Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2010, 17:12   #181
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Enfin: daarom heeft God zijn tweede Zoon harriechristus naar deze aarde gezonden.
Maar omdat ook deze eindeloos wordt getreiterd, is de kans groot dat God er dit keer genoeg van heeft en de aarde met al zijn levend heir aan de duivel over zal geven.
Weet je wat een/de (de bijbel is niet erg duidelijk omtrent het aantal satans) satan is Harrie? Een lid van de oppositie, iemand die god een beetje tegengas geeft. In Job gedoogt god dat nog, misshien heeft hij satans wel speciaal voor dit doel gemaakt. In openbaringen of daaromtrent kiepert hij de boel kennelijk de hel in. Doet me denken aan een andere creatie van hem die niet helemaal goed wilde luisteren en daarvoor uit het paradijs geschopt werd. De kans dat satan onze vrijheid enigzins respecteert lijkt groter dan de kans dat god dat ooit zal doen. En als hij dat niet doet is hij in ieder geval niet almachtig. Ik ben in ieder geval beschikbaar voor de functie van rebellenleider en eerste president van de helse republiek. Alleen jammer dat ik op den duur toch verkiezingen zal moeten gaan uitschrijven...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 november 2010 om 17:13.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 18:56   #182
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Weet je wat een/de (de bijbel is niet erg duidelijk omtrent het aantal satans) satan is Harrie? Een lid van de oppositie, iemand die god een beetje tegengas geeft. In Job gedoogt god dat nog, misshien heeft hij satans wel speciaal voor dit doel gemaakt. In openbaringen of daaromtrent kiepert hij de boel kennelijk de hel in. Doet me denken aan een andere creatie van hem die niet helemaal goed wilde luisteren en daarvoor uit het paradijs geschopt werd. De kans dat satan onze vrijheid enigzins respecteert lijkt groter dan de kans dat god dat ooit zal doen. En als hij dat niet doet is hij in ieder geval niet almachtig. Ik ben in ieder geval beschikbaar voor de functie van rebellenleider en eerste president van de helse republiek. Alleen jammer dat ik op den duur toch verkiezingen zal moeten gaan uitschrijven...
een satan die verkiezingen uitschrijft......nee: dat is natuurlijk wel een lachertje....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 19:00   #183
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
inderdaad, wat baten kaars en bril...
hoe gaat het verder?

....als de geest niet wil?

De mens moet ook ervaren tot diep in zijne botten hoe hij geheel en al weg kan rotten......voor ie eindelijk luisteren wil....en dan eindelijk bevat: harriechristus heeft toch gelijk gehad.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 19:04   #184
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ga jij ook met je klak rond na elke preek, harriechristus ?
Geld heb ik voldoende (al ben ik zeker niet rijk), maar van enig begrip heb ik van mijne parochianen nog niks gemerkt....ze zitten er maar wat zielloos bij......ze denken: straks wordt het winter en daarna wordt het weer mei.....

Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 november 2010 om 19:16.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 19:10   #185
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Darwin en Einstein bekeek men toch ook als zonderlingen, zo niet volslagen mafketels...En als harriechristus nu eens gelijk had ? je zou er beter aan doen om hem niet te treiteren, wie weet maak je zijn pa wel boos !
Heel goed gezien: het geduld van God in de hemel is niet eindeloos.

Wel heeft God een zeer goed geheugen en het zou kunnen zijn dat je alles "cent voor cent" ( bij wijze van spreken ) moet terugbetalen wat je mij hebt aangedaan.

Oftewel, zal God jou vragen: "waarom heb je mijn zoon niet geholpen, toen deze er geheel en al alleen voor stond!"

En beschaamd kijk je dan naar de grond en je durft niks te zeggen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 19:12   #186
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nu nog wachten op de kruisiging.
Komt die op TV of alleen op youtube? Wanneer?
Ook hier op het Forum kan je het elke dag weer zien.
Je bent zelf medeplichtig en hebt het blijkbaar niet door.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 19:14   #187
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Harrie is rechts gaan stemmen, en dat beschouwd hij als gelijkstaand aan gekruisigd worden*. Ik weet alleen niet of hij al is wederopgestaan.

*=Zijn woorden, niet de mijne.
Nee: links laat het nog steeds afweten, want die houdt meer van Allah dan harriechristus.

