Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 20 maart 2008, 19:55   #181
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Ok we hebben dus 15 ministers en 7 staatssecratarissen, totaal is dus 22.

Van de 7 staatssecretarissen zijn er 2 Vlaams en 5 Franstalig. Ik dacht mij te herinneren dat de ministerraad volgens de grondwet op de eerste minister na evenveel Nederlandstalige als Franstalige leden moet kennen. Dus in deze ministerraad (15 man, premier Leterme is een Vlaming) zitten er 8 Vlamingen en 7 Franstaligen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 20 maart 2008, 19:59   #182
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ok we hebben dus 15 ministers en 7 staatssecratarissen, totaal is dus 22.

Van de 7 staatssecretarissen zijn er 2 Vlaams en 5 Franstalig. Ik dacht mij te herinneren dat de ministerraad volgens de grondwet op de eerste minister na evenveel Nederlandstalige als Franstalige leden moet kennen. Dus in deze ministerraad (15 man, premier Leterme is een Vlaming) zitten er 8 Vlamingen en 7 Franstaligen.
Precies! Bovendien neemt de regering beslissingen bij consensus waardoor er ofwel een beslissing komt, die heel de regering bindt, ofwel geen beslissing.
den ambetantsten is offline  
Oud 20 maart 2008, 20:07   #183
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Precies! Bovendien neemt de regering beslissingen bij consensus waardoor er ofwel een beslissing komt, die heel de regering bindt, ofwel geen beslissing.
Staatssecretarissen zitten niet in de ministerraad. Een staatssecretaris heeft veel minder bevoegdheden en mogelijkheden dan een minister. Staatssecretarissen en ministers komen bijeen op een regeringsraad, niet op een ministerraad.

Burgerlijk recht is al een tijdje geleden

Citaat:
DebianFox is offline  
Oud 20 maart 2008, 20:39   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Allé, het is weer van dat.

N-VA heeft afgedaan (hebben ze een ministerpost aanvaard?) -

VB heeft niet afgedaan maar mag niet meespelen -

Lijst DD is een open vraagteken wat Vlaamse radicaliteit betreft -

Wat schiet er feitelijk nog over. Leve België dan maar?

Ik hou het hier in ieder geval voorlopig voor bekeken. Ik heb lang gedacht dat Vlaamse éénheid dé oplossing was om ons te verlossen van de Belgische onstaat. Niet dus. Ik heb er mijn buik van vol.
Wij hebben er allemaal onze buik van vol maar dat verandert niet dat het NVA , ook al hebben ze geen ministerpost aanvaard, ons mooi te kakken heeft gezet. Wat zou je nu willen, dat we met zijn allen hoera staan te roepen?
Het VB mag dan, volgens jou, niet mee doen.
Wakker worden jonge, de Vlamingen zullen moeten leren roeien met de riemen die ze hebben en die riemen heten vast en zeker niet CD&V en al even min NVA, als dat je nog niet duidelijk was!!!!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 20 maart 2008 om 20:40.
Garry is offline  
Oud 20 maart 2008, 20:57   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het overwicht van de Franstaligen in de regering Leterme valt hoe dan ook niet te ontkennen. Dat kan de truc met de staatssecretarissen niet verdoezelen.
Eerst heeft Leterme het institutionele luik uit het regeerakkoord laten gelicht. Nu is er een nooit eerder gezien onevenwicht in de samenstelling van de regering.

Wie denkt dat Leterme met een door Franstaligen gedomineerde ploeg ook maar iets uit de brand kan slepen van wat 800.000 kiezers beloofd werd is ofwel een dikke oen, ofwel een naïeve sukkel. Wat de voorbije 300 dagen niet kon zal vanaf nu nog veel minder kunnen.
Het staat nu dus al vast dat de Vlaamse kiezer opgelicht werd, en in de nabije toekomst nog veel meer in de zak zal gezet worden.

