Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2023, 17:44   #181
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ondertussen heeft de HMS "Britannia" gisteren 1 juli, ...26 jaar geleden Hong Kong verlaten.
Het einde van een periode.
De memories kunnen zelfs de commies mij niet afpakken, tot spijt van de pisnijdigen hier.



Video AP Archief.
De koloniale tijd is er afgelopen tot spijt van wie het benijd.

Hong Kong zelf is nog springlevend tot spijt van wie het benijd.

RIP iets anders.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2023 om 17:46.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2023, 18:22   #182
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De koloniale tijd is er afgelopen tot spijt van wie het benijd.

Hong Kong zelf is nog springlevend tot spijt van wie het benijd.

RIP iets anders.
Ik vond het beter als de Britten daar waren. Naargelang China de vijs meer dichtdraaide op de overheid, gerecht, media etc is er toch mentaliteit verandering gekomen. Men heeft de studenten protesten ook met geweld neergeslagen.
Veel rijken en hoog opgeleiden zijn vertrokken naar UK, VS, Australië of Canada.

Een lang opinie artikel uit The Washington Post voor wie het wenst te lezen. En dit gaat dan nog alleen over democratie. Op financieel en commercieel gebied heeft HK ook veel belang verloren.
https://www.washingtonpost.com/opini...own-democracy/

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 juli 2023 om 18:37.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2023, 03:02   #183
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vond het beter als de Britten daar waren. Naargelang China de vijs meer dichtdraaide op de overheid, gerecht, media etc is er toch mentaliteit verandering gekomen. Men heeft de studenten protesten ook met geweld neergeslagen.
Veel rijken en hoog opgeleiden zijn vertrokken naar UK, VS, Australië of Canada.

Een lang opinie artikel uit The Washington Post voor wie het wenst te lezen. En dit gaat dan nog alleen over democratie. Op financieel en commercieel gebied heeft HK ook veel belang verloren.
https://www.washingtonpost.com/opini...own-democracy/
Hong Kong als Britse Kroon-kolonie had haar charme en ik vond hun handover ook maar niks.
Zeg maar dat ik vandaag hetzelfde gevoelen heb over, bij voorbeeld, Gibraltar.
Maar dat betekent niet dat alles hier de foute kant uitging onmiddelijk na 1997, Gipsy.

Het was pas nadat hun nieuwe grote roerganger Xi aan de vetpotten kwam dat het politiek ideologisch commie canaille extra roet in het eten begon te gooien. in tegenstelling tot 't business-minded realisme van Deng zaliger.
Gemor binnen bevolking bestaat in de hele wereld. Dat hoeft geen extra geblaat.
Een duidelijk bewijs van voorschrijdende repressie waren niet de reacties na 2014 maar de ontvoering door Xi's Dirtland in 2015 van die bookshop sellers uit Causeway Bay hier.
De clash en het vandalisme van 2019 was het beste excuus aan Beijing gegeven om harder ideologisch op te treden.
En er werd geoogst wat gezaaid werd.

(Wat betreft het optreden van de politie toen tegen die bende gemanipuleerde snotneuzen in 2019 heb ik alle begrip en respect. Ik ga geen nieuw betoog pro of contra daarover herstarten. De feiten zijn wat ze toen waren en zijn tot heden. De resultaten ook.)
Voor het overige leeft ik met amusement ende plezier, zonder verzuurde 'ettefretters' a la ge weet wel wie, en doe zoals de Romeinen in Rome.
Carpe Vitam, 2023.


P.S.: Dat artikel van Josh Rogin uit de Washington Post is verdomd eenzijdig en simplistisch. Mijn gedacht, hè.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 3 juli 2023 om 03:23.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2023, 07:57   #184
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.703
Standaard

Springlevend...

Citaat:
exclusive | Saudi Arabia to deepen ties with Hong Kong, using city as the bridge to mainland China’s ‘world class’ digital prowess, minister says

Areas of collaboration include fintech, tech entrepreneurship and strategies to attract the funding of venture capitalists (VC)
Health sciences and biotechnology, the environment, cloud computing, artificial intelligence and smart cities are other areas for partnerships
Dit staat in SCMP, een toegelaten neokoloniaal dagblad.

