Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zoveel tatouages als op deze foto, dat is voor een onderwijzende
nog altijd ok 10 62,50%
te veel 6 37,50%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2018, 15:33   #181
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is dankzij zo'n topics dat ik beter de bekrompenheid van de "Goede Gemiddelde Vlaming" begrijp, en zijn schrik voor alles wat niet in de norm is en dus voor diversiteit...

En inderdaad, best zo vroeg mogelijk beginnen door de kinderen goed op te voeden om binnen de lijnen te kleuren en hen vooral, vooral, nooit met andere normen in contact te laten komen dan die van de "Goede Gemiddelde Vlaming".
Dat zijn allemaal sociale constructies en relatief "BA". We veroordelen die mensen niet voor hun diversiteit; maar we zien er wel de paradox van in als al die zaken als geslacht en ras sociale constructies zijn dan vinden die mensen het ook niet erg om de "mark of the beast" tatouage op hun nek te krijgen....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:16   #182
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Elk bedrijf stelt zijn eigen regels op en handelt daar naar. Persoonlijk vind ik het zeker niet verkeerd om daar op te gaan klasseren. Idem met verdere uiterlijke zaken. Piercings in het gezicht = neen. Voor een man lang haar = neen. Komen solliciteren in jeansbroek = neen (en zeker geen van die winkel gescheurde broeken). Ongeschoren = neen (mooi getrimde baard kan natuurlijk wel). Wat wel kan is je bureau beetje inrichten. Veel mensen plaatsen foto's en dat kan. Sommige vrouwen brengen een kleine plant mee en dat kan zeker.

Ik heb honderden sollicitatiegesprekken gedaan en tientallen mensen aangeworven. Maar het dossier van iemand met een tatoeage belandde direct onderaan de stapel. Tweemaal heb ik toch iemand met een tatoeage aangeworven. Op voorwaarde dat ze altijd een hemd met lange mouwen droegen. En tot op mijn laatste dag op het werk is dat ook zo gebeurd. Een tatoeage op rug of andere niet zichtbare plaatsen kon wel. In 99% van de gevallen werd dat ook niet verteld. Er werd tijdens het gesprek wel altijd gepolst naar mogelijke zichtbare tatoeages. En er werd ook gezegd dat deze tijdens het werk altijd bedekt moeten zijn. En nooit heeft er iemand daar moeilijk over gedaan.
Wat een bekakte houding. Ik zou nog liever doodvallen dan voor zo een bedrijf te werken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 19:05   #183
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is dankzij zo'n topics dat ik beter de bekrompenheid van de "Goede Gemiddelde Vlaming" begrijp, en zijn schrik voor alles wat niet in de norm is en dus voor diversiteit...

En inderdaad, best zo vroeg mogelijk beginnen door de kinderen goed op te voeden om binnen de lijnen te kleuren en hen vooral, vooral, nooit met andere normen in contact te laten komen dan die van de "Goede Gemiddelde Vlaming".
Als die diversiteit vooral staat voor meer islam, denk je dan dat dit Vlaanderen van de bekrompenheid zal bevrijden?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:05   #184
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Als die diversiteit vooral staat voor meer islam, denk je dan dat dit Vlaanderen van de bekrompenheid zal bevrijden?
Het begint steeds meer op obsessief compulsief gedrag te lijken. Het gaat om een blanke onderwijzeres en haar tattoos, zonder enig verband met de Islam, en toch... "De Islam, de Islam, de Islam!!!!"

Maar ja, ik begrijp het wel, als een blanke lerares en haar tattoos al bang maken...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:49   #185
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat een bekakte houding. Ik zou nog liever doodvallen dan voor zo een bedrijf te werken.
Eens je wat goed wordt in je vak heb je inderdaad gelukkig ook die luxe.

Nu, volgens wat ik beleef op het werk hangt dit grotendeels van vakgebied.
Bij verkopers zie ik dit wel, bij consultants al minder. Bij developers en meer grafische ontwerpers al helemaal niet meer.
Nu ja, als ik hulp nodig heb voor een of ander project zal die mens zijn uiterlijk me worst wezen. Als die maar kan wat hij moet kunnen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:50   #186
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Elk bedrijf stelt zijn eigen regels op en handelt daar naar. Persoonlijk vind ik het zeker niet verkeerd om daar op te gaan klasseren. Idem met verdere uiterlijke zaken. Piercings in het gezicht = neen. Voor een man lang haar = neen. Komen solliciteren in jeansbroek = neen (en zeker geen van die winkel gescheurde broeken). Ongeschoren = neen (mooi getrimde baard kan natuurlijk wel). Wat wel kan is je bureau beetje inrichten. Veel mensen plaatsen foto's en dat kan. Sommige vrouwen brengen een kleine plant mee en dat kan zeker.

Ik heb honderden sollicitatiegesprekken gedaan en tientallen mensen aangeworven. Maar het dossier van iemand met een tatoeage belandde direct onderaan de stapel. Tweemaal heb ik toch iemand met een tatoeage aangeworven. Op voorwaarde dat ze altijd een hemd met lange mouwen droegen. En tot op mijn laatste dag op het werk is dat ook zo gebeurd. Een tatoeage op rug of andere niet zichtbare plaatsen kon wel. In 99% van de gevallen werd dat ook niet verteld. Er werd tijdens het gesprek wel altijd gepolst naar mogelijke zichtbare tatoeages. En er werd ook gezegd dat deze tijdens het werk altijd bedekt moeten zijn. En nooit heeft er iemand daar moeilijk over gedaan.
Mijne beste technieker stond van boven tot onder vol met tattoos.

Ik ben persoonlijk geen fan van tattoos, maar op proffesioneel gebied trek ik me daar niks van aan bij collegas.

Wat stoort dat nu ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 21:18   #187
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het begint steeds meer op obsessief compulsief gedrag te lijken. Het gaat om een blanke onderwijzeres en haar tattoos, zonder enig verband met de Islam, en toch... "De Islam, de Islam, de Islam!!!!"

Maar ja, ik begrijp het wel, als een blanke lerares en haar tattoos al bang maken...
Is niet bepaald een antwoord om mijn - nochtans eenvoudige - vraag. Kan ik er toch van jou nog een antwoord op krijgen?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 21:52   #188
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Het zou interessant zijn om eens te polsen bij de kinderen van die klas wat zij ervan vinden.

Ik durf er geld op zetten dat zij daar veel minder problemen van maken dan de volwassenen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:05   #189
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Is niet bepaald een antwoord om mijn - nochtans eenvoudige - vraag. Kan ik er toch van jou nog een antwoord op krijgen?
Ik ga uw obsessie niet onderhouden, hoor, slecht voor uw gezondheid.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:06   #190
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijne beste technieker stond van boven tot onder vol met tattoos.

Ik ben persoonlijk geen fan van tattoos, maar op proffesioneel gebied trek ik me daar niks van aan bij collegas.

Wat stoort dat nu ?
Veel klanten aanvaarden dat gewoon niet.Ik heb zelfs ooit een klant gehad die mij belde om te zeggen dat een werknemer van ons zijn schoenen niet gepoetst waren. Er hing modder aan en hij vond dat een onverzorgde houding. Hij vroeg om die werknemer te vervangen. Wat doe je dan? De klant schofferen en misschien 8-10% van je omzetcijfer zien weg gaan? Leg dat dan maar eens op de hoofdzetel uit. Neen dan spreek je de werknemer aan. En een tweede keer hoeft die niet meer naar die klant te gaan. Tattoo's zijn gewoon in heel veel bedrijven taboe. Zijn ze niet zichtbaar dan is er geen probleem.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:09   #191
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het zou interessant zijn om eens te polsen bij de kinderen van die klas wat zij ervan vinden.

Ik durf er geld op zetten dat zij daar veel minder problemen van maken dan de volwassenen.
Natuurlijk want die vinden dat zeker cool Daarom dat volwassenen hun kinderen nog tegen dergelijke zaken moeten beschermen. Nu ieder heeft zijn eigen mening en vooroordelen. Maar moest ik dat met mijn kinderen voor hebben gehad ik stond bij de directeur. Ik zou proberen andere ouders te overhalen om mee te gaan. Ik zou het niet zo laten!
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:09   #192
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Veel klanten aanvaarden dat gewoon niet.Ik heb zelfs ooit een klant gehad die mij belde om te zeggen dat een werknemer van ons zijn schoenen niet gepoetst waren. Er hing modder aan en hij vond dat een onverzorgde houding. Hij vroeg om die werknemer te vervangen. Wat doe je dan? De klant schofferen en misschien 8-10% van je omzetcijfer zien weg gaan? Leg dat dan maar eens op de hoofdzetel uit. Neen dan spreek je de werknemer aan. En een tweede keer hoeft die niet meer naar die klant te gaan. Tattoo's zijn gewoon in heel veel bedrijven taboe. Zijn ze niet zichtbaar dan is er geen probleem.
Over welke sector gaat het hier? Financiële?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:12   #193
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Over welke sector gaat het hier? Financiële?
hoogstwsl een bankbediende die met vuile schoenen bij een klant op huisbezoek gaat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 07:27   #194
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Natuurlijk want die vinden dat zeker cool Daarom dat volwassenen hun kinderen nog tegen dergelijke zaken moeten beschermen. Nu ieder heeft zijn eigen mening en vooroordelen. Maar moest ik dat met mijn kinderen voor hebben gehad ik stond bij de directeur. Ik zou proberen andere ouders te overhalen om mee te gaan. Ik zou het niet zo laten!
En wat zou je die directeur, of die ouders, dan vertellen? Welke argumenten zou je aanhalen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 09:01   #195
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Veel klanten aanvaarden dat gewoon niet.Ik heb zelfs ooit een klant gehad die mij belde om te zeggen dat een werknemer van ons zijn schoenen niet gepoetst waren. Er hing modder aan en hij vond dat een onverzorgde houding. Hij vroeg om die werknemer te vervangen. Wat doe je dan? De klant schofferen en misschien 8-10% van je omzetcijfer zien weg gaan? Leg dat dan maar eens op de hoofdzetel uit. Neen dan spreek je de werknemer aan. En een tweede keer hoeft die niet meer naar die klant te gaan. Tattoo's zijn gewoon in heel veel bedrijven taboe. Zijn ze niet zichtbaar dan is er geen probleem.
De klant vertellen dat je achter je medewerker staat en indien dat een probleem is dat hij dan best op een ander gaat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 09:46   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

En de volgende stap: een onderwijzende met een kwartje kilo ijzerwaren aan zijn oren en wangen hangen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 09:50   #197
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.691
Standaard

...of vuilnisophalers in maatpak...
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 09:52   #198
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En de volgende stap: een onderwijzende met een kwartje kilo ijzerwaren aan zijn oren en wangen hangen.
Eerst lelijke en dikke wijven (en eigenlijk ook wel mannen, geen discriminatie) verwijderen. De kinderen zouden daar een héél slecht voorbeeld aan kunnen hebben.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 10:13   #199
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De klant vertellen dat je achter je medewerker staat en indien dat een probleem is dat hij dan best op een ander gaat.
idd, want als dat een goeie kracht is, dan is die ook weg als m door zijn werkgever zo geschoffeerd wordt.

maw, werkgevers die zo met hun personeel omgaan verliezen hun beste krachten, de sukkels zullen hun schoenen wel poetsen de volgende keer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2018, 11:13   #200
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ga uw obsessie niet onderhouden, hoor, slecht voor uw gezondheid.
Komaan Attila, het is een simpele ja/neen vraag. Hoe moeilijk kan het zijn om daarop een antwoord te geven vanuit je verheven morele standpunt vanwaar je neerkijkt op de bekrompen gemiddelde Vlaming?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be