Het is bijgevolg heel goed te begrijpen waarom de belgicisten hun bek stijf dichthouden. Een betere premier voor Belgique konden ze zich niet dromen.
Oud 20 maart 2008, 20:58   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
De eerste keer dat ik je zonder woorden zie vallen , met de mond vol tanden ....allez probeert nu eens logisch te denken , ofwel volledig aan de reële kant (om het met Kant te zeggen : in de orde van 'sein' , ofwel volledig aan de idealen-kant (de orde van het 'sollen') . Zonder voortdurend op kinderlijke wijze die twee ordes door elkaar te halen .
Nu kan ik verkeert zijn hé, maar mij staat voor dat er eerst volmondig, zowel door CD&V als door NVA, een verkiezingspropaganda gevoerd is omtrent het niet in een regering stappen zonder……..! Wel hoe ge het ook raait of keert, van heel hun grootspraak is geen microscopisch splintertje terug te vinden. Ze hebben de Vlamingen mooi te kakken gezet en zwem jij nu maar verder als een duiveltje in een wijwatervat om je eigen groot gelijk te halen.
Ik vind dat Knuppel haar mening als een paal boven water staat.
Garry is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:01   #187
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Staatssecretarissen zitten niet in de ministerraad. Een staatssecretaris heeft veel minder bevoegdheden en mogelijkheden dan een minister. Staatssecretarissen en ministers komen bijeen op een regeringsraad, niet op een ministerraad.

Behalve Wathelet, staatssecretaris voor begroting.
Oud 20 maart 2008, 21:02   #188
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wij hebben er allemaal onze buik van vol maar dat verandert niet dat het NVA , ook al hebben ze geen ministerpost aanvaard, ons mooi te kakken heeft gezet. Wat zou je nu willen, dat we met zijn allen hoera staan te roepen?
Wakker worden jonge, de Vlamingen zullen moeten leren roeien met de riemen die ze hebben en die riemen heten vast en zeker niet CD&V en al even min NVA, als dat je nog niet duidelijk was!!!!!!

Inderdaad!!
Ik ben hier maanden van dit forum weggebleven, omdat ik reeds 1 maand na de verkiezingen voorspeld heb dat het kartel Vlaanderen zou verloochenen in ruil voor federale macht. Ik kan die onzin en smeerlapperij in dit land niet meer aanzien.

WELKE VLAMING, MET EEN 'HEEL KLEIN BEETJE GEZOND VERSTAND' GAAT ZIJN STEM NOG EEN KEER GEVEN AAN EEN VLAAMSE TRADITIONELE PARTIJ?
WEL, RONDUIT GEZEGD, DIE DAT NOG DOET, HEEFT TOTAAL GEEN VLAAMSE REFLEX IN ZIJN LIJF EN VERDIENT OM BEDROGEN TE WORDEN.

Dommeriken, naiëvelingen, goedgelovige zielen: wil je ooit echt meehelpen om Vlaanderen te geven waar het recht op heeft : STEM VLAAMS BELANG IN 2009!
Zoniet, blijf rustig verder lullen , en dien diegenen die er voor zorgen dat de Belgische macht in stand gehouden wordt : DE TRADIOTIONELE VLAAMSE PARTIJEN !!
Oud 20 maart 2008, 21:03   #189
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het niet eerder," op een regerigsVerraad".
Garry is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:08   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je hebt groot gelijk, maar je hebt Robert niet helemaal begrepen. Van hem mag het VB immers wél meedoen. Robert had echter gehoopt op eenheid. Om te beginnen die tussen Vlaams-nationalisten. Hij gaf trouwens het voorbeeld, maar werd als dank uit zijn partij gezwierd.
Bart Dewever heeft nooit meer op het VB gekapt dan sinds hij voor het kartel koos. Hij moet toch bewijzen dat hij duidelijk verschilt van het VB, hé?
Als de leiders het voorbeeld geven moeten we niet klagen als het hier dunnetjes wordt overgedaan.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 maart 2008 om 21:20.
Knuppel is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:10   #191
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Allé, het is weer van dat.

N-VA heeft afgedaan (hebben ze een ministerpost aanvaard?) -

VB heeft niet afgedaan maar mag niet meespelen -

Lijst DD is een open vraagteken wat Vlaamse radicaliteit betreft -

Wat schiet er feitelijk nog over. Leve België dan maar?

Ik hou het hier in ieder geval voorlopig voor bekeken. Ik heb lang gedacht dat Vlaamse éénheid dé oplossing was om ons te verlossen van de Belgische onstaat. Niet dus. Ik heb er mijn buik van vol.
Beste Robert,

De N-VA heeft deze on-regering goedgekeurd. Een regering die 1 Vlaamse minister meer heeft dan een franstalige en die 5 staatssecretarissen meer heeft dan Vlaamse. Een regering die Didier Reynders aan het stuur houdt van Financien waar hij acht jaar lang een totale nul was die liefst fiscale fraude aanmoedigde eerder dan het te bekampen. U en ik betalen voor die wanorde. Zelfs een land dat nog maar pas (in geschiedenis termen) uit de problemen van een dictatorship kwam gekropen als Spanje heeft een hele goede gezondheidszorg en kan het redden met slechts 33 tot 36 procent belastingen. Spanje is wat dat betreft inderdaad een kampioen. Hun toerisme slabakt maar ze heffen amper twee derde belastingen van wat we hier doen en bieden een meer compleet pakket aan gezondheidszorg. Tot voor kort (ik ken niet de laatste status) kreeg je daar je doktersbezoek COMPLEET terugbetaald. Hier is de belastingsnorm 51% en dan heb ik het enkel over de inkomens.

Nu zitten al die monsters die ooit de staatsschuld hebben helpen opbouwen in de regering (sommigen zijn al met pensioen en anderen werden gezelfmoord). Reynders, Arena, Di Rupo. Dat je als kartelpartner niet om Reynders heen kan, dat wil ik nog wel geloven (in de belgische context dan), maar Reynders terugzetten op financien waar hij een zootje van heeft gemaakt tijdens Paars is toch over the top? En Reynders als minister voor instituonele hervormingen? Met het FDF in zijn zak???

Sorry hoor... Dan had ik liever gehad dat 1 N-VA'er de boel had goedgekeurd en de rest zich hadden onthouden of zelfs tegengestemd. Dat enkel Bart zich gaat onthouden geeft net aan dat het partijbelang het wint over de drang naar deelname.

En ik vind het heel jammer dat je me verwijt om geen front te vormen tussen de Vlaamse partijen. Ik zou niet liever willen. Ik ben nog steeds voorstander van toenadering tussen LDD, VB en N-VA en desnoods ook een linkse partij die wel Vlaamsgezind is. Maar dat maakt niet en dat maakt nooit niet dat ik niet zeg dat ik een afkeer heb van de manier waarop een bepaalde vlaamsgezinde partij het nu aanpakt.

Ik geef de N-VA (en moest je het niet weten... ik ben ex-lid... was lid van zodra de N-VA ontstond en dat voor drie jaar) nog een kans in juni of juli maar het manoeuvre met die vertrouwensstemming stemt me niet bepaald optimistisch. BDW laten tegenstemmen terwijl de rest van de N-VA zijn vertrouwen geeft is in mijn ogen een nogal tsjeefse houding. Mossel noch vis.

Maar beste Robert, net als jij droom ik ook van een bundeling van Vlaamse krachten. LDD, VB, N-VA en misschien een deel van CD&V (die na de machtsgreep van Schouppe wel weer de CVP is geworden maar waar de jeugd het blijkbaar niet mee eens is) zou KUNNEN samengaan. Niet als kartel natuurlijk maar als objectieve bondgenoten. Maar ik vrees dat er nog veel water naar de zee zal moeten lopen vooraleer het zo ver is. Bij N-VA zijn ze de voorbije haat vanuit het VB moe, en LDD lijkt enkel te scoren door bij het VB stemmen te halen.

Knuppel heeft in deze altijd gelijk gehad. Als belgique ooit gaat splitsen zal het eerder ONDANKS de Vlaamse partijen zijn.

