Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2008, 21:07   #181
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Een atheïst is iemand die zegt: 'ik weet dat God niet bestaat'
Die positie is onhoudbaar en inconsistent. Als hij zegt ik weet het, dan zegt hij ook, ik heb alle kennis die er is, ben overal geweest in het heelal en heb alle wonderen en mirakel onderzocht en ik weet dat hij niet bestaat.

Het zou logischer zijn dat hij zegt dat hij een agnost is.
Als vrijwel alle religieuzen er onderling andere opvattingen op na houden kun je meteen al vaststellen dat het de religieuzen zèlf zijn die hun eigen goden maken. Dan is het voor een normaal denkend mens zonneklaar dat de argumenten van de religieuzen over het bestaan van een opperwezen nauwelijks hout snijden en dat die van de atheisten/vrijdenkers/agnosten een aanzienlijk vastere grond hebben.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 22:41   #182
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Een atheïst is iemand die zegt: 'ik weet dat God niet bestaat'
Die positie is onhoudbaar en inconsistent. Als hij zegt ik weet het, dan zegt hij ook, ik heb alle kennis die er is, ben overal geweest in het heelal en heb alle wonderen en mirakel onderzocht en ik weet dat hij niet bestaat.

Het zou logischer zijn dat hij zegt dat hij een agnost is.
Echter:

1. de hoeveelheid aanwijzingen en bewijzen dat de wetenschap het bij het rechte eind heeft wat betreft evolutie en het ontstaan van het heelal en de aarde

2. en het totaal gebrek aan bewijzen dat god bestaat of dat de aarde maar 6000 jaar oud zou zijn

betekent dat de christenen er met hun god met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid naast zitten.

Of anders gezegd: het christendom is een geloof gebaseerd op een boek waarvan het waarheidsgehalte allerminst aangetoond is, en op een god die nooit aangetoond verschenen is of bestaat. Atheisten baseren zich dan weer op wat wel ontdekt en aangetoond is.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 13:15   #183
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.696
Standaard

Tjah, wat fantaseren we allemaal niet om het feit dat we wormvoer worden niet onder ogen te moeten zien?
Waarom kunnen we niet denken: goed voor de wormkes en de kippen die de wormkes opvreten en onze nakomelingen die de kippen opvreten?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 13:18   #184
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Echter:

1. de hoeveelheid aanwijzingen en bewijzen dat de wetenschap het bij het rechte eind heeft wat betreft evolutie en het ontstaan van het heelal en de aarde

2. en het totaal gebrek aan bewijzen dat god bestaat of dat de aarde maar 6000 jaar oud zou zijn

betekent dat de christenen er met hun god met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid naast zitten.

Of anders gezegd: het christendom is een geloof gebaseerd op een boek waarvan het waarheidsgehalte allerminst aangetoond is, en op een god die nooit aangetoond verschenen is of bestaat. Atheisten baseren zich dan weer op wat wel ontdekt en aangetoond is.
Er zou geen wetenschap of onderzoek zijn had God de dingen niet geschapen die te onderzoeken en te waarnemen zijn.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 14:26   #185
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Er zou geen wetenschap of onderzoek zijn had God de dingen niet geschapen die te onderzoeken en te waarnemen zijn.
Ole !

Hoogstaande argumentatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be