet zomaar zonder slag of stoot toelaat.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:18   #186
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Met die mening kun je altijd naar een psychiater.
En de bijbel lag niet onder mijn kerstboom.
En ik wil je niet bang maken maar heeft niemand je ooit vertelt dat niet enkel Sinterklaas een fabeltje is maar er ook altijd al homo's waren?
Oh ja ? Niet lang geleden ( begin december ) heb ik nog een Sinterklaas gezien met mijn eigen ogen, en ook enkele homo's. Dus, beiden bestaan nog steeds. Trouwens, misschien is ook Sinterklaas wel een homo, ik betrouw dat niet zo, mannen met jurken.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:20   #187
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
We , jongetje, gaat niet over lesbo's maar over vrouwen die mannen leuk vinden, behalve wanneer ze te dom zijn om hooi te eten, dan staat er niemand in de rij.
Vrouwen te dom om hooi te eten, dat gaat toch goed samen met mannen te dom om hooi te eten ? Wat is dat nu ?
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:22   #188
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de bijbel?
mja, als een 2000J sprookjesboek uw moreel kompas is dan ben je uitgeklapt hé
stap eens in die teletijdmachine richting 2013

enne ,wie dat sprookjesboek als morele leidraad gebruikt wordt meestal afgeraden om zelf te denken.
Hola, met zulk soort uitspraken ga je niet alleen vrienden maken...
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:25   #189
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Omdat kinderen dood stenigen bvb. op geen enkele manier kan worden aanzien als moreel verantwoord, niettegenstaande worden we wel dat advies aangereikt in het oude testament wanneer onze kinderen zouden "stout" zijn.
Christenen volgen vooral het Nieuwe Testament dacht ik. Het Oude, dat is voor de joden. En zelfs zij volgen al heel lang die teksten niet letterlijk meer. In Israël word niemand gestenigd als hij/zij " stout " is.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:25   #190
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
PFFFFFFFF!
Alicke, het gaat hier niet over holebis, ook niet over het al dan niet weerlegbare van deviante gedragswijzen of ideeën daarover...
Wel over een evolutie in onze samenleving die op termijn wel degelijk zal uitmonden in de erkenning, gedoging en uiteindelijk legalisering van zaken zoals pedofilie en bestialiteiten...
En de vraag is of men vindt dat dit kan of niet.
Of er daartegen moet opgetreden worden of niet?
Seks hebben met een dier of een kind, iets waarvoor die mensen ijveren, is namelijk geen mening maar een daad.
En die groepen gebruiken al de verwijten die jij hier aan mij maakt met veel plezier, en bewust, om hun doelstelling te bereiken.
Dat ik jou zere teentjes heb betreden is jammer maar heeft op deze draad in geen enkel opzicht betrekking.
Kunt u me niet kleinerend aanspreken met " Aliceke"?
Of moeten vrouwen bij u ook nog een gevecht leveren om met hetzelfde respect als mannen behandeld te worden?
Ik vind uw mening ronduit hypocriet, moslims moeten we in de gaten houden omwille van vrouwenrechten, maar u en uw club niet, die even grote religieuze fanatici zijn wanneer het over holebirechten gaat?

En dan vraagt uw partij zich af waarom u achteruit boert met de snelheid van een TGV?
De meeste mensen zijn geen domme kloten meer, geen ongeletterde arbeiders die uw onzin over bijvoorbeeld holebi's slikken, die trouwens stignatiserend en beledigend is.
Volgende keer toch eens uw commentaren voorleggen aan de moderatie, met de vraag of discriminatie op dit forum kan en mag.
Want mensen omwille van hun seksuele geaardheid op dezelfde lijn zetten met strafbare feiten zoals bestialiteit en pedofilie is wel degelijk discriminatie.

