Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2008, 13:54   #181
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Wees jij dan concreet. Waarom geef je je kinderen dan niet iedere dag onderwijs in vijf talen, kwestie van taalvaardig te zijn.
Er zijn maar iets van 35 lesuren per week dacht ik zo.

Citaat:
Al wat ik zeg is dat ze minder taalvaardig zullen zijn in hun MOEDERtaal.
so what, ze leven in Vlaanderen waar hun primaire omgangstaal Nederlands hoort te zijn.

Citaat:
En van dat vloeiend spreken en schrijven in drie talen.....zever en pakskes
amai wat een ijzersterk argument. Zal ik dat even gaan zeggen aan de meer dan twintig mensen die ik ondertussen al heb leren kennen die vlot drietalig zijn (of zelfs meer)? Die zullen dat ter plekke moeten verdwijnen want hun aanwezigheid is immers een kosmische paradox.
Oud 31 maart 2008, 17:28   #182
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er zijn maar iets van 35 lesuren per week dacht ik zo.

so what, ze leven in Vlaanderen waar hun primaire omgangstaal Nederlands hoort te zijn.
Reden temeer dat ze zich eerst bekwamen in hun moedertaal.

amai wat een ijzersterk argument. Zal ik dat even gaan zeggen aan de meer dan twintig mensen die ik ondertussen al heb leren kennen die vlot drietalig zijn (of zelfs meer)? Die zullen dat ter plekke moeten verdwijnen want hun aanwezigheid is immers een kosmische paradox.

Uw argument is anders ook ijzersterk.....ik ken zo niemand, ik ken er weinig die hun Nederlands goed kunnen schrijven en spreken.

Laatst gewijzigd door anakin : 31 maart 2008 om 17:29.
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 19:10   #183
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom? Hun primaire omgangstaal in Vlaanderen hoort Nederlands te zijn.

Citaat:
Uw argument is anders ook ijzersterk.....ik ken zo niemand, ik ken er weinig die hun Nederlands goed kunnen schrijven en spreken.
tja, dan heb ik enorm veel medelijden met u, tijd om uw kennissenkring eens wat uit te breiden. Kom terug nadat je eerst wat informatie hebt opgedaan mbt taalonderricht.
Oud 31 maart 2008, 20:20   #184
anakin
Partijlid

Standaard

Citaat:
waarom? Hun primaire omgangstaal in Vlaanderen hoort Nederlands te zijn.

tja, dan heb ik enorm veel medelijden met u, tijd om uw kennissenkring eens wat uit te breiden. Kom terug nadat je eerst wat informatie hebt opgedaan mbt taalonderricht.
Wat wil je nu hier mee zeggen, dat ze hun Nederlands niet of minder moeten leren, dat ze het Nederlands zowiezo kennen ?

Medelijden heb ik van u niet nodig, ik denk dat de meeste mensen zulke taalknobbels, die tot uw vriendenkring behoren, niet kennen. Jij beweert dat je kinderen zomaar in 'taalbaden' kunt gooien en dan spreken en schrijven ze die talen vloeiend. Jij moet mij toch eens vertellen waar die informatie allemaal staat.

Laatst gewijzigd door anakin : 31 maart 2008 om 20:26.
Oud 31 maart 2008, 22:46   #185
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu hier mee zeggen, dat ze hun Nederlands niet of minder moeten leren, dat ze het Nederlands zowiezo kennen ?
dat ze nederlands moeten leren tiens, wat anders?

Citaat:
Medelijden heb ik van u niet nodig, ik denk dat de meeste mensen zulke taalknobbels, die tot uw vriendenkring behoren, niet kennen. Jij beweert dat je kinderen zomaar in 'taalbaden' kunt gooien en dan spreken en schrijven ze die talen vloeiend. Jij moet mij toch eens vertellen waar die informatie allemaal staat
Herlees de topic eens, het gaat hier niet over de nieuwe Tolstoj maar over taalonderricht bij kinderen en meer specifiek Turkse kinderen die onderwijs in het Turks volgen. Omdat ze zogezegd te dom zijn om in het Nederlands les te volgen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:44   #186
anakin
Partijlid

Standaard

Citaat:
Herlees de topic eens, het gaat hier niet over de nieuwe Tolstoj maar over taalonderricht bij kinderen en meer specifiek Turkse kinderen die onderwijs in het Turks volgen. Omdat ze zogezegd te dom zijn om in het Nederlands les te volgen.
Sorry Pelgrim, ik denk dat ik de draad effe kwijt was....excuses.

Ik vind wel dat die Turkse kinderen Nederlands moeten leren en dat ze bij hun thuis eigenlijk ook Nederlands moeten spreken(kan je wel niemand verplichten)kwestie van hun kinderen alle kansen te geven.

Laatst gewijzigd door anakin : 2 april 2008 om 19:47.
Oud 2 april 2008, 23:27   #187
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ok dan
Oud 3 april 2008, 00:42   #188
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Sorry Pelgrim, ik denk dat ik de draad effe kwijt was....excuses.

Ik vind wel dat die Turkse kinderen Nederlands moeten leren en dat ze bij hun thuis eigenlijk ook Nederlands moeten spreken(kan je wel niemand verplichten)kwestie van hun kinderen alle kansen te geven.
als de ouders zelf niet goed nederlands kunnen, helpen ze de kinderen helemaal niet door ze in gebrekkig nederlands op te voeden. dan kunnen beter focussen op het deftig aanleren van de eigen moedertaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 06:43   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
als de ouders zelf niet goed nederlands kunnen, helpen ze de kinderen helemaal niet door ze in gebrekkig nederlands op te voeden. dan kunnen beter focussen op het deftig aanleren van de eigen moedertaal.
en hoeveel generaties moeten reeds hier wonen opdat de ouders een basiskennis van het Nederlands zouden kennen? Vijftig?

In 1974 werd de immigratiestop afgekondigd. dat is ondertussen 33 jaar geleden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:23   #190
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
dat is dan net fout. Je helpt zowel ouders als kinderen door die kinderen snel naar Nederlandstalig onderwijs te sturen. Nederlands is de taal van de toekomst voor die kinderen, als ze van plan zijn hier te blijven. En via de kinderen zullen de ouders ook meer met Nederlands in contact komen.
Onderwijs volgen in de moedertaal van de ouders creeert enkel segregatie en achterstand.
Oud 3 april 2008, 11:25   #191
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In Nederland is men blijkbaar aan het wakker worden:

Verplichte taalcursus voor peuter
Gepubliceerd: vandaag 08:11
Update: vandaag 11:02

Jonge kinderen die de Nederlandse taal onvoldoende machtig zijn moeten verplicht op taalcursus.
Staatssecretaris Dijksma van Onderwijs en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten ondertekenen donderdag hierover een akkoord.

Vooroordelen vergroten taalachterstand
Meer geld voor taalachterstanden
Een op vijf kleuters heeft taalachterstand

Dijksma stelt dat kinderen die met een taalachterstand aan hun schoolcarrière beginnen, die dikwijls niet meer inhalen. Gemeenten moeten er voor zorgen dat geen enkel kind slecht Nederlands spreekt. Het toezicht moet worden verscherpt.

Consultatiebureaus adviseren gemeenten welke kinderen tussen de 2,5 en 4 jaar taalles nodig hebben. Voor het kind met een taalachterstand worden extra plekken geregeld in onder meer crèches en peuterspeelzalen.

Taalachterstand
Bijna één op de vijf kinderen kleuters in achterstandswijken heeft grote problemen met de Nederlandse taal. Ze zijn niet of nauwelijks aanspreekbaar, spreken in zinnen van maximaal twee woorden en begrijpen geen gecombineerde opdracht, zoals 'kom binnen en trek je jas uit'. Dat blijkt uit onderzoek van onderwijsadviesbureau KPC Groep onder 42 basisscholen in probleemwijken in de vier grote steden.

http://www.depers.nl/binnenland/1884...or-peuter.html

--------------------------------

Het is een stap in de goede richting. Wat mij betreft mogen de onwillige ouders echter wèl zelf in staan voor de kosten van deze Nederlandstalige bijlessen! De meeste ouders zijn hier namelijk geboren en hebben zelf in het Nederlandstalige onderwijs gezeten; Ze moeten echter wel WILLEN Nederlands spreken met hun kinderen. Iets wat in vele gezinnen zelfs TABOE is! (marokkaanse kinderen komen er openlijk voor uit dat ze van hun ouders thuis geen nederlands MOGEN praten onder mekaar!)

Mij niet gelaten, maar dat ze er dan zelf voor betalen

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 16:28   #192
vlaanderen72
Banneling

Standaard

In engeland worden ze ook wakker geen vreemdelingen meer binnenpakken die niets kunnen bijdragen tot de maatschappij en er is zelfs sprake van eerst het werk dat er is eerst aan een engelsman te geven en daarna pas aan een vreemde.Gisteren gelezen op teletekst brt.O o vroeger stond dat ook in het 70 punten plan van het vlaams blok en wat waren dat racisten seg!

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 3 april 2008 om 16:29.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be