En er zijn ook velen die meer van Allah houden, dan van harriechristus.

Maar ook zij zijn dwalende en ook hen wacht een flinke bestraffing.

Sura 44 van de Koeran.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 10:50   #188
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
een satan die verkiezingen uitschrijft......nee: dat is natuurlijk wel een lachertje....
Hij hoeft het niet te doen hoor, dat regel ik zelf wel als hij vastgebonden in de diepste donkerste put zit. Tenslotte is hij niet almachtig, kan hij overleden mensen niet doden en is de hel niet zijn kasteel, maar zijn gevangenis. Hij maakt geen kans tegen pakweg honderdmiljoen mensen. Sterker nog, het zou me niks verbazen als hij al lang niet meer de baas is.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 10:52   #189
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nee: links laat het nog steeds afweten, want die houdt meer van Allah dan harriechristus.

En er zijn ook velen die meer van Allah houden, dan van harriechristus.

Maar ook zij zijn dwalende en ook hen wacht een flinke bestraffing.

Sura 44 van de Koeran.
O ja, en rechts heeft je atoom"theorie" wel allang aanvaard. Geert Wilders zei dat laatst nog op televisie: "Het kwam niet door Lucassen, het waren de ruimteschepen!"
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 14:46   #190
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Weet je wat een/de (de bijbel is niet erg duidelijk omtrent het aantal satans) satan is Harrie? Een lid van de oppositie, iemand die god een beetje tegengas geeft.
Het is de antithese van Hegel, die zich met name openbaart in natuurwetenschap, techniek en kapitalisme en vooral: goddeloosheid.
(hoewel de paus met zijn poppenkast natuurlijk ook direct uit de hel is.)
Citaat:
In Job gedoogt god dat nog, misshien heeft hij satans wel speciaal voor dit doel gemaakt.
zonder lijden is het leven niet echt spannend.
Citaat:
In openbaringen of daaromtrent kiepert hij de boel kennelijk de hel in. Doet me denken aan een andere creatie van hem die niet helemaal goed wilde luisteren en daarvoor uit het paradijs geschopt werd. De kans dat satan onze vrijheid enigzins respecteert lijkt groter dan de kans dat god dat ooit zal doen.
vrijheid wordt verwart met willekeur.....enfin: die ouwe god was een ware dictator en het is de duivel zelf die de goede werken doet in de bijbel.
Citaat:
En als hij dat niet doet is hij in ieder geval niet almachtig. Ik ben in ieder geval beschikbaar voor de functie van rebellenleider en eerste president van de helse republiek. Alleen jammer dat ik op den duur toch verkiezingen zal moeten gaan uitschrijven...
Ja: jij dacht natuurlijk dat je de enige Satan bent.
Nee: de ware echte Satan is de democratie.....het gezamenlijke satanisme.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 14:54   #191
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hij hoeft het niet te doen hoor, dat regel ik zelf wel als hij vastgebonden in de diepste donkerste put zit. Tenslotte is hij niet almachtig, kan hij overleden mensen niet doden
hij kan ze eindeloos pijnigen....doet daarmee eigenlijk de straffende wil van God, die dus de duivel zelf als knecht gebruikt. En een tweede tegenstrijdigheid is dat de duivel ( die zelf slecht is ) de slechte mens zou straffen.
In plaats van deze als zijn maatje te beschouwen.
Een ware duivel pijnigt dus niet de slechte, maar de goede mens.
En is het met het laatste oordeel afgelopen met de hel, want de slechten hebben daar alleen maar plezier onder elkaar en de goeden zijn in de hemel.
Citaat:
en is de hel niet zijn kasteel, maar zijn gevangenis.
van alle goeden die met het laatste oordeel door harriechristus en de microwezentjes worden bevrijd.
Citaat:
Hij maakt geen kans tegen pakweg honderdmiljoen mensen. Sterker nog, het zou me niks verbazen als hij al lang niet meer de baas is.
De duivel is de baas in deze wereld als baas van 7 miljard mensen, behalve harriechristus die hem kan overwinnen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 14:58   #192
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
O ja, en rechts heeft je atoom"theorie" wel allang aanvaard. Geert Wilders zei dat laatst nog op televisie: "Het kwam niet door Lucassen, het waren de ruimteschepen!"
Wilders denkt dat ie rechts is, maar het is gewoon een linkse rakker en de PVV een links cluppie.

