![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De westerse militairen zijn gewend in een kooi te zitten, de krijgersvolkeren niet. Een krijgersvolks, kan je vergelijken met een in het wild geboren en opgegroeid roofdier en Westerse militairen met een in gevangenschap gekweekt roofdier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Militair ingrijpen is meestal niet de beste oplossing maar in Afghanistan wel de enige. Uiteraard moet parallel met deze missie een humanitaire opdracht worden uitgevoerd om de gestabiliseerde delen van het land uit het slop te halen. Ik vind trouwens dat we in Afghanistan de Afghanen wel van andere Afghanen moeten beschermen. Met name de Taliban, die uiteraard wel niet enkel uit Afghanen bestaat. Een taliban-strijder dat een kind vermoordt omdat het enkele woorden engels kan. Als dat geen rede is om de Afghanen van de Taliban te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 5 februari 2008 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vind jij iemand 'links' als die niet militair wil ingrijpen als jij dat wel wil. erg democratisch. Je moet eens de discussie lezen hier op het forum 'rechts' over wat het verschil is tussen links en rechts. Buiten een paar lossen woorden zoals 'racisten' tgo 'communisten' staat er NIETS dat enig licht werpt op de zaak. Als er al een verschil is dan moet je dat zoeken in de familiale relaties van de individuen toen ze jong waren denk ik. Voor de rest vind ik die splitsing in de maatschappij overtrokken en erg hinderlijk voor onze samenleving. Ik vraag me al mijn gans leven af of ik links of eerder rechts ben. Maar hier meent men na 1 post al het antwoord te kennen. Ik denk niet dat ik een racist ben. Ben ik dan links? Ik heb geen probleem met vrijheid van wapendracht. Ben ik dan rechts? Ach...allemaal tekens van een zieke maatschappij die individuele problemen projecteert op de medemens. Over Afganistan heb ik je al geantwoord. Je zegt nu niets nieuws. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat is een krijgersvolk en dat kan je niet kooien, in Irak was geweld het laatste dat ooit gebruikt had mogen worden, nadat men in 1991 niet de vernietiging van het regime heeft willen bekomen. Zelfs de sancties die dat land heeft moeten ondergaan waren fout en onrechtvaardig, men moest daar enkel de gebalde vuist laten zien, maar niet gebruiken. En rechts of links, wel volgens de ene ben ik rechtser dan het VB, volgens de andere linkser dan Marx en Lenink samen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste bedreiging voor de wereldvrede is oorlog
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof je dat er ooit een aarde zonder oorlog tussen de mensen mogelijk is?
Te ver off topic...laat maar zitten |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijzen? De bewijslast ligt bij diegenen die deze moordmissie steunen. Probeer maar eens een zinnig argument te bedenken waarom men daar mensen zou moeten gaan vermoorden. En neen, met 'dooddoeners' (let op de dubbele bodem) als 'VN-mandaat' zul je er niet komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord is dat ik steeds hoop op het beste in de mensen, maar vaak bedrogen uitkom. Vrede tussen alle mensen zal waarschijnlijk NOOIT bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Taliban zijn krijgers die hun zonen(samen met A.Q.) hebben uitgestuurd om ons te vernietigen. Krijgers zijn als roofdieren, je kan hen doden of je kan hen een tijdje onder controle houden, maar nooit kooien, de dag dat zij kunnen ontsnappen, zullen zij dit doen en met het nodige geweld. trouwens wie zich een beetje verdiept in de geschiedenis van dat land, weet dat het enige ogenblik dat alle warslords samen werken, dat moment is dat er vijandelijke troepen hen onder de duim houden. Het enige dat deze mannen verstaan is geweld en dat is ook het enige waar zij respect voor hebben, een vijand die ze niet kunnen verslagen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...e_geschiedenis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
-De SAS leidde ook al Taliban op, en de CIA ook. Afghanistan, the CIA, bin Laden, and the TalibanThe creation of the Taliban was "actively encouraged by the ISI and the CIA," according to Selig Harrison, an expert on U.S. relations with Asia. ... http://www.thirdworldtraveler.com/Af...A_Taliban.html "CIA worked with Pakistan to create Taliban" LONDON: The Central Intelligence Agency (CIA) worked in tandem with Pakistan to create the "monster" that is today Afghanistan's ruling Taliban, ... http://www.tenc.net/docs/pak.htm En daar stuurt Decrem Belgen naartoe? En: Citaat:
Het gaat toch goed met jou, kun je nog lezen? http://www.google.com/search?q=train...e7&rlz=1I7GGLG Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2008 om 20:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we weten al langer dan vandaag dat het verstand van de Yanke en Brit ergens met de moederkoek is mee weggesmeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() The Tribune, Chandigarh, India -
WorldSenior Taliban figures usually refer to Bin Laden as ‘the sheikh’. ... suicide hijackers who were trained in the USA for several months before carrying out ... http://www.tribuneindia.com/2002/20021007/world.htm Kurt Nimmo: Blame Pat Tillman's Death on the CIAAs for the Taliban, they were nurtured by the ISI and the Pakistani army. ... by militant Islamic warriors trained by the CIA at Camp Peary, Virginia, ... http://www.counterpunch.org/nimmo04242004.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |