Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2005, 18:35   #181
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

wat is eigenlijk het officiele standpunt van de bub over het migrantenstemrecht?
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:45   #182
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
gelijk heb je, er zijn al genoeg idioten binnen de partij, waarom dan nog samenwerken met idioten buiten de partij


daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:46   #183
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
wat is eigenlijk het officiele standpunt van de bub over het migrantenstemrecht?
Ik geloof dat ze er voor zijn. Of de leden dat ook zijn, blijft echter een vraag.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:48   #184
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik geloof dat ze er voor zijn. Of de leden dat ook zijn, blijft echter een vraag.
ofwel is het weer zoiets waar ze gewoon geen mening over hebben
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:51   #185
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Possible.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:53   #186
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]
Citaat:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Stemrecht voor vreemdelingen[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het Parlement en de Senaat spelen in België een belangrijke, wetgevende rol. Of beter: ze zouden dat moeten spelen. De discussie over het al-dan-niet verlenen van het stemrecht voor allochtonen toont aan op welke manier de rol van de wetgevende macht misbruikt kan worden. Hugo Coveliers (VLD) wil bepaalde procedures, zoals de “alarmbelprocedure” (ingeroepen wanneer één taalgroep zich volkomen oneens acht met de andere) om het vreemdelingenstemrecht te “blokkeren” inroepen. Eerder wilde men de zaak al regionaliseren, zover kwam het gelukkig niet. De VLD wil “scoren” bij de volgende verkiezingen, zoveel is duidelijk. En in het federale parlement raken ze niet aan een 2/3e meerderheid om hun slag thuis te halen, dus worden er andere middelen bijgehaald. Het parlement buitenspel zetten? Een regeringscrisis uitlokken? Het moet allemaal kunnen. Ondertussen voert het Vlaams Blok met opzichtige posters een campagne tegen het vreemdelingenstemrecht, die regelrecht provocerend is. Volgende verkiezingen zullen de andere partijen (zoals gewoonlijk) wederom klagen dat “het Blok vooruitgaat”. Wat wil je? Het Belgisch systeem zonder federale partijen en met quasi-jaarlijkse verkiezingen is een aanfluiting voor de democratie. Schaf de deelparlementen en –regeringen af en plaats de wetgevende macht waar ze hoort[/size][/font]
dit is het enige wat ik vind over het migrantenstemrecht namens de BUB, ik versta eigenlijk wel niet goed wat ze willen zeggen..... het begint bij migrantenstemrecht en het eindigt er alweer op dat belgie unitair moet worden....
[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by muys on 06-06-2005 at 19:54
Reason:
--------------------------------

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]
Citaat:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Stemrecht voor vreemdelingen[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het Parlement en de Senaat spelen in België een belangrijke, wetgevende rol. Of beter: ze zouden dat moeten spelen. De discussie over het al-dan-niet verlenen van het stemrecht voor allochtonen toont aan op welke manier de rol van de wetgevende macht misbruikt kan worden. Hugo Coveliers (VLD) wil bepaalde procedures, zoals de “alarmbelprocedure” (ingeroepen wanneer één taalgroep zich volkomen oneens acht met de andere) om het vreemdelingenstemrecht te “blokkeren” inroepen. Eerder wilde men de zaak al regionaliseren, zover kwam het gelukkig niet. De VLD wil “scoren” bij de volgende verkiezingen, zoveel is duidelijk. En in het federale parlement raken ze niet aan een 2/3e meerderheid om hun slag thuis te halen, dus worden er andere middelen bijgehaald. Het parlement buitenspel zetten? Een regeringscrisis uitlokken? Het moet allemaal kunnen. Ondertussen voert het Vlaams Blok met opzichtige posters een campagne tegen het vreemdelingenstemrecht, die regelrecht provocerend is. Volgende verkiezingen zullen de andere partijen (zoals gewoonlijk) wederom klagen dat “het Blok vooruitgaat”. Wat wil je? Het Belgisch systeem zonder federale partijen en met quasi-jaarlijkse verkiezingen is een aanfluiting voor de democratie. Schaf de deelparlementen en –regeringen af en plaats de wetgevende macht waar ze hoort[/size][/font]
dit is het enige wat ik vind over het migrantenstemrecht namens de BUB, ik versta eigenlijk wel niet goed wat ze willen zeggen..... het begint bij migrantenstemrecht en het eindigt er alweer op dat belgie unitair moet worden....
[/size][/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]
Citaat:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Stemrecht voor vreemdelingen[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het Parlement en de Senaat spelen in België een belangrijke, wetgevende rol. Of beter: ze zouden dat moeten spelen. De discussie over het al-dan-niet verlenen van het stemrecht voor allochtonen toont aan op welke manier de rol van de wetgevende macht misbruikt kan worden. Hugo Coveliers (VLD) wil bepaalde procedures, zoals de “alarmbelprocedure” (ingeroepen wanneer één taalgroep zich volkomen oneens acht met de andere) om het vreemdelingenstemrecht te “blokkeren” inroepen. Eerder wilde men de zaak al regionaliseren, zover kwam het gelukkig niet. De VLD wil “scoren” bij de volgende verkiezingen, zoveel is duidelijk. En in het federale parlement raken ze niet aan een 2/3e meerderheid om hun slag thuis te halen, dus worden er andere middelen bijgehaald. Het parlement buitenspel zetten? Een regeringscrisis uitlokken? Het moet allemaal kunnen. Ondertussen voert het Vlaams Blok met opzichtige posters een campagne tegen het vreemdelingenstemrecht, die regelrecht provocerend is. Volgende verkiezingen zullen de andere partijen (zoals gewoonlijk) wederom klagen dat “het Blok vooruitgaat”. Wat wil je? Het Belgisch systeem zonder federale partijen en met quasi-jaarlijkse verkiezingen is een aanfluiting voor de democratie. Schaf de deelparlementen en –regeringen af en plaats de wetgevende macht waar ze hoort[/size][/font]
dit is het enige wat ik vind over het migrantenstemrecht namens de BUB, ik versta eigenlijk wel niet goed wat ze willen zeggen..... het begint bij migrantenstemrecht en het eindigt er alweer op dat belgie unitair moet worden....
[/size][/font][/size]
[/edit]
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet

Laatst gewijzigd door muys : 6 juni 2005 om 18:54.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:54   #187
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik geloof dat ze er voor zijn. Of de leden dat ook zijn, blijft echter een vraag.
Tegen uiteraard! Hoe DURFT u ons van linksheid beschuldigen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:55   #188
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tegen uiteraard! Hoe DURFT u ons van linksheid beschuldigen?
Doe ik niet. Kalm aan man. Sorry, ik was verkeerd.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:56   #189
Lenin
Vreemdeling
 
Lenin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2005
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tegen uiteraard! Hoe DURFT u ons van linksheid beschuldigen?
Linksheid is geen verwijt! Het is een kompliment!
__________________
Één dode is een tragedie, een millioen doden is een statistiek.
-Jozef Stalin
Lenin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:57   #190
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tegen uiteraard! Hoe DURFT u ons van linksheid beschuldigen?
En ik die dacht dat de BUB een centrumpartij was, enfin, volgens de voorzitter toch...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:58   #191
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tegen uiteraard! Hoe DURFT u ons van linksheid beschuldigen?
er zijn zeker linkse elementen in jullie partij, daarom dat jullie op veel punten geen partijstandpunt hebben en daarom dat jullie zich als centrum partij profileren, wat dat ook moge betekenen.

cedric vloemans zijn slogan was dan ook : links waar het hoort, rechts waar het moet
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:02   #192
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

ik vind ook geen enkel persbericht van de bub betreffende het vreemdelingenstemrecht terwijl dat toch wel een tijdje een serieus politiek probleem geweest is. dat toont duidelijk aan dat meningen, zoals zo vaak, verdeeld zijn.

daarom waarschijnlijk dat ze niet verder geraakt zijn dan het stukje tekst dat ik hierboven gepost heb waarin ze op mirakuleuze wijze een artikel over het vreemdelingenstemrecht eindigen met de bewering dat belgie unitair moet worden....
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:19   #193
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik vind ook geen enkel persbericht van de bub betreffende het vreemdelingenstemrecht terwijl dat toch wel een tijdje een serieus politiek probleem geweest is. dat toont duidelijk aan dat meningen, zoals zo vaak, verdeeld zijn.

daarom waarschijnlijk dat ze niet verder geraakt zijn dan het stukje tekst dat ik hierboven gepost heb waarin ze op mirakuleuze wijze een artikel over het vreemdelingenstemrecht eindigen met de bewering dat belgie unitair moet worden....

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]27-01[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]-04[/size][/font][/font][/size][/font]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De B.U.B. en het migrantenstemrecht[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hoewel de B.U.B. gekant is tegen het vreemdelingenrecht omdat de Belgische nationaliteit juist een middel en een doel moet worden van een geslaagde integratie, zal de B.U.B. geen lid worden van het comité tegen migrantenstemrecht. De B.U.B. wenst geenszins geassocieerd te worden met extreem-rechtse partijen, maar is en blijft een centrumpartij. [/size][/font]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 22:56   #194
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!


[size=2]De B.U.B. wenst geenszins geassocieerd te worden met extreem-rechtse partijen [/size][/font]
maar Hans wilde toch samenwerken, met uiterst links én rechts?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be