![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik klaag niet dat er te weinig van op tv komt, ik kijk bijna nooit naar het journaal of dergelijke enkel films. Het ging erom dat jij altijd kloeg dat de media teveel laat zien en opblaasd, ik toon enkel aan met cijfers dat dat NIET het geval is. Je moet de dingen niet omdraaien hé. ![]() Maar ja het besluit dat we alle 2 kunnen maken is dat jij deze cijfers niet erg vind en de kans om slachtoffer te worden klein is, ik daarentegen vind dit niet. Ik verschiet van deze cijfers en vind ze veel te hoog. Je hebt mensen die jou hierin gelijk geven en je hebt mensen die mij hierin gelijk geven. Dan heb je nog de groep die het al hebben meegemaakt, dus komt het er op neer dat men het recht heeft om zich onveilig te voelen en dat men dus ook mag vragen dat er meer aangedaan gaat worden. Heb jij hier geen last van, des te beter é maar je bent toch niet elleen op de wereld hoor ego filo. ![]() Er word geklaagd dat er teveel criminele feiten gepleegd worden en men doet niets meer, er is maar een kleine groep die klaagd over te veel ongelukken in het verkeer en wat gaan ze doen....? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik heb al heel wat in die zin meegemaakt: fysieke aggressie op straat: 2x Antwerpen, 1x Barcelona Mijn zoontje van 9 in een vijvertje gegooid of geduwd door een paar snotapen mijn moeder werd zelfs ooit verkracht toen ze al op pensioen was (zegt ze) zakkenrollen of poging tot: 5x in diverse steden in 't buitenland inbraak in huis: 1x Atwerpen, 1x in Frankrijk inbraak in wagen: 2x in Frankrijk autodiefstal 1x in België diefstal van een paar thongs o het strand: 1x Frankrijk pogingen tot en oplichterij: kan ik niet meer tellen zedenfeiten door vrouwelijke collegas 3x ![]() witteboordcriminaliteit te dikwijls om op te noemen en ik vergeet er zeker enkele... ook allemaal misdadigheid So what? Ik voel me niet onveilig.... mijn vrouw, zoon en schoondochter ook niet (waarom dnk je dat ik die pseudo "filosoof" koos ![]() Denk je nu écht dat je kan geboren worden, volwassen worden, oud worden, leven dus, zonder met misdadigheid te maken te krijgen? Forget it, the world is a dangerous place to live and the end is always bad ![]() Maar moet je dromen van een wereld die anders zou zijn? Waarom niet, en hopen frustraties opstapelen omdat de wereld perfecter zou kunnen zijn ![]() ![]() ![]() ![]() Droom voort, maar laat je dagelijks leven niet door die dromen beïnvloeden, laat je geen neurose aansmeren door onveiligheidsherauten Het grootste probleem is dat er te veel geklaagd wordt en dat iedereen verwacht dat zijn klachten ingewilligd gaan worden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
van pech gesproken: ik had een hersenbloeding op 30 jaar, en ben 5 jaar ziek geweest, waarna ik mijn carrière ongeveer van 0 heb kunnen herbeginnen...met een kleine handicap. Dat hoort er ook bij, illwill.. Als je de wereld wil veranderen, begin bij jezelf, verwacht niet dat een ander het voor jou doet in ruil voor jouw stem bij de verkiezingen... Dat jij voor mij een scheldnaam bedacht raakt me niet, merk op dat ik dat niet doe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens niemand het ongeluk toe en zeker niet kwa gezondheid, er is niemand hier die het jou toe zal wensen maar waarom jij een ander zijn problemen gewoon afwend is de reden waarom ik jou terecht ego filo noem. (jou gezondheid is dan ook off topic, wat niet wil zeggen dat het niet erg is) Indien jij jezelf niet egoistisch vind is dat jou mening, ik ben ook geen rascist maar dat vind jij ook niet,... iedereen zal hier zelf over oordelen net zoals iedereen zich onveilig voelt of niet. Wat kan ik doen om het aantal criminele feiten te doen verminderen volgens jou dan, buiten op een partij te stemmen die er iets aan wil doen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar iedereen wist dat ook dat maar een geestige oneliner is, niets meer, en d�*t vergeten nu velen! Alle verandering begint bij jezelf: ik ben ook niet meer dezelfde als voor mijn hersenbloeding, maar ik heb me aangepast en ik vraag de maatschappij niet ermee rekening te houden dat ik aan één oog blind ben (letterlijk, niet figuurlijk!) ik draai mijn hoofd meer.... en let beter op in het verkeeer, ik heb geleerd afstanden op een andere manier te schatten dan vroeger |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Blindheid is iets waar niets aan te doen is. Jij vraagt de maatschappij niet om rekening te houden met je blindheid maar wel met criminele feiten tot een bepaald niveau. Wie bepaald die norm voor iedereen? jij? Nee, iedereen voor zichzelf en waarom denk je dat er steeds meer mensen om meer veiligheid vragen? Omdat HUN norm is overschreden, niet die van jou. Snap nu toch eens dat niet alles rond jou draait! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hun programma is het 70-puntenplan, een antivreemdelingenstandpunt, meer niet.... aan criminaliteit zaldat maar een miniem verschil geven: eigen Gangsters (of christelijke gangsters uit Polen , Hongarije en Roemenië) Eerst? Of je nu pech hebt met een Marokkaan of met een Pool of met een Waaslander, maakt dat écht verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is heel erg makkelijk om in Belgie iets meer te doen aan criminaliteit. 1) Bouw meer gevangenissen (hier willen heel wat mensen voor betalen) 2) Zwaardere straffen voor herhaaldelijke feiten 3) Geen vervroegde vrijlatingen voor zware criminelen 4) Snel belg wet is een lachertje en slecht voor iedereen, ook voor de migranten zelf. Indien men hier wil blijven heeft men tijd genoeg om erop te wachten. Ik heb er zelf 8 jaar op moeten wachten...ik heb hier geen enkel probleem mee gehad, geen disriminatie, niets... ik kan nog meer dingen opsommen maar deze zijn de belangrijkste voor mij denk ik en zouden effectief veel afdoen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het instituur Guislain in Gent kan ik U warm aanbevelen. U zal daar met graagte geholpen worden! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Aanbevolen lectuur voor Filosoof : artikel " Bloed op het spoor : jongerenbendes terroriseren het openbaar vervoer"
HUMO van deze week pg. 16 -21 Interessant om de getuigenissen van 2 veiligheidsagenten van de MIVB (waaronder 1 Marokkaan) eens te lezen. Zij geven wat toelichtingen over de criminele activiteiten van 22 Afrikaanse bendes die actief zijn in de Brusselse metro. De Marokkaanse veiligheidsagent voelt zich ook niet te beroerd om de criminele activiteiten van zijn landgenoten te detailleren. De rol van de politie? Nada ! Die mogen niet meer optreden. Of durven niet meer optreden omwille van de respresailles op hun familieleden. Jaja Filosoof, en dan maar blijven ontkennen dat de allochtonen overproportioneel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Een fragmentje. "Wat we daarnet gedaan hebben (een ronde in de metro), moet je s'avonds niet proberen, want dan is het gegarandeerd koekenbak. Er staat direct honderd man rond je, en je bent maar met z'n tweeën. En dan vraag je versterking, en willen ze niet komen. Vorige week hebben we het nog meegemaakt : een interventie in Zwarte Vijvers, een oproep naar de politie, het antwoord was botweg : " Wij komen niet. Risque d'émeute - gevaar voor rellen - maak dat je daar wegkomt". Dan mogen wij lopen voor ons leven. Die ploeg die daarnet tussenbeide kwam, was toevallig in de buurt. Wel, je hebt er die gewoon doorrijden. Die hebben je niet gehoord, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik snap het ook wel. Wij hebben bijna geen bevoegdheden en wij zijn ongewapend : dat wéten die bendes. Wij hadden vroeger van die lange zaklampen, daar kon je nog klappen en messteken mee afweren, maar die hebben ze ons afgenomen. Het Comité P, dat toeziet op politiediensten, had gezegd : " Geef ze dan pepperspray en een matrak", maar daar hebben we nooit iets van gezien. Wij hebben alleen een paar handschoenen, voor als ze met messen of naalden zwaaien. Dus laat je het maar gebeuren hé. Zolang ze mekaar doodslaan, grijpen we niet in. Zo moet je hier beginnen te denken. ... Nordine : In wijken met een grote concentratie migranten laten ze liever begaan. Die wijken worden gewoon opgegeven. En op een dag zullen ze zeggen : halt, zero tolerance, en dan zullen wij het moeten oplossen. Maar dan zal het te laat zijn. Kijk naar