Uw partij heeft zijn teloorgang te danken aan verregaande achterlijkheid. Niemand gelooft uw onzin nog, niet over holebi's en niet over moslims en rechten waarvoor u zou opkomen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:26   #191
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Hola, met zulk soort uitspraken ga je niet alleen vrienden maken...
Hoe moet je die boeken dan noemen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:28   #192
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Vrouwen te dom om hooi te eten, dat gaat toch goed samen met mannen te dom om hooi te eten ? Wat is dat nu ?
Je onderschat vrouwen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:31   #193
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Oh ja ? Niet lang geleden ( begin december ) heb ik nog een Sinterklaas gezien met mijn eigen ogen, en ook enkele homo's. Dus, beiden bestaan nog steeds. Trouwens, misschien is ook Sinterklaas wel een homo, ik betrouw dat niet zo, mannen met jurken.
En niemand vertelde je ondertussen wie echt is en wie niet?
En dan wilt gij een lief? Zelfs hele domme vrouwen zeten dat homo's echt zijn maar Sinterklaas niet.
Ben je ook bang voor de paus? En Schotten, lukt dat nog wat? Of ben je bang voor alle mannen met jurken en wat zegt een psychiater over die fobie?
Ik wil u maar helpen he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:32   #194
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Er wordt, door mij althans hier geen enkel vergelijk gemaakt tussen die zaken. Wel wordt er op gewezen dat verdedigers van die zaken in opvallend veel gevallen met dezelfde retoriek afkomen en dat de successen van die politiek door de verdedigers gestaag gekopieerd worden.
Uiteraard om voor de betrokken groepen dezelfde erkenning en legalisering te bekomen die hun voorgangers op dit vlak realiseerden
.
De enige manier waarop ik die groepen onder één zelfde noemer breng is het feit dat zijn, met veelal dezelfde slogans en middelen, allemaal rechten en erkenning proberen af te dwingen in een samenleving die dat niet zomaar zonder slag of stoot toelaat.
Citaat:
Man trouwt hond


In Australië is een man met zijn hond getrouwd. Het huwelijk tussen Joseph Guiso en Honey, een blonde labradorteef van 5 jaar, werd bijgewoond door 30 familieleden en vrienden…………..

“Dit is pure liefde en heeft niets met seks te maken’, aldus de opgetogen bruidegom.

Het bijzondere paar besliste een tijdje geleden de grote stap te wagen tijdens een wandeling in het park toen daar en bruiloft aan de gang was. “Dat zouden wij kunnen zijn, zei ik toen”. aldus Joseph. “Honey antwoordde niet en dat beschouwde ik maar als een ‘ja’”, aldus de man.

“Als gelovige kon ik niet langer ‘in zonde leven’ met mijn Honey. Vandaar dit huwelijk”, grapt de gehuwde man. Het bruidspaar maakt een huwelijksreis naar een van de parken in hun woonplaats Toowoomba.
Trouwreportge in de Daily Mail

