Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2008, 13:28   #181
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht



Als ik die immans doodsbedreigingen hoor uiten jegens ongelovigen doet mij er dat niet direct aan denken alsof die immans pannekoeken gaan bakken voor die ongelovigen .
En het ging niet over de imam maar over wat er in de koran zou staan.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 13:34   #182
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En het ging niet over de imam maar over wat er in de koran zou staan.

Zijde gij mee mijn voeten aan 't spelen ofwat?

Citaat:
Toch kan ik het grootste deel van de preken van die vreselijke imams bijna woordelijk herleiden tot koranteksten en uitspraken van de profeet Mohammed. Alle moslims die ik erover gehoord heb, namen er terecht krachtig afstand van, beschreven ze als radicale en extremistische interpretaties. Het punt is alleen dat het helemaal geen interpretaties zijn. Het zijn letterlijke citaten uit authentieke islamitische bronnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 13:39   #183
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Ook al zo'n selectieve lezer
Als u er reacties tussen smijt kunt ge er beter aan doen om te lezen waarom een bepaalde reactie is geschreven.

Citaat:
nog nooit de koran gelezen zeker?

Begin alvast bij hoofdstuk 9, niet enkel hun keel oversnijden, maar eerst moet je ook nog hun vingertoppen afkappen.

wist je dat niet?

Laatst gewijzigd door santos : 8 april 2008 om 13:40.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 14:42   #184
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Santos; ik heb de koran gelezen.
En ja; de passages die dood en verderf zaaien naar ongelovigen komen niet voort uit zieke geesten, ze staan in de koran en iedereen kan die lezen, dis ontkennen is echt nogal onverstandig.
De meeste teksten die oproepen tot geweld werden in Medina geschreven toen Mohammed bezig was met verovering van gebied en een bindmiddel nodig had om andere stammen aan zich te binden en zijn handelen te rechtvaardigen. Ze herroepen zelfs de veel vreedzamer teksten die in de periode daarvoor in Mekka werden geschreven.

Lees eens het boek 'vrouwen van de profeet' dat biedt een overzicht van historische gebeurtennisen, het leven van Mohammed en verwijst naar de verzen uit de koran, erg leerrijk voor je denk ik.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 14:47   #185
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Ik ontken dat nergens, ik zal u hetzelfde advies geven als de andere 2
LEER LEZEN.
Ik zeg dat het er niet zo letterlijk staat als wat Circe beweerde.

En u verwijst naar 1 van de verzen over de zonen van Adam vermoed ik, wat overeenkomt met Kain en Abel in de bijbel.

Laatst gewijzigd door santos : 8 april 2008 om 14:56.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 14:56   #186
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik ontken dat nergens, ik zal u hetzelfde advies geven als de andere 2
LEER LEZEN.
Ik zeg dat het er niet zo letterlijk staat als wat Circe beweerde.
welke vertaling wil je dan hebben? Ik begrijp totaal uw standpunt niet. Zelfs de originele arabische tekst wil je niet hebben. Als het er staat, staat het er jongen, live with it!

en uiteraard is dat niet het enige kwaadaardige vers ui die koran, het boek staat er vol van!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 april 2008 om 14:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 15:06   #187
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Dan staat de bijbel ook vol met zaken die niet al te vredelievend zijn.
MIjn standpunt is simpel, als ge de bijbel en/of de koran leest en het als absolute waarheid neemt dan gaat het fout. Wat met veel geloofsovertuigingen zo is.
Persoonlijk heb ik niets tegen religie maar ik ben er ook geen voorstander van, en neen ik ben geen moslim zoals sommige wel al eens durven te zeggen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 15:12   #188
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dan staat de bijbel ook vol met zaken die niet al te vredelievend zijn.
MIjn standpunt is simpel, als ge de bijbel en/of de koran leest en het als absolute waarheid neemt dan gaat het fout. Wat met veel geloofsovertuigingen zo is.
Persoonlijk heb ik niets tegen religie maar ik ben er ook geen voorstander van, en neen ik ben geen moslim zoals sommige wel al eens durven te zeggen.
het verschil tussen bijbel en koran is vooral dat volgens de moslims de koran het rechtstreekse woord en GEBOD van Allah is. Als er staat: kap zijn hoofd af, dan betekent dat: kap zijn hoofd af.