Nee: de enige die werkelijk rechts is ( het enige ware en vrije individu ) is harriechristus.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 18:10   #193
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=y2NHPOBryBA
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 18:30   #194
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Ik begin met al mijn platen achterstevoren te draaien
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 18:41   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Wij moeten de naam van de F..atan niet noemen zo versterken wij de macht van de f..atan, noem hem dus niet en vervang de "S" door de F... !

weg met F..atan !
Ja meefter.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 18:49   #196
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.435
Standaard

Het probleem is dat die Satan alleen bestaat in de drie "godsdiensten van het boek". Ik heb al gemerkt dat deze godsdiensten van, door en voor mannen geschreven werd, en het is me ook opgevallen dat de praktische uitwerking van het begrip "satan" bestaat uit het volgende:

- Omdat hun god oppermachtig is en er geen andere god kan bestaan is het niet erg verstandig om voortdurend erop te hameren dat je godsdienst bedreigt wordt en verdedigd dient te worden. De sterkste cohesie-factor in een groep is nog altijd een bedreiging van buitenaf. Aangezien er geen andere goden (mogen) bestaan hebben de gelovigen dus een creatuur nodig dat bijna even sterk is als god maar geen god is, de duivel dus.

- Deze duivel is ook een handig hulpmiddel, een zondebok als het ware, om alle zwakheden en slechte karaktertrekken van de mens (de man eigenlijk, in de meeste gevallen) aan toe te schrijven: een moord begaan ? de duivel dreef me ertoe; een vrouw verkracht ? de duivel dreef me ertoe, of de duivel in haar verleidde me; iets gestolen ? ingefluisterd door de duivel... Op geen enkel moment ben je zelf verantwoordelijk voor je daden, want het is telkens die stoute duivel die je ertoe aangezet heeft.

- Het demoniseren van tegenstanders, of het beter onder de knoet kunnen houden van een deel van de bevolking. Iedereen weet dat "die anderen" duivelsjoeng zijn. En elke rechtgeaarde Katholiek die de Kerkvaders bestudeerd heeft weet dat de vrouw een stinkend vat vol drek is dat door de duivel erop uit wordt gestuurd om de man weg te houden van zijn hogere geestelijke aard. Net zoals iedere Moslim wéét dat vrouwen een onverzadigbare honger naar seks hebben en dat iedere man gevaar loopt zodra hij zelfs maar een vrouwenoogje zijn kant ziet uitlonken. En er is een goede reden waarom een Orthodoxe Jood wegblijft van vrouwen - zelfs zijn eigen vrouw- gedurende een bepaalde tijd elke maand. (Alles wat zij aanraakt wordt onrein en dan kun je je godsdienstige plichten niet vervullen tot je een grote reiniging hebt ondergaan. Duivelswerk dat.)

Het draait rond verantwoordelijkheid. Voor deze godsdiensten is de man nooit in fout: het is de duivel, of de duivel die een vrouw als tussenpersoon gebruikt. Het is nooit je eigen schuld als er iets misgaat, het is telkens de duivel die de oorzaak is. Vrouwen en niet-gelovigen zijn niet te vertrouwen, moeten zelfs geschuwd worden, en als het kan stevig onderdrukt. Want de duivel zit in hen. Maar nooit is het de schuld van de man als hij zich weer eens aan zijn lusten overgeeft, hij is nooit zelf verantwoordelijk.

Wie dus een duivel of satan de schuld geeft van wat er misgaat is moreel lui en onverantwoord. Hij voelt zich ook nooit verplicht om iets aan een slechte situatie of onrecht te doen, want duivelswerk valt buiten zijn macht. Een onzinnig excuus dat het steeds weer vervallen in slecht gedrag aanmoedigt. Een man kan immers steeds aan god vergeving vragen en met een schone lei herbeginnen. Maar de vrouw of andersgelovige zal genadeloos bestraft worden en mag niet rekenen op vergiffenis - kwestie van de duivel te bestrijden nietwaar ?

Ik geloof dat er geen entiteit zoals een duivel of satan bestaat, maar dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden. Als er al een duivel zou zijn dan resideert die in je eigen zelf, en de hel is iets wat je zelf om je heen schept - niet een denkbeeldig oord waar jouw ziel na een slecht leven zou heen gaan. Wie kwaad doet dient niet een duivel, maar is gelijk een duivel.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 21:01   #197
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Het probleem is dat die Satan alleen bestaat in de drie "godsdiensten van het boek". Ik heb al gemerkt dat deze godsdiensten van, door en voor mannen geschreven werd, en het is me ook opgevallen dat de praktische uitwerking van het begrip "satan" bestaat uit het volgende:
Is er al eens een godsdienst door een vrouw geschreven?
Citaat:
- Omdat hun god oppermachtig is en er geen andere god kan bestaan is het niet erg verstandig om voortdurend erop te hameren dat je godsdienst bedreigt wordt en verdedigd dient te worden. De sterkste cohesie-factor in een groep is nog altijd een bedreiging van buitenaf.
Nou: dat klopt dan toch.
Citaat:
Aangezien er geen andere goden (mogen) bestaan hebben de gelovigen dus een creatuur nodig dat bijna even sterk is als god maar geen god is, de duivel dus.
zonder meer en dat volgens het systeem van de werkelijkheid in tegendelen.
Alles heeft en zoekt zijn eigen tegendeel.
En jij doet hier ook hetzelfde.....laten zien hoe belachelijk de manlijke godsdienst is.
Citaat:
- Deze duivel is ook een handig hulpmiddel, een zondebok als het ware, om alle zwakheden en slechte karaktertrekken van de mens (de man eigenlijk, in de meeste gevallen) aan toe te schrijven: een moord begaan ? de duivel dreef me ertoe; een vrouw verkracht ? de duivel dreef me ertoe, of de duivel in haar verleidde me; iets gestolen ? ingefluisterd door de duivel... Op geen enkel moment ben je zelf verantwoordelijk voor je daden, want het is telkens die stoute duivel die je ertoe aangezet heeft.
dat is fout, want de mens beseft ook eigen schuld en verantwoordelijkheid, maar tevens beseft hij ook dat hij als klein mens onderhevig is aan machten die hij niet de baas kan.
Zo heeft de mens niet zelf goed en kwaad bedacht.
Het is een logisch systeem van de werkelijkheid waaraan iedereen onderhevig is, zelfs de paus en zelfs Jezus en zelfs God, die niet kan zonder Duivel.
Dus bij alle schuld kan de mens er ook niks aan doen.
Citaat:
- Het demoniseren van tegenstanders, of het beter onder de knoet kunnen houden van een deel van de bevolking. Iedereen weet dat "die anderen" duivelsjoeng zijn. En elke rechtgeaarde Katholiek die de Kerkvaders bestudeerd heeft weet dat de vrouw een stinkend vat vol drek is dat door de duivel erop uit wordt gestuurd om de man weg te houden van zijn hogere geestelijke aard. Net zoals iedere Moslim wéét dat vrouwen een onverzadigbare honger naar seks hebben en dat iedere man gevaar loopt zodra hij zelfs maar een vrouwenoogje zijn kant ziet uitlonken. En er is een goede reden waarom een Orthodoxe Jood wegblijft van vrouwen - zelfs zijn eigen vrouw- gedurende een bepaalde tijd elke maand. (Alles wat zij aanraakt wordt onrein en dan kun je je godsdienstige plichten niet vervullen tot je een grote reiniging hebt ondergaan. Duivelswerk dat.)
oké......allemaal wat uit de oude doos, maar het leeft onder de mensen en is er ook nog steeds.
De vrouw is de natuur en de man is de geest.
Nochtans: de moderne man geniet ervan.
Citaat:
Het draait rond verantwoordelijkheid. Voor deze godsdiensten is de man nooit in fout: het is de duivel, of de duivel die een vrouw als tussenpersoon gebruikt.
het is niet waar dat de man nooit fout is.
Citaat:
Het is nooit je eigen schuld als er iets misgaat, het is telkens de duivel die de oorzaak is. Vrouwen en niet-gelovigen zijn niet te vertrouwen, moeten zelfs geschuwd worden, en als het kan stevig onderdrukt. Want de duivel zit in hen. Maar nooit is het de schuld van de man als hij zich weer eens aan zijn lusten overgeeft, hij is nooit zelf verantwoordelijk.
dit is onjuist. Ook de man is behept met een groot schuldgevoel, ook bij de gelovigen.
Citaat:

