Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2008, 13:37   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ben je (als kind) preuts? Heeft dit te maken bij u met opvoeding, omgevingsfactoren, vind u gewoon dat u van zichzelf preuts bent?
hangt volgens mij deels van de opvoeding, deels van de leeftijd af.

Kleine kinderen zijn helemaal niet preuts als ze dit nooit hebben gekend. Als men gewoon is om als ouder naakt in de badkamer te staan terwijl de kinderen daar naakt of niet naakt ook rondlopen, dan hebben die er totaal geen erg in.

Eenmaal ze beginnen te puberen kan het zijn dat ze zelf wat meer privacy wensen. In dat geval moet men daaraan toegeven vind ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 13:42   #182
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Maar nu een open vraagje, André, zonder enig cynisme of insinuatie of zo. U bent zeker niet de enige die zich als preuts omschrijft. Ik vraag mij echter steeds af:

Waarom ben je (als kind) preuts? Heeft dit te maken bij u met opvoeding, omgevingsfactoren, vind u gewoon dat u van zichzelf preuts bent?

En waarom schaamt u zich voor beginnende ontwikkeling (dit kan idd al op jongere leeftijd, was zelf 'vroegrijp')? Is daar iets speciaals mee of zo?

Nogmaals, deze vraag is geen kritiek of afkeuring of iets dergelijks, ik vroeg het me gewoon af wat u dreef / drijft om preuts te zijn.
Dat zal wel te maken hebben met omgeving / opvoeding. Als kind werd me geleerd om me na het zwemmen 's zomers te verkleden met een baddoek om het lijf. Dat deed iedereen in mijn (calvinistische) omgeving. Thuis ging de douche op slot en kwamen we pas naar buiten na het aantrekken van een onderbroek (zussen tevens bh). Ik kan me de ene keer dat ik mijn vader naakt zag nu nog herinneren.

Alleen bij het schoolzwemmen moesten we gezamenlijk omkleden. Dan ging het dus slechts om het korte moment tussen het uittrekken van je zwembroek en het aantrekken van je onderbroek. Douchen na het zwemmen hoefde niet.

Ik had/heb geen afwijkingen die schaamte zouden veroorzaken.

Die preutsheid is overigens bij mijn pubertijd verdwenen en ik sta nu zonder problemen naakt in een gemeenschappelijke douche. Het is eigenlijk ook off-topic om verder op preutsheid in te gaan. Ik denk dat het als een vaststaand feit geaccepteerd moet worden dat een aantal kinderen liever niet naakt gezien wordt. Daar zul je als begeleider dan ook rekening mee moeten houden.

Laatst gewijzigd door André de Hollander : 20 februari 2008 om 13:51.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 14:06   #183
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Dat zal wel te maken hebben met omgeving / opvoeding. Als kind werd me geleerd om me na het zwemmen 's zomers te verkleden met een baddoek om het lijf. Dat deed iedereen in mijn (calvinistische) omgeving. Thuis ging de douche op slot en kwamen we pas naar buiten na het aantrekken van een onderbroek (zussen tevens bh). Ik kan me de ene keer dat ik mijn vader naakt zag nu nog herinneren.

Alleen bij het schoolzwemmen moesten we gezamenlijk omkleden. Dan ging het dus slechts om het korte moment tussen het uittrekken van je zwembroek en het aantrekken van je onderbroek. Douchen na het zwemmen hoefde niet.

Ik had/heb geen afwijkingen die schaamte zouden veroorzaken.

Die preutsheid is overigens bij mijn pubertijd verdwenen en ik sta nu zonder problemen naakt in een gemeenschappelijke douche. Het is eigenlijk ook off-topic om verder op preutsheid in te gaan. Ik denk dat het als een vaststaand feit geaccepteerd moet worden dat een aantal kinderen liever niet naakt gezien wordt. Daar zul je als begeleider dan ook rekening mee moeten houden.
Bij ons thuis ging ook de deur toe van de badkamer hoor, maar wel niet op slot (dat vonden we belachelijk), laten we zeggen dat dit bij mij het geval was vandat ik een jaar of 11 was. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik thuis uitsluitend in een moeder-zoon situatie zat en ik hoor van kameraden (mannen-jongens dus) zeggen dat zij bijvoorbeeld minder preuts waren in het bijzijn van hun vader dan van hun moeder (waarschijnlijk is dit ook zo bij moeder-dochter). Ik bezat dus thuis ook enige schroom - en heb dat nooit gedaan - om bijvoorbeeld naakt rond te lopen, terwijl ik enkele, bovendien heel normale, huishoudens ken waar de kinderen / ouders daar geen punt van maakten.

Maar op een kamp is die situatie totaal anders vind ik, daar leef je gewoon dag in dag uit meer met elkaar samen en een uitzondering op het douchen maken komt mij dan heel onnatuurlijk over, thuis verwacht je inderdaad meer een vorm van privacy.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 16:37   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuses, u bent er pas later bijgekomen, ik zou eigenlijk eerder die man met de avater van de jonge vrouw met ontblote boezem moeten benoemen, maar aan hem wens ik niet meer te veel woorden vuil te maken ... Maar eerlijk gezegd, u heeft toch naar mijn mening op zijn haatdiscours verder gebouwd. Gelukkig heb ik ook veel genuanceerde mails gelezen, ik moet niet noodzakelijk mijn 'moreel' gelijk halen, zeker niet, maar enig wederzijds respect en begrip mag hier toch verwacht worden.
da's nu al de zoveelste keer dat je tegenover derden over mij loopt te zanikken ...

dat ik je quote met je vergoelijking van de relatie tssn Tom Boonen en zijn veel te jonge liefje hier plaatste stoort je precies wel hé

dat je vervolgens telkens weer de bezorgdheid van ouders onder de mat veegt ,
je de verplichtte naaktheid blijft opleggen en alle kritiek onder de mat van preutsheid wil vegen en het respect voor het groeiende individu totaal miskent, zegt volgens mij allemaal meer over u en uw omgang met jongeren dan over mij hoor, je steeds in verdediging gaan en daarbij van het ene argument (hygiene) overspringend op het andere (preutsheid) met tussenstappen van infrastructuur en economische redenen ... doet me (en mij blijkbaar niet alleen) denken aan iemand die drie verschillende redenen opgeeft voor het feit dat ie te laat is ... overkill ...

soit, het ga jou en je kinderen goed.
ik laat de rest over aan het oordeel van de lezers.

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 februari 2008 om 16:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:56   #185
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da's nu al de zoveelste keer dat je tegenover derden over mij loopt te zanikken ...

dat ik je quote met je vergoelijking van de relatie tssn Tom Boonen en zijn veel te jonge liefje hier plaatste stoort je precies wel hé

dat je vervolgens telkens weer de bezorgdheid van ouders onder de mat veegt ,
je de verplichtte naaktheid blijft opleggen en alle kritiek onder de mat van preutsheid wil vegen en het respect voor het groeiende individu totaal miskent, zegt volgens mij allemaal meer over u en uw omgang met jongeren dan over mij hoor, je steeds in verdediging gaan en daarbij van het ene argument (hygiene) overspringend op het andere (preutsheid) met tussenstappen van infrastructuur en economische redenen ... doet me (en mij blijkbaar niet alleen) denken aan iemand die drie verschillende redenen opgeeft voor het feit dat ie te laat is ... overkill ...

soit, het ga jou en je kinderen goed.
ik laat de rest over aan het oordeel van de lezers.
Inderdaad.
Dit.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 18:47   #186
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuses, u bent er pas later bijgekomen, ik zou eigenlijk eerder die man met de avater van de jonge vrouw met ontblote boezem moeten benoemen, maar aan hem wens ik niet meer te veel woorden vuil te maken ...
Je oordeelt op basis van de avatar. Ik ook, soms, met dat verschil dat ik ze negeer.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 09:24   #187
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je oordeelt op basis van de avatar. Ik ook, soms, met dat verschil dat ik ze negeer.
je zou natuurlijk ook de optie 'avatars tonen' kunnen uitschakelen in je gebruikersinstellingen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 09:41   #188
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
je zou natuurlijk ook de optie 'avatars tonen' kunnen uitschakelen in je gebruikersinstellingen ...
...en dan al die ergernis missen zeker. No way!
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 11:49   #189
Gertjan26
Vreemdeling

Standaard

@Freespirit:

U bent "toezichter" bij de chiro zegt u en u krijgt opmerkingen over het "toezicht" op...naakte kinderen! Ik zou als ouder ook me vragen gaan stellen!! Chiroleiders van een jaartje of 16-17-18 die eens "toezicht" gaan houden bij naakte jongens en meisjes! Jongens en meisjes gescheiden douchen zeg jij..jij weet zeker niet dat er ook homo's en pedofielen bestaan die dat maar al te graag gaan zien!

Jij zegt "iedereen zit er toch hetzelfde uit daar tussen de benen" ..is dat wel zo? JIJ moet dat toch weten? JIJ kijkt graag naar jongens en meisjes die naakt douchen volgens mij,anders had JIJ deze topic niet opgericht!

Ik ken genoeg "chiroleiders" die verborgen homo's zijn.Chiroleiders moeten gescreent worden bij aanwerving! En tenslotte: een chiroleider heeft NIETS te zoeken in een doucheruimte met kinderen! Of zie jij graag naakte kinderen misschien??

Geen wonder dat ouders zich zorgen maken!
Gertjan26 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:14   #190
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertjan26 Bekijk bericht
@Freespirit:

U bent "toezichter" bij de chiro zegt u en u krijgt opmerkingen over het "toezicht" op...naakte kinderen! Ik zou als ouder ook me vragen gaan stellen!! Chiroleiders van een jaartje of 16-17-18 die eens "toezicht" gaan houden bij naakte jongens en meisjes! Jongens en meisjes gescheiden douchen zeg jij..jij weet zeker niet dat er ook homo's en pedofielen bestaan die dat maar al te graag gaan zien!

Jij zegt "iedereen zit er toch hetzelfde uit daar tussen de benen" ..is dat wel zo? JIJ moet dat toch weten? JIJ kijkt graag naar jongens en meisjes die naakt douchen volgens mij,anders had JIJ deze topic niet opgericht!

Ik ken genoeg "chiroleiders" die verborgen homo's zijn.Chiroleiders moeten gescreent worden bij aanwerving! En tenslotte: een chiroleider heeft NIETS te zoeken in een doucheruimte met kinderen! Of zie jij graag naakte kinderen misschien??

Geen wonder dat ouders zich zorgen maken!
Als je het topic en de reply's eens goed had doorgelezen had je geweten dat ik geen chiroleider ben en dat ik de genoemde leeftijd al flink voorbij ben. De rest is zever ... gezever en ik merk veel frustratie in dit bericht. Soms zouden de 'onwetenden' beter hun mond, o toetsenbord,onaangeroerd laten. Get a life !
Oud 21 februari 2008, 14:30   #191
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik nu jou naam zou weten, en ik wist dat je met één van mijn zoontjes 'begeleider' was ... zou ik precies toch al een andere vakantiebestemming kiezen voor mijn kind.
Laat de ouders van elk kind zelf beoordelen of de standpunten van de begeleiders door de beugel kunnen of niet.

Nu ook niet te preuts gaan reageren, we leven tenslotte in de 21ste eeuw. Trouwens als je denkt dat je kinderen enkel veilig zijn bij mensen die zich "heilig" voordoen, kan je wel eens bedrogen uitkomen.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:32   #192
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Laat de ouders van elk kind zelf beoordelen of de standpunten van de begeleiders door de beugel kunnen of niet.

Nu ook niet te preuts gaan reageren, we leven tenslotte in de 21ste eeuw. Trouwens als je denkt dat je kinderen enkel veilig zijn bij mensen die zich "heilig" voordoen, kan je wel eens bedrogen uitkomen.
touché
Oud 21 februari 2008, 14:33   #193
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat uw avatar betreft, zou dat zonde zijn.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:47   #194
Gertjan26
Vreemdeling

Standaard

Kinderen hebben geen toezicht nodig als ze NAAKT gaan douchen! Volwassenen horen niet thuis in openbare doucheruimtes waar kinderen zich douchen!

"Toezicht houden" noemen ze dat...toezicht op hun geslachtsdelen ja !!
Oud 21 februari 2008, 15:13   #195
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen hebben geen toezicht nodig als ze NAAKT gaan douchen! Volwassenen horen niet thuis in openbare doucheruimtes waar kinderen zich douchen!

Als jij dat erin ziet zegt dat mogelijk iets over jou

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 februari 2008 om 15:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 16:20   #196
Gertjan26
Vreemdeling

Standaard

Hoe zou jij reageren als jouw kind van 5 of 10 jaar constand aangekeken wordt in de douche door volwassen vreemdelingen? Ik vind dat niet normaal!
Oud 21 februari 2008, 17:26   #197
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik behoor écht tot generaties geleden.

wil je wel geloven dat "in mijnen tijd" wij de verhaaltjes te horen kregen van onze oma's die op het internet zich moesten wassen met een groot slaapkleed aan.... het was onzedig om je naakt te wassen "in dienen tijd".
allez, nog even en we zijn terug!

doe die kinderen een djellaba aan en laat ze zich stiekem onder die djellaba wassen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 18:01   #198
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:

Heb jij soms een verborgen fantasie, dan begrijp ik dat je 'toezicht' houden als abnormaal beschouwd en interpreteert als 'geslachtsdelen kijken'? Misschien daarmee dat je zo afgeeft op andere personen. In de psychologie heet zoiets projectie.
Oud 21 februari 2008, 18:09   #199
Gertjan26
Vreemdeling

Standaard

Doe maar rustig voort..mijn kinderen gaan alvast niet naar een jeugdvereniging waar ze in hun naakte bekeken worden door volwassenen! echt ziekelijk!!

De overheid moet alle leraars,chiroleiders,opvoeders meteen screenen!

---end of topic---
Oud 21 februari 2008, 18:18   #200
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe maar rustig voort..mijn kinderen gaan alvast niet naar een jeugdvereniging waar ze in hun naakte bekeken worden door volwassenen! echt ziekelijk!!

De overheid moet alle leraars,chiroleiders,opvoeders meteen screenen!

---end of topic---
Hou ze maar lekker gezellig bij u thuis, we zullen u als ouder in elk geval niet missen !

End of topic: een mooie manier om af te ronden als je niks zinnig meer te vertellen hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be