Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 09:15   #181
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, dat klopt. Maar als je mijn oproep nog eens naleest, merk je dat ik mijn oproep deed aan atheisten die hun buik volhebben van de ongewenste invloed van religie.
Het wordt tijd dat de religieuzen beseffen dat religie geen respect verdient. Vergeet niet dat het de gematigde religieuzen zijn die de weg voor het terrorisme plaveien. Ik weet niet meer wie het was, maar de uitspraak: 'zij die u absurditeiten kunnen doen geloven, kunnen u tot onmenselijkheden overtuigen.' heeft een grond van waarheid.
Let op, ik zeg niet dat die brave imam hen naar de twin towers heeft gestuurd. Maar hij heeft ze wel voorbereid zodat osama zijne mayonaise kon pakken.
sorry, maar ik ben lang atheïst geweest, en het is omdat ik een nadenkende atheïst was, dat ik onmogelijk atheïst kon blijven. Godsdiensten verdienen inderdaad heel veel respect, en dat respect dat groeit nog iedere dag. Uit alles wat je schrijft, blijkt dat je met jezelf in de knoei ligt. Je weert je als een duivel in een wijwatervat, en dat is een metafoor waar je eens over zou kunnen nadenken ... als je kan denken tenminste. Of ben je bang om te denken. Misschien is het angst.

Als je niet kan begrijpen waarom Bin Laden vond dat hij de Amerikanen een koekje van hun eigen deeg moest geven, dan wijst dat ook op een gebrek aan inlevingsvermogen in de problemen van medemensen. Haat voor godsdiensten komt vaak voort uit een gevangenschap in het eigen egoïsme, en narcisme.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 09:17   #182
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
proficiat Linda, 4 ad hom's op 6 posten
het gaat snel 5 op 7.
Oud 26 mei 2008, 09:33   #183
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
sorry, maar ik ben lang atheïst geweest, en het is omdat ik een nadenkende atheïst was, dat ik onmogelijk atheïst kon blijven. Godsdiensten verdienen inderdaad heel veel respect, en dat respect dat groeit nog iedere dag. Uit alles wat je schrijft, blijkt dat je met jezelf in de knoei ligt. Je weert je als een duivel in een wijwatervat, en dat is een metafoor waar je eens over zou kunnen nadenken ... als je kan denken tenminste. Of ben je bang om te denken. Misschien is het angst.

Als je niet kan begrijpen waarom Bin Laden vond dat hij de Amerikanen een koekje van hun eigen deeg moest geven, dan wijst dat ook op een gebrek aan inlevingsvermogen in de problemen van medemensen. Haat voor godsdiensten komt vaak voort uit een gevangenschap in het eigen egoïsme, en narcisme.
ik als atheïst, heb veel meer respect voor godsdiensten, dan jij als religieuze voor atheïsten, net zoals de meeste atheïsten hier. het zijn meestal net de religieuzen die andere religies of overtuigingen haten, hoe komt dat, volgens jou?

oog om oog, tand om tand, het heeft me nooit geïntresseerd.
Oud 26 mei 2008, 09:55   #184
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik als atheïst, heb veel meer respect voor godsdiensten, dan jij als religieuze voor atheïsten, net zoals de meeste atheïsten hier. het zijn meestal net de religieuzen die andere religies of overtuigingen haten, hoe komt dat, volgens jou?

pardon, ik heb heel veel respect voor gezonde atheïsten. Ik heb zelfs geweigerd om de naam van een vooraanstaand evenwichtig atheïst te noemen, omdat ik hem wil beschermen. Ik vind het overigens zeer moedig van jou dat jij als atheïst durft te zeggen dat je respect hebt voor godsdiensten. Je schijnt (nog) niet te beseffen dat je riskeert op termijn ook op één hoop te worden geveegd met de zogenaamde 'religieuzen'.
Oud 26 mei 2008, 09:59   #185
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik zeg dat atheïsten een probleem hebben, beschouw jij dat dan als een gebrek aan respect. Het is gewoon een nuchtere vaststelling. Op de duur gaat de eenvoudige vaststelling dat iemand menselijk is, ook al als 'beledigend' en 'kwetsend' worden ervaren. Het is toch overduidelijk dat die man die deze draad starte, erg in de knoei ligt met zichzelf. Zo erg zelfs dat hij er in pure nazistijl een boekverbranding voor wil organiseren. Alsof hij op die manier zijn innerlijke pijn kan ontvluchten.
Oud 26 mei 2008, 10:00   #186
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pardon, ik heb heel veel respect voor gezonde atheïsten. Ik heb zelfs geweigerd om de naam van een vooraanstaand evenwichtig atheïst te noemen, omdat ik hem wil beschermen. Ik vind het overigens zeer moedig van jou dat jij als atheïst durft te zeggen dat je respect hebt voor godsdiensten. Je schijnt (nog) niet te beseffen dat je riskeert op termijn ook op één hoop te worden geveegd met de zogenaamde 'religieuzen'.
neen hoor, dat weten er hier heel veel en heel velen hebben hetzelfde gedacht als ik. in feite de meeste atheïsten dat ik ken zijn veel vreedzamer dan dat jij denkt. de meeste religieuzen die ik ken zijn trouwens ook veel vreedzamer dan dat sommigen denken.

uiteraard heb ik respect voor godsdiensten, ik ben voorstander van een multiculturele samenleving, remember?
Oud 26 mei 2008, 10:03   #187
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zeg dat atheïsten een probleem hebben, beschouw jij dat dan als een gebrek aan respect. Het is gewoon een nuchtere vaststelling. Op de duur gaat de eenvoudige vaststelling dat iemand menselijk is, ook al als 'beledigend' en 'kwetsend' worden ervaren. Het is toch overduidelijk dat die man die deze draad starte, erg in de knoei ligt met zichzelf. Zo erg zelfs dat hij er in pure nazistijl een boekverbranding voor wil organiseren. Alsof hij op die manier zijn innerlijke pijn kan ontvluchten.
En ons probleem is dat we niet in bovennatuurlijke sprookjes geloven? Atheïsten weten dat het grootste deel van de mensheid gebukt gaat onder een besmettelijke psychose die niets dan ellende veroorzaakt. Religie verdient geen respect omdat het leidt tot gevoelens van morele superioriteit en zo onuitspreekbare gruwel mogelijk maakt.
Oud 26 mei 2008, 10:04   #188
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
En waarom zou het aanbieden van diverse "heilige boeken" - die overigens voor elkaar niet moeten onderdoen wat betreft obscurantisme - een stap vooruit zijn?
Citaat:
Wat zit je hier aan te tonen? Dat je naam het tegenovergestelde is van wat je bent, misschien?
Aantonen? Ik heb een vraag gesteld, meer niet.

In plaats van schuimbekkend te poneren dat je ... euh... "maar 1 atheist kent die nadenkt" ... zou je misschien die vraag ook gewoon kunnen beantwoorden...? Het hoeft niet, hé. Het is maar een voorstel.

Toch ook eens proberen : "Ik ken maar 1 gelovige die nadenkt doch ik wens zijn naam niet te vermelden om hem te beschermen"!

Hmm, dat ging héél gemakkelijk... Heb je er zo nog meer?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 mei 2008 om 10:07.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 10:06   #189
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
En ons probleem is dat we niet in bovennatuurlijke sprookjes geloven? Atheïsten weten dat het grootste deel van de mensheid gebukt gaat onder een besmettelijke psychose die niets dan ellende veroorzaakt. Religie verdient geen respect omdat het leidt tot gevoelens van morele superioriteit en zo onuitspreekbare gruwel mogelijk maakt.
Tommm, nu maak je dezelfde fout als Linda, je hebt geen respect voor de mening van iemand anders, in dit geval mensen die geloven.

Religie is een manier om naar het leven te kijken, net zoals atheïsme dat is, respecteer dat iemand anders een ander idee heeft dan dat van jou aub.

je mag trouwens fundamentalisme, extremisme niet vereenzelvigen met elke gelovige. je moet er trouwens ook aan denken dat het steeds mensen zijn die de regels uitvaardigen, ook de religieuze. het zijn telkens mensen die God gebruiken om andere mensen onder de knoet te houden.
Oud 26 mei 2008, 10:10   #190
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
het gaat snel 5 op 7.
Bizarre reacties van ene Linda. Ik begrijp het niet zo goed.
Citaat:
nog steeds diezelfde haat en minachting voor degenen die niet exact denken zoals jou, Edith, ik had echt gehoopt dat jij je .
Wie is dat?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 mei 2008 om 10:12.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 10:12   #191
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tommm, nu maak je dezelfde fout als Linda, je hebt geen respect voor de mening van iemand anders, in dit geval mensen die geloven.

Religie is een manier om naar het leven te kijken, net zoals atheïsme dat is, respecteer dat iemand anders een ander idee heeft dan dat van jou aub.

je mag trouwens fundamentalisme, extremisme niet vereenzelvigen met elke gelovige. je moet er trouwens ook aan denken dat het steeds mensen zijn die de regels uitvaardigen, ook de religieuze. het zijn telkens mensen die God gebruiken om andere mensen onder de knoet te houden.
Het probleem met religie is dat ze altijd een tijdbom vormt... Als de omstandigheden daar zijn worden alle religies fundamentalistisch. Ik hoef geen respect te hebben voor een mening als "alle vrouwen moeten besneden worden". Ik hoef ook geen respect te hebben voor een overtuiging die kant noch wal raakt en door niets ondersteund wordt. Zo lang mensen respect hebben voor een bepaalde overtuiging blijft die overtuiging intact.
Oud 26 mei 2008, 10:16   #192
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het probleem met religie is dat ze altijd een tijdbom vormt... Als de omstandigheden daar zijn worden alle religies fundamentalistisch. Ik hoef geen respect te hebben voor een mening als "alle vrouwen moeten besneden worden". Ik hoef ook geen respect te hebben voor een overtuiging die kant noch wal raakt en door niets ondersteund wordt. Zo lang mensen respect hebben voor een bepaalde overtuiging blijft die overtuiging intact.
alle vrouwen moeten besneden worden, laten we daar efkes een case-studieke van maken.

wie zegt dat? een paar mensen in Afrika, niet? op basis van wat? de Koran? neen, van overlevingen (hadits) dacht ik. maw, een regel opgemaakt door mensen (ok ok de Koran is ook door mensen gemaakt, maar dat doet efkes niet er aan toe) om wat te doen? om mensen te onderdrukken.

heeft dat iets te maken met het feit dat mensen geloven? neen, dat heeft te maken met mensen die macht willen hebben over andere mensen en die het geloof van die vrouwen misbruiken.

val die lafaards aan die die wet uitvaardigen, niet de gelovigen of de religie waar ze naar verwijzen.

wat jij doet, is die mensen een excuus geven. "het is niet de fout van die man die de vrouwen besnijdt, neen, het is de fout van de Koran!".
Oud 26 mei 2008, 10:16   #193
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Bizarre reacties van ene Linda. Ik begrijp het niet zo goed.Wie is dat?
Linda is Edith op andere fora.
Oud 26 mei 2008, 10:23   #194
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
neen hoor, dat weten er hier heel veel en heel velen hebben hetzelfde gedacht als ik. in feite de meeste atheïsten dat ik ken zijn veel vreedzamer dan dat jij denkt. de meeste religieuzen die ik ken zijn trouwens ook veel vreedzamer dan dat sommigen denken.

uiteraard heb ik respect voor godsdiensten, ik ben voorstander van een multiculturele samenleving, remember?
Scherpje, ik denk dat jij met jouw intelligentie op termijn nooit atheïst kan blijven. 't Is maar een gedacht. Niet panikeren, hé.
Oud 26 mei 2008, 10:25   #195
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Scherpje, ik denk dat jij met jouw intelligentie op termijn nooit atheïst kan blijven. 't Is maar een gedacht. Niet panikeren, hé.
oeioei, dat is al véél te laat hoor, mijn idee over religie is simpel: het mag van mij bestaan, zoals ze er maar mij niet mee lastig vallen. ik geloof veel te veel in de mens om in een godheid te geloven.
Oud 26 mei 2008, 10:26   #196
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:

Scherpje, als jouw kleine achter het sommetje 1 + 1 drie invult, en jij zegt: "Neen zoeteke, 't moet 2 zijn", wat zou je ervan vinden als jouw kleine dan begint te blijten: "Mwei!!! Je hebt geen respect voor mij!!!"
Oud 26 mei 2008, 10:27   #197
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Scherpje, als jouw kleine achter het sommetje 1 + 1 drie invult, en jij zegt: "Neen zoeteke, 't moet 2 zijn", wat zou je ervan vinden als jouw kleine dan begint te blijten: "Mwei!!! Je hebt geen respect voor mij!!!"
dan zou ik beginnen uit leggen waarom dat zo is, niet onmiddellijk hem gaan verwijten dat hij dom is.
Oud 26 mei 2008, 10:29   #198
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
heeft dat iets te maken met het feit dat mensen geloven? neen, dat heeft te maken met mensen die macht willen hebben over andere mensen en die het geloof van die vrouwen misbruiken.

val die lafaards aan die die wet uitvaardigen, niet de gelovigen of de religie waar ze naar verwijzen.

wat jij doet, is die mensen een excuus geven. "het is niet de fout van die man die de vrouwen besnijdt, neen, het is de fout van de Koran!".
Voil�*, dat is wat ik ook altijd zeg. Ze schuiven de verantwoordelijkheid af op een boek.
Oud 26 mei 2008, 10:31   #199
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

allez! wat een intellect! Bij ons is 1+1 ondertussen al zeven!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 10:32   #200
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
dan zou ik beginnen uit leggen waarom dat zo is, niet onmiddellijk hem gaan verwijten dat hij dom is.
Je meent het goed. Vroeg of laat kom je wellicht ook in de positie terecht waarin Emmerechts zit. Ga je dat aankunnen? Ga je niet bang zijn?
Ik heb iemand gekend die een jaar of vijf geleden moedig was, maar die uit angst haar staart heeft ingetrokken. Doorgaan levert je wel veel op, maar je moet tegen een stootje kunnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be