Wie dus een duivel of satan de schuld geeft van wat er misgaat is moreel lui en onverantwoord. Hij voelt zich ook nooit verplicht om iets aan een slechte situatie of onrecht te doen, want duivelswerk valt buiten zijn macht.
geloof je dat zelf?
Citaat:
Een onzinnig excuus dat het steeds weer vervallen in slecht gedrag aanmoedigt. Een man kan immers steeds aan god vergeving vragen en met een schone lei herbeginnen. Maar de vrouw of andersgelovige zal genadeloos bestraft worden en mag niet rekenen op vergiffenis - kwestie van de duivel te bestrijden nietwaar ?
Een anders gelovige heeft weer eigen vergiffenis bij zijn eigen god.
En het is waar dat het kwaad ook een boven-individuele macht is.
Maar bij harriechristus wordt uiteindelijk iedereen vergeven.
Citaat:
Ik geloof dat er geen entiteit zoals een duivel of satan bestaat, maar dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden. Als er al een duivel zou zijn dan resideert die in je eigen zelf, en de hel is iets wat je zelf om je heen schept - niet een denkbeeldig oord waar jouw ziel na een slecht leven zou heen gaan. Wie kwaad doet dient niet een duivel, maar is gelijk een duivel.
De mens kan zelf een duivel zijn, die ook in hem zit, maar ook buiten hem is.
Het kwaad is overal en in iedereen in alle eeuwigheid en oneindigheid.
Overigens ook al het goede.
En de individuele mens is aan die goede zowel kwade machten onderhevig en kan daar niet zomaar willekeurig iets aan veranderen.
Dat heeft de mens altijd wel graag gewild, maar dat is tevergeefs gebleken te zijn.
We zullen er mee moeten leren leven dat elk goed ook zijn eigen kwaad schept en andersom ook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 16:09   #198
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wilders denkt dat ie rechts is, maar het is gewoon een linkse rakker en de PVV een links cluppie.

Nee: de enige die werkelijk rechts is ( het enige ware en vrije individu ) is harriechristus.
Je stemt rechts, maar er zijn buiten jou op de hele wereld geen rechtse mensen of partijen?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 16:13   #199
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja: jij dacht natuurlijk dat je de enige Satan bent.
Nee: de ware echte Satan is de democratie.....het gezamenlijke satanisme.....
Feit: bijna iedereen vind zijn eigen politieke opvattingen het beste of op zijn minst bovengemiddeld. Een harrieistische staat zou voor jou wel heel leuk zijn, maar voor al die andere mensen met andere ideeen niet. Daarom hebben we een democratie, omdat we niet over een objectieve rechter beschikken die ons verteld wie we dan als dictator zouden moeten kiezen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 16:19   #200
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
hij kan ze eindeloos pijnigen....
Tot ze het zat worden en in opstand komen. Als je iemand toch al eindeloos peinigt en geen zwaardere straffen tot je beschikking hebt kan je er op rekenen dat hij op den duur 1 en 1 optelt en tot de conclusie komt dat een opstand zijn situatie alleen maar kan verbeteren.
Citaat:
doet daarmee eigenlijk de straffende wil van God, die dus de duivel zelf als knecht gebruikt. En een tweede tegenstrijdigheid is dat de duivel ( die zelf slecht is ) de slechte mens zou straffen.
Inderdaad zeg, dus waarom beweer je dan net dat mensen die naar de hel gaan wel eindeloos gepeinigt zullen worden?
Citaat:
In plaats van deze als zijn maatje te beschouwen.
Een ware duivel pijnigt dus niet de slechte, maar de goede mens.
En is het met het laatste oordeel afgelopen met de hel, want de slechten hebben daar alleen maar plezier onder elkaar en de goeden zijn in de hemel.
Dus er staat ons een hoop lol te wachten, en we hebben de garantie dat het leven na de dood niet tot in de eeuwigheid zal duren en dus vanzelf strontvervelend zal worden? Daar teken ik voor. Nu weet ik zeker dat ik niet naar de hemel hoef.
Citaat:
van alle goeden die met het laatste oordeel door harriechristus en de microwezentjes worden bevrijd.De duivel is de baas in deze wereld als baas van 7 miljard mensen, behalve harriechristus die hem kan overwinnen.
Psst, magisch zwaard kopen?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be