![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben nu eenmaal niet snel onder de indruk van jongetjes die beweren al van jongs af met wapens bezig te zijn, om ze dan een lader te zien leegmaken door met een blank-patroon de andere er uit te duwen... Gelukkig was het blank, maar had ook wel redelijk pijn kunnen doen. Een goeie wapen-drill heeft al massa's levens gered. En zelfs dan nog maak je als chef van een schietstand gekke dingen mee, dus probeer me nu niet wijs te maken dat dit bij de jagers niet gebeurd.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() en zeer leuk die uitleg maar ik zal m'n vraag nog eens schrijven want ge zijt er aant rondpraten: Wat is het verschil tussen een kogel voor de jacht en een kogel gebruikt in het leger? Waarvoor dient dit verschil? Wat houdt dat in voor het slachtoffer?
Laatst gewijzigd door largo_w : 10 juni 2008 om 12:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oorlogsmunitie is gemaakt om in het lichaam binnen te dringen en daar zo veel mogelijk schade aan te richten, waardoor het slachtoffer aan bloedingen overlijdt. We zijn overgestapt van 7.62 naar 5.56 omdat die verschillende voordelen had, waaronder de verminderde dodelijkheid. Wie getroffen wordt door een 5.56 heeft kans te overleven, waar de vijand meer werk mee heeft dan een dode (wat op een perverse manier dus een manier van belasten van de Vij logistieke keten is). Er wordt aan de kogel een draaiing meegegeven, om de stabiliteit in de vlucht te verbeteren... en tevens helpt dit bij de doelstelling om intern schade aan te richten. Er zijn patronen met pantserdoorborende, brandstichtende en lichtspoor-capaciteiten in gebruik bij het belgisch leger. Jachtmunitie mag neem ik aan zo weinig mogelijk interne schade doen (ik neem aan dat het vlees nog moet verhandeld worden en met een fricassee bent u niets zeker?). Desalniettemin moet het dodelijk zijn, we hebben dus een hoge stopkracht nodig maar een gering penetrerend vermogen, dus legt u mij dan maar uit hoe juist. Spreiding? Of net heel juist mikken?
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||||
|
![]() Citaat:
een kogel in het leger dient inderdaad om te verwonden (de vijand "uit"schakelen) daar waar ze bij jacht dient om te doden (http://www.gunsandhunting.com/impact/L4.jpg) vandaar die mushroom dus de kogel geeft zijn volledige energie af in het lichaam van het dier door vervorming; het schokeffect zorgt voor een rappe dood (juist schieten moet natuurlijk ook hé maar minder). Dat is het verschil met soldaten die willen niet doden; jagers doden op zo weidelijk mogelijke manier h.i.t.z. WIJ laten de dieren niet afzien (met hagel hetzelfde maar de manier van doodgaan is anders maar ook onmiddelijk). Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ale vooruit ge zijt geslaagd voor u examen soldaatje ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ons leger is dan ook zo goed als perfect, als het niet door overly-PC eikels gerund zou worden of door infantiele politici als hun privé-klusjesdienst/militie zou beschouwd worden.
Zonder te willen opscheppen: De Belgische gevechtstroepen behoren tot de beste ter wereld; Door de geweldige wapens, de werklust en vooral omdat we in alle omstandigheden onze plan konden trekken (want de politiek bereidde nooit iets deftig voor). Oorlog niet vergelijken met jacht he, het is allebei een nutteloze bezigheid, maar laten we het er over eens zijn dat het moet over gelaten worden aan professionelen met een juiste ethiek en techniek.
![]() |
![]() |
#187 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Trouwens...
Zeg maar Chef... ![]()
Laatst gewijzigd door Animalman : 10 juni 2008 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() politiek hebben ze hier zeker geen soep gegeten van legeractiviteiten; hoe gaat het nu met decrem? Ik weet het niet... Citaat:
![]() Professionelen? Je kan iemand die van zijn examen komt nog geen professioneel noemen maar toch al goed getrained hoor. Voor de theorie slaagt misschien de helft van de mensen (en ge moet verdomd veel kennen hoor!). Dan komt nog de praktijk in drie stukken één stuk in de natuur (afstanden inschatten en zo), kogel (vooral veel omgang met zo'n wapen wat wel raar is want in vlaanderen mag men maar bitter weinig schieten met de kogel) en dan nog het kleiduifschieten (lukt maar 35% van ingeschrevenen). Dus wees gerust leken beginnen niet te jagen... De mythe van "de cowboy jager" is dan ook zeer storend voor mensen die de jacht au serieux proberen nemen. geloof me als er dan al cowboys zijn die vliegen binnen de kortste keren tegen de lamp en de straffen zijn niet mild (waar ik ook niet tegen ben we 'spelen' after al met dodelijke wapens). Dat er dan zo groepering mensen afkomt met halve emo-reacties en een goed geslepen tong die ons onze hobby willen ontnemen kan ons uiteraard niet bekoren; ik hoop dat u mij beter snapt nu...
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() amai, moet je daar zo voor redetwisten ?! om mekaar dan na twee blz bijna te zitten binnendoen ?
wat een afknapper deze draad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
|
![]() Citaat:
![]() uitleg kan nooit kwaad hé en op dit forum is dat ongewoon maar ook rede kan hier helpen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Largo, niet vergeten dat het grootste deel van het leger logistiekers zijn he. Die zijn ook nodig maar die worden helemaal stiefmoederlijk behandeld, dus die jongens kan je niets verwijten. En dat is ook geweten. Alleen niet in belziek. De belgische konvooien (ja, logistiekers!) in voormalig yugoslavia hadden enorm veel respect bij de andere nato-people. Ik geef wel toe dat het erg verslechterd is, maar zonder te veel de ouwe zak uit te hangen: vroeger was het beter. Ik ben tenslotte ook voor een reden er uit gegaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij loopt dat hier uit de hand
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mersiekes Kim !!!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarop de kat haar ogen samen knijpt in een 'wat probeert dat inferieur proletentuig mij nu duidelijk te maken'-blik... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eneuh ... Als Kim haar vriendinnen willen , achter m'n huis is een parkje , daar zitten ook een hoop zwerfkatten ...(waarvan er 1 in huis was genomen met een bolle buik en er dus nu 5 katten zitten ![]()
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't ging tijd worden, deze draad is al 190 posts ver...
ik begon al ongerust te worden maar uiteindelijk is dus toch alles nog op zijn pootjes (kattendraad, pootjes, heb je'm? Waar blijf ik het halen!) terechtgekomen.
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |