Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 januari 2015, 20:51   #181
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
IS moordt sjiïeten, alewieten en christenen uit. Saddam moordde er op los onder de Koerden en de soennieten. Of vergeten we voor het gemak eventjes de gifgasaanvallen op Koerdische dorpen bijvoorbeeld?

Tja, welke moorden hebt u dus liever?
Dat is geen geheim inderdaad.
Maar waarom dan pas, onder het mom van WMD's Irak invaden?
En deze openbaar ophangen en tentoon stellen aan de hele wereld?
Wat is er anders aan de duizenden doden van Saddam tegenover de miljoenen van Bush en Sarkozy? Go figure!
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 20:52   #182
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hierdoor komen we voor Turkije in een merkwaardige paradox terecht, nl. naarmate Turkije democratiseert, komt de islam steeds sterker naar voor en bedreigt het seculiere karakter van de Turkse staat.
Inderdaad. Moslims kiezen immers voor hun islam=islamitisch bestuur. Dat kan men overal merken.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 20:57   #183
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja en Saddam en Khadaffi leken mij zo'n zotten te zijn, die met radicale islam bezig waren...
Ze leken genadeloos met zo'n mensen om te gaan.
Maar met wat ze echt bezig waren, hun dood is geweest.
En denkt U nu echt dat onze leiders één fuck om die sukkelaars daar gaven???
Als daar niets te rapen viel, zat niemand daar... Zo simpel is dat.
Deze oorlogen hebben niets met de islam te maken, ze hadden met wmd's te maken en met dat Libiërs zogezegd een democratie wouden.
Tot ge een Libiër zijn verhaal hoort natuurlijk.... maar nam u de moeite?
Libiers wilden democratie ? De 'progressieven' hier dachten dat. Wat ze werkelijk wilden was de seculiere of al te veel naar het westen gerichte dictators weg om die te kunnen vervangen door een islamitisch bestuur. Moslims, slaven van allah, hebben niks tegen dictaturen zolang het maar hun eigenste islamitische is waarin niet-moslims de pineut zijn, als er dan nog zijn tenminste.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2015 om 20:59.
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 20:58   #184
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Inderdaad. Moslims kiezen immers voor hun islam=islamitisch bestuur. Dat kan men overal merken.
Wel laat ze dan ook ongeschonden die cultuur behouden zonder daar tanks op olie af te sturen gelijk vliegen op siroop.
En niet alleen de olie, men wil het hele monetaire systeem.
Go figure!
Ik denk niet dat de islam zich met banken bezig houdt.
Dat zij een globaal plan hebben is sterk, en wij zetten de deur open met een democratie waarin de wet van de meerderheid heerst.

Nog hoeveel generaties voor we outnumbered zijn? Go figure!
La il lah il Allah!
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:01   #185
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Libiers wilden democratie ? De 'progressieven' hier dachten dat. Wat ze werkelijk wilden was de seculiere of al te veel naar het westen gerichte dictators weg om die te kunnen vervangen door een islamitisch bestuur. Moslims, slaven van allah, hebben niks tegen dictaturen zolang het maar hun eigenste islamitische is waarin niet-moslims de pineut zijn, als er dan nog zijn tenminste.
Ik geloof dat ook niet!
Maar dat is wat de TV mij hier toeflashte alvorens Sarkozy zijn speech gaf om Libië aan te vallen.
Zijn speech was nog niet koud of ze hadden hun TV station al neergehaald om contact met de buitenwereld te voorkomen.

Mensen van buiten Libië gaven zich IN Libië uit voor Libiër omdat Libiërs zoveel rechten hadden. Gratis onderwijs, beperkt gratis kliniek, ...
En wat kregen ze in ruil na de val van Khadaffi?
STRAFFER NOG, met wat was Khadaffi bezig om na te laten voor hij zijn pijp uit ging?
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:01   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat is geen geheim inderdaad.
Maar waarom dan pas, onder het mom van WMD's Irak invaden?
En deze openbaar ophangen en tentoon stellen aan de hele wereld?
Wat is er anders aan de duizenden doden van Saddam tegenover de miljoenen van Bush en Sarkozy? Go figure!
Miljoenen? Ik denk dat u een beetje mistig kijkt naar dit conflict. Voor het overige verdedig ik in niets de politiek van de VS.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 januari 2015, 21:02   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel laat ze dan ook ongeschonden die cultuur behouden zonder daar tanks op olie af te sturen gelijk vliegen op siroop.
En niet alleen de olie, men wil het hele monetaire systeem.
Go figure!
Ik denk niet dat de islam zich met banken bezig houdt.
Dat zij een globaal plan hebben is sterk, en wij zetten de deur open met een democratie waarin de wet van de meerderheid heerst.

Nog hoeveel generaties voor we outnumbered zijn? Go figure!
La il lah il Allah!
Ik denk niet dat u goed weet wat u hier op het einde geschreven hebt... Of bent u misschien moslim?
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 januari 2015, 21:06   #188
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, ik zeg dat blijkbaar, in tegenstelling tot wat je beweert, Moslims die volgens onze wetten leven nog steeds als Moslims beschouwd kunnen worden, zelfs indien die wetten tegenstrijdig zijn met de wetten van de Islam.
Moesten moslims volgens onze wetten leven, dan zou er geen probleem zijn. Daar gaat het nu juist over !

Mensen die het heel goed vinden dat onze wetten overtreden worden, en sociale druk uitoefenen opdat sommigen onder hen die wetten op heel gewelddadige manier overtreden (omdat anderen WEL volgens onze wetten leven en hen dat dus niet aanstaat), mensen die dus diep in de grond het grootste misprijzen voor onze waarden en wetten hebben (of tenminste openlijk een geloof belijden dat expliciet stelt dat men daar het grootste misprijzen voor moet hebben).

Citaat:
Nu,los daarvan, als niet-Moslim is het zelfs niet aan mij om te oordelen wie een "echte" Moslim zou zijn. Meer zelfs, ik bekijk ieder individu volgens zijn eigen kenmerken, niet volgens een plaatje dat iemand rond zijn nek hangt.
Ik heb het niet over mensen, ik heb het over een doctrine.

Het is heel grappig, maar vervang in al die discussies "moslim" door "nazi" en je begrijpt het absurde van die argumenten.

Dat is geen loos Godwin argument. De vergelijking met nazi's gaat hier heel goed op.

In de nazi doctrine staat er dat joden moeten geextermineerd worden. In de Koran staat dat mensen die spotten met de profeet dood moeten. Daarnaast gaat de nazi doctrine over veel andere dingen, zoals uebervolk en zo, en de Koran over vliegende paarden en zo, die allemaal onschuldige dingen zijn die misschien ridicuul zijn, en waar het uw "vrijheid" is om daarachter te staan of niet. Maar de twee doctrines bevatten alletwee een kerngedachte die, vanuit onze waarden, verwerpelijk is (en waarvan de uitvoering tegen onze wetten is).

Het is dus eigenaardig om nazi aanhanger te zijn, en de kerngedachte van de joden uit te roeien niet aan te hangen of te beweren dat dat niks met uw gematigd nazisme te maken heeft. Op dezelfde wijze dat het eigenaardig is om van uzelf te zeggen dat ge moslim zijt, maar dat ge een basisgedachte ervan, het doden van zij die met de profeet spotten, niks te maken heeft met uw gematigde islam, nee ?

Als je dus van jezelf zegt dat je Moslim bent, dan ben je a priori aanhanger van heel wat (naar onze wetten en normen) barbaarse misdaden. Natuurlijk is dat geen garantie dat je die daden zelf gaat doen. Maar je bent er toch ergens voorstander van. Het tegendeel beweren gaat toch in tegen de meest fundamentele voorschriften van de doctrine waarvan je stelt aanhanger te zijn.

Daarvoor moet je geen islam theoloog zijn he. De Islam is duidelijk genoeg op dat vlak.

En dat zie je, gezien alle aanhang die die barbaarse daden toch wel vinden bij de moslim jeugd.
patrickve is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:07   #189
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat u goed weet wat u hier op het einde geschreven hebt... Of bent u misschien moslim?
Laten we het vooral in de context van hetgeen er boven geschreven staat houden.
Maar ge kunt er toch niet naast kijken?
Als uw eigen bevolking minder nageslacht nalaat dan een bevolking met een andere cultuur, en ge leeft in een democratie.
Dan zal in de toekomst die andere cultuur het nieuwe besturingsapparaat zijn.
Tekbir?
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:07   #190
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel laat ze dan ook ongeschonden die cultuur behouden zonder daar tanks op olie af te sturen gelijk vliegen op siroop.
En niet alleen de olie, men wil het hele monetaire systeem.
Go figure!
Ik denk niet dat de islam zich met banken bezig houdt.
Dat zij een globaal plan hebben is sterk, en wij zetten de deur open met een democratie waarin de wet van de meerderheid heerst.

Nog hoeveel generaties voor we outnumbered zijn? Go figure!
La il lah il Allah!
Wie had destijds het grandioze idee de gastarbeiders uit Marokko en Turkije in plaats van die na 2 jaar dienst terug te sturen zoals oorspronkelijk de bedoeling was, die hier te houden en hun vrouw en kinderen lieten overkomen ? Wie had daarna het grandioze idee illegalen en asielzoekers uit moslimlanden te regulariseren en een Belgisch vodje papier te geven zonder echte voorwaarden en er dan nog gezinshereniging op toe te passen. Wie had er het grandioze idee de islam als 'godsdienst' te erkennen ? Wie blijft onder de autochtone bevolking samen met moslims leugens over de islam verspreiden ? Wie blijft islamcritici als 'racisten' 'extreem rechtsen' 'islamofoben' (wat dat ook moge zijn) bestempelen ? Ik kan zo wel even door gaan. Het antwoord hoef ik je wellicht niet te geven.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2015 om 21:08.
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:10   #191
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Miljoenen? Ik denk dat u een beetje mistig kijkt naar dit conflict. Voor het overige verdedig ik in niets de politiek van de VS.
Echt wel Jan, miljoenen.
Officieel tegen een half miljoen in Irak.
Officieel... maar reken daarbij eens de doden te wijten aan het conflict door de pure anarchie.
En dan is Libië er niet bijgerekend.
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:12   #192
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wie had destijds het grandioze idee de gastarbeiders uit Marokko en Turkije in plaats van die na 2 jaar dienst terug te sturen zoals oorspronkelijk de bedoeling was, die hier te houden en hun vrouw en kinderen lieten overkomen ? Wie had daarna het grandioze idee illegalen en asielzoekers uit moslimlanden te regulariseren en een Belgisch vodje papier te geven zonder echte voorwaarden en er dan nog gezinshereniging op toe te passen. Wie had er het grandioze idee de islam als 'godsdienst' te erkennen ? Wie blijft onder de autochtone bevolking samen met moslims leugens over de islam verspreiden ? Wie blijft islamcritici als 'racisten' 'extreem rechtsen' 'islamofoben' (wat dat ook moge zijn) bestempelen ? Ik kan zo wel even door gaan. Het antwoord hoef ik je wellicht niet te geven.
Neen, maar mag jij mij wel eens beantwoorden wat ik ermee te maken heb?
Peche is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:13   #193
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen, maar mag jij mij wel eens beantwoorden wat ik ermee te maken heb?
Niks zeker .
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:14   #194
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Elk verstandig mens houd de islam buiten onze grenzen. Onze voorouders wisten dat.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:15   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Echt wel Jan, miljoenen.
Bron? Uw eigen duim?
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 januari 2015, 21:16   #196
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Elk verstandig mens houd de islam buiten onze grenzen. Onze voorouders wisten dat.
Ben jij een verstandig mens, smiley?
Another Jack is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:16   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Laten we het vooral in de context van hetgeen er boven geschreven staat houden.
Maar ge kunt er toch niet naast kijken?
Als uw eigen bevolking minder nageslacht nalaat dan een bevolking met een andere cultuur, en ge leeft in een democratie.
Dan zal in de toekomst die andere cultuur het nieuwe besturingsapparaat zijn.
Tekbir?
Wat u schrijft, heb ik al vele malen naar voorgebracht. De paus gaf het onlangs ook al aan: Europa is moe. Hierdoor zal het zijn eigen ondergang graven.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 januari 2015, 21:17   #198
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben jij een verstandig mens, smiley?
Ik had geen moslims ons land binnen gelaten. Is dat onverstandig ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:19   #199
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik had geen moslims ons land binnen gelaten. Is dat onverstandig ?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Another Jack is offline  
Oud 13 januari 2015, 21:19   #200
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Wat denk jij ? Ben jij een verstandig mens ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be