Als je dus nog eens wat commentaar over de koran wil uitbazuinen, zorg dan dat je eerst voldoende informatie daarover gelezen hebt, zodat je jezelf niet belachelijk zit te maken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 15:16   #189
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Dan kunt gij gewoon beter zwijgen want ge doet niet anders dan belachelijke commentaar uitbazuinen. Om nog maar te zwijgen van uw haat tov die ge niet kunt verbergen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 15:21   #190
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dan kunt gij gewoon beter zwijgen want ge doet niet anders dan belachelijke commentaar uitbazuinen. Om nog maar te zwijgen van uw haat tov die ge niet kunt verbergen.
quote die belachelijke commentaar dan even, ik kan het me niet zo voor de geest halen.
En welke haat? Moet ik veronderstellen dat ik kritiek op kwaadaardige verzen waarbij moslims opdracht krijgen om mijn keel over te snijden, niet mag uiten?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 15:31   #191
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het gaat hier over het principe van het uitvoeren van kledingregels of niet.

Zelf heb ik in het voorstel van VB nergens gelezen dat bezoekers geen schaamdoek mogen dragen, dat heeft de topicstarter ervan gemaakt hoor

Mijns inziens had het VB het gewoon over leerkrachten en leerlingen op scholen!
U mag kiezen dan tussen belachelijke of zielige commentaar.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 15:43   #192
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U mag kiezen dan tussen belachelijke of zielige commentaar.
ochgottekes, gemist dat ik al lang schreef dat ik het verkeerd begrepen had kwestie van "bezoekers"?

en een schaamdoek blijft een schaamdoek, dit in tegenstelling tot een schaamLAP die men voor de sexuele organen hangt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:25   #193
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dan kunt gij gewoon beter zwijgen want ge doet niet anders dan belachelijke commentaar uitbazuinen. Om nog maar te zwijgen van uw haat tov die ge niet kunt verbergen.
Dus Circe, dit is de logica van santos : durf Dutroux niet te bekritiseren anders ben je haatzaaiend en produceer je belachelijke commentaar.
Ja ja, zo ver is het al gekomen met die dhimmies ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:35   #194
Averroes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 626
Standaard

Ok, de beste oplossing is eigenlijk dat de moslims hun eigen scholen bouwen, net zoals de joden doen.

Dan is alles opgelost.

Of niet? waarom niet dan ?

Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 17:35.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:42   #195
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Ok, de beste oplossing is eigenlijk dat de moslims hun eigen scholen bouwen, net zoals de joden doen.

Dan is alles opgelost.

Of niet? waarom niet dan ?
Ja, het liefst in hun eigen land wel te verstaan.
En met eigen halal middelen. Dat zou pas consequent zijn.
Mits ze geen respect kunnen opbrengen voor de lokale, seculiere cultuur, zou het maar al te hypocriet zijn om met de belastingmiddelen van de maatschappij waar ze hun neus voor ophalen, scholen te bouwen in haraam-land.

Laatst gewijzigd door Online : 8 april 2008 om 17:46.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:49   #196
Averroes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ja, het liefst in hun eigen land wel te verstaan.
België is hun eigen land, ze zijn hier geboren of ze hebben recht op een of een andere manier om hier te verblijven omdat hun ouders of voogden hier de infrastructuur hebben gebouwd en niets in andere vaderlanden ..
En dan heb je nog de belgen die moslims zijn of die moslims zullen worden enzovoorts.

En vergeet ook niet belg met serviër getrouwd en een Albanese met een belgische en dan een belg me een marokkaanse en ga zo verder ..

En dan nog

Citaat:
Belgen zijn afstammelingen van de Oğuz Turken die zich duizenden jaren geleden op de plek van het huidige België vestigden. Volgens professor Ahmet Arslan, hoofd Medische Biologie van de Universiteit van Gaziantep zijn er diverse bewijzen die deze conclusie bevestigen.

Toen de Selcuk Turken van de Oğuz-stam hun eigen staat stichtten in Centraal Azie, noemden ze hun hoofdstad Genk. Deze stad bestaat ook in Belgie. Tevens is het symbool van Genk een adelaar met twee hoofden: het ultieme bewijs dat een deel van de Oguz Turken in binnen en een deel in het buitenland (het huidige België) woonden.

