Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 2 januari 2009, 12:49   #181
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nog aan paar concrete voorbeelden, uit eigen omgeving:

- een vriend van me, een dokter, is in het Boelaerpark te Borherhout overvallen door twee allochtonen, een mes op de keel gezet en van zijn portefeuille ontdaan
- een vriendin van me onderging in het Rivierenhof in Deurne het zelfde lot
- mijn vader is door twee allochtonen aan Berchem Satione ineen geslagen
- in een bedrijf dat ik destijds had in Wilrijk, om de Prins Boudewijnlaan, is drie keer ingebroken. Twee keer zijn de daders - eerder toevallig - gevat. Beide keren bleek het om allochtonen te gaan.
- Mijn auto is door allochtonen belaagd in de Stuivenbergwijk
- als je je auto parkeert op het Antwerpse Zuid, dan duiken er regelmatig jonge Marokkaantjes op die 'op je auto zullen passen tegen betaling'. Wie niet afdokt, vindt zijn vehikel gegarandeerd met een paar krassen extra terug.

Al deze feiten in aanmerking genomen, komt het me zeer vreemd voor dat er hier Antwerpenaren zijn die nog nooit ook maar één negatieve ervaring met allochtonen hebben meegemaakt. Ofwel hebben die dus ongelooflijk veel geluk, ofwel hebben mijn vrienden en ik ongelooflijk veel tegenslag. Wat zal het zijn?
Zeer herkenbaar allemaal ! Een goede vriend van mij is ook al overvallen in het Boelaerpark, gouden ketting van de hals gerukt. Ikzelf ben op 17-jarige leeftijd overvallen onder de Singelbrug aan Berchem Station, dit onder bedreiging van een groot knipmes. Ik ben op straat in Deurne Zuid al bedreigd geweest en aangevallen door een zigeurnervrouw die probeerde mensen op te lichten via valse petities. In de ouderlijke woning is er al eens ingebroken, bij al mijn familieleden in het Antwerpse ook al. Een goede vriendin van mij is uitgemaakt voor h**r in Oud Borgerhout, omdat ze de wagen bestuurde en niet ik (de man dus) die ernaast zat. Vele van mijn vrienden hun GSM is afgetroggeld geweest in de buurt van mijn (voormalige) middelbare school. En zo kan ik nog wel even doorgaan ...

En rarara, in alle gevallen waren het allochtone daders, hoe zou dat nu toch komen ?
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 12:56   #182
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Misschien zijn de personen die nog nooit problemen met de allochtonen gehad hebben zelf importbelgen ?

Misschien hebben ze zich zo laten assimileren door de multicul dat ze zelf in soepjurk en lange baard rondlopen en zodoende niet meer als legitiem doel gelden voor de importbelgen ?

Wie zal het zeggen.

Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring dat er problemen zijn met allochtoonse jongeren (de oudere generatie vormt geen probleem - het zijn die rotjochies die het voor iedereen verpesten)

Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.

En nu blijkt trouwens dat het enige goede dat ooit uit de multicul voortkwam - de pitta - ook al slecht voor je is.

Inderdaad, dit is in feite een off topic reactie, maar pita-vlees is niet bepaald het beste dat er is. Het wordt in het groot aangeleverd vanuit Duitsland en het is letterlijk overal in al die snackbars (eigenlijk letterlijk) een eenheidsworst. Bovendien zit het vol vuiligheid. En soms (al meegemaakt) is het vlees gewoonweg rot en om dat te verdoezelen kappen ze er genoeg look- of cocktailsaus over ! En dan zwijg ik nog over het feit dat je in vele pitazaken in Borgerocco geen pintje of glaasje wijn meer bij het eten kan drinken, want dat is haram ! En we zullen het zeker niet hebben over de frauduleuze praktijken van dergelijke handelszaken, de dekmantels die ermee worden opgezet enz.

Verder is het ook 'toevallig' dat je voor pitazaken geen frietvergunning moet bezitten én betalen om ze te serveren en dat in eerder autochtoon gerichte snackbars dit vaak verboden is, tenzij je dus er zo'n extra vergunning bij neemt. Van discriminatie gesproken.
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:00   #183
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Misschien zijn de personen die nog nooit problemen met de allochtonen gehad hebben zelf importbelgen ?

Misschien hebben ze zich zo laten assimileren door de multicul dat ze zelf in soepjurk en lange baard rondlopen en zodoende niet meer als legitiem doel gelden voor de importbelgen ?

Wie zal het zeggen.

Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring dat er problemen zijn met allochtoonse jongeren (de oudere generatie vormt geen probleem - het zijn die rotjochies die het voor iedereen verpesten)

Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.

En nu blijkt trouwens dat het enige goede dat ooit uit de multicul voortkwam - de pitta - ook al slecht voor je is.
1.
Citaat:
zelf importbelgen ?
Ondanks niet-Vlaemsche namen woont mijn familie toch zonder uitzonderingen al sinds midden 19de eeuw hier in Antwerpen, Brussel, de Kempen en Limburg (nagetrokken)

2.
Citaat:
zelf in soepjurk en lange baard rondlopen
3.
Citaat:
Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring
1 & 2&3.nee
1 &2&3 . dat soort vooroordelen zegt véél meer over wie ze uit dan over wie ze naar 't hoofd krijgt.
Citaat:
Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.
Dit land is al méér dan 20 eeuwen multicultureel. Misschien was het ooit anders, voor de Germanen en voor de Romeinen (misschien!!)

Het is nog goed , noch slecht, gewoon een oud gegeven feit, waar een aantal mensen niet willen mee leven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 13:03.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:04   #184
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dit land is al méér dan 20 eeuwen multicultureel. Misschien was het ooit anders, voor de Germanen en voor de Romeinen (misschien!!)
Etnisch gezien misschien wel, maar deze volkeren hebben zich allen wel geasimileerd aan de heersende cultuur en gebruiken. Ze hebben zeker hun gewoonten niet opgedrongen op de manier waarop de Maghrebijnen dit nu wel proberen te doen.
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:05   #185
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

AEL pamflet :



Citaat:
De joden hebben alweer aanslagen gepleegd in Gaza tegen de Palestijnen.Het is verschrikkelijk om te zien hoe onze broeders en zusters al het geweld en alle haat moeten doorstaan. De joden zeiden dat dit nog maar een begin is.

Onze geliefde profeet Mohammed zei ….. “De dag zal aanbreken wanneer de moslims tegen de joden vechten…Neem de joden en christenen niet tot uw vrienden, voorwaar ze zijn elkaars vrienden”

Laten we allen bekend maken dat we onze geliefde broeders en zusters NIET vergeten zijn, laten we ervoor zorgen dat we gehoord zullen worden.

As Salaam ….
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:09   #186
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde
 
Struik500's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Etnisch gezien misschien wel, maar deze volkeren hebben zich allen wel geasimileerd aan de heersende cultuur en gebruiken. Ze hebben zeker hun gewoonten niet opgedrongen op de manier waarop de Maghrebijnen dit nu wel proberen te doen.
Maar wij mogen onze gewoonten wel opdringen aan landen buiten het Westen?
Struik500 is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:09   #187
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Inderdaad, dit is in feite een off topic reactie, maar pita-vlees is niet bepaald het beste dat er is. Het wordt in het groot aangeleverd vanuit Duitsland en het is letterlijk overal in al die snackbars (eigenlijk letterlijk) een eenheidsworst. Bovendien zit het vol vuiligheid. En soms (al meegemaakt) is het vlees gewoonweg rot en om dat te verdoezelen kappen ze er genoeg look- of cocktailsaus over ! En dan zwijg ik nog over het feit dat je in vele pitazaken in Borgerocco geen pintje of glaasje wijn meer bij het eten kan drinken, want dat is haram ! En we zullen het zeker niet hebben over de frauduleuze praktijken van dergelijke handelszaken, de dekmantels die ermee worden opgezet enz.

Verder is het ook 'toevallig' dat je voor pitazaken geen frietvergunning moet bezitten én betalen om ze te serveren en dat in eerder autochtoon gerichte snackbars dit vaak verboden is, tenzij je dus er zo'n extra vergunning bij neemt. Van discriminatie gesproken.
In pita zit niet meer "vuiligheid" of "rot" dan in Zwan- ea worsten.
Niet bepaald het beste vlees wat er is, idd, of wat dacht je? Dat men daar filet pur voor gebruikt?
De énige aanmerkingen uit het laatste onderzoek van Test Aankoop was dat er dikwijls varkenvlees bij zit ipv schapen, runds en gevolgte. Dus dikwijls haram. Indien jij d�*�*r van wakker ligt...
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:11   #188
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

In Nederland durft men er toch al voor uit komen...
Citaat:
Een indicator voor de mate waarin de verschillende migrantengroepen zich aan fundamentele
Nederlandse normen en waarden hebben aangepast zijn de criminaliteitscijfers.
In hun bijdrage gaan H.M. Willemse en E.H.F.Backbier uitgebreid in op de criminaliteit gepleegd door
allochtonen.
Op basis van cijfermatige gegevens over de situatie in Nederland komen zij tot de
conclusie dat personen afkomstig van buitenlanden een grotere geneigdheid hebben om crimineel
gedrag te vertonen dan de autochtone bevolking. Uit internationaal vergelijkende studies komt naar
voren dat het niet om een typische Nederlands probleem gaat, dat het probleem niet geheel kan
worden wegverklaard door ‘klassenverschillen’ en dat het idee dat ‘het vanzelf wel goed komt’ niet
zonder meer van toepassing is.


http://www.wodc.nl/images/jv0205_voo...cm44-57425.pdf
...al zullen de Filo's ea pocowieters van deze wereld, dat niet zo graag lezen.
Diego Raga is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:13   #189
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Maar wij mogen onze gewoonten wel opdringen aan landen buiten het Westen?
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" ( in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 13:15.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:15   #190
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde
 
Struik500's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In Nederland durft men er toch al voor uit komen...
...al zullen de Filo's ea pocowieters van deze wereld, dat niet zo graag lezen.
Dode link.....

Laatst gewijzigd door Struik500 : 2 januari 2009 om 13:17.
Struik500 is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:16   #191
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde
 
Struik500's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" ( in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)
Ik begrijp u volkomen. Het zijn immers barbaren die ons lastig vallen, wij moeten hun leren hoe te leven en te denken. Wanneer ze dat doen, worden ze nooit volledig geaccepteerd of als volwaardig gezien, het is ook nooit goed.
Ik ben benieuwd wat men vind wanneer Azië steeds meer macht krijgt op het wereldtoneel met betrekking tot economie en politiek?
Struik500 is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:17   #192
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In Nederland durft men er toch al voor uit komen...
...al zullen de Filo's ea pocowieters van deze wereld, dat niet zo graag lezen.
Hou je platte insinuaties voor jezelf: Ik gebruikte nooit drugs. En jij?? Durf jij dat ook zeggen?
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:19   #193
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

3x

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 13:27.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:20   #194
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 13:26.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:34   #195
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Etnisch gezien misschien wel, maar deze volkeren hebben zich allen wel geasimileerd aan de heersende cultuur en gebruiken. Ze hebben zeker hun gewoonten niet opgedrongen op de manier waarop de Maghrebijnen dit nu wel proberen te doen.
Die "Maghrebijnen" zijn véél minder allescontrolerend en verdrukkend dan het katholiek weldenkend Vlaanderen waar ik in opgroeide of het protestants weldenkend Nederland dat de Provo-beweging destijds uitlokte. (en met de Van Rompuy-staatsgreep en Balkenende lijken beide terug aan de macht)
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:54   #196
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" ( in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)
Ik heb nooit en nergens geïnsinueerd dat ik het West-Europees (voormalig) kolonialisme goedkeur, het wil echter niet zeggen dat we in de tijd zelf onze gewoontes aan andere volkeren opdrongen, we nu hezelfde moeten toestaan van nieuwe 'koloniale' gevaren in onze contreien. Want hoe je het ook draait of keert, de fundamentalistische stromingen binnen de islam die momenteel furore maken onder jonge allochtonen in onze grootsteden, hebben als achterliggend motief de islamisering van Europa en de rest van de 'ongelovigen', desnoods te vuur en te zwaard. Dit mogen we nooit toelaten !

In de kantlijn: ik zou de oudere bewoners (als die nog niet zijn uitgemoord tenminste) van de Kivu-streek overigens eens willen vragen in welke periode zij zich het veiligste en comfortabelste voelden: in de tijd van het Belgische kolonialisme of nu met de 'Onafhankelijke' Democratische Republiek Congo. Ik denk dat ik het antwoord al ken.
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 13:58   #197
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In pita zit niet meer "vuiligheid" of "rot" dan in Zwan- ea worsten.
Niet bepaald het beste vlees wat er is, idd, of wat dacht je? Dat men daar filet pur voor gebruikt?
De énige aanmerkingen uit het laatste onderzoek van Test Aankoop was dat er dikwijls varkenvlees bij zit ipv schapen, runds en gevolgte. Dus dikwijls haram. Indien jij d�*�*r van wakker ligt...
Akkoord, we hebben van onszelf al genoeg ongezonde 'boecht', dus moeten we er heus niet nog extra rommel bij hebben.

Verder bewijst dat van dat varkensvlees alleen maar de hypocrisie van sommige allochtonen, de mentaliteit van 'het mag erin zitten, maar het mag niet geweten zijn'. Net zoals je in vzw's onder de toog vodka en whisky kan zuipen, maar pas op als men in een pita-zaak een Jupiler op de kaart durft te zetten! Dan zijn onze 'nieuwe landgenoten' beledigd.
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:12   #198
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Maar wij mogen onze gewoonten wel opdringen aan landen buiten het Westen?
De vraag herleid zich dan wel tot "moogt ge democratie opdringen, of niet ?".
Indien nee, dan hebben we een nieuwe discussiebasis.
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:14   #199
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" ( in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)
Leulk. We kunnen aan den Albert eens vragen, om hier den burka verplicht te maken.
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:15   #200
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vraag herleid zich dan wel tot "moogt ge democratie opdringen, of niet ?".
Indien nee, dan hebben we een nieuwe discussiebasis.
Democratie opdringen is juist hetzelfde als enig ander politiek systeem opdringen, tyrannie.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be