Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: Kan je Michael Jackson en elvis presley (tot op zekere hoogte) met elkaar vergelijken
JA 18 48,65%
NEE 15 40,54%
Weet niet/ geen mening 4 10,81%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2009, 19:54   #181
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Ah, jij had al een exclusieve preview op zijn concertreeks die hij ging geven die je toestaat zijn This is it concerten te vergelijken met Madonna?

Madonna of all people.
T'is duidelijk dat een deftige discussie voeren tegen iemand met een soort ziekelijke en onvoorwaardelijke adoratie voor een popster als jij, uitgesloten is.
Face it, t'is maar een zanger. Voor jou lijkt MJ haast een religie

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 juli 2009 om 19:55.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 19:54   #182
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
En omgekeerd.

Ach, laat de zichzelfverklaarde 'muziekkenners' maar doen. De cijfers geven hen nu al ongelijk en de geschiedenis zal hen nog meer ongelijk bewijzen.

Alleen spijtig dat ze zo neerbuigend over MJ moeten doen, ik erken het talent van The Beatles en Elvis maar zal MJ altijd de grootste vinden.

Sommigen zitten zo vast met hun hoofd in de jaren '60 dat ze nu al de rest genoodzaakt moeten afbreken.
Jammer...
Bij sommige mensen is dat nu éénmaal zo, vanaf de moment dat een bepaald artiest commercieel succes bereikt kan er blijkbaar niet veel goed meer aan zijn, en halen ze er hun neus voor op.

Compleet belachelijke en vooral subjectieve houding.

Geloof vooral niet veel van groepen of zangers die bij hoog en laag beweren dat commercieel succes hen niet in het minst interesseert (ze bestaan wel, maar ze zijn buitengewoon zeldzaam).
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 20:06   #183
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Dat MJ een pak minder albums uitbracht en er bijna evenveel in totaal verkocht heeft.
Ik dacht dat dat punt duidelijk was?



Als je een beetje terugleest, thans niet veel moeite, zal je zien dat MJ veel nummers geschreven heeft maar heel selectief was in wat hij uitbracht.
Is dat een probleem ofzo?




Bedoel je het muzikaal genie met het bestverkopende album allertijde?
Die was bezig te herstellen van een proces waarin hij ten onrechte beschuldigd werd van één van de walgelijkste misdaden ooit.
als je afgaat op verkoopscijfers dan zullen we moeten besluiten dat de backstreet boys grotere muzikale genieën waren dan johnny cash.

ik ken trouwens ook iemand die beschuldigd is geweest van pedofilie. Onterecht. Hij is nooit gestopt met topsporten.
Ik denk dat een muzikant dergelijke gebeurtenissen wel kan ombuigen in iets positief, nl. muziek.
Toch als je een muzikaal genie bent.

Ik snap je adoratie niet.

We hebben het hier over iemand die zodanig veel operaties heeft gehad dat hij geen neus meer had. Die overleefde op pijnstillers. Die compleet vervreemd van de wereld leefde. Die z'n kind over een balkon hangt bengelen.
Dat roept bij mij eerder medelijden op dan adoratie. De man was een wr�*k. Hij is één van de mensen bij wie het leven triestiger was dan de dood.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 07:29   #184
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
als je afgaat op verkoopscijfers dan zullen we moeten besluiten dat de backstreet boys grotere muzikale genieën waren dan johnny cash.
Niet alleen verkoopscijfers Nynorsk, nogmaals je doet niet eens de moeite om de draad door te lezen.

Maar ik was even vergeten dat jij het bent die bepaalt wie een genie en is en wie niet, sorry.

Citaat:
ik ken trouwens ook iemand die beschuldigd is geweest van pedofilie. Onterecht. Hij is nooit gestopt met topsporten.
Ik denk dat een muzikant dergelijke gebeurtenissen wel kan ombuigen in iets positief, nl. muziek.
Iedereen reageert anders op dit soort feiten zeker. Zeker als je in de mate beroemd als MJ.

Citaat:
Toch als je een muzikaal genie bent.
Goed dat jij dat bepaalt hé.

Citaat:
Ik snap je adoratie niet.
Ik snap jou nog minder.

Citaat:
We hebben het hier over iemand die zodanig veel operaties heeft gehad dat hij geen neus meer had.
Uitstekende barometer van je om muzikale capaciteiten te beoordelen.


Citaat:
Die overleefde op pijnstillers.
Gelukkig heb jij, in tegenstelling tot ik, toegang tot zijn medisch dossier.
Iets te veel Dag Allemaal gelezen?

Citaat:
Die compleet vervreemd van de wereld leefde.
Jij kent hem persoonlijk?


Citaat:
Die z'n kind over een balkon hangt bengelen.
Iedereen maakt fouten, hij is niet heilig.
Ten andere, gezien hoe hij dat kind vasthad? Ik zie dagelijks mensen rondrijden in auto's met hun kinderen zonder gordel, maar geen haan die er naar kraait. De hypocrisie.


Citaat:
Dat roept bij mij eerder medelijden op dan adoratie.
Gelukkig is het overgrote merendeel het daarmee oneens.

Citaat:
De man was een wr�*k. Hij is één van de mensen bij wie het leven triestiger was dan de dood.

Nogmaals, jij kent hem blijkbaar erg goed om er een afkeer van te hebben.
Als er iets triest was is het de manier waarop zijn omgeving en de pers deze man, vader van drie kinderen behandeld en misbruikt hebben.
Iemand die omwille van zijn liefdadigheid opgenomen is in het Guiness Book of Records (en dat is een feit op papier ipv krantenartikels gebaseerd op 'bronnen').


Maar het heeft niet eens nut om met je te discussiëren, je blijft je wikkelen in je eigen gelijk.
Ik weet ondertussen wiens hand ik terug vind in de hedendaagse populaire muziek en naar wie zij opkijken en dat is MJ.

Jij mag verder discussiëren wat jij als goede muziek beschouwt, maar dat is subjectief. Net zozeer als iemands muzikaal genie te beoordelen volgens jouw eigen parameters, dat is niet eens een discussie meer maar een One-Woman-show.

Daarbij laat ik de discussie hier ook zijn, nogmaals de geschiedenisboeken zullen je ongelijk geven.
Doei!
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 07:32   #185
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
T'is duidelijk dat een deftige discussie voeren tegen iemand met een soort ziekelijke en onvoorwaardelijke adoratie voor een popster als jij, uitgesloten is.
Face it, t'is maar een zanger. Voor jou lijkt MJ haast een religie

Ach ja, het discussie niveau ligt weeral hoog bij je Pietje.
Je hebt gewoon geen weerwoord.

- Jij zegt dat zijn optreden niets zou zijn, ik vraag mij af hoe jij dat zou kunnen weten tenzij je aanwezig was op de repetities
- jij zegt dat hij dood was nog voor zijn overlijden, ik vraag je hoe een dode nog zo vlot op het podium kon bewegen enkele dagen voor zijn dood. En hoe dat zijn recordverkoop verklaart.

En dan kom jij met bovenstaande quote af. Het is duidelijk dat je niet weet van welk hout pijlen maken.
Jij hebt het recht jouw smaak te verdedigen, maar als ik reageer op jouw beschuldigingen tav mijn muzieksmaak ben ik geobsedeerd?
Mooie basis voor een discussie, zeker gekoppeld aan het feit dat je niet eens reageert op de feiten die ik jou voorleg.

Blijf maar hangen in je zelfverklaarde "kunstmuziek" vol met "geniëen".

Laatst gewijzigd door Kay_ : 28 juli 2009 om 07:40.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 07:41   #186
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bij sommige mensen is dat nu éénmaal zo, vanaf de moment dat een bepaald artiest commercieel succes bereikt kan er blijkbaar niet veel goed meer aan zijn, en halen ze er hun neus voor op.

Compleet belachelijke en vooral subjectieve houding.

Geloof vooral niet veel van groepen of zangers die bij hoog en laag beweren dat commercieel succes hen niet in het minst interesseert (ze bestaan wel, maar ze zijn buitengewoon zeldzaam).
Inderdaad, maar bij deze laat ik deze zelfverklaarde 'muziekkenners' ook voor wat ze zijn.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 10:29   #187
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Ik ga MJ achterna!

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 11:03   #188
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

En jij gaat Geert Hoste achterna. Grappig
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:47   #189
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Sommigen zitten zo vast met hun hoofd in de jaren '60 dat ze nu al de rest genoodzaakt moeten afbreken.
Jammer...
Idd. Ik heb vaak hetzelfde gevoel. Een bedje waar vooral Beatles fans erg ziek in zijn. Ik kan perfect begrijpen dat een puber dweept met een idool, maar het is behoorlijk zielig om die 50 plussers en een paar laatgeboren hippies steevast te horen leuteren over hoe niemand tot aan de enkels van de beatles reikt.

Ik had zelf zo een oom vroeger... om gek van te worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:53   #190
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
MJ was een solo-act.
Ik moet mijn mening (voorlopig thans herzien). blijkbaar hebben de Beatles wel meer albums verkocht. Al hangt dat dan ook weer van de bron af, soms Elvis soms Michael.
Maar ze hebben dan ook een decennia voorsprong op MJ en 3 �* 4 keer meer albums uitgebracht.
Het verschil is helemaal zo groot niet hoor.

Wikipedia zegt dat Elvis en The Beatles in de categorie 1 miljard+ zitten en MJ op 750 millioen.

Ik denk wel dat hij die 250 miljoen niet meer kan inhalen. Mensen kopen amper nog platen of cd's de dag van vandaag.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._music_artists
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:09   #191
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het verschil is helemaal zo groot niet hoor.

Wikipedia zegt dat Elvis en The Beatles in de categorie 1 miljard+ zitten en MJ op 750 millioen.

Ik denk wel dat hij die 250 miljoen niet meer kan inhalen. Mensen kopen amper nog platen of cd's de dag van vandaag.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._music_artists
Ja, maar op MJ's wiki pagina las ik dan weer dat hij een award gekregen heeft als best verkopende artiest van Guinness.
Nu ja, platenmaatschappijen ed zullen van elke artiest het aantal wel wat boosten.

"Jackson heeft op 14 november 2006 acht awards in ontvangst genomen op het hoofdkantoor van het Guinness Book of World Records. Hij is o.a. de artiest met het meest verkochte aantal albums & singles"

Nu zelfs als de cijfers van Elvis en the beatles kloppen, ze hebben een dikke 10 jaar voorsprong maar ondanks de wereldwijde dalende verkoop van muziek heeft hij toch meer verkocht vlak na zijn dood dan respectievelijk Elvis en The Beatles.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 28 juli 2009 om 13:09.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:26   #192
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Michael Jackson komt aan aan de hemelpoort.
Zegt Sint Pieter: "Ah da's goe dat ge hier bent, we hebben hier een groepke, en we missen nog ne zanger.
Pieter pakt Michael mee naar een kamerke, waar Jimi Hendrix gitaar aan't spelen is, John "Zeppelin" Bonham achter de drums zit, Rick "Superfreak" James aan het bassen is en Bono staat te zingen.
"Hu?" zegt Michael Jackson, "Is Bono al dood?"
"Neeje" zegt St.Pieter, "dat is Jesus, die denkt dattem Bono is".
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:43   #193
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

I recently bought a new car stereo. When I shout out "Soul" it plays soul music. When I shout out "Rock" it plays rock music. When some kids jumped before my car and I yelled "Fucking kids" it played Michael Jackson.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 14:54   #194
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Michael Jackson komt aan aan de hemelpoort.
Zegt Sint Pieter: "Ah da's goe dat ge hier bent, we hebben hier een groepke, en we missen nog ne zanger.
Pieter pakt Michael mee naar een kamerke, waar Jimi Hendrix gitaar aan't spelen is, John "Zeppelin" Bonham achter de drums zit, Rick "Superfreak" James aan het bassen is en Bono staat te zingen.
"Hu?" zegt Michael Jackson, "Is Bono al dood?"
"Neeje" zegt St.Pieter, "dat is Jesus, die denkt dattem Bono is".

Wie is die man daar met dat gitaartje
Dat is God, die denkt dat hij Eric Clapton is


(noot: De leus 'Clapton is God' stond op veel Londense muren gekalkt)





Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 15:01   #195
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wie is die man daar met dat gitaartje
Dat is God, die denkt dat hij Eric Clapton is


(noot: De leus 'Clapton is God' stond op veel Londense muren gekalkt)
Was ten tijde van "Cream", toen Clapton nog echt Clapton was. Na de split van die groep, haalde hij nooit meer dat zelfde, zeer hoge niveau.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 15:25   #196
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Was ten tijde van "Cream", toen Clapton nog echt Clapton was. Na de split van die groep, haalde hij nooit meer dat zelfde, zeer hoge niveau.
Om je eerlijk te zeggen.
Ik vind zijn stijl te voorspelbaar, zeker na Cream.
Maar voor dit nummer mag je me altijd wakker maken:
http://www.youtube.com/watch?v=uJwVA8rXIuc
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 15:36   #197
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Om je eerlijk te zeggen.
Ik vind zijn stijl te voorspelbaar, zeker na Cream.
Cream vond ik .
Nadien heeft hij imo nog 4 goeie albums gemaakt : "Blind Faith", "461, Ocean Boulevard", "Slowhand" en "Clapton Unplugged".
Al de rest was zeer "middelmatig".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Maar voor dit nummer mag je me altijd wakker maken:
http://www.youtube.com/watch?v=uJwVA8rXIuc
"video unavailable in your country"

Laatst gewijzigd door Pietje : 28 juli 2009 om 15:38.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 12:08   #198
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dit is geen zang!
Ik vond net een aardig stukje journalistiek terug van Rolling Stone, wiens mening je blijkbaar toch wel belangrijk vindt. Getuige jouw lijstje en wat schreef rolling stone over de stem van MJ

":At the time, Rolling Stone compared his vocals to the "breathless, dreamy stutter" of Stevie Wonder. Their analysis was also that "Jackson's feathery-timbred tenor is extraordinarily beautiful. It slides smoothly into a startling falsetto that's used very daringly".["
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 12:10   #199
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht



"video unavailable in your country"
Had ik ook al gezegd, zou hem toch wel graag zien...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 15:42   #200
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

pietje heeft gelijk
Dit is echt niet normaal

Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 juli 2009 om 15:45.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be