Een ander bewijs die de professor aanhaalde is dat in Genk in Belgie veel donker behaarde mensen met een lichte huid wonen. Een typische karaktertrek van de Oguz Turken.

Ook is hij van mening dat de koerden afstammen van deze Oğuz stam. Het zouden directe afstammelingen van de deze turken zijn. De Turkse academie voor moleculaire genetische studies concludeerde na een onderzoek dat er 'migratie routes' liepen vanuit west Azië over de Caucasus richting Europa. Turken gebruikten deze routes om naar het huidige Europa te verkassen. Hierdoor zijn de genetische banden tussen Turken en Europeaen erg kort.

Bron:
http://www.turkishdailynews.com.tr/a...?enewsid=93059
heeft iemand hier in Belgie dit al weergelegd ??

Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 17:52.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:16   #197
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
België is hun eigen land, ze zijn hier geboren of ze hebben recht op een of een andere manier om hier te verblijven omdat hun ouders of voogden hier de infrastructuur hebben gebouwd en niets in andere vaderlanden ..
Ze hebben ook het recht de seculiere cultuur van de meerderheid der aboriginals te respecteren. Of anders moeten ze maar ophouden met leuteren van hoe vredelievend en respectvol de islam en haar volgelingen wel zijn. Want dat zijn ze niet.


Hun ouders hebben hier niets gebouwd. Ze hebben hooguit een zeer korte carrière in de steenkoolmijnen gehad, en plukken daar nu de vruchten van gedurende een tijdsbestek dat minstens twee keer zo lang is als hun effective contributietermijn. Meer nog, gans de stam uit hun favoriete moederland kan dankzij de 'familiehereniging' zonder maar 1 dag inspanning te leveren 'genieten' van het welvaartssysteem.


Citaat:
En dan heb je nog de belgen die moslims zijn of die moslims zullen worden enzovoorts.
Dat handvol bekeerlingen wordt in hun eigen belang het best in de psychiatrie opgevangen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:22   #198
Averroes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 626
Standaard

k discussier ni graag met mensen die vanuit een psychiatrie surfen.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:24   #199
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Ok, de beste oplossing is eigenlijk dat de moslims hun eigen scholen bouwen, net zoals de joden doen.

Dan is alles opgelost.

Of niet? waarom niet dan ?
in Belgie heerst vrijheid van onderwijs. Dit wil zeggen dat iedereen onderwijs mag volgen zoals hij wenst. Er is hier wel een LEERPLICHT. Dit wil zeggen dat de leerlingen aan bepaalde eindtermen moeten voldoen.

Verder mag jij gelijkwelke school oprichten indien jij dat wenst, of het nu islamitisch is dan wel joods, dan wel taoistisch of atheistisch.

Wel raar dat er niemand een probleem schijnt te willen maken van de VERPLICHTE SCHAAMDOEKDRACHT in islamitische scholen?
Ineens een "vrijheid van kleding" meer dan?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:29   #200
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door online
Hun ouders hebben hier niets gebouwd. Ze hebben hooguit een zeer korte carrière in de steenkoolmijnen gehad, en plukken daar nu de vruchten van gedurende een tijdsbestek dat minstens twee keer zo lang is als hun effective contributietermijn. Meer nog, gans de stam uit hun favoriete moederland kan dankzij de 'familiehereniging' zonder maar 1 dag inspanning te leveren 'genieten' van het welvaartssysteem
een tijd geleden zag ik op de Ned TV (hier mogen ze zoiets niet uitzenden) een programma over Marokkaanse gastarbeiders die in de invaliditeit terechtgekomen waren.
daarvoor gingen ze op bezoek naar Marokko.

Er werd een vriendelijke mijnheer geïnterviewd die al twintig jaar invalide was en een Nederlandse uitkering kreeg. Hij woonde in een prachtige villa, helemaal schitterend ingericht. Op de vraag hoe lang hij dan wel in nederland had gewerkt, om zijn rug zo kapot te werken antwoordde die vriendelijke man: héél 1979!

G�*ns Nederland had hij heropgebouwd, de arme man!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 april 2008 om 18:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be