Met vriendelijke groeten,
Jazeker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 maart 2008 om 21:14.
Jazeker is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:13   #192
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
The proof of the pudding is in the eating .
Een redelijke oplossing voor BHV en een stap in de staatshervorming zijn voor mij de doelstellingen , uiteraard zonder de vlaamse belangen te schaden .
We zien wat eruitkomt . Indien het niks wordt zal er nood zijn aan een nieuwe strategie met het oog op de verkiezingen van 2009.
Momenteel is er geen realistisch alternatief . Zeker het VB niet dat al 20 jaar de vlaamse onafhankelijkheid belooft , zonder ooit iets te hebben gerealiseerd .
Het VB, om heel eerlijk te zijn, is de partij die de laatste 20 jaar juist het allermeeste van haar partij punten heeft gerealiseerd, en dat allemaal onder deel te moeten/mogen nemen aan een regering, en maar goed ook of ze eindigen zoals het VU, netjes opgeborgen onderaan in een stofferig kast.
Garry is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:13   #193
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
diegenen die er voor zorgen dat de Belgische macht in stand gehouden wordt : DE TRADITIONELE VLAAMSE PARTIJEN !!
Dezelfden die het cordon sanitaire bedisselden, waardoor de veel te brave en goedgelovige Vlaming er het gevoel werd ingedrild dat hij iets schandelijks en onvergeeflijks doet als hij op die 'ondemocratische' partij durft te stemmen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 maart 2008 om 21:18.
Knuppel is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:17   #194
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het manoeuvre met die vertrouwensstemming stemt me niet bepaald optimistisch. BDW laten tegenstemmen terwijl de rest van de N-VA zijn vertrouwen geeft is in mijn ogen een nogal tsjeefse houding.
Wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien.
Oud 20 maart 2008, 21:25   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt groot gelijk, maar je hebt Robert niet helemaal begrepen. Van hem mag het VB immers wél meedoen. Robert had echter gehoopt op eenheid. Om te beginnen die tussen Vlaams-nationalisten. Hij gaf trouwens het voorbeeld, maar werd als dank uit zijn partij gezwierd.
Bart Dewever heeft nooit meer op het VB gekapt dan sinds hij voor het kartel koos. Hij moet toch bewijzen dat hij duidelijk verschilt van het VB, hé?
Als de leiders het voorbeeld geven moeten we niet klagen als het hier dunnetjes wordt overgedaan.
Dan moet Robert wat duidelijker zijn, 'k had het zo niet begrepen uit zijn tekst. Mij kwam het eerder over alof hij verontwaardigd was om de negatieve reacties omtrent de beslissing van het NVA

Laatst gewijzigd door Garry : 20 maart 2008 om 21:26.
Garry is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:31   #196
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry Robert, naar het schijnt zou ik je verkeerd begrepen hebben en daardoor een verkeerde reactiegegeven hebben.
Garry is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:33   #197
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Net daarom wil ik Robert T het voordeel van de twijfel geven als in mijn vorige post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:35   #198
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste Robert,

De N-VA heeft deze on-regering goedgekeurd. Een regering die 1 Vlaamse minister meer heeft dan een franstalige en die 5 staatssecretarissen meer heeft dan Vlaamse.
Jazeker.
Laten we hopen dat het finaal misloopt bij de tweede fase van de staatshervorming en dat de regering hierover valt. Vergeet trouwens ook niet dat B-H-V nog op tafel moet komen.

Citaat:
DebianFox is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:45   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dezelfden die het cordon sanitaire bedisselden, waardoor de veel te brave en goedgelovige Vlaming er het gevoel werd ingedrild dat hij iets schandelijks en onvergeeflijks doet als hij op die 'ondemocratische' partij durft te stemmen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 maart 2008 om 21:53.
Garry is offline  
Oud 20 maart 2008, 21:45   #200
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zogezegde ondemocratische partij. Maar al wie al wat jaartjes op de teller heeft staan zou zo stillaan toch beter moeten weten.
Vroeger werd het VU ook afgeschilderd als alles wat oudduitsgezind was, om het proper uit te drukken, tot ze ze nodig hadden om een regering te depaneren en dan waren het ineens vriendjes. Nu, het VU had er toen ook beter hun poten afgehouden dan waren ze nu niet dood en begraven geweest.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be