Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Bij het uiteenvallen van het VB in twee vleugels
Sta ik achter Valkeniers 3 5,45%
Sta ik achter Dewinter 5 9,09%
Stap ik uit het Vlaams Belang 1 1,82%
ik ben geen VB sympathisant 46 83,64%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2008, 20:51   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Heb ik daarnet ook een dt-fout geschreven?
ik mag dat van den dokteur
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:59   #182
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik heb weinig gemerkt van paniek. Ik weet ook niet op wie u het nu precies hebt:
- op Leterme? Die is nu alle dagen zichzelf aan het geselen omdat hij zo stom is geweest om op de nationalistische trein te stappen. Deze rijdt zoals geweten eerder achteruit dan vooruit, terug in de tijd naar de Middeleeuwen...
Hier moet ik u toch wel zwaar tegenspreken. In de ME bestond het concept van nationalistisch staten nog niet. Het volk was ondergeschikt aan de staat waarin het zich bevond, vaak zelfs resultaat van grondjesruil tussen de rijkeren of oorlogjes voor macht. De staat vervulde in die tijd enkel om te zorgen dat er straten lagen en belastingen te innen, nationaliteit had in die tijd dus geen belang. Nationale staten echter zijn een modern gegeven, dat is ontstaan wanneer de staat meer en meer een identiteitsgevend punt was voor de inwoners en begon te zorgen, niet enkel voor haar eigen voortbestaan, maar voor sociale zekerheid, en alles verweven werd tussen volk en staat. Terugkeren naar de ME door nationalistische staten te creëren ipv logge constructies waarin mensen tegen hun goesting opgesloten zitten, is dus zever. De staat Vlaanderen is op zich eerder een modern gevolg, Belgïe zou het dan weer 400 jaar geleden perfect gered kunnen hebben ..

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 4 juni 2008 om 21:01.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 21:00   #183
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kijk als de lessen Frans, Engels en Duits goede resultaten geven in de Vlaamse scholen en de scholieren voor 50% meertalig maken en voor 75% vloeiend tweetalig, dan is dat een duidelijk bewijs dat taallessen geven in het onderwijs zeer nuttig en zinvol is.

Ik ga zelfs eenstap verder, van de Waalse jongeren zijn er slechts 15% tweetalig en de tweede taal is dan meestal niet eens Nederlands of Engels, maar een andere latijnse taal.
Dit terwijl 70% van de wereldbevolking, ja je leest goed,70% van de wereldbevolking een tweede taal machtig is en 50% van de wereldbevolking zelfs vlot 3 en 4talen kan gebruiken en begrijpen, is het dus onbegrijpelijk dat er een bevolkingsgroep bestaat die slechts 1taal machtig is en er geen 2de aangeleert krijgt aan hun jongeren.
Dit terwijl er verschillende andere bevolkingsgroepen met dezelfde moedertaal, vlot en zonder problemen meerdere talen aanleren en gebruiken.

Men moet het probleem dus gaan zoeken bij deze bevolkingsgroep en niet bij de talen.
Engelstaligen leren meestal geen vreemde taal. Nergens voor nodig.

Wie Frans, Duits of Spaans spreekt voelt vaak enkel de noodzaak omeventueel Engels te leren.

Wie Nederlands, Zweeds, Deens, ... spreekt denkt zijn voordeel te doen met Engels en vaak nog Duits of Frans.

Friezen en Catalanen leren Nederlands/Spaans en daarna nog Engels en misschien nog wel eens een andere taal.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 21:43   #184
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie Frans, Duits of Spaans spreekt voelt vaak enkel de noodzaak omeventueel Engels te leren.

Wie Nederlands, Zweeds, Deens, ... spreekt denkt zijn voordeel te doen met Engels en vaak nog Duits of Frans.

Friezen en Catalanen leren Nederlands/Spaans en daarna nog Engels en misschien nog wel eens een andere taal.
Wat wil je hier mee zeggen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 21:57   #185
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoveel zuivere Engelstaligen zijn er niet hoor.

En in tegenstelling tot wat jij schrijft leren het grote deel van de Engelstaligen wel een tweede taal.
In de USA vaak het Spaans, in het VK vaak Duits en/of Frans
In Canada leren de meeste er ook Frans.

