Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2005, 23:25   #181
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Nog steeds geen antwoord van JvdB. Hij is sindsdien nochthans drie keer online geweest:



Bekijk profiel: Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN



Jan van den Berghe

Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 23:34



Bekijk profiel: Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN



Jan van den Berghe


Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 23:59



Bekijk profiel: Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN



Jan van den Berghe


Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 00:00

JvdB zit weer met de mond vol tanden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 21-06-2005 at 00:26
Reason:
--------------------------------

Nog steeds geen antwoord van JvdB. Hij is sindsdien nochthans drie keer online geweest:



Bekijk profiel: Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN



Jan van den Berghe

Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 23:34



Bekijk profiel: Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN



Jan van den Berghe


Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 23:59



Bekijk profiel: Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN



Jan van den Berghe


Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 00:00

JvdB zit weer met de mond vol tanden.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Nog steeds geen antwoord van JvdB. Hij is sindsdien nochthans drie keer online geweest:

Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 23:34

Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 23:59

Bekijkt onderwerp Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering @ 00:00

JvdB zit weer met de mond vol tanden.[/size]
[/edit]
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'

Laatst gewijzigd door Yann : 20 juni 2005 om 23:26.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 08:53   #182
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ziehier nog een brief van de Koning, die de flamingantjes zo vlak voor het slapengaan stof zal geven tot nadenken:

09/06/2005
De Koning
Dames en Heren,

Tijdens twee economische missies die ik de eer had in de Chinese Volksrepubliek voor te zitten, kon ik mezelf rekenschap geven van de continue ontwikkelingen van uw land. Nu is uw land, het meest bevolkte ter wereld, een economische grootmacht.

België verheugt er zich over op bescheiden wijze te hebben bijgedragen tot de ontwikkeling en de uitstraling van uw land. Al sinds de 18de eeuw onderhouden onze beide landen handelsbetrekkingen. Ze werden almaar omvangrijker, vooral vanaf 1724 wanneer een scheepvaartlijn tussen Kanton en Oostende tot stand kwam. Later, bij het begin van de 20ste eeuw, toen industrieel China zich ontwikkelde, ontstond er een intense samenwerking met Belgische ingenieurs, vooral op het vlak van de spoorwegen.
Onze diplomatieke relaties die in 1971 werden hersteld, hebben de ontwikkeling van essentiële activiteiten zoals de investeringen en de wetenschap bevorderd.

Bij het einde van de jaren 1970 werden onze ondernemingen en onze politieke verantwoordelijken zich meer en meer bewust van de enorme mogelijkheden van uw land. Shanghai Bell, dat ik destijds heb bezocht met de Heer Bert De Graeve die hier aanwezig is, en Xi’an Janssen waarvan ik het begin heb meegemaakt samen met de betreurde Dr. Paul Janssen, openden nieuwe perspectieven voor een veelbelovende samenwerking. Hun voorbeeld inspireert nog steeds onze economische leiders en onze vorsers, om in groten getale de aanwezigheid van deze pioniers te komen versterken, niet alleen in de kuststreken maar ook in de westelijke provincies van China.

Ons land bevindt zich in het hart van Europa en de Europese Unie is de eerste handelspartner van China geworden. China mag aldus België als zijn toegangspoort tot Europa beschouwen. België voert zijn samenwerking op het vlak van de investeringen in China op, en omgekeerd. Dat is trouwens de bedoeling geweest van het oprichten, verleden jaar, van het Belgium-China Direct Equity Investment Fund.

China onderhoudt nu geregelde betrekkingen zowel met de Belgische Federale Staat als met de Gemeenschappen en de Gewesten van ons land. Wij hopen die betrekkingen in de toekomst verder te intensiveren. Om die reden trouwens ben ik bijzonder geïnteresseerd in de conclusies van uw werkzaamheden op het economische vlak .

bron: www.monarchie.be

Slaapwel allemaal! Moge jullie allen in vrede rusten!
De papa van Delphine kan het toch wel mooi zeggen allemaal (zelf geschreven?), misschien zou hij het, de volgende keer, ook eens kunnen hebben over de politieke gevangenen in China.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 09:11   #183
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Wat in die brief van Albert II staat, blijkt toch niet uit wat ik heb gevonden hoor.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 09:17   #184
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Op welk vlak dan wel?
Ondertussen weten we nog altijd niet op welk vlak de bevolking de koning zogezegd populairder vindt dan de Vlaamse regering.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 09:18   #185
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Beter dan de Koning is onmogelijk.
Hmmm, meen je dat nu serieus? Je bent hier toch weeral ferm met de mensen hun kloten aan het rammelen hoor Yann.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 09:53   #186
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb het volste vertrouwen in de Koning. Hij vervult zijn taak schitterend.

Waarom zou u de Koning niet vertrouwen?
ik zie geen enkele reden om de koning te vertrouwen of om hem te wantrouwen, hij doet immers niets meer dan zijn handtekening zetten onder door politiekers besliste zaken en wordt er nog flink voor betaald ook.

wat is de koning zijn taak overigens? in china besprekingen voorzitten waar hij hoogstwaarschijnlijk zelf niets van verstaat?
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 12:34   #187
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Bent u dan ooit geagresseerd misschien? Wordt u gediscrimineerd tov de 'goede Belgen'? Zit u in een instelling? Hoe dikwijls bent u opgepakt voor het besmeuren van uw identiteit?
Het zijn nochtans wel voorstellen die je zelf links en rechts wel al eens gelanceerd hebt... Niet echt een gelukkige keuze om het odium 'onverdraagzaam' te zijn van je af te schudden, als je het mij vraagt.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 14:40   #188
Abiogenesis
Lokaal Raadslid
 
Abiogenesis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Uit het recent onderzoek naar het vertrouwen van de mensen in personen/instellingen... is gebleken dat 37,1 % van de Vlamingen vertrouwen heeft in de Koning, in tegenstelling tot 12,7 % voor de Vlaamse Regering. De Koning staat daarmee op de vijfde plaats, de Vlaamse Regering op de achttiende...

Het is nu wel duidelijk hoe de Vlaming denkt over de overbodige regeringen.

Wat Vlaams is, slecht is!
Wat VlaemSSch is, ValSSch is!
Hoe mensen iets kunnen interpreteren..
Ik maak er iets anders uit op:

37,1% weet dat de koning weinig te zeggen heeft en zijn daar tevreden over, de rest zou hem liever gewoon weg hebben.

12,7% ziet nog altijd niet in dat de traditionele partijen ons constant oplichten. De rest ziet in dat er andere partijen wat meer te zeggen zouden moeten hebben, en vooral eerlijker tov ons.

En ja, natuurlijk moet je VlaemSSch schrijven, zo kan je van alles wel iets anders maken dan het is hé "Yannker" om in dezelfde zever als jou verder te gaan.
__________________
Ik zeg wat op mijn tong ligt.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 16:21   #189
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Laat aan de Zwitsers wat zij graag doen. .
"de Zwitsers" (zijnde de Zwitserse bevolking) kunnen dat, zoals het een échte democratie betaamt, daar inderdaad zelf voor kiezen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wij, Belgen, hebben onze geschiedenis en doen het anders
neen, want in tegenstelling tot de Zwitsers kunnen wij daar niet zelf voor kiezen: wij moeten de ebslissingen van een select groepje machthebbers maar slikken.
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 17:45   #190
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Juist in die zin dat de mening van de Belgen over de staatshervormingen niet werd gevraagd. Zo slim waren de politici wel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 18:03   #191
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Juist in die zin dat de mening van de Belgen over de staatshervormingen niet werd gevraagd. Zo slim waren de politici wel.
Vlaanderen wilde de staatshervormingen. Kijk maar naar alle betogingen in het verleden, als reactie op de arrogantie van franstaligen, en die van francofielen. U behoort natuurlijk tot deze laatsten.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 18:31   #192
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid
 
Koning Pinteman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Juist in die zin dat de mening van de Belgen over de staatshervormingen niet werd gevraagd. Zo slim waren de politici wel.
Zowel Vlaanderen als Wallonië wilden de federalisering van België. De Volksunie, de motor van de federalisering van het land kende haar electoraal succes omwille van dat onderwerp! Ook in Wallonië stemde men voor federalistisch ingestelde partijen. Zo werkt(e) de democratie in (het unitaire) België: mensen kiezen een partij op basis van haar programma en de partij voert haar programma naar beste vermogen uit. U bent toch niet anti-democratisch? Of bent u het niet eens met de manier waarop de besluitvorming gebeurde in het unitaire België 8) ?
__________________
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 09:26   #193
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Slaap kindje slaap,
daar buiten loopt een schaap,
een schaap met witte voetjes,
dat drinkt zo melk zo zoetjes,
slaap kindje slaap,
wat ben jij een dom schaap!
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 09:46   #194
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Juist in die zin dat de mening van de Belgen over de staatshervormingen niet werd gevraagd. Zo slim waren de politici wel.
wordt de mening van de kinderen altijd gevraagd indien ouders willen scheiden? je kunt mensen gewoonweg niet verplichten om samen te werken en overeen te komen, indien dat niet lukt lukt dat niet. bovendien was het de burger die onrechtstreeks de staatshervormingen heeft gecreeerd door veel politiekers te verkiezen die duidelijk federalistische opvattingen hadden. in tegenstelling tot nu was het communautaire een grote verkiezingsinzet zodat je ook niet kan zeggen dat dat verdoken punten waren die het volk eigenlijk niet wilde.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 15:54   #195
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Slaap kindje slaap,
daar buiten loopt een schaap,
een schaap met witte voetjes,
dat drinkt zo melk zo zoetjes,
slaap kindje slaap,
wat ben jij een dom schaap!
Aapke.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 19:52   #196
Klauwaert
Burger
 
Klauwaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 122
Standaard

De koning is goedkoop volksvermaak geworden. Dat er dan een koning is tot daar toe, dat die van de staat een 'leefloon' krijgt, ok, maar dat zijn kinderderen en alle familie die toch nooit de troon zullen bestijgen ook nog eens moeten betaald worden voor 'bewezen diensten', dat gaat me te ver, zeker nu 'prins' Filip zich begon te moeien met de 'Vaderlandse politiek', hij zou strijden tegen diegenen die zijn land raken. Neen, als we dan al binnen een aantal jaar met 'koning' Filip zitten en de handjes draaien koeke bakken vlaaiende konigin Mathilde zitten, dan valt de monarchie zeker en vast voorgoed.

Een aantal ministers hebben na Boudewijns dood al onder elkaar beslist: In 's hemels naam: Albert, alstublieft koning zo láng mogelijk, want Filip is door tante Fabiola opgevoed en zodoende nóg erger dan Boudewijn.

Neen het enige waar een koning nu nog voor dient is

- om naar andere landen te sturen als Verhofstadt het te druk zou hebben.
- om ons belastinggeld aan te versmossen, dat door een of andere malafide geldkarrousel toch weer in de bodemloze put genaamd Wallonië verdwijnt.
- om enkele nostalgische 'ouw pékes' die nog aan het moment denken toen ze bloemen afgaven aan de Koning en nog zijn 'doodsbeeldeke' op de schouw hebben staan.

Neen, geef mij dan maar een DEMOCRATISCH verkozen president dan betalen we 1 persoon ipv 1 grote familie die aankweekt zoals ratten.

Klauwaert.
Klauwaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2005, 20:16   #197
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Ik ben zelf eerder monarchistisch ingesteld maar het Belgische koningshuis moet vermoedelijk de meest lachwekkende, beschamende en debiele vertoning van de hele beschaafde wereld zijn. Dat stel asociale zwakzinningen uit Laken, die zelfs geen Nederlands kunnen en letterlijk nergens voor deugen? Daar vertrouwen in hebben? Komaan zeg. Ik schaam mij voor het koningshuis dat niets te maken heeft met België en er ook niet representatief voor is. En ik schaam me nog dieper dat zelfs nog een kleine troep van obscure rechts-extremisten achter die koning loopt als ware het de lieve God zelve ... Men mag zelf-uitgeroepen franskiljonse, decatente slechte smaak geïncarneert in vleesgeworden onbenulligheid niet met het koningschap verwarren.

Ik zeg van harte [size=5]"Leve de Koning!"[/size] maar dan heb ik het wel over iemand anders, niet over die genante gek uit la Bruxelles.



(His Majesty George III of England)
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 12:53   #198
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Inderdaad. Liever geen vorst natuurlijk, maar als dat geen mogelijkheid is, liever één die waardigheid heeft.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be