http://relatie.blog.nl/apart/2010/12/03/man-trouwt-hond

En nu nog adopteren, hé...
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:43   #195
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En niemand vertelde je ondertussen wie echt is en wie niet?
En dan wilt gij een lief? Zelfs hele domme vrouwen zeten dat homo's echt zijn maar Sinterklaas niet.
Ben je ook bang voor de paus? En Schotten, lukt dat nog wat? Of ben je bang voor alle mannen met jurken en wat zegt een psychiater over die fobie?
Ik wil u maar helpen he?
De paus vind ik verschrikkellijk, echt een levende nachtmerrie. En verder, ik geloof in wat ik zie. Ik zie Sinterklaas = Sinterklaas bestaat. En jij mag mij niet discrimineren om mijn geloof, ook al vind je dat dom en belachelijk.
Ik bvb zou homo's dom en belachelijk kunnen vinden, toch discrimineer ik die niet, ik respecteer die mensen , of niet soms ? Wel, neem daar een voorbeeld aan en wees een beetje toleranter.
Het is tegenwoordig immers de mode om tolerant te zijn tegenover de allergekste en smerigste zaken, mensen en groepen, wees dus niet ouderwets en doe mee aan de collectieve zinsbegeestering.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:44   #196
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je onderschat vrouwen!
Hangt er vanaf de welke.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:48   #197
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe moet je die boeken dan noemen?
Zowat de helft van de mensheid leest in boeken die ze voor heilig houden, en onttrekt daaruit een moraal die hen belet zich door hun laagste instincten te laten beheersen. " gij zult niet doden ", " gij zult niet stelen " enz. komt in ongeveer allen terug.
Trek uw conclusie en noem ze zelf maar hoe je wil.
Ik noem ze gewoon " boeken ".
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:50   #198
nachtwaker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u me niet kleinerend aanspreken met " Aliceke"?
Of moeten vrouwen bij u ook nog een gevecht leveren om met hetzelfde respect als mannen behandeld te worden?
Ik vind uw mening ronduit hypocriet, moslims moeten we in de gaten houden omwille van vrouwenrechten, maar u en uw club niet, die even grote religieuze fanatici zijn wanneer het over holebirechten gaat?

En dan vraagt uw partij zich af waarom u achteruit boert met de snelheid van een TGV?
De meeste mensen zijn geen domme kloten meer, geen ongeletterde arbeiders die uw onzin over bijvoorbeeld holebi's slikken, die trouwens stignatiserend en beledigend is.
Volgende keer toch eens uw commentaren voorleggen aan de moderatie, met de vraag of discriminatie op dit forum kan en mag.
Want mensen omwille van hun seksuele geaardheid op dezelfde lijn zetten met strafbare feiten zoals bestialiteit en pedofilie is wel degelijk discriminatie.

Uw partij heeft zijn teloorgang te danken aan verregaande achterlijkheid. Niemand gelooft uw onzin nog, niet over holebi's en niet over moslims en rechten waarvoor u zou opkomen.
Het enige dat die man wil aantonen is dat onze samenleving moreel achteruit gaat. En ik kan hem geen ongelijk geven daarin.
Als ik zo alle vetlapperij bezie die tegenwoordig gebeurt...Zelfs midden op straat !

Laatst gewijzigd door nachtwaker : 27 december 2012 om 16:51.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 19:20   #199
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Er wordt, door mij althans hier geen enkel vergelijk gemaakt tussen die zaken. Wel wordt er op gewezen dat verdedigers van die zaken in opvallend veel gevallen met dezelfde retoriek afkomen en dat de successen van die politiek door de verdedigers gestaag gekopieerd worden.
Uiteraard om voor de betrokken groepen dezelfde erkenning en legalisering te bekomen die hun voorgangers op dit vlak realiseerden.
De enige manier waarop ik die groepen onder één zelfde noemer breng is het feit dat zijn, met veelal dezelfde slogans en middelen, allemaal rechten en erkenning proberen af te dwingen in een samenleving die dat niet zomaar zonder slag of stoot toelaat.
Het enige argument dat u kon aanbrengen is al vaak genoeg de grond ingeboord.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 22:06   #200
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Zowat de helft van de mensheid leest in boeken die ze voor heilig houden, en onttrekt daaruit een moraal die hen belet zich door hun laagste instincten te laten beheersen. "
Bij die 1000'en kinderverkrachtende pastoors/broeders/nonnen is dat alleszins niet echt gelukt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Trek uw conclusie en noem ze zelf maar hoe je wil. Ik noem ze gewoon " boeken ".
de bijbel is inderdaad gewoon een boek. maar ook jij hecht aan dit boek meer waarde dan voor een ander gewoon boek.
ik kan de bijbel niet eens sprookskesboek noemen zonder de nodige commentaren.

wel interessant hoe de ene of andere beweert dat het OT voor hem niet telt.
moest het niet meetellen zou het mi niet tot de bijbel behoren. of is de bijbel een soort van delhaize (ik pak mee wa ik tof vind en de rest laat ik liggen?)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be