Parijs, daar hebben ze exact hetzelfde scenario gehad : eerst hebben ze een hele tijd laten begaan, 'om incidenten te vermijden'. De benedes veroveren vervolgens de straten en beginnen voor overlast te zorgen, tot de politiek ineens beslist in te grijpen. Het gevolg : massale rellen, open opstand in de banlieues. Wij stevenen hier recht op hetzelfde af. Let op mijn woorden : binnenkort ontploft de boel hier." En jij maar beweren dat alochtone criminelen sneller in hechtenis worden genomen dan autochtonen. Zo zie je maar , men laat ze gewoon lopen. Toch fraai deze multiculturele verrijking Filosoof? En nee, de Humo is geen VB-blad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alhoewel alternatieve straffen een veel betere optie zijn wanneer het mensen betreft die geen rechtstreeks gevaar vormen voor de samenleving. Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) meer gevangenissen niets afdoen???? MMM, men laat criminelen vrij om plaats te maken voor zwaardere criminelen. Men laat criminelen vrij na een nachte in het politie bureau omdat er geen plaats meer is in de gevangenissen net zoals rechters niets anders kunnen doen dan vrij spreken omdat er geen plaats is. Door gebrek aan plaats komen kleine criminelen die het goede pad nog kunnen opgaan in contact met de verkeerde personen en worden over de streep gehaald om het slechte pad nog eens te proberen. Toch gek dat je denkt dat het niets afdoet. Leg dit nog eens uit. Dat criminaliteit laag ligt of niet is hetzelfde als in de discussie met ego filo, ligt er maar aan wat je hebt meegemaakt en waar je woont... iedereen heeft hier zijn eigen mening over en niet enkel die van jou of mij. 2) Net iets meer? Ik denk wel heel wat meer en zeker heel wat meer dan het niet te doen é. Ochja maar de echte criminelen zitten op hun fiets zonder licht!! Zwaardere boetes!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() 3) Ok geen vervroegde vrijlatingen voor niemand en alternatieve straffen voor sommigen, heel goed! 4) Wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen die naar hier komen er geen echt voordeel bij hebben maar dat de grote voordelen zijn voor het criminele organisaties op verschillende vlakken. Mensenhandel, allerhande illegale praktijken hier opzetten,... ook de mensen met een verleden kunnen hun verleden meestal lang genoeg verbergen zodat men de nationaliteit toch verkrijgt,... noem maar op |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De standaard vervroegde vrijlating (wet Lejeune?) met die strafvermindering van 1/3de wegens "goed gedrag" is niet meer van deze tijd. Je moet de straf uitzitten voor het SLECHT gedrag dat je GETOOND hebt. Toon je nog steeds slecht gedrag gedurende je gevangenisverblijf, dan blijf je LANGER. Toon je dat je je goed gedraagt dan behoud je gewoon de straf voor je slecht gedrag van voorheen! Als ik mijn belastingen niet betaal krijg ik bovenop een BOETE! Als ik die boete + belastingen dan betaal, krijg ik dan ook 1/3de vermindering omdat ik mijn boete op een normale manier betaald heb?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank je er aan te herinneren dat blindheid ongeneeslijk is, maar ik wist het al. ![]() Neurosen en neurotisch gedrag echter zijn NIET ongeneeslijk, dikwijls kan je je daar zélf van afhelpen, anders kan de dokter of de therapeut het. Maar Moeten we spinnen uitroeien omwille van mensen die hun arachnofobie niet willen onder ogen zien? Muren en deuren uitbreken omwille van de mensen met claustrofobie? Pleinen volbouwen omwille van mensen met agoraphobie? Bergen en trappen dynamiteren omwillen van mensen met hoogtevrees? Alles afkoken omwille van mensen met smetvrees? Vreemdelingen buitengooien omwille van mensen met xenofobie? (de hofnar Peace heeft daar zelfs ooit een topic voor geopend) ![]() Moet dan alles draaien rond het neurotisch gevoel/gedrag van een aantal mensen ![]() Is het dan niet beter en redelijker, gewoon zindelijker dat politieke partijen niet inspelen op dergelijke gevoelens bij mensen in deze neurotische maatschappij en ze vooral niet opwekken ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo, ik ga je hier even en plein public terechtwijzen!