Reactie van Thomas Polin, een Hong Konger die niet aan de Britse heimwee klaagmuur staat:

"In addition to being China's premier international financial center, Hong Kong was envisaged as a "superconnector" for the mainland in the Belt & Road Initiative.

The territory's entrenched neocolonialism and Anglo-US sponsored subversion have long delayed fulfillment of that role. Now that those impediments are largely cleared, Hong Kong can finally start playing it."
"

Laatst gewijzigd door Bach : 3 juli 2023 om 07:58.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2023, 09:03   #185
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.703
Standaard

Deng vergeleken met Xi

Naam: IMG_20230703_100214.jpg
Bekeken: 182
Grootte: 152,1 KB
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 03:34   #186
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard

Click here: Black Rainstorm alert in Hong Kong Report: SCMP.


extra sfeerbeelden

DISCLAIMER.
Read at your own risk, as item is sponsered by NSA, CIA and other Anglo-Saxons,
according to house componist Bach-the-Younger:

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 8 september 2023 om 03:55.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 02:59   #187
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard

Reportage van de lokale VRT/RTBF omtrent de waterloverlast die een taifun aftermath kan meebrengen. Black Rainstorm.
Pearl news Hong Kong

De taifun zelf kwam zelfs niet in de buurt.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 03:48   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.313
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En, uitgezonderd een paar dweilen (geen Decroo's, want dat werkt niet) wat is de schade?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 06:43   #189
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En, uitgezonderd een paar dweilen (geen Decroo's, want dat werkt niet) wat is de schade?
Geen persoonlijke schade maar silver lining (zonder Fly-Tox te moeten gebruiken) voor de mensen hier:
statement on September 18.
A Russian national, Maksim Marchenko who has resided in Hong Kong for years, has been taken to the United States and charged with smuggling U.S.-produced dual-use microelectronics to Russia.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 september 2023 om 06:53.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 09:48   #190
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.703
Standaard

Belangrijke stap in de dekolonisatie van Hong Kong nu zaterdag... Artikel 23

Einde van de westers gestimuleerde kleurenrevolutie pogingen in Hong Kong?


https://www.scmp.com/news/hong-kong/...ional-security
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 03:01   #191
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Belangrijke stap in de dekolonisatie van Hong Kong nu zaterdag... Artikel 23

Einde van de westers gestimuleerde kleurenrevolutie pogingen in Hong Kong?


https://www.scmp.com/news/hong-kong/...ional-security
Een verdere teloorgang van de autonomie en democratie van Hong Kong ja. Nog even en deze hielenlikkers van Peking stemmen vrijwillig in om de unieke positie van Hong Kong op te geven en op te gaan in het grotere China.
Nee, op sommige vlakken was Brits Hong Kong gewoon beter.
Hereniging leek fair, maar China heeft nu wel erg veel van het statuut van Hong Kong ondermijnd....
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 06:07   #192
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Een verdere teloorgang van de autonomie en democratie van Hong Kong ja. Nog even en deze hielenlikkers van Peking stemmen vrijwillig in om de unieke positie van Hong Kong op te geven en op te gaan in het grotere China.
Nee, op sommige vlakken was Brits Hong Kong gewoon beter.
Hereniging leek fair, maar China heeft nu wel erg veel van het statuut van Hong Kong ondermijnd....
Waarom zou bovenstaand narratief niet als hielenlikkerij van de Britten genoemd dienen te worden?

Voor Thomas Polin uit Hong Kong is het in ieder geval een heugelijke dag. Een waar Hong Kong zich meer weet los te rukken van westerse controle. Het is maar hoe je het bekijkt. Het is ook niet onlogisch te denken dat Hong Kong verlangde naar een instrument om herhaling van import kleurenrevolutie geweld tegen te gaan en daarom artikel 23 democratisch goed keurde.

De laatste paragraaf spreekt tot de befaamde westerse hypocresie...

Citaat:
So it’s done, finally.

Fully 27 years after Hong Kong’s formal reunification with China, the territory has succeeded in passing its own law to protect national security.

