Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 5 november 2004, 14:32   #181
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Pleegt een Texaanse vrome Christelijke cowboy misdaden in een moslimland ?
[size=7]NEE![/size]

Dubbiah doet wat nodig is om de vrijheid en de demokratie te promoten.Ook als het niet "leuk" of "algemeen aanvaard" of "in overeenstemming met het internationaal recht" is......
Dat vergt karakter,moed en de bereidheid je eigen carriere op het spel te zetten om te datgene te doen waarvan je denkt dat het juist is.

En als hij daarbij zijn supporters een centje kan laten verdienen is dat prima: doen wat juist is en er geld aan verdienen;ik ken mensen die het veel minder goed doen......

Bvb tot de smeerlappen die 20 tegen 1 ongewapende mensen bestrijden en een ongewapende hulpverlener ontvoeren en de keel oversnijden in naam van een middeleeuwse ideologie......


PS Ik antwoord op een vraag aan filo omdat ik weet dat hij een fout antwoord zal geven
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 5 november 2004, 14:36   #182
Joris_Meys
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies.
Dat gaan de christenen graag horen. Christenen? Jaja, die hunne God, da's dezelfde als Allah...

't ziet er naar uit dat hier weer een zootje oogklep-zeikers en varkensneukers hun ongenoegen komen spuien over iets wat ze van toeten nog blazen kennen.

met vriendelijke groeten

en Theo, oppervarken en stuk stront, bedankt voor de glorieuze momenten van hilariteit. OK, gij meende het, ik heb er hard mee gelachen. Amuseer U daarboven, bij het varkenexcrement.
__________________
[font=Franklin Gothic Medium]There are only two things infinite in this world : the universe and stupidity of mankind. And I'm not sure about the universe... (Albert Einstein)[/font]
Joris_Meys is offline  
Oud 5 november 2004, 14:45   #183
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor

Dubbiah doet wat nodig is om de vrijheid en de demokratie te promoten.
??
Waar?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 5 november 2004, 14:51   #184
Alfatrion
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Alle wetten die de vrijheid van meningsuiting inperken zijn slechte wetten, want je vindt ze enkel waar er dictatuur is.
Die wetten zijn ook aanwezig in het westen hoor. In de Nederlandse grondwet wordt duidelijk gemaakt dat de wet er grenzen aan steld.

Citaat:
Het recht op vrije mening hoort absoluut te zijn.
Dus je vind dat alles over jou mag schrijven in een tijdschift. Als ik daarmee jouw goede naam en eer mee aantast (met alle mogelijk gevolgen) vind jij dat dit moet mogen?

Citaat:
Ik wens door niemand zo een kader aangemeten te worden.
Niemand heeft de morele autoriteit om me een dergelijk kader op te leggen.
In een democratie kies je jouw volksvertegenwoordiging. Het lijkt mij dat die volkvertegenwoordiging het mandaad heeft om paal en perk te stellen. Jouw argument voor absolute vrijheid van meningsuiting valt net zo goed te gebruiken voor kanibalisme.
Alfatrion is offline  
Oud 5 november 2004, 14:54   #185
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
??
Waar?
Irak,Iran,Libië,Noord-Korea,China,Cuba,Sudan,Tjaad,Israël,Afghanistan,. .....en natuurlijk in de States zelf!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 5 november 2004, 14:55   #186
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Dat gaan de christenen graag horen. Christenen? Jaja, die hunne God, da's dezelfde als Allah...

't ziet er naar uit dat hier weer een zootje oogklep-zeikers en varkensneukers hun ongenoegen komen spuien over iets wat ze van toeten nog blazen kennen.

met vriendelijke groeten

en Theo, oppervarken en stuk stront, bedankt voor de glorieuze momenten van hilariteit. OK, gij meende het, ik heb er hard mee gelachen. Amuseer U daarboven, bij het varkenexcrement.
Een Vlaemsche jongen met minderwaardigheidscomplexen. Gelukkig voor hem is er ook Filosoof's wijsheid om hem hierin te bevestigen.
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 14:57   #187
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Nog enkele lichtjaren.
Gelukkig maar...
In Molenbeek, Borgerokko, Kuregem gebeurt dat al eens sneller. Maar ja, da's ook niet bij ons hé. 8)
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 15:02   #188
Joris_Meys
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
In Molenbeek, Borgerokko, Kuregem gebeurt dat al eens sneller. Maar ja, da's ook niet bij ons hé. 8)
Vriend, ik woon op't Kiel en geef wel eens bijles in "Borgerokko" aan marokkaantjes. Ik ga daar ook regelmatig naar de Rataplan en de Roma, en ben dus met de buurt bekend.

Neen, daar is nog nooit iemand vermoord voor een filmke dat em heeft gemaakt. Filip de Winter wordt niet zwaar bewaakt, en leeft ook nog altijd. Tot spijt van wie't benijdt. En ik wens hem nog een lang en gelukkig leven toe, als't even kan, liefst ergens in Oost-Duitsland of zo...

met vriendelijke groeten
__________________
[font=Franklin Gothic Medium]There are only two things infinite in this world : the universe and stupidity of mankind. And I'm not sure about the universe... (Albert Einstein)[/font]
Joris_Meys is offline  
Oud 5 november 2004, 15:09   #189
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Vriend, ik woon op't Kiel en geef wel eens bijles in "Borgerokko" aan marokkaantjes. Ik ga daar ook regelmatig naar de Rataplan en de Roma, en ben dus met de buurt bekend.

Neen, daar is nog nooit iemand vermoord voor een filmke dat em heeft gemaakt. Filip de Winter wordt niet zwaar bewaakt, en leeft ook nog altijd. Tot spijt van wie't benijdt. En ik wens hem nog een lang en gelukkig leven toe, als't even kan, liefst ergens in Oost-Duitsland of zo...

met vriendelijke groeten
Je hebt gelijk, moorden voor een filmke behoort nog niet tot de islamitische geplogenheden. Meestal volstaan sjaccochen. 8)
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 15:13   #190
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Filip de Winter wordt niet zwaar bewaakt, en leeft ook nog altijd.
TVG werd ook niet beschermd........
Precies hoe dicht bij jou moeten de kogels inslaan opdat je zou begrijpen dat er een oorlog aan de gang is?

Tot spijt van wie't benijdt. En ik wens hem nog een lang en gelukkig leven toe, als't even kan, liefst ergens in Oost-Duitsland of zo...

Psssssst:
Oost Duitsland bestaat niet meer.Het is nu gewoon Duitsland.
De Muur is gesloopt.
Het Westen heeft de Koude Oorlog gewonnen.
Tot spijt van wie het benijdt.........

Maar nu weten we alvast in welk tijdperk jij leeft.......

met even vriendelijke groeten
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 5 november 2004, 15:15   #191
Joris_Meys
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Je hebt gelijk, moorden voor een filmke behoort nog niet tot de islamitische geplogenheden. Meestal volstaan sjaccochen. 8)
Neenee, de moorden in Antwerpen situeren zich eerder rond het St-Jansplein en het Falconplein, waar resp. de zwartjes en de Russische maffia de plak zwaaien.

Ken uw wereld, amigo
__________________
[font=Franklin Gothic Medium]There are only two things infinite in this world : the universe and stupidity of mankind. And I'm not sure about the universe... (Albert Einstein)[/font]
Joris_Meys is offline  
Oud 5 november 2004, 15:16   #192
Joris_Meys
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 94
Standaard

Oost-Duitsland bestaat niet meer?
Oost-Vlaanderen bestaat toch ook nog? en dat allemaal zonder muur
__________________
[font=Franklin Gothic Medium]There are only two things infinite in this world : the universe and stupidity of mankind. And I'm not sure about the universe... (Albert Einstein)[/font]
Joris_Meys is offline  
Oud 5 november 2004, 15:27   #193
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Oost-Duitsland bestaat niet meer?
Oost-Vlaanderen bestaat toch ook nog? en dat allemaal zonder muur
Kieken mo kieken !!!!!!!!
Nu we weten dat jij les geeft aan kotslims snappen we meteen waarom ze maar niet uit de Middeleeuwen geraken.......

Ik had het over OD als een aparte staat onder communistisch bewind,leipo.
Natuurlijk bestaat Oost Vlaanderen.
Alleen staan er in Gent geen tanks klaar om West Vlaanderen binnen te vallen!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 5 november 2004, 15:29   #194
Joris_Meys
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Ik had het over OD als een aparte staat onder communistisch bewind,leipo.
Ikke nie, aangezien dat dat ding al niet meer bestaat sinds 1989
__________________
[font=Franklin Gothic Medium]There are only two things infinite in this world : the universe and stupidity of mankind. And I'm not sure about the universe... (Albert Einstein)[/font]
Joris_Meys is offline  
Oud 5 november 2004, 15:33   #195
Alfatrion
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Het is niet aan de rechterlijke macht om te oordelen of een wet "populair" is en moet toegepast worden(anders zouden nog maar weinig verkeersovertredingen gesanctionneerd worden en neigen we bovendien naar het amerikaanse systeem van de verkozen rechters)

Het is zeker niet de rol van de rechterlijke macht, wetten "de facto" uit het SWB en zéker niet uit de GW te lichten: daarover beslist de wetgevende macht.
Vreemd.
Ik heb ooit eens gelezen dat er drie bronnen van recht zijn:wetten,tractaten en [size=3]jurisprudentie[/size].
Dat laatste komt er dus op neer dat een rechter soeverein (be)(ver)oordeeld,en dus wetten en hun toepassing niet alleen kan maar zelfs moet toetsen aan de realiteit en dus kan en mag nuanceren.
Indien deze nuancering een bepaald niveau bereikt,kan een rechter zelfs besluiten dat de wet niet van toepassing is......
Ben ik fout in mijn lezing van dit principe?
Volgens mij is jurisprudnetie meer een middel om te zorgen dat er in gelijke gevallen gelijk beoordeeld wordt. Daarnaast leverd het een enegie besparing, omdat je niet iedere keer alles opnieuw hoeft te beargumenteren. Een mooi voorbeeld hiervan is de rechtzaak rond om Kazza. Daarbij heeft men verwezen naar de uitspraak bij de video recorder. De eind conclusie daar was dat een techniek die illegaal en legaal gebruikt kan worden zelf niet illegaal was. Omdat dit bij de video recorder zo was, en de wetten niet wezelijk zijn veranderd, is dat nu ook zo.

Zou de auteurswet wezelijk veranderen dan geld de jurespondentie m.i. niet meer.
Alfatrion is offline  
Oud 5 november 2004, 15:40   #196
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

De moord op TVG is blijkbaar de Atlantische oceaan overgeraakt,te getuige waarvan :

bron : NY times van 5 november:

Something sad and terrible is happening to the Netherlands, long one of Europe's most tolerant, decent and multicultural societies. The latest warning sign is this week's brazen murder of Theo van Gogh, a daring filmmaker and columnist descended from the same family as Vincent van Gogh. This summer, Dutch television showed a 10-minute film by Theo van Gogh calling attention to the horrific violence that Muslim women can be subjected to by family members in the name of religion. The chief suspect is believed to be an Islamist extremist, as are eight other men also arrested in connection with the case.

The Netherlands used to be a country where artists and politicians dared to raise even the most controversial issues without fear of physical retaliation. But the screenwriter who worked with Mr. van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, a Somali refugee who was elected as a member of the Dutch Parliament, is now under police protection. It's just been a little more than two years since a Dutch extremist shot Pim Fortuyn, a rising populist politician who portrayed Muslim immigration as a grave threat to the nation's traditions of tolerance.

Urgent efforts are needed to better manage the cultural tensions perilously close to the surface of Dutch public life. The problem is not Muslim immigration, but a failure to plan for a smoother transition to a more diverse society. One very real danger is that the public trauma over the van Gogh murder may lead to a clamor for anti-Muslim policies that could victimize thousands of innocent refugees and immigrants.

The challenge for Dutch political leaders is to find ways to reverse this disturbing trend of politically motivated violence without making it harder to achieve cultural harmony.

Let op het deel van de tekst die ik in vette karakters plaatste.
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 5 november 2004, 15:50   #197
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
De moord op TVG is blijkbaar de Atlantische oceaan overgeraakt,te getuige waarvan :

bron : NY times van 5 november:

Something sad and terrible is happening to the Netherlands, long one of Europe's most tolerant, decent and multicultural societies. The latest warning sign is this week's brazen murder of Theo van Gogh, a daring filmmaker and columnist descended from the same family as Vincent van Gogh. This summer, Dutch television showed a 10-minute film by Theo van Gogh calling attention to the horrific violence that Muslim women can be subjected to by family members in the name of religion. The chief suspect is believed to be an Islamist extremist, as are eight other men also arrested in connection with the case.

The Netherlands used to be a country where artists and politicians dared to raise even the most controversial issues without fear of physical retaliation. But the screenwriter who worked with Mr. van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, a Somali refugee who was elected as a member of the Dutch Parliament, is now under police protection. It's just been a little more than two years since a Dutch extremist shot Pim Fortuyn, a rising populist politician who portrayed Muslim immigration as a grave threat to the nation's traditions of tolerance.

Urgent efforts are needed to better manage the cultural tensions perilously close to the surface of Dutch public life. The problem is not Muslim immigration, but a failure to plan for a smoother transition to a more diverse society. One very real danger is that the public trauma over the van Gogh murder may lead to a clamor for anti-Muslim policies that could victimize thousands of innocent refugees and immigrants.

The challenge for Dutch political leaders is to find ways to reverse this disturbing trend of politically motivated violence without making it harder to achieve cultural harmony.

Let op het deel van de tekst die ik in vette karakters plaatste.
Dat in't vet gedrukte zal mij werkelijk worst wezen. Er werden al genoeg werkloze moslimsteuntrekkers geïmporteerd om nu al een zware ballast voor het SZ -systeen te betekenen.
Belangrijker is de zin net ervoor : aan wie ligt dat gebrek aan smooth transition denk je. Mij hoef je het niet meer te komen uitleggen.
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 16:01   #198
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Het is niet aan de rechterlijke macht om te oordelen of een wet "populair" is en moet toegepast worden(anders zouden nog maar weinig verkeersovertredingen gesanctionneerd worden en neigen we bovendien naar het amerikaanse systeem van de verkozen rechters)

Het is zeker niet de rol van de rechterlijke macht, wetten "de facto" uit het SWB en zéker niet uit de GW te lichten: daarover beslist de wetgevende macht.
Vreemd.
Ik heb ooit eens gelezen dat er drie bronnen van recht zijn:wetten,tractaten en [size=3]jurisprudentie[/size].
Dat laatste komt er dus op neer dat een rechter soeverein (be)(ver)oordeeld,en dus wetten en hun toepassing niet alleen kan maar zelfs moet toetsen aan de realiteit en dus kan en mag nuanceren.
Indien deze nuancering een bepaald niveau bereikt,kan een rechter zelfs besluiten dat de wet niet van toepassing is......
Ben ik fout in mijn lezing van dit principe?


Ik vat samen wat jij zelf schreef:
"Het past in de modieuze tendens de rechtspraak te privatiseren."

Leg me nu toch eens één ding uit filo:
Waarom blijf je het opnemen voor mensen die dingen doen die vanuit eender welke invalshoek totaal fout zijn?????

Akkoord dat jij niet wil dat fascisten de moord op TVG recupereren.
Maar hoe kom je erbij dat begrip tonen voor moslim fundi's,of zelfs maar enige vorm van nuancering invoegen,een positieve bijdrage zou leveren aan de bestrijding van extreem rechts??????????????????????????????
Wat is er nodig om je te doen begrijpen dat je,door op deze mannier extreem rechts bestrijden,je hen niet alleen munitie caliber .50 maar ook nog een een roterend Gatling kanon in handen geeft???????????

Je bent de enige op dit forum die er ooit eens in geslaagd is me van mening te doen veranderen,en ik heb de gootste bewondering voor je inzet en je intellect.Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat je de evidentie niet kan inzien? (Ik ga er dus weldegelijk vanuit dat je het wilt)??????

QUOTE]
Ik zal het je makkelijk maken:
1. Je versie van het jurisprudentieprincipe sluit meer aan bij het Angelsaksisch recht (dat in de US tot verkozen en populistische rechters heeft geleid) dan bij het continentaal europees model dat grotere rechtszekerheid
biedt.
1.2 Nog zo 'n principe van de rechtstaat: scheiding der machten.
Inderdaad: de rechtstaat heeft problemen.
Herlees mijn tekst: ik vertouw de rechtspleging liever niet toe aan wat jij en ik zwakzinnige extremisten noemen, (ook niet dat recht geprivatizeerd zou worden), maar dat het gebeurt is een indicatie dat de rechtstaat mogelijk faalt
2. Je vergeet de voorrang van de wetgevende macht (primauté)
(rechters en procureurs hebben er hier schijnbaar de laatste jaren ook problemen mee, zich dat te herinneren)

3. Dit onderwerp begon over de evolutie van de rechtstaat en de vrees dat de principes ervan in gevaar zijn, wat mij idd zo lijkt (ik vat samen), niet over de moord op TVG in se
3.1 Ik verdedig die moord NERGENS, die moordenaar (en zijn eventuele companen) is onverschoonbaar, maar
3.2 Ik zie die moord als een symptoom van het falen van de rechtstaat, omdat een ganse groep effectief ontkend en buitengesloten wordt uit een groot deel vh de samenleving, wat een voedingsbodem geeft voor extremistische ideëen, die ik absoluut afkeur .
3.3 Ik betreur dat een extremistische psychopaat meende het recht in eigen handen te moeten/mogen nemen, omdat TVG jaren ongestoord een platte haatcampagne kon voeren, door een falen van de rechtstaat.
3.4 Ik wil hier geen "ratonnade" �* la Oct 1961 in Parijs (ik herinner me die noch redelijk goed-te goed, Google er maar eens naar: Papon was toen Préfet de police) of Kristallnacht (de stemming wordt hier gekweekt)
3.5 Er is géén collectieve schuld van alle islamieten, zoals het zwartblok, PF en TVG het nu al jaren verkopen.

accessoir PS: Het Gatling is "maar" de grootvader van de zware machinegeweren, oorspronkelijk geleverd in twee versies: één met ronde kogels, voor gebruik tegen gelovigen en één met kubusvormige kogels, om meer pijn te veroorzaken, voor gebruik tegen ongelovigen: je ziet het, de "spirit" blijft...
In Irak gebruikte men voor de eerste keer ook 25mm(1"), (wééral voor gebruik tegen "ongelovigen"), ipv enkel "maar" .50 of lichter:
Citaat:
M242 Bushmaster 25mm Automatic Gun. The 25mm M242 Bushmaster cannon used on the Bradley Fighting Vehicle and a variety of land and sea vehicles. ...
Alle Vlamingen zijn varkensneukers
(In navolging van Sint Theo Van Gogh)
Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
(anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel)

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2004 om 16:04.
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 16:01   #199
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alfatrion
Die wetten zijn ook aanwezig in het westen hoor. In de Nederlandse grondwet wordt duidelijk gemaakt dat de wet er grenzen aan steld.
Als er in Nederland dergelijke censuurwetten zijn, dan is het duidelijk: Nederland glijdt net als België af naar dictatuur......

Citaat:
Dus je vind dat alles over jou mag schrijven in een tijdschift. Als ik daarmee jouw goede naam en eer mee aantast (met alle mogelijk gevolgen) vind jij dat dit moet mogen?
Je moet onderscheid maken tussen een opinie ventileren over ideeën, ideologieën, religies etc. en een verifieerbare onwaarheid over een individu publiceren.

Dit laatste overschrijdt de grens tussen mening en daad.
Daarvoor bestaan er wetten i.v.m. laster, smaad en eerroof.

Vertel mij trouwens eens of in Nederland voor overtredingen van die aard de doodstraf voorzien is?



Citaat:
In een democratie kies je jouw volksvertegenwoordiging. Het lijkt mij dat die volkvertegenwoordiging het mandaad heeft om paal en perk te stellen.
Dit klopt helemaal niet.

Een louter vertegenwoordigend systeem, zonder mogelijke beslissingsmacht vanwege de burger mag je geen democratie heten.
In een democratie is het niet de politieke elite die beslist, doch de burgermeerderheid.
Vergeet ook niet dat in België opkomstplicht bestaat, waardoor de politieke mandaten in feite niet eens vrijwillig verleend worden, doch eerder via afpersing verkregen zijn.

In geen enkel verkiezingspamflet van geen enkele partij, stond vooraf aangekondigd dat onze 'verkozenen' het recht op vrije mening gingen inperken. Democratische legitimiteit van die wet: nihil-nogabollen.

Maar dat is een andere discussie.
Die wetten zijn er nu eenmaal, en ik wil gerust verder borduren op jouw redenering.
Als Theo Van Gogh de wetten heeft overtreden, dan komt het geen enkel individu toe om in één klap de rechterlijke en uitvoerende macht in zich te verenigen, Theo's strafmaat te bepalen en hem standrechterlijk om te leggen.

Dat is zelfs in onze particratische maatschappij niet de geëigende gang van zaken.

Citaat:
Jouw argument voor absolute vrijheid van meningsuiting valt net zo goed te gebruiken voor kanibalisme.
Hier sla je de bal mis.
Kannibalisme propageren valt onder het vrij uiten van (debiele) meningen.
Oma marineren en smakelijk opsmikkelen is een strafbare daad.

Zolang ik de daad niet bij het woord voeg, mogen jullie lachen met mijn baarlijke nonsens. Daar hoeft oom agent zijn kostbare tijd niet mee te verknallen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 november 2004, 16:06   #200
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Dat in't vet gedrukte zal mij werkelijk worst wezen. Er werden al genoeg werkloze moslimsteuntrekkers geïmporteerd om nu al een zware ballast voor het SZ -systeen te betekenen.
Belangrijker is de zin net ervoor : aan wie ligt dat gebrek aan smooth transition denk je. Mij hoef je het niet meer te komen uitleggen.
Inderdaad:het aan jou uitleggen is parels voor de zwijnen werpen.
Ik daag eender wie uit om mij te beschuldigen van sympathie voor moslims,of voor eender welke religie en haar aanhangers.
Maar te beweren dat het probleem zich situeert op het niveau van moslims in de SZ is ronduit schandelijk!En contra-produktief!
Moesten mensen niet kunnen rekenen op een sociaal vangnet dan zouden er nog veel meer fundi's zijn.....

En het gebrek aan "smooth transition" is vooral te wijten aan mensen zoals filosoof ea "politiek correcten" die maar niet schijnen te willen inzien dat het probleem doodzwijgen erop neerkomt dat je het erger maakt......

Maar vergis je niet:ik haat onze eigen fundamentalisten zoals jij net zo veel als ik moslim fundamentalisten haat.....
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be