Jijzelf bent begonnen met uw eigen handicap aan de forummers mee te delen. Niemand heeft daarvan misbruik gemaakt. Zelf nu een reply schrijven, gebaseerd op een argument dat totaal niets ter zake doet is totaal ongepast. Mensen met een handicap zijn VERPLICHT (én aan zichzelf, én/of aan hun omgeving) om dingen te relativeren, en de 'normale' leefomstandigheden aan te passen aan hun nieuwe of eigen normen. Het is niet aan gehandicapten (of moet ik pc zeggen ''minder-validen'' ?) om aan anderen diezelfde verminderde of veranderde omstandigheden op te leggen. Evenmin mag men die - zeer moeilijke stap - zomaar opleggen aan andere mensen die zelf niet in die situatie zitten. Uw uitlating alsof de 68'er beweging NIETS heeft teweeggebracht is zelfs geen repliek waard. IEDEREEN wéét welke grote veranderingen die beweging heeft veroorzaakt. Dit nu afdoen als 'een slogan' getuigt van een even grote kop in het zand steken (zal ik dan maar zeggen) als de houding die je nu aanneemt tegenover het algemeen GEKEND verhoogd criminele gehalte dat (sommige) migranten hier binnenbrengen. Niet wij - de aanklagers van de verhoogde criminaliteit - zijn de nazi's die volgens jou blijkbaar nog steeds door de straten marcheren, er zijn op dit ogenblik anderen die door de straten marcheren! In 1930 waren er inderdaad ook veel mensen én politiekers die het gevaar niet wilden of konden zien. NU OOK! En dat het Vlaams Blok vanuit een totaal andere hoek de problematiek heeft willen bekijken 25 jaar geleden, wil ik best aannemen. Dat er geen enkele andere partij is die ondertussen de problematische toestanden openlijk en streng wil aanpakken is eveneens een feit. Ze zijn gewoon gebonden aan handen en voeten dankzij de demonisering van datzelfde Vlaams Blok. Wil dat zeggen dat we ons hier allemaal maar moeten aanpassen, leven met deze handicap? Nee toch! Op dit moment kunnen we (nog) proberen iets aan de algehele mentaliteit én situatie te veranderen. Nederland had daar Pim Fortuyn voor nodig om dat in te zien. Wie hebben we hier? Welk alternatief? Het begint meer en meer te lijken op "wie een put graaft voor een ander..."
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry! zal ik nu effe blozen?
![]() ![]() ![]() ![]() tiens, het helpt volgens mij niemand! Als je niet kunt lopen zie ik niemand "anders-valide" zijn omdat je een rolstoel ter beschikking hebt! ik kan me vreselijk boos maken om die stomme zoethoudertjes hoor! Als je niet kan lopen, kan je niet lopen en ben je gehandicapped. Niks minder-valide en zeker niks anders-valide! Je kan gewoon niet lopen en daar MOET je mee leven, willen of niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben die jou dan geholpen? Was je nog erger vroeger ![]() Hoeveel erger dan? |
||
![]() |
![]() |