It had taken so long because the Anglo-US Empire and its local Sinophobe allies had made it a top priority to stop its enactment. They knew that Article 23 of the Basic Law, if passed, would severely constrict their attempts to turn Hong Kong into a premier base for subversion against China (as Deng Xiaoping had predicted in the 1980s).

They exerted relentless political pressure on the SAR government not to proceed. And they brandished as propaganda weapons the familiar “freedom” and “democracy,” which Art. 23 allegedly threatened.

In 2003, Empire & Associates infamously truncated local authorities’ last serious effort on Art. 23 by mustering massive protests. That triggered the resignation of the SAR’s first leader, Tung Chee-hwa, two years later.

Hong Kong’s lack of national security legislation enabled China’s enemies to launch the Black Terror color revolution in 2019. Following seven months of riots and violence, Beijing enacted a National Security Law for Hong Kong. It quickly and bloodlessly ended the uprising.

That, in turn, opened the way for the passage by Hong Kong of Art. 23. The traumatic events of the past few years cleared previously befuddled minds about what was at stake — and what needed to be done, urgently. When it finally happened, the Hong Kong Safeguarding National Security Ordinance was passed with impressive unity, and in record time.

The Great Anti-China Chorus will again bleat their tropes about intolerable dangers to freedom and democracy. They will be barking at the moon. A single fact suffices to spotlight their patented hypocrisy: The US currently has 21 laws relating to national security, the UK 14 and Canada 9. With both the NSL and Art. 23, Hong Kong will have only two.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 maart 2024 om 06:20.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 10:02   #193
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Een verdere teloorgang van de autonomie en democratie van Hong Kong ja. Nee, op sommige vlakken was Brits Hong Kong gewoon beter.
Hereniging leek fair, maar China heeft nu wel erg veel van het statuut van Hong Kong ondermijnd....


Nog even en deze hielenlikkers van Peking stemmen vrijwillig in om de unieke positie van Hong Kong op te geven en op te gaan in het grotere China.
Voor de man in de straat verandert er niets.
Persoonlijk heb ik ook geen probleem met een degelijke nationale security wet. Diegenen die de lokale overheid en hun broodheren wensen te bekritiseren? Voor hen is het andere koek geworden.
Wat bvb klaviercomponisten in Belgenland mogen uitkramen tegen de overheden (op politieke entertainment-sites zoals hier) moet een Hong Kong resident thuis niet proberen.
Sinds 2014 is dat soort open klimaat hier serieus verbrod, toegegeven: grotendeels door de eigen schuld van een aanzienlijk deel der opgejutte jeugd destijds.
[/quote]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 12:35   #194
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Voor de man in de straat verandert er niets.
Persoonlijk heb ik ook geen probleem met een degelijke nationale security wet. Diegenen die de lokale overheid en hun broodheren wensen te bekritiseren? Voor hen is het andere koek geworden.
Wat bvb klaviercomponisten in Belgenland mogen uitkramen tegen de overheden (op politieke entertainment-sites zoals hier) moet een Hong Kong resident thuis niet proberen.
Sinds 2014 is dat soort open klimaat hier serieus verbrod, toegegeven: grotendeels door de eigen schuld van een aanzienlijk deel der opgejutte jeugd destijds.
[/quote]

Verschillende van mijn vroegere zakelijke contactpersonen in HK zijn ge-emigreerd naar UK, VS, Canada of Australië. Sommigen hadden die plannen al vanaf 1997.
Toevallig ga ik eind deze maand naar HK voor een paar noodzakelijke contacten maar HK is zijn charme van vroeger kwijt. Mensen zijn veranderd. Gij zit daar dagelijks en misschien vallen die veranderingen van mentalitet en spirit u minder op maar als men om de X maand eens gaat voelt men wel echt hoe HK er niet beter is op geworden. China wil natuurlijk op elk gebied HK minder belangrijk maken ook wat financiële en commerciële instituties betreft. Controle op alles en nog wat is drastisch verscherpt.

Where are the good old days with the British!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 04:35   #195
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard Ik sprak eerder over de man in de straat, niet (inter)nationale handelspartners.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Verschillende van mijn vroegere zakelijke contactpersonen in HK zijn ge-emigreerd naar UK, VS, Canada of Australië. Sommigen hadden die plannen al vanaf 1997.
Toevallig ga ik eind deze maand naar HK voor een paar noodzakelijke contacten maar HK is zijn charme van vroeger kwijt. Mensen zijn veranderd. Gij zit daar dagelijks en misschien vallen die veranderingen van mentalitet en spirit u minder op maar als men om de X maand eens gaat voelt men wel echt hoe HK er niet beter is op geworden. China wil natuurlijk op elk gebied HK minder belangrijk maken ook wat financiële en commerciële instituties betreft. Controle op alles en nog wat is drastisch verscherpt.

Where are the good old days with the British!
Mijn ervaring:
Good old colonial days with the "Rosbifs" zijn duidelijk inderdaad verleden tijd maar ben blij het meegemaakt te hebben.
Dat..., en landen op Kai Tak.
Anderzijds, tot ergens na 2010 veranderde er voor mij weinig en bleef HK een vibrante omgeving. Hard werken en hard feesten.
Sinds Xi aan de macht kwam in Dirtland en hier Carrie Lam als lokale dweil () aanstelde werd er meer en meer ondergraven en de polariteit binnen de gemeenschap aangescherpt.
De comble was toen Carrie Lam voorstelde om Honkies naar Dirtland te zenden voor vervolging door de mainland justitie. 't Kieken haar meest idiote actie!
Ook de kidnapping van een aantal bookstore holders die later opdoken voor Chinese dirtland rechtbanken was er serieus over. Mainlandse schaamteloosheid gedemonstreerd in alle ogen van de wereld.
Anderzijds kan men fulmineren wat men wil maar de scholieren en studenten die de 2014 paraplukes bovenhaalden hebben ons echt niet vooruit geholpen. Noch de rellen van 2019 waar zowat iedere lokale normale mens de acties (en tegenacties) van extreme groepen veroordeelde.

(Ik blijf er trouwens bij dat de lokale politie toen zeer correct reageerde. In de westerse pers totaal foutief naar voren gebracht. Net als idiote reacties op deze site, van gefrustreerde onbenullen die het verschil tussen hun okselgeur en een duriangeur niet herkennen maar ondertussen pretenderen iets van de lokale situatie te kennen.)

Soit. Dat alles heeft Xi en zijn kliek voldoende elementen gegeven om te gebruiken en een extra excuus geboden om harder in te grijpen, beetje de wijze van Putin op de Krim destijds.
Het verschil: Xi deed het in eigen land, Putin bij de neven en nichten in 't buurland.

Let wel: zelf in grote mate algemeen voorstander het westerse kapitalistisch model, meer dan van de retrograde houding van Xi, maar dat is ook geen excuus voor de opjuttende politiek van Amerikanen & Akolieten hier -en in Taiwan-.
Laat ons elkander geen mietje noemen. Wanneer men eerlijk is met zichzelf ziet men ook wat die gasten uit het "Land of the Free and Home of the Brave" bewust verkeerd aanpakken.

Los van dat alles: niets is eeuwig, 't is 2024 en de schwung is eruit hier in HK vandaag.
Maar, Old Chap, als ouder wordende epicurist haal ik mijn schouders op en geniet van simpele genoegens met een GT of een 'Patattenwater-Orans' op de muziek van Brel en Les Bourgeois. Tout est bon dans le cochon!

Ondertussen gaan vele Honkies op een vrije dag of tijdens het W.E. eerder wat vertier zoeken over de grens in Shenzhen want aangenamer en goedkoper.
Tot spijt van een steeds triestiger kijkende John Lee.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 maart 2024 om 04:52.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 23:58   #196
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Voor de man in de straat verandert er niets.
Persoonlijk heb ik ook geen probleem met een degelijke nationale security wet. Diegenen die de lokale overheid en hun broodheren wensen te bekritiseren? Voor hen is het andere koek geworden.
Wat bvb klaviercomponisten in Belgenland mogen uitkramen tegen de overheden (op politieke entertainment-sites zoals hier) moet een Hong Kong resident thuis niet proberen.
Sinds 2014 is dat soort open klimaat hier serieus verbrod, toegegeven: grotendeels door de eigen schuld van een aanzienlijk deel der opgejutte jeugd destijds.
[/quote]

Dat vind ik een uitermate zwak excuus van u. Bepaalde vrijheden zijn universeel en zijn onderhandelbaar, maar ja leg dat maar eens uit aan Communisten. Ja, velen zijn hier alleen dapper achter hun toetsenbord, maar de teloorgang van ooit gelijksoortige vrijheden in Hong Kong mag men toch bekritiseren en ontstemd zijn dat inwoners van Hong Kong, zoiets basaals in de Westerse democratie (langzaam) is ontnomen. Dat is niet door eigen schuld, dat is het verschil tussen de Democratie binnen een Britse Kroonkolonie in de jaren 1990 en het zijn van een speciale regio binnen China.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2024, 00:19   #197
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dat vind ik een uitermate zwak excuus van u. Bepaalde vrijheden zijn universeel en zijn onderhandelbaar, maar ja leg dat maar eens uit aan Communisten. Ja, velen zijn hier alleen dapper achter hun toetsenbord, maar de teloorgang van ooit gelijksoortige vrijheden in Hong Kong mag men toch bekritiseren en ontstemd zijn dat inwoners van Hong Kong, zoiets basaals in de Westerse democratie (langzaam) is ontnomen. Dat is niet door eigen schuld, dat is het verschil tussen de Democratie binnen een Britse Kroonkolonie in de jaren 1990 en het zijn van een speciale regio binnen China.
"Democratie binnen een Britse Kroon-kolonie"
Democratie binnen een kolonie ...
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2024, 00:29   #198
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.719
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De binnenlandse consumptie in China maakt voor meer dan 60procent deel uit van het Chinese BNP en er is ruimte dat die tendens verder zet. China is trouwens ook een belangrijke klant voor veel Westerse landen zoals Duitsland en de US trouwens en de meest belangrijke klant voor Frankrijk en Italië in het hoge luxe segment. De US kunnen China tot op een zeker punt pijn doen maar China kan even hard terugslaan.

Privé bedrijven zijn getroffen door de corona en hebben nu net zoals de Westerse bedrijven een ernstig cash flow tekort. Maar dat is van voorbijgaande aard.

Productie met een hoge arbeidsintensiviteit zal nooit terugkeren naar het Westen. Zelfs China wordt te duur en de goedkope producten worden nu door China in Bangladesh en Ethiopië etc gedelokaliseerd.
nu zal India het stokje overnemen van china als grote producent en Maak Industrie , dit is nu al flink gestart Made in India zal nu vaker te zien zijn op produkten
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2024, 01:54   #199
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dat vind ik een uitermate zwak excuus van u. Bepaalde vrijheden zijn universeel en zijn onderhandelbaar, maar ja leg dat maar eens uit aan Communisten. Ja, velen zijn hier alleen dapper achter hun toetsenbord, maar de teloorgang van ooit gelijksoortige vrijheden in Hong Kong mag men toch bekritiseren en ontstemd zijn dat inwoners van Hong Kong, zoiets basaals in de Westerse democratie (langzaam) is ontnomen. Dat is niet door eigen schuld, dat is het verschil tussen de Democratie binnen een Britse Kroonkolonie in de jaren 1990 en het zijn van een speciale regio binnen China.
Duidelijke feiten erkennen kan moeilijke momenten creëren. 'k Begrijp dat wel. Weigeren om het complete plaatje te pogen bekijken is spijtig genoeg niet uitsluitend voorbehouden aan Putin-volgers of ideologische Dirtland fans.



Waarvan akte.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2024, 02:04   #200
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Democratie binnen een Britse Kroon-kolonie"
Democratie binnen een kolonie ...
Zoals het Russisch beleid deed/doet in hun kolonies ten oosten van Petrograd/Leningrad en Mokba tot Vladivostok?
Juist ja.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be