En eigenaardig genoeg leren veel Afrikanen ook een derde en vaak zelfs een vierde taal, naast hun moedertaal en de nationale taal.

En in de meeste Aziatische landen leert men Engels als tweede taal en als derde taal, de taal van de regio waarmee hun bedrijf waar ze werken hen mee laat corresponderen.
Een Vlaamse bediende zal dus gemakkelijker in het Nederlands te woord worden gestaan door een Japanner of Chinees dan door een Waal, want de twee eerste weten dat die Vlaamse bediende een klant vertegenwoordigd, terwijl die Waal vindt dat die klant zijn taal maar moet gebruiken of anders zijn spullen maar op eenander moet gaan kopen.

De hoofd reden trouwens waarom er zo weinig bedrijven in Wallonie willen investeren, gebrek aan beleefdheid en taalkennis in de regio.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 00:38   #186
Groentje-18

Standaard

Deze thread is bij momenten enorm grappig.
Maar over Walen en tweetaligheid: overheid is niet gelijk aan provinciaal, is niet gelijk aan gemeentelijk, is niet gelijk aan organisatiebeleid, is niet gelijk aan beleid binnen gezinnen..., als ik geen frans had moeten leren op school, kon ik het waarschijnlijk nu ook niet.

Overdonderend succes voor tweetalig onderwijs in Wallonië

En dit bewijst niet veel maar toch een nieuwsbericht uit 2005:

Citaat:
BRUSSEL - Het tweetalig onderwijs kent een boom in de Franstalige basisscholen. Dat schrijft de Franstalige krant La Libre Belgique donderdag. Waar in 1999 nog maar negen scholen lessen of een deel van de lessen aanboden in een andere taal, zijn dat er vanaf volgend schooljaar 81.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...mf28072005_016

Tweetaling onderwijs betekent dat een deel van de lessen in een andere taal worden aangeboden, en is in Vlaanderen (dacht ik?) verboden...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 juni 2008 om 00:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 00:47   #187
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Feremans, mag ik je er even op wijzen dat de problemen reeds lang bestonden voor Dillen geboren was.

Het heeft meer dan 130 jaar geduurd, tot in 1960 voor er Nederlandstalige officieren waren in het Belgische leger.
Het heeft meer dan 150jaar geduurd voor erin Vlaanderen investeringen mochten gebeuren die niet werden gecompenseerd met even dure, maar vaak wel zinloze, investeringen in Wallonie.
Het heeft meer dan 110 jaar geduurd voor er in de middelbare behoorlijk in het Nederlands les werd gegeven.

Het duurd nu al meer dan 178jaar voor Nederlands een verplicht hoofdvak is in de Waalse lagere en middelbare scholen.

Het heeft meer dan 177jaar geduurd voor de Vlaamse politici haar op hun tanden kregen en NEE tegen de Waalse politici durfden zeggen.

De verfransing van Vlaanderen word al meer dan 178jaar door de Vlamingen bevochten.
Leuven Vlaamse is een strijd die zo'n 42 jaar geleden is uitgevochten geweest.
Het VB bestaat nog maar 25jaar en is nog maar een kleine 15 jaar een partij van belang geworden.

En dat de regionaliseringen zonder het VB en de N-VA geruisloos zou verlopen zijn geweest, wel daar twijfelt geen enkel Belg aan. Maar tegen welke een prijs dit zou zijn gebeurd, welk daar hebben we niet eens naar te raden. We moeten maar kijken naar de prijs dat de Waalse en Brusselse politici nu met het VB en de N-VA(beide samen met Spirit dochterpartijen van de VU)

En dat deze in de best mogelijke vorm zouden zijn ingevoerd,wel daar twijfelt ook niemand aan. Maar de beste vorm voor de Waalse politici is wel de slechtste vorm voor de Vlaamse bevolking.

Jantje toch: Uit je historische opsomming blijkt dat sinds het VB groeide...
er GEEN verdere regionalisering meer plaats heeft gevonden.
Dank u voor de opsomming van wat voordien allemaal is gebeurd....
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 02:12   #188
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nationalisten daar zijn de dupe van hun "experiment".
Ze zijn electoraal weggeveegd.
Zozo mijn beste Feremans,mag ik enige paralellen trekken naar onze partij die bij onze aloude afkorting SP zonodig de A moest gaan plakken ,nu worden we SP Allochtoon genoemd,mijn hart bloedt ervan maar de criticasters hebben in wezen gelijk gezien de vlijt die er wordt geopenbaard om stemmetjes van allochtoon origine binnen de partij te halen...Het paard van troje binnen onze eigen partijmuren...Dank U wel mijn beste Feremans, aangezien het een tijdelijke winst betreft en we maar moeten afwachten wannéér het trojaanse paard hier met zijn eigen partij op de proppen gaat komen,dit ongetwijfeld met een serieus succes, en het weze hun dan ook tenvolle verdiend ,en een grote afgang van onze kant...Maar zover zal U wel niet in de toekomst willen kijken zeker...

Citaat:
De bevolking vind het achteraf een flauwe grap: het kostte hun de welvaart.
Degenen die zich wilden afscheuren hebben uiteindelijk een enorme prijs betaald
Nog liever terug uit de armoede omhoog knokken mijn beste,dan de verknechting van al wat vlaams is te moeten blijven dragen....
Het lood dat er nu op onze schouders ligt kost ons vroeg of laat ook onze welvaart ...Laten we er maar ineens komaf mee maken,maar daar zal U wel niet mee akkoord gaan aangezien eens een slaafje van Di Rupo ,altijd een slaafje van Di Rupo.....

Citaat:
Een dergelijk scenario, waarbij een regio zich afscheurt, en de andere met de poen gaat lopen (Brussel, aansluiting bij Frankrijk) is niet ondenkbaar in onze contreëien...
Grappen zoals die van de Slowaken zien als een "goed voorbeeld" is natuurlijk bij gebrek aan politieke kennis.
Het weze u vergeven
Het hele belgische bestel is nochtans een véél grotere grap dan slowakije mijn beste...
Als U zich graag politieker noemt, is het nu de tijd om Uw moed te tonen...
Geef vlaanderen wat vlaanderen rechtens toekomt...Leg de waalse overheersing aan banden en creëer een echte democratische natie waarin iederéén gelijke rechten én plichten heeft....

En anders gelieve in Uw kot te kruipen én vooral te zwijgen aangezien wij vlamingen het allang moe zijn om steeds maar wéér te moeten horen wat er zou moeten gebeuren ,maar als het zover is ,helemaal niets zien veranderen ,alle beloftes ten spijt...
Met kameraadschappelijke groeten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 08:12   #189
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Feremans,niet te rap roepen....
Zie maar dat de boenk niet op Uw eigen oog gaat vallen...
Ik denk niet dat ons marcelleke het een tweede keer gaat redden ,mijn beste....
Met kameraadschappelijke groeten
en maar blijven ontkennen, zo kennen we de blokkertjes hier...

Citaat:
'Paniekvoetbal' bij Vlaams Belang
Filip Dewinter krijgt tegenwind op voorstel voor nieuwe partij

Als een kartel met Lijst Dedecker of N-VA niet lukt, dan moet desnoods maar een nieuwe rechtse partij worden opgericht. Dat ideetje van Vlaams Belangkopstuk Filip Dewinter zorgde gisteren voor ophef binnen en buiten zijn eigen partij.

Jean-Marie Dedecker viel naar eigen zeggen 'bijna van zijn stoel van verbazing' toen hij Filip Dewinter bezig zag in het VRT-programma TerZake. Daar vertelde Filip Dewinter het volgende: 'Een kartel is slechts één mogelijkheid. Er moeten allianties mogelijk zijn, zelfs de oprichting van een nieuwe partij moet mogelijk zijn, met het oog op het bereiken van die Vlaamse onafhankelijkheid.' Dewinter dacht aan een samengaan van zijn eigen VB met LDD, N-VA en 'mensen van andere partijen'.

Maar het enthousiasme is minimaal. 'Dit lijkt op paniekvoetbal', zegt Jean-Marie Dedecker. Het VB voelt dat het, na de verkiezingsnederlaag van vorig jaar, het tij nog niet heeft kunnen keren. En dus trekt het liever niet op eigen kracht naar de komende stembusgang. 'Maar ik ben geen beroepspartij-oprichter', zegt Dedecker. Met LDD heeft hij de wind in de zeilen, en dus heeft hij geen behoefte om zijn wagonnetje ergens aan te haken.

Ook N-VA-voorzitter Bart De Wever is niet geïnteresseerd. 'Als het Vlaams Belang aan het spel wil deelnemen, moet die partij eerst iets doen aan haar stijl, standpunten en politiek personeel. Bruno Valkeniers (VB-voorzitter, nvdr.) vind ik wel goed, maar na hem volgt niks. De N-VA-voorzitter is niet vergeten dat veel VB'ers hem en zijn partijgenoten vanwege hun kartel met CD&V als postjespakkers en verraders hebben uitgescholden.

VB-kamerlid Filip De Man blonk uit met dergelijke verwijten. 'De Man is bij uitstek een voorbeeld van VB-politiek personeel dat elke samenwerking onmogelijk maakt', zegt Bart De Wever. 'Met zijn opinies is geen consensus mogelijk.'

Filip De Man zelf reageert sceptisch op het voorstel van partijgenoot Dewinter. 'Het Belgische regime is verzand, dan is het normaal dat we alle pistes onderzoeken', zegt het parlementslid uit Vilvoorde. Maar tegelijk steekt De Man niet weg dat hij emotioneel gehecht blijft aan het Vlaams Belang. 'Dit is vooral een beetje freewheelen van kameraad Dewinter', zegt De Man. 'Op een gegeven moment moet dat stoppen. Ik stel voor dat we de IJzerwake (het radicale alternatief van de IJzerbedevaart eind augustus, nvdr.) als deadline nemen.'

Partijvoorzitter Bruno Valkeniers betwist dat zijn partij paniekvoetbal speelt: 'Wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen om een Forza Flandria, een bundeling van rechtse krachten, te vormen. We gaan nu blijkbaar in verspreide slagorde naar de verkiezingen. Maar aan ons zal het niet gelegen hebben.' En Filip Dewinter? Die vindt het van Jean-Marie Dedecker 'bijna misdadig niet voor samenwerking te kiezen, maar het grote ego te laten primeren'.

Peter De Backer
bron
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=BO1SQ0OL

Laatst gewijzigd door De Waal : 5 juni 2008 om 08:13.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 08:18   #190
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

en hop

Citaat:
Met het verschijnen van de alternatieven LDD en Vlaams kartel lijkt het hek intussen van de dam. Vorig jaar stemde de VB-kiezer (nog) niet massaal op LDD uit angst voor de kiesdrempel, maar de kans is reëel dat er straks geen houden meer aan is.

Terecht of niet, de vrees leeft alleszins bij de VB-top. Vanzelfsprekend mag dat niet openlijk verteld worden, maar binnen de partij gieren de zenuwen door de keel. Nu al wordt er geruzied over verkiesbare plaatsen in 2009. Die dreigen namelijk minder voorradig te zijn dan in 2004, toen een hond met een hoed onder de VB-vlag in het parlement raakte.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...lkeniers.dhtml
Oud 5 juni 2008, 08:22   #191
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De morgen is DE referentie als het over het VB gaat

Hoe gekker kan jij het nog maken?
Oud 5 juni 2008, 08:35   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Nou en? Noch nva noch LDD zijn revolutionairen die van de ene op de andere dag de vlaamse onafhankelijkheid zullen uitroepen. Dat Dedecker het label separatist dat eerder als scheldnaam wordt gebruikt probeert te vermijden is zijn goed recht.
wie niet bereid is die onafhankelijkheid uit te roepen, streeft er ook niet naar, en zal ze nooit bereiken maw zij rekken en redden België.

wie streeft naar een onderhandelde onafhankelijkheid zal immers ALTIJD verzeilen waar Leterme nu zit in een federale onderhandeling met 1 blok Waalse partijen en de unitaire strekkingen van de Vlaamse partijen die een meerderheid onmogelijk maken ... maw je zal betalen als Vlaming (geld of liefst nog gebied) maar geen stap dichter bij die onafhankelijkheid raken (integendeel er zullen steeds meer blokkages en speciale meerderheden, eventueel federale kieskrignen gebettoneerd worden waardoor de vlaamse numerieke meerderheid steeds meer beknot zal zijn en onafhankelijkheid dus verder weg)

onafhankelijkheid kan alleen uitgeroepen worden in het Vlaams parlement. dat is de enige MOGELIJKHEID.

wie daar niet voor gaