Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: moet je kunnen roken op een klein stukje van een trein
ja 20 28,57%
neen 50 71,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2003, 11:52   #181
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.435
Standaard

__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 16:53   #182
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Er zijn veel meer hoffelijke rokers dan je wel denkt ! Uiteraard zijn er rokers die overal willen, zullen en moeten roken, ook als het niet mag, maar er zijn er veel meer die zich wel aan de regels houden !
Ik heb ze nog niet ontmoet, al die hoffelijke rokers. Moet nog altijd de eerste tegenkomen die vraagt: "Stoort het als ik rook?"
Vandaag nog in het UFSIA-gebouw stormden de rokers meteen na het einde van de les de gang op om daar, een compleet rookverbod daar negerend, een gifnevel te verspreiden voor iedereen die de pech had daar door te lopen.

En dan was er nog die quiz, waar werd voorgesteld om niet te roken gedurende de quiz omdat het zaaltje klein was en slecht verlucht. Er werd gestemd en 90% van de rokers in de zaal was wel zo hoffelijk om dat voorstel weg te stemmen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 20:28   #183
Manlomë
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 12
Standaard

Helemaal akkoord met de nmbs !

Ik begin nu aan mijn 7de jaar dat ik dagelijks op en af pendel naar school. Vroeger was dit slechts 10min, nu een uur per rit.

En niets stoort me meer dan 's morgens geen plaats te vinden in de overvolle piekuurtreinen tussen de niet-rokers, en dan noodgedwongen mijn goede humeur zien verpest te worden door de rook van sigaretten.

Voor mij mogen vele instanties de nmbs volgen, als deze tenminste doorgaat met dit voorstel.
__________________
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith.
Manlomë is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 22:34   #184
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manlomë
Helemaal akkoord met de nmbs !

Ik begin nu aan mijn 7de jaar dat ik dagelijks op en af pendel naar school. Vroeger was dit slechts 10min, nu een uur per rit.

En niets stoort me meer dan 's morgens geen plaats te vinden in de overvolle piekuurtreinen tussen de niet-rokers, en dan noodgedwongen mijn goede humeur zien verpest te worden door de rook van sigaretten.

Voor mij mogen vele instanties de nmbs volgen, als deze tenminste doorgaat met dit voorstel.
dat de nmbs zou voorzien in voldoende rijtuigen op spitsuren in nog nooit in je opgekomen zeker. Gezien de werkwijze van de nmbs is het meer dan waarschijnlijk dat ze de rokersgedeelten gewoon weglaten, dus niet meer plaats voor de niet rokers of rokers die hun rookwaren op zak houden. Maar dat speelt geen rol zeker zolang de rokers maar geen gelegenheid krijgen om zelfs zonder hinder voor anderen te roken.
En wat is de volgende stap? Rokers of mederokers van huis uit die een tabakgeur meedragen de toegang tot het openbaar vervoer ontzeggen? Misschien bestaat de kans dan wel dat je wat meer plaats op de trein hebt.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 23:18   #185
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Nee, ze halen gewoon de asbakken weg. Kortom, er verdwijnen geen zitplaatsen, alleen de opdeling roker/niet-roker wordt niet meer gemaakt.
Dat er te weinig capaciteit is tijdens de spits, dat is waar. Het is echter een zware financiële last, om het merendeel van je wagenpark tijdens de kalme uren te laten stilstaan. Om een evenwicht te vinden tussen wat wenselijk is, en wat betaalbaar, zullen er te weinig zitplaatsen zijn tijdens de pieken, en (veel te) veel tijdens de daluren.

Dat is echter niet het enige argument, om rokerscoupés te verbieden. Het schaadt de gezondheid van iedereen die door de walmen moet, om de kaartjes te knippen, of omdat er elders geen (zit)plaats meer is.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 23:32   #186
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Nee, ze halen gewoon de asbakken weg. Kortom, er verdwijnen geen zitplaatsen, alleen de opdeling roker/niet-roker wordt niet meer gemaakt.
Dat er te weinig capaciteit is tijdens de spits, dat is waar. Het is echter een zware financiële last, om het merendeel van je wagenpark tijdens de kalme uren te laten stilstaan. Om een evenwicht te vinden tussen wat wenselijk is, en wat betaalbaar, zullen er te weinig zitplaatsen zijn tijdens de pieken, en (veel te) veel tijdens de daluren.

Dat is echter niet het enige argument, om rokerscoupés te verbieden. Het schaadt de gezondheid van iedereen die door de walmen moet, om de kaartjes te knippen, of omdat er elders geen (zit)plaats meer is.
De rokerscoupe, voor of achteraan de trein lost punt één al op en als roker zou het mij echt verheugen dat ze de rokerscoupe's eraan laten als niet rokers coupé om de niet rokers wat meer (zit)plaats te geven. Helaas vrees ik ervoor. Niet dat ik er anders problemen mee heb maar nu word ik verplicht om m'n sigaret te laten en er staat niets tegenover. Zeker geen garantie op meer plaats voor niet rokers.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 14:20   #187
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Nee, ze halen gewoon de asbakken weg. Kortom, er verdwijnen geen zitplaatsen, alleen de opdeling roker/niet-roker wordt niet meer gemaakt.
Dat er te weinig capaciteit is tijdens de spits, dat is waar. Het is echter een zware financiële last, om het merendeel van je wagenpark tijdens de kalme uren te laten stilstaan. Om een evenwicht te vinden tussen wat wenselijk is, en wat betaalbaar, zullen er te weinig zitplaatsen zijn tijdens de pieken, en (veel te) veel tijdens de daluren.

Dat is echter niet het enige argument, om rokerscoupés te verbieden. Het schaadt de gezondheid van iedereen die door de walmen moet, om de kaartjes te knippen, of omdat er elders geen (zit)plaats meer is.
De rokerscoupe, voor of achteraan de trein lost punt één al op en als roker zou het mij echt verheugen dat ze de rokerscoupe's eraan laten als niet rokers coupé om de niet rokers wat meer (zit)plaats te geven. Helaas vrees ik ervoor. Niet dat ik er anders problemen mee heb maar nu word ik verplicht om m'n sigaret te laten en er staat niets tegenover. Zeker geen garantie op meer plaats voor niet rokers.
Uw lichaam krijgt zowaar eens zuurstof voor een half uur

Een ware verADEMING
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 15:06   #188
Master Yoda
Partijlid
 
Master Yoda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2003
Locatie: BELGIË
Berichten: 222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Nee, ze halen gewoon de asbakken weg. Kortom, er verdwijnen geen zitplaatsen, alleen de opdeling roker/niet-roker wordt niet meer gemaakt.
Dat er te weinig capaciteit is tijdens de spits, dat is waar. Het is echter een zware financiële last, om het merendeel van je wagenpark tijdens de kalme uren te laten stilstaan. Om een evenwicht te vinden tussen wat wenselijk is, en wat betaalbaar, zullen er te weinig zitplaatsen zijn tijdens de pieken, en (veel te) veel tijdens de daluren.

Dat is echter niet het enige argument, om rokerscoupés te verbieden. Het schaadt de gezondheid van iedereen die door de walmen moet, om de kaartjes te knippen, of omdat er elders geen (zit)plaats meer is.
De rokerscoupe, voor of achteraan de trein lost punt één al op en als roker zou het mij echt verheugen dat ze de rokerscoupe's eraan laten als niet rokers coupé om de niet rokers wat meer (zit)plaats te geven. Helaas vrees ik ervoor. Niet dat ik er anders problemen mee heb maar nu word ik verplicht om m'n sigaret te laten en er staat niets tegenover. Zeker geen garantie op meer plaats voor niet rokers.
Inderdaad, door de rokersplaatsen af te schaffen gaan ze zeker niet meer plaats bekomen, want die zitten ook stampvol tijdens de spits. De enige coupés waar ALTIJD nog plaats is, zelfs tijdens de spitsuren, zijn de eerste klasse coupés ! Ze zouden die beter afschaffen !!!
__________________
Master Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 15:11   #189
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Nee, ze halen gewoon de asbakken weg. Kortom, er verdwijnen geen zitplaatsen, alleen de opdeling roker/niet-roker wordt niet meer gemaakt.
Dat er te weinig capaciteit is tijdens de spits, dat is waar. Het is echter een zware financiële last, om het merendeel van je wagenpark tijdens de kalme uren te laten stilstaan. Om een evenwicht te vinden tussen wat wenselijk is, en wat betaalbaar, zullen er te weinig zitplaatsen zijn tijdens de pieken, en (veel te) veel tijdens de daluren.

Dat is echter niet het enige argument, om rokerscoupés te verbieden. Het schaadt de gezondheid van iedereen die door de walmen moet, om de kaartjes te knippen, of omdat er elders geen (zit)plaats meer is.
De rokerscoupe, voor of achteraan de trein lost punt één al op en als roker zou het mij echt verheugen dat ze de rokerscoupe's eraan laten als niet rokers coupé om de niet rokers wat meer (zit)plaats te geven. Helaas vrees ik ervoor. Niet dat ik er anders problemen mee heb maar nu word ik verplicht om m'n sigaret te laten en er staat niets tegenover. Zeker geen garantie op meer plaats voor niet rokers.
Inderdaad, door de rokersplaatsen af te schaffen gaan ze zeker niet meer plaats bekomen, want die zitten ook stampvol tijdens de spits. De enige coupés waar ALTIJD nog plaats is, zelfs tijdens de spitsuren, zijn de eerste klasse coupés ! Ze zouden die beter afschaffen !!!
de plaats is maar een bijkomstig voordeel.

Het gaat em eron dat roken AFGEMOEDIGD (bestaad da?) moet worden en verboden op openbare plaatsen want dat SCHAAD de mensen.
Dit is discriminerend voor de mensen die niet roken.
Roken is niet levensnoodzakelijk, in tegendeel zelfs.
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 17:13   #190
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Met de trein reizen is ook niet levensnoodzakelijk. Fietsen is trouwens gezonder.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 17:14   #191
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Met de trein reizen is ook niet levensnoodzakelijk. Fietsen is trouwens gezonder.
*zucht*



__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 17:52   #192
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Het gaat em eron dat roken AFGEMOEDIGD (bestaad da?) moet worden en verboden op openbare plaatsen want dat SCHAAD de mensen.
Nee, maar ontmoedigen bestaaT wel. Roken schaadT trouwens de mensen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:13   #193
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Het gaat em eron dat roken AFGEMOEDIGD (bestaad da?) moet worden en verboden op openbare plaatsen want dat SCHAAD de mensen.
Nee, maar ontmoedigen bestaaT wel. Roken schaadT trouwens de mensen.

__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 19:56   #194
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

De manier om niet uit je bek te stinken als roker
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 20:16   #195
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Gerookt vlees blijft langer goed.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 13:14   #196
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.435
Standaard

Ja dat klopt, mijn moeder rookt al 44 jaar en liefst John Thomas of Johnson zonder filter en kijk maar eens naar haar en mijn jongste nichtje:
Niet slecht geconserveerd voor een zestigjarige oma hè ?
Maar zolang ze in dezelfde ruimte is als haar jongste kleindochter zal ze niet roken.
Ze geeft zelf toe dat ze niet kan stoppen. Als ze bij mijn broers op visite is moet ze buiten roken vanwege de kinderen maar bij mij mag het nog binnen (bij voorkeur naast een open raam). Ze zal nooit het openbaar vervoer nemen juist omdat men er niet mag roken, in een hospitaal vraagt ze altijd eerst of er rokersvoorzieningen zijn en ze zal zich halfdood naar de rookruimte slepen om toch maar haar sigaretje te kunnen paffen. Ik moet toegeven dat mijn moeder onverwoestbaar is, maar mijn schoonmoeder is dit voorjaar op 49-jarige leeftijd aan de gevolgen van longkanker gestorven.
Eigenlijk is mijn moeder blij voor ons dat ik niet rook en mijn broers met roken gestopt zijn. Ze geeft zelf toe dat het een verslaving is, een bron van stank en vervuiling, slecht voor de gezondheid en een financiële afgrond. Zij is al verloren, maar wij zijn ontsnapt.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 13:36   #197
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

auto's zijn ook slecht voor de gezondheid,wanneer gaan ze die verbieden,misschien kunnen ze ook rookvrije zondagen inrichten,zoals nu met de auto's.
__________________
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 19:36   #198
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

autorijden is potentieel gevaarlijk, roken is het tout court.
Er waren trouwens heel wat uitzonderingen, waardoor je toch nog mocht autorijden.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 23:29   #199
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Inderdaad Babeth, jouw moeder is niet de enigste die dergelijke hoffelijkheid aan de dag brengt. Vele rokers kunnen en doen dat ook. Ik heb geen wet nodig om me te gedragen en ik weet ook wel dat sommigen dat wel nodig hebben maar om daarom alles zomaar te gaan verbieden? Daar stel ik me toch vragen bij.

Wat roken betreft kunnen ze nooit consequent zijn. Lees mijn vorige postings er maar eens op na.

Roken op de trein? dat kan best zonder de niet rokers te storen door die rijtuigen voor of achteraan te plaatsen.

Als niet rokers dan opstappen in het rokersgedeelte om te kunnen zagen over de stank ben ik eerder geneigd om de rook nog in hun gezicht te blazen.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 11:32   #200
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Hoffelijkheid en tolerantie zijn de twee woorden waar rokers mee schermen. Sorry, maar wanneer een of andere zot mijn leven in gevaar brengt, door keihard door het rood te vlammen, zal ik n�*et hoffelijk zijn, maar in een colère schieten, dat het niet meer mooi is.
Wanneer rokers onbeschoft zijn, ben ik dubel onbeschoft weer.
En rokers zijn onbeschoft, wanneer hun rook anderen hindert, ik kan er niet onderuit.
De rookcoupés aan de uiteindes plaatsen, allemaal goed en wel, maar dat is dus nu niet het geval. En in sommige gevallen zou het een serieuze herorganisatie vragen, zonder een serieuze winst. Bovendien, er zal altijd iemand ook in een rokerscoupé moeten binnenstappen, namelijk de conducteur. En nee, die roken niet allemaal.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be