Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2016, 20:29   #181
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Je gaf enkel de Nederlandstalige versie. Ik heb je duidelijk gevraagd uit de lijst boeken, over welke boek het ging. Ook d�*t weet je niet !!! Toch al zeker niet uit het boek ' Johannes '.

Ga elders de boer bedriegen.
Ik heb dan ook de Nederlandse versie, slimme. En in mijn boek van Brandon staat helemaal niet wat u allemaal beweert over Brandon. Zie mijn citaat uit het boek.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2016 om 20:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 20:37   #182
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zelfs d�*t weet je me niet te vertellen. Man, wat ben jij fake !!
U kunt altijd checken of ik de geciteerde boeken van Vergeer bezit.

Maar u weet het, telkens wanneer u zich in het verleden roekeloos aan dit spel waagde, werd u de grote verliezer. Dus ik zou maar 3x nadenken voor u aan dit spelletje begint.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2016 om 20:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 22:17   #183
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb dan ook de Nederlandse versie, slimme.
En genie, op de eerste blz. staat ook niet de originele Engelse titel, maar je verstaat geen Engels of toch ?
Citaat:
En in mijn boek van Brandon staat helemaal niet wat u allemaal beweert over Brandon. Zie mijn citaat uit het boek.
Dan moet Brandon wel heel snel van gedacht veranderd zijn. En in jouw zo gezegde versie staat dat enkel Simon een zeloot was. Had die dan nooit ruzie met de rest van die vredesapostelen? Mij lijkt dat vreemd. Toch maar eens Vergeer lezen en niet enkel wat je op het net kunt opvissen. Nu ben je voor mij wel wat een zielig figuur hoor.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 22:57   #184
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En genie, op de eerste blz. staat ook niet de originele Engelse titel, maar je verstaat geen Engels of toch ?

Dan moet Brandon wel heel snel van gedacht veranderd zijn. En in jouw zo gezegde versie staat dat enkel Simon een zeloot was. Had die dan nooit ruzie met de rest van die vredesapostelen? Mij lijkt dat vreemd. Toch maar eens Vergeer lezen en niet enkel wat je op het net kunt opvissen. Nu ben je voor mij wel wat een zielig figuur hoor.
Ik lees wat ik lees. En wat ik lees in het boek van Brandon is niet hetgeen u beweert. Bovendien is de Nederlandse versie (relatief) recenter dan al de boeken die u aangeeft. Mijn boek dateert uit 1972. Het is dus weinig waarschijnlijk dat hij toen van idee veranderd is. Persoonlijke aanvallen zullen hier niet veel aan veranderen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2016 om 22:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 04:34   #185
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U kunt altijd checken of ik de geciteerde boeken van Vergeer bezit.
Maar je weet al niet te vertellen wat volgens Vergeer ( Marcus blz. 108 ) de functie was van de apostelen.

Citaat:
Maar u weet het, telkens wanneer u zich in het verleden roekeloos aan dit spel waagde, werd u de grote verliezer. Dus ik zou maar 3x nadenken voor u aan dit spelletje begint.
Als je zoiets durft beweren wordt het hoog tijd dat jij je eens laat nakijken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 06:14   #186
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik heb alles vertaald wat relevant was en aantoont dat de zelotenbeweging actief was van 4 v.C. tot 135 n.C. en dat de apostelen zeloten waren volgens genoemde deskundigen.
En waar baseren ze dat op?
Citaat:
Probeer anders eens via Google translate. Ik heb geen zin er nog meer werk in te steken.
Terwijl zo'n belangrijk punt je toch ter harte moet gaan duidelijk te zijn en met bewijzen te komen.
Citaat:
De Duitse versie geeft ook nog enkele details. Misschien versta je beter Duits ?
https://de.wikipedia.org/wiki/Simon_Zelotes
Gewoon Nederlands en geen hele link, maar gewoon de desbetreffende bewijsvoering kopiëren.

Als je geen goede informatie kan geven over wat je zeggen wil namelijk dat Jezus een Zeloot zou zijn, dan moet ik zelf maar antwoord geven.

Als Jezus werkelijk een Zeloot was, dan zouden ook al zijn apostelen dat zijn geweest binnen de beweging der Zeloten en zou niet apart Simon als Zeloot genoemd behoeven te worden.
Dat hij apart genoemd wordt als Zeloot bewijst juist dat Jezus en de andere apostelen dat niet waren.

Zo wordt bijvoorbeeld Mattheus als tollenaar genoemd, maar dat wil niet zeggen dat Jezus een tollenaar was.

Petrus wordt als visser genoemd en wel staat hier nog apart in de Bijbel dat Jezus een visser was van mensen, maar niet van vissen (dus Jezus was geen echte visser).

En wat de zogenaamde deskundigen betreft, die zeggen wel meer wat later weer van tafel wordt geveegd.
Wat jij zelf ook al hebt beweerd met het Q evangelie.

Zelfs ik al leek kan het al ontkrachten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 augustus 2016 om 06:15.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 06:18   #187
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Uit de Wiki link:

Both of these researchers suggest that "Simon Zelotes" was indeed a Zealot belonging to this movement, and perhaps that other disciples were also.
Waarom wil je nu plotseling wel iets opschrijven en voor mij geen enkele moeite doen?

En perhaps is geen bewijs, maar slechts een mogelijkheid.

Volgens Peche was Jezus een drugs gebruiker en dat is ook slechts een veronderstelling en geen bewijs.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 06:47   #188
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Maar je weet al niet te vertellen wat volgens Vergeer ( Marcus blz. 108 ) de functie was van de apostelen.


Als je zoiets durft beweren wordt het hoog tijd dat jij je eens laat nakijken.

U kunt het altijd nog eens proberen. Ik zou het niet doen in uw plaats want dan gaat u voor de zoveelste keer weer af als een gieter.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 06:52   #189
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Maar je weet al niet te vertellen wat volgens Vergeer ( Marcus blz. 108 ) de functie was van de apostelen.


Als je zoiets durft beweren wordt het hoog tijd dat jij je eens laat nakijken.
Vergeer, Vergeer. U beschouwt Vergeer precies als uw goeroe. Vergeer heeft een opinie. Een opinie meestal gesteund op (soms interessante) hypotheses. En dat is het dan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 augustus 2016 om 06:52.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 07:32   #190
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vergeer, Vergeer. U beschouwt Vergeer precies als uw goeroe. Vergeer heeft een opinie. Een opinie meestal gesteund op (soms interessante) hypotheses. En dat is het dan.
Duidelijk ! Jij beweerd Vergeer te hebben gelezen, maar uit je reactie en het negeren van mijn eenvoudige vraag kom ik tot de conclusie dat jij een leugenaar bent.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 07:33   #191
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U kunt het altijd nog eens proberen. Ik zou het niet doen in uw plaats want dan gaat u voor de zoveelste keer weer af als een gieter.
Je bent een leugenaar.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 07:56   #192
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Je bent een leugenaar.
Persoonlijke aanvallen is het naamkaartje van Aton. Dat weten we. Een teken van zwakheid.

Welaan, doe de proef dan. Maar daar hebt u blijkbaar de moed niet voor.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 08:09   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Je bent een leugenaar.
Naar vaste gewoonte ontaardt dit weer eens in een potje schelden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 09:03   #194
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En waar baseren ze dat op?
Terwijl zo'n belangrijk punt je toch ter harte moet gaan duidelijk te zijn en met bewijzen te komen.
Dit lijken me van jou kant ernstige vragen en wil ze daarom zo goed en zo kwaad beantwoorden. Het komt me wel over of je bij wijze van spreken de relativiteitstheorie op een A4 gecomprimeerd willen zien. Ook dat gaat niet.
Citaat:
Gewoon Nederlands en geen hele link, maar gewoon de desbetreffende bewijsvoering kopiëren.
De Nederlandstalige versie laat te wensen over en vandaar de Engelstalige. Deze geeft duidelijk aan hoe, waar, wanneer en waarom deze beweging ontstaan is. Deze ijverden ( IJveraars = zelootès ) voor het behoud van hun joodse identiteit en religie. Deze werd gekortwiekt bij de dood van Herodes de Grote door zijn zoon Antipas, wat op zich al een heel verhaal is. Deze strijd is onverminderd doorgegaan tot de nederlaag van Simon bar Kochba in 135 n.C.

Citaat:
Als je geen goede informatie kan geven over wat je zeggen wil namelijk dat Jezus een Zeloot zou zijn, dan moet ik zelf maar antwoord geven.
Duidelijk dat Jezus erop stond niks aan de Torah wou veranderen ( Matt.5 : 17 - 19 )en door zijn ' blijde intrede ' op dezelfde wijze als zijn voorvader koning David, aanspraak wilde maken op het joods koningschap. Kort daarvoor gaf hij zelfs de raad om zich te bewapenen, niet met 2 zwaarden, maar met 2 sica's https://en.wikipedia.org/wiki/Sica . Romeinse zwaarden werden niet door de joden gebruikt, maar wel 2 sica's per persoon in oorlogstijd. Ook de rel op het Tempelplein was onmogelijk de provocatie van één persoon. Men zou hem op staande voet hebben gearresteerd. In werkelijkheid ging het hier om een heuse rel van enkele honderden joden waarbij zelfs het Romeins garnizoen niet de sterkte had hiertegen op te treden ( men heeft versterking laten aanrukken vanuit Caesarea ). Dit zijn reeds weliswaar afgevlakte feiten, waar de auteurs van de evangelies niet/wilde onderuit konden.

Citaat:
Als Jezus werkelijk een Zeloot was, dan zouden ook al zijn apostelen dat zijn geweest binnen de beweging der Zeloten en zou niet apart Simon als Zeloot genoemd behoeven te worden.
Dat hij apart genoemd wordt als Zeloot bewijst juist dat Jezus en de andere apostelen dat niet waren.
Simon zijn bijnaam zou kunnen verwijzen naar zijn hoge positie binnen de organisatie en de passieve politiek-religieuze fractie voorzat, terwijl Judas Iskariot wellicht de militaristisch voor zijn rekening had. Ieder dezelfde nickname geven zou hier ook wel verwarrend werken, alhoewel we toch allemaal deel uitmaken van hetzelfde forum.

Citaat:
Petrus wordt als visser genoemd en wel staat hier nog apart in de Bijbel dat Jezus een visser was van mensen, maar niet van vissen (dus Jezus was geen echte visser).
Ook Petrus was geen visser. De zeloten gebruikten het symbool vis als tag. Elke jood kende het verhaal van Jona en de vis. De grote vis stond voor een overheerser, en die telkens weer de jood ( Jona ) uitspuwde. Nu zag men uit naar de dag ( eindtijd ) dat de Romeinen ook de joden zouden uitspuwen. Het teken van de vis was het teken van de weerstand. De ' apostelen ' waren weerstanders, zeloten en ronselden mensen als medestanders, net wat ook Johannes de Doper deed.

Citaat:
Zelfs ik al leek kan het al ontkrachten.
Waar wacht je op ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 09:04   #195
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Persoonlijke aanvallen is het naamkaartje van Aton. Dat weten we. Een teken van zwakheid.
Liegen is een teken van zwakheid !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 09:58   #196
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En waar baseren ze dat op?
Terwijl zo'n belangrijk punt je toch ter harte moet gaan duidelijk te zijn en met bewijzen te komen.

Gewoon Nederlands en geen hele link, maar gewoon de desbetreffende bewijsvoering kopiëren.

Als je geen goede informatie kan geven over wat je zeggen wil namelijk dat Jezus een Zeloot zou zijn, dan moet ik zelf maar antwoord geven.

Als Jezus werkelijk een Zeloot was, dan zouden ook al zijn apostelen dat zijn geweest binnen de beweging der Zeloten en zou niet apart Simon als Zeloot genoemd behoeven te worden.
Dat hij apart genoemd wordt als Zeloot bewijst juist dat Jezus en de andere apostelen dat niet waren.

Zo wordt bijvoorbeeld Mattheus als tollenaar genoemd, maar dat wil niet zeggen dat Jezus een tollenaar was.

Petrus wordt als visser genoemd en wel staat hier nog apart in de Bijbel dat Jezus een visser was van mensen, maar niet van vissen (dus Jezus was geen echte visser).

En wat de zogenaamde deskundigen betreft, die zeggen wel meer wat later weer van tafel wordt geveegd.
Wat jij zelf ook al hebt beweerd met het Q evangelie.

Zelfs ik al leek kan het al ontkrachten.
Of al de Apostelen Zeloten waren weten we niet. We weten wel dat volgens het evangelie er minstens één apostel een Zeloot was.

Er zijn nochtans ernstige aanwijzingen dat Jezus ook een oproerkraaier was. Het evangelie meldt dat Jezus Jeruzalem werd binnengehaald als een koning. Vooral de woorden die de omstaanders dan zongen, spreken boekdelen.

Een heel belangrijke aanwijzing is bovendien het titulum boven het kruis. Dat meldt de reden van de kruisiging. En het motief van de kruisiging is boven elke twijfel verheven: Jezus gaf zich uit voor de koning der Joden.

Voeg daarbij het feit dat Jezus uit Galilea kwam. Galileeērs waren gekend als onruststokers. Bijna alle Joodse opstanden waren begonnen in Galilea. Cfr. ook de opmerking in het evangelie : "wat goeds kan er uit Nazareth komen?"

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 augustus 2016 om 10:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 10:43   #197
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Het loopt als een eend.
Het zwemt als een eend.
Het kwaakt als een eend.
Het ziet er uit als een eend.
Wat is het?

En Nazareth bestond nog niet in die tijd.
http://www.nazarethmyth.info/naz3article.html
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 10:54   #198
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Het loopt als een eend.
Het zwemt als een eend.
Het kwaakt als een eend.
Het ziet er uit als een eend.
Wat is het?

En Nazareth bestond nog niet in die tijd.
http://www.nazarethmyth.info/naz3article.html
Dat werd lange tijd beweerd. Maar dat is helemaal niet meer zeker.

Op 21 december 2009 kondigde het Israëlisch Oudheidkundig Instituut een archeologische ontdekking aan, die nog wel eens blozend gezicht kon veroorzaken bij de twijfelaars aan de historische betrouwbaarheid van het Nieuwe Testament


Het gaat hier over de mogelijke ontdekking van het oude Nazareth.

Overblijfselen van een woning die teruggaat tot de tijd van Christus zijn in Nazareth, in het noorden van Israël, blootgelegd, zo meldde de Israëlische archeologe Yardenne Alexandre, verantwoordelijk voor de opgravingen. In Nazareth leefde volgens het evangelie Maria, de moeder van Jezus.

"Het is de eerste keer dat een huis uit Nazareth daterend uit het Romeinse tijdperk ontdekt en gerestaureerd wordt", zei Alexandre.

Twee kamers
Het huis, klein en bescheiden, bestaat uit twee kamers, een binnenhof en een waterput. Ook potscherven afkomstig uit de eerste eeuw na Christus werden op de plaats teruggevonden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 augustus 2016 om 11:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 11:12   #199
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat werd lange tijd beweerd. Maar dat is helemaal niet meer zeker.

Op 21 december 2009 kondigde het Israëlisch Oudheidkundig Instituut een archeologische ontdekking aan, die nog wel eens blozend gezicht kon veroorzaken bij de twijfelaars aan de historische betrouwbaarheid van het Nieuwe Testament


Het gaat hier over de mogelijke ontdekking van het oude Nazareth.

Overblijfselen van een woning die teruggaat tot de tijd van Christus zijn in Nazareth, in het noorden van Israël, blootgelegd, zo meldde de Israëlische archeologe Yardenne Alexandre, verantwoordelijk voor de opgravingen. In Nazareth leefde volgens het evangelie Maria, de moeder van Jezus.

"Het is de eerste keer dat een huis uit Nazareth daterend uit het Romeinse tijdperk ontdekt en gerestaureerd wordt", zei Alexandre.

Twee kamers
Het huis, klein en bescheiden, bestaat uit twee kamers, een binnenhof en een waterput. Ook potscherven afkomstig uit de eerste eeuw na Christus werden op de plaats teruggevonden.
NONSENS. Lees eerst eens mijn link.
O kijk, ze hebben een woning ontdekt. Wat een sensatie ! De rest van de gemeente moeten we er maar bij denken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nazarene_(title)

En wat voor evangelie ? Dat na 70 is geschreven ?
Leugenaar, lees eerst eens wat boeken die je beweerd gelezen te hebben.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 11:20   #200
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
NONSENS. Lees eerst eens mijn link.
O kijk, ze hebben een woning ontdekt. Wat een sensatie ! De rest van de gemeente moeten we er maar bij denken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nazarene_(title)

En wat voor evangelie ? Dat na 70 is geschreven ?
Leugenaar, lees eerst eens wat boeken die je beweerd gelezen te hebben.
Deze opgravingen zijn natuurlijk een streep door uw historische rekening. En daar wringt het schoentje. In ieder geval, áls het klopt, dan zult u uw mening grondig moeten herzien. Tenminste, indien u daar de moed voor kunt opbrengen. Hetgeen absoluut niet zeker is.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be