![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik sta in het TSO onderwijs en wil niets liever dan herwaardering voor het kruim van onze actieven, alleen... Door kortzichtige ouders ( de generatie die nu pubers levert ) komt er niets van terecht De regels en uitvindingen en ziektes ( ADHD, ADD, NLD.... ) zijn eigenlijk maar schaamdoekjes om toch maar in het ASO te kunnen blijven hangen. Als ze dan toch weggedelibereerd worden en in ons TSO onderwijs komen hangen ze nog es de arrogante leegloper uit, want ze hebben een "wijde" algemene kennis. pff mijn oren ja En de huidige brulkikkers in rode of soms ook groene vestjes zijn vaak diegenen die met de hakken over de sloot er door gesparteld zijn en zich manifest tegen regels en boven economische wetmatigheden stellen! Dus vergeef me dat ik hierover een verkeerde indruk gaf ! Laatst gewijzigd door markasiet : 29 december 2007 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Als mijn kinderen zich niet goed voelen in een ASO, is er geen haar op mijn hoofd dat er aan zou twijfelen hen in een goeie TSO-school/opleiding te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Burger
|
![]() Citaat:
want daar plaveien ze straten mee! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Markasiet, Maakt U zich vooral geen zorgen: U gaf helemaal geen verkeerde indruk. Het verblijdt me, na dit jarenlang zelf in het ASO en overstijgende aan den lijve ondervonden te hebben, uit uw bijdragen te mogen vaststellen dat het onbenul ook stevig huis weet te houden in het TSO. drager van een rood vestje en andere minder grootse onderscheidingen, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 december 2007 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, daarom is het een verkeerde filosofie leerlingen naar het TSO-onderwijs door te sturen wanneer ze slecht scoren in het ASO. Men moet een positieve keuze maken: leerlingen kiezen voor het TSO als die opleiding hen bevalt, ook als ze een hoge graad van intelligentie bezitten. Een schrijnwerker, loodgieter, bakker... is immers geen beroep voor "dommekloten" om het even plat uit te drukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Burger
|
![]() Citaat:
bewijs het ongelijk van mij ![]() Japan's recessie is voor een groot stuk te wijten aan de slabakkende jeugd Geef het land nog 20 jaar en we spreken er niet meer over! Onze grondstof in België is "de werkende mens" : wij hebben niets anders! Laat ze niet werken maar staken => .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Burger
|
![]() Citaat:
en ik heb 1 onderscheiding : een kritisch gezonde geest ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat houdt zo'n minimumregeling in feite in? 1 trein op 2? of nog minder? of wat juist?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niveau? Iemand die zijn homoseksuele medemensen omschrijft als "uitwassen van het menselijk ras" is niet meteen het best geplaatst om anderen een gebrek aan niveau te verwijten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Maar al die grote (anti-vakbonds)lichten gaan ons dat hier vertellen.
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lap, weeral zo'n zelfverklaard groot licht. Spijtig voor jou, maar de lichtjes in mijne kerstboom zijn helderder dan jouw "gezonde geest".
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
liefst natuurlijk iemand die ook elke dag de trein moet nemen uiteraard.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik werk ook op alle mogelijke uren van de dag en op zaterdag, zondag en feestdagen. Weet ook nooit wanneer ik terug thuis ben. Om een klein voorbeeldje te geven. De 2 laatste weken van november 7/7 gewerkt. Bijna dagelijks van 0600u tot 2400. Naar huis rijden, douchen, eten, slapen en om 0600uur weer aan de slag. Dat zulke zaken konden gebeuren wist ik toen ik de job aannam. Moet er nadien ook niet over klagen. Staat het je niet aan zoek dan gewoon iets anders. Zo simpel ligt dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veertien dagen werken aan 16 u per dag, dat zou slechts mogen gebeuren door brandweermannen en soortgelijke (medisji, siviele bescherming ...) tijdens een grote ramp. Het is aan de werkgever (privé of staat) om zich zo te organiseren dat zoiets niet gebeurt. Daarvoor zijn er vakbonden, daarvoor is er overleg. En als dat niet fatsoenlijk lukt, dan ga je zien dat er meer personeelsverloop is dan goed voor het bedrijf. In de privé zal zo'n bedrijf wellicht failliet gaan. Maar den nmbs mag niet failliet gaan, omwille van de maatschappelijk-sosiale èn maatschappelijk-ekonomische funktie. Die "cons" (dat wil blijkbaar toch niet zeggen "klootzakken") moeten dus niet trachten misbruik te maken van de situatie. Overigens even wat anders. Want sommigen weten niet goed wat "staken" eigenlijk is. Dat is eigenlijk geen wapen, maar wel een juridische bescherming. Tegenover "je werk neerleggen" staat "ontslag". (dat spreek je af als je je arbeidskontrakt tekent) Gezamenlijk je werk neerleggen volgens afgesproken regeltjes, betekent dat de werkgever daar tegenover stelt dat er dan ook geen ontslag volgt. Stakingsrecht is dus eigenlijk een verkeerd woord, want iedereen (behalve militaire deserteurs) heeft het recht om het af te bollen (en er misschien op te rekenen dat de werkgever met hangende pootjes je terug komt vragen, als je echt onmisbaar bent).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel deze ongelukkige zal, mits 5 minuten nadenken, een best aanvaardbaar zinnig voorstel kunnen doen. En wat mij, vakbondslid en eks-vakbondsbestuurslid, betreft, mag dat zelfs een getrapt sisteem zijn, waarbij de uiterste trap toch de volledige staking is, mits enkele voorwaarden, bvb. één maand vooropzeg en twee weken op voorhand een raadpleging van al het nmbs-personeel, waarbij de klassieke 66 prosent pro staken moet stemmen. (maar het foefke van één treinbestuurder die staakt of de boel saboteert met de gekende rode gevaarsvlag op de sporen waardoor de treinbestuurder niet mag passeren, waardoor de rest van het personeel wel komt werken, maar lekker met zijn vingers zit te draaien, die vlieger gaat niet op hé)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jammer dat daar geen onderzoek over bestaat, maar de delegees die ik ken zijn over het algemeen universitairen die uiteindelijk een job zijn gaan doen die minder "academisch" is dan hun diploma. Ik zou de pol-en-soccers, regenten en licentiaten niet willen gaan tellen onder de vakbondsdelegees. Daarnaast vraag ik mij trouwens af wat die "economische wetmatigheden" zijn. En voor u ermee afkomt - ik heb mijn ASO met glans doorstaan en als je mij op straat tegenkomt is dat nogal dikwijls eens als "brulkikker in een rood vestje" (sic) ... ![]()
![]() |
![]() |
#200 |
Parlementslid
|
![]() Vind je het dan niet ironisch dat als er zulke deadlines gesteld worden deze meestal komen van bv de NMBS of MIVB. De job die ik doe is heel specifiek en de opleiding duurt al vlug een jaar. Ben momenteel bezig een paar jongere collega's op te leren om de druk wat te verlichten. Maar mij hoor je niet klagen, verdien er goed mijn brood (als TSO'er
![]() Het zou mss geen slecht idee zijn om dat nmbs personeel terug wat beroepsernst en collegialiteit aan te leren. Bij ons op het bedrijf worden de afspraken onderling gemaakt tussen de collega's. En zij die toevallig 2 maal na elkaar ziek melden als er in het weekend of feestdag moet gewerkt worden die ontnemen we de zin om zich nog langer tot een van onze collega's te laten noemen.
Laatst gewijzigd door Riksken : 29 december 2007 om 16:54. |
![]() |
![]() |