Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2008, 08:25   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nochthans ben ik op deze thread beginnen posten nadat ik vaststelde dat Thorsten hier een beetje de Belgische strijdkrachten kwam bespotten, en niemand daarop reageerde, zowel 'links' als 'rechts' niet, als er al zoiets zou bestaan.
Een krijgersvolk is niet vergelijkbaar met Westerse militairen.

De westerse militairen zijn gewend in een kooi te zitten, de krijgersvolkeren niet.

Een krijgersvolks, kan je vergelijken met een in het wild geboren en opgegroeid roofdier en Westerse militairen met een in gevangenschap gekweekt roofdier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 11:31   #182
Aviator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
het grootste gevaar voor de wereldvrede zijn de links progresieven
Ben ik het volledig mee eens. De tendens dezer dagen is om nergens meer in te grijpen, handen eraf houden en het diplomatiek oplossen. En dat gaat tot op een bepaald niveau. Maar als er dan moet ingegrepen worden op militaire wijze blijft links gewoon langs de kant staan en doet het niets. Naar de veiligheidsraad lopen om dan één of nadere lege resolutie te stemmen helpt niemand verder. En ondertussen moord en brand schreeuwen dat er niets gebeurd. Dat is vandaag de dag waar links op internationaal vlak voor mij voor staat. Vrij hypocriet gedrag naar mijn menig.
Militair ingrijpen is meestal niet de beste oplossing maar in Afghanistan wel de enige. Uiteraard moet parallel met deze missie een humanitaire opdracht worden uitgevoerd om de gestabiliseerde delen van het land uit het slop te halen.

Ik vind trouwens dat we in Afghanistan de Afghanen wel van andere Afghanen moeten beschermen. Met name de Taliban, die uiteraard wel niet enkel uit Afghanen bestaat. Een taliban-strijder dat een kind vermoordt omdat het enkele woorden engels kan. Als dat geen rede is om de Afghanen van de Taliban te beschermen.
Aviator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 15:47   #183
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aviator Bekijk bericht
Ik vind trouwens dat we in Afghanistan de Afghanen wel van andere Afghanen moeten beschermen. Met name de Taliban, die uiteraard wel niet enkel uit Afghanen bestaat. Een taliban-strijder dat een kind vermoordt omdat het enkele woorden engels kan. Als dat geen rede is om de Afghanen van de Taliban te beschermen.
De bommen van de yanks hebben een kracht van een kleine atoombom. De verwoesting is zo compleet, dat soldaten vanop kilometers afstand het geluid nog ervaren alsof de bliksem op hun helm is geslagen, en er trauma's van oplopen. Een kind afmaken is dan één ding, ... ze de eeuwige schrik met bijhorende wraakgevoelens inprenten, een ander. Nog maar te zwijgen van de brandwonden die de Amerkaanse chemische bommen veroorzaakten in Irak. Dat is zonder onderscheid het vlees eraf tot op het bot. Kwestie van een strengere opvoeding, zeker?

Laatst gewijzigd door DannyS : 5 februari 2008 om 15:50.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 16:01   #184
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aviator
Maar als er dan moet ingegrepen worden op militaire wijze...
Maar dat is juist de hele vraag. MOET er ingegrepen worden? Ik beweer dat in dit geval het ingrijpen ONS nadeel berokkend.

Blijkbaar vind jij iemand 'links' als die niet militair wil ingrijpen als jij dat wel wil. erg democratisch. Je moet eens de discussie lezen hier op het forum 'rechts' over wat het verschil is tussen links en rechts. Buiten een paar lossen woorden zoals 'racisten' tgo 'communisten' staat er NIETS dat enig licht werpt op de zaak. Als er al een verschil is dan moet je dat zoeken in de familiale relaties van de individuen toen ze jong waren denk ik. Voor de rest vind ik die splitsing in de maatschappij overtrokken en erg hinderlijk voor onze samenleving.

Ik vraag me al mijn gans leven af of ik links of eerder rechts ben. Maar hier meent men na 1 post al het antwoord te kennen. Ik denk niet dat ik een racist ben. Ben ik dan links? Ik heb geen probleem met vrijheid van wapendracht. Ben ik dan rechts? Ach...allemaal tekens van een zieke maatschappij die individuele problemen projecteert op de medemens.

Over Afganistan heb ik je al geantwoord. Je zegt nu niets nieuws.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 16:33   #185
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is juist de hele vraag. MOET er ingegrepen worden? Ik beweer dat in dit geval het ingrijpen ONS nadeel berokkend.

Blijkbaar vind jij iemand 'links' als die niet militair wil ingrijpen als jij dat wel wil. erg democratisch. Je moet eens de discussie lezen hier op het forum 'rechts' over wat het verschil is tussen links en rechts. Buiten een paar lossen woorden zoals 'racisten' tgo 'communisten' staat er NIETS dat enig licht werpt op de zaak. Als er al een verschil is dan moet je dat zoeken in de familiale relaties van de individuen toen ze jong waren denk ik. Voor de rest vind ik die splitsing in de maatschappij overtrokken en erg hinderlijk voor onze samenleving.

Ik vraag me al mijn gans leven af of ik links of eerder rechts ben. Maar hier meent men na 1 post al het antwoord te kennen. Ik denk niet dat ik een racist ben. Ben ik dan links? Ik heb geen probleem met vrijheid van wapendracht. Ben ik dan rechts? Ach...allemaal tekens van een zieke maatschappij die individuele problemen projecteert op de medemens.

Over Afghanistan heb ik je al geantwoord. Je zegt nu niets nieuws.
Bollen, wel in geval van Afghanistan is geweld weldegelijk de enige taal die door hen verstaan word.
Want dat is een krijgersvolk en dat kan je niet kooien, in Irak was geweld het laatste dat ooit gebruikt had mogen worden, nadat men in 1991 niet de vernietiging van het regime heeft willen bekomen. Zelfs de sancties die dat land heeft moeten ondergaan waren fout en onrechtvaardig, men moest daar enkel de gebalde vuist laten zien, maar niet gebruiken.

En rechts of links, wel volgens de ene ben ik rechtser dan het VB, volgens de andere linkser dan Marx en Lenink samen.
Oud 5 februari 2008, 16:35   #186
bk232214
Gouverneur

Standaard als

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De bommen van de yanks hebben een kracht van een kleine atoombom. De verwoesting is zo compleet, dat soldaten vanop kilometers afstand het geluid nog ervaren alsof de bliksem op hun helm is geslagen, en er trauma's van oplopen. Een kind afmaken is dan één ding, ... ze de eeuwige schrik met bijhorende wraakgevoelens inprenten, een ander. Nog maar te zwijgen van de brandwonden die de Amerkaanse chemische bommen veroorzaakten in Irak. Dat is zonder onderscheid het vlees eraf tot op het bot. Kwestie van een strengere opvoeding, zeker?
Als je daar niet tegen kunt blijf er dan weg
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 19:00   #187
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
...volgens de ene ben ik rechtser dan het VB, volgens de andere linkser dan Marx en Lenink samen.
Je vind de 'links progresieven' de grootste bedreiging voor de wereldvrede, en dan zijn er mensen die je linkser vinden dan Marx en Lenin samen....Waaw
Oud 5 februari 2008, 19:18   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vind de 'links progresieven' de grootste bedreiging voor de wereldvrede, en dan zijn er mensen die je linkser vinden dan Marx en Lenin samen....Waaw
Maar Groen! is dat ook voor mij.
Oud 5 februari 2008, 19:53   #189
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De grootste bedreiging voor de wereldvrede is oorlog
Oud 5 februari 2008, 19:55   #190
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geloof je dat er ooit een aarde zonder oorlog tussen de mensen mogelijk is?

Te ver off topic...laat maar zitten
Oud 5 februari 2008, 20:02   #191
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En dan nu nog de bewijzen...
Bewijzen? De bewijslast ligt bij diegenen die deze moordmissie steunen. Probeer maar eens een zinnig argument te bedenken waarom men daar mensen zou moeten gaan vermoorden. En neen, met 'dooddoeners' (let op de dubbele bodem) als 'VN-mandaat' zul je er niet komen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 20:08   #192
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grootste bedreiging voor de wereldvrede is oorlog
Soms moet je een oorlogvoeren om erger te vermijden.
Oud 5 februari 2008, 20:11   #193
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof je dat er ooit een aarde zonder oorlog tussen de mensen mogelijk is?

Te ver off topic...laat maar zitten
Volledig on-topic.

Het antwoord is dat ik steeds hoop op het beste in de mensen, maar vaak bedrogen uitkom. Vrede tussen alle mensen zal waarschijnlijk NOOIT bestaan.
Oud 5 februari 2008, 20:13   #194
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms moet je een oorlogvoeren om erger te vermijden.
-Fighting for pease is like fucking for virginity...

-Suppose they gave a war and nobody came?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 20:26   #195
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Bewijzen? De bewijslast ligt bij diegenen die deze moordmissie steunen. Probeer maar eens een zinnig argument te bedenken waarom men daar mensen zou moeten gaan vermoorden. En neen, met 'dooddoeners' (let op de dubbele bodem) als 'VN-mandaat' zul je er niet komen.
Als je de draad helemaal had gelezen zou je allang geweten hebben dat ik het VN mandaat niet als een rechtvaardiging beschouw.
De Taliban zijn krijgers die hun zonen(samen met A.Q.) hebben uitgestuurd om ons te vernietigen.
Krijgers zijn als roofdieren, je kan hen doden of je kan hen een tijdje onder controle houden, maar nooit kooien, de dag dat zij kunnen ontsnappen, zullen zij dit doen en met het nodige geweld.

trouwens wie zich een beetje verdiept in de geschiedenis van dat land, weet dat het enige ogenblik dat alle warslords samen werken, dat moment is dat er vijandelijke troepen hen onder de duim houden.

Het enige dat deze mannen verstaan is geweld en dat is ook het enige waar zij respect voor hebben, een vijand die ze niet kunnen verslagen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...e_geschiedenis
Oud 5 februari 2008, 20:28   #196
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
het grootste gevaar voor de wereldvrede zijn de links progresieven.

Multicul bestaat immers niet, want en kan geen twee heren dienen,laat staan dat men er twintig zou kunnen dienen.
En dit dan?:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ANP
'Britten wilden trainingskamp voor Taliban bouwen’ANP
gepubliceerd op 04 februari 2008 16:49, bijgewerkt op 16:49

KABUL/LONDEN - Groot-Brittannië was van plan om een trainingskamp te bouwen voor circa 2000 Taliban-strijders in het zuiden van Afghanistan. Dat meldden Britse dagbladen maandag. Het kamp was onderdeel van een geheim programma om hen over te laten lopen; plannen waarvan zelfs de Afghaanse president Hamid Karzai niets af wist.

De ontdekking, die de Afghaanse geheime dienst deed in december, leidde tot woede bij de regering in Kabul. Die had het gevoel dat de Britten achter haar rug om onderhandelde met de Taliban. Zij zette als reactie met Kerst twee buitenlandse diplomaten het land uit. De precieze reden waarom het tweetal plotseling het land moest verlaten, was tot nog toe onduidelijk.

In het kamp in de provincie Helmand zouden 2000 voormalige Taliban-strijders niet alleen een beroepsopleiding moeten krijgen. Ook zouden zij, meer controversieel, militair getraind moeten worden en wilden de Britten hen voorzien van onder meer laptops, satelliettelefoons en gps-navigatie.

De Afghanen waren bang dat deze milities niet trouw zouden zijn aan de regering in Kabul. Zo zouden de Britten hun willen leren hoe ze via beveiligde satelliettelefoons rechtstreeks met Britse functionarissen konden bellen, aldus dagblad The Independent. ‘Waarom hielden ze het geheim’, aldus een Afghaanse functionaris. ‘Wat was hun motief om het ons niet te vertellen?’

De Afghaanse geheime dienst trof de plannen in december aan op een geheugenstick in bezit van een groep westerse diplomaten en Afghanen die door Helmand reisden. Westerse en Afghaanse bronnen hebben het bestaan van het plan anoniem bevestigd. Niemand wil er evenwel openlijk over praten.

Een van de slachtoffers van het wantrouwen tussen Londen en Kabul is diplomaat Paddy Ashdown. Karzai blokkeerde vorige maand de aanstelling van de Brit tot speciaal VN-vertegenwoordiger voor Afghanistan, mede vanwege de Britse plannen in Helmand, aldus bronnen in de Financial Times.

De woordvoerder van de Britse premier Brown wilde maandag alleen kwijt dat Londen op geen enkele wijze samenwerkt of wil samenwerken met de Taliban. Hij tekende wel aan dat Afghanistan zelf voorstander is van opnemen van lokale milities in de reguliere defensiemacht en dat die nieuwe troepen getraind moeten worden. Groot-Brittannië steunt Afghanistan daarin ‘maar in nauw overleg met de regering in Kabul’.

url: http://www.volkskrant.nl/buitenland/...Taliban_bouwen
http://www.scoopit.co.nz/story.php?t...Training-Camps
-Brown heeft zich al lang van links afgewend, in navolging van Blair...
-De SAS leidde ook al Taliban op, en de CIA ook.

Afghanistan, the CIA, bin Laden, and the TalibanThe creation of the Taliban was "actively encouraged by the ISI and the CIA," according to Selig Harrison, an expert on U.S. relations with Asia. ...
http://www.thirdworldtraveler.com/Af...A_Taliban.html

"CIA worked with Pakistan to create Taliban"
LONDON: The Central Intelligence Agency (CIA) worked in tandem with Pakistan to create the "monster" that is today Afghanistan's ruling Taliban, ...
http://www.tenc.net/docs/pak.htm

En daar stuurt Decrem Belgen naartoe?

En:
Citaat:
het grootste gevaar voor de wereldvrede zijn de links progresieven.
Als 't niet zo ernstig was zou ik in lachen uitbarsten als dgl. zinnetje lees.
Het gaat toch goed met jou, kun je nog lezen?

http://www.google.com/search?q=train...e7&rlz=1I7GGLG

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2008 om 20:45.
Oud 5 februari 2008, 20:36   #197
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dit dan?:

-Brown heeft zich al lang van links afgewend, in navolging van Blair...
-De SAS leidde ook al Taliban op, en de CIA ook.

Afghanistan, the CIA, bin Laden, and the TalibanThe creation of the Taliban was "actively encouraged by the ISI and the CIA," according to Selig Harrison, an expert on U.S. relations with Asia. ...
http://www.thirdworldtraveler.com/Af...A_Taliban.html

"CIA worked with Pakistan to create Taliban"
LONDON: The Central Intelligence Agency (CIA) worked in tandem with Pakistan to create the "monster" that is today Afghanistan's ruling Taliban, ...
http://www.tenc.net/docs/pak.htm

En daar stuurt Decrem Belgen naartoe?

En:
Als 't niet zo ernstig was zou ik in lachen uitbarsten als dgl. zinnetje lees.
Het gaat toch goed met jou, kun je nog lezen?
Er moet toch iemand die mannen in bedwang houden.

En we weten al langer dan vandaag dat het verstand van de Yanke en Brit ergens met de moederkoek is mee weggesmeten.
Oud 5 februari 2008, 20:40   #198
filosoof
Banneling

Standaard

The Tribune, Chandigarh, India -
WorldSenior Taliban figures usually refer to Bin Laden as ‘the sheikh’. ... suicide hijackers who were trained in the USA for several months before carrying out ...
http://www.tribuneindia.com/2002/20021007/world.htm

Kurt Nimmo:
Blame Pat Tillman's Death on the CIAAs for the Taliban, they were nurtured by the ISI and the Pakistani army. ... by militant Islamic warriors trained by the CIA at Camp Peary, Virginia, ...
http://www.counterpunch.org/nimmo04242004.html
Oud 5 februari 2008, 20:40   #199
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de draad helemaal had gelezen zou je allang geweten hebben dat ik het VN mandaat niet als een rechtvaardiging beschouw.
Als je de discussie had gelezen waarop je reageerde, zou je zien dat ik niet met jou aan het discussiëren was. Dat "VN-mandaat" sloeg dan ook op mijn discussiepartner.

Citaat:
Het enige dat deze mannen verstaan is geweld en dat is ook het enige waar zij respect voor hebben, een vijand die ze niet kunnen verslagen.
Nu maak je helemaal mijn punt. Je ontmenselijkt een heel volk, waar je niets van kent en dat je nog nooit hebt gezien, om het dan te kunnen vermoorden. Jij bent veel erger dan de nazi's.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 20:42   #200
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Er moet toch iemand die mannen in bedwang houden.

En we weten al langer dan vandaag dat het verstand van de Yanke en Brit ergens met de moederkoek is mee weggesmeten.
En dan stuurt Belgisch minister Decrem kanonnenvlees naar daar om de Amerikaanse poppenkast te bevolken?
Het verstand van Decrem dan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zijn voorganger Flahaut:
Decrem est un con

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2008 om 20:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be