![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niet gezegd dat het te laat is. Ik heb gezegd dat het Belgisch project mislukt is. Als u toch met België wil doorgaan, zal er een totaal nieuw project uit de grond moeten gestampt worden. Het frieten- en driekleurnationalisme volstaat niet. En op dat punt zie ik nog maar bijzonder weinig beweging in Wallonië. Ook jij bestrijdt hier altijd de nochtans heel eenvoudige stappen die nodig zijn om een nieuwe Belgische entente te laten groeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ten andere, de discussie over de federalisering staat mijns inziens totaal los van de talenkennis in Noord en Zuid. Ik zie hoegenaamd geen verband tussen beide.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarin bekijkt hij de partijprogramma's van nu en in het verleden. Daarin zie je heel mooi hoe veel dingen op een hoopje worden gegooid. Wat typisch Vlaamse eisen blijken te zijn, zijn soms programmapunten van FR partijen geweest en omgekeerd. Bijv: splitsing ontwikkelingssamenwerking was ooit eis PS en federale kieskring stond in programma's van VL partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke "Vlaamse eisen" werden in het verleden dan door de Franstaligen nog verdedigd? Splitsing BHV? Financiële verantwoordelijkheid voor de deelstaten? Regionalisering van de SZ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eindelijk hebben ze het nu door. Ook een mentalitietsverandering om te komen tot meer eigen verantwoordelijkheid is werk van lange adem. Destexhe wordt eerst uitgelachen, daarna beginnen sommigen hem te geloven en nog veel later zal iedereen hem gelijk geven en de handen uit de mouwen steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik schets hier enkel de menig van veel FRbelgen en ik pleit voor geduld. Nu de FRbelgen een ezelsstamp geven = dom; zeker nu de mentaliteit langzamerhand aan het keren is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() meer bevoegdheden voor de Gewesten zouden beter zijn voor Wallonië dan voor Vlaanderen, waarom zijn ze er dan zo tegen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze morgen las ik alvast iets totaal anders: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je dus tot een nieuw Belgisch project wil komen, zullen Vlaamse en Waalse mensen naar elkaar moeten komen. Zonder politici en partijen tussen hen in. Je Belgische vlag uithangen zoals ik zoveel zie in Edingen en omstreken, helpt daarvoor niet. Nederlands leren is al heel wat nuttiger, maar lang niet voldoende: er moet een nieuwe politieke verstandhouding op poten gezet worden op basis van - ditmaal - rechtvaardige verhoudingen. Jullie denken toch niet dat je het huidige België nog lang kan behouden? Stop met te klappertanden en de Cassandra te spelen, en ga a.u.b. in op de vernieuwingstendensen in Vlaanderen. Dat is de enige weg. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 januari 2008 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 januari 2008 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je bent hierin fout, zeer fout. Het zjin de mensen die het land veranderen, de politici hinken maar achterop. Het is cruciaal dat er op de vraag om rechtvaardigheid van Vlamingen die België niet per sé willen verlaten, een antwoord komt vanuit Wallonië. Indien niet zal deze staat binnenkort definitief tot de geschiedenis behoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwartengeel@
Dat stemt overeen met wat gisteren al in de krant stond. Citaat:
In De Standaard van 21/12 op blz 7 kan men volgende verklaring lezen, die zij aflegde : Citaat:
Toch niet dat ander Belgische volk dat niet haar eigen volk eerst is?
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al in 2004 voorspelde: de Franstaligen zullen NON blijven zeggen.... tot het ermee gedaan is.
![]() |
![]() |
#200 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad het is altijd nog het zelfde, ondanks uw, stupiede, pogingen om de waarheid te verhullen. De franstaligen zijn nog geen zier veranderd sinds 1831. Dat is een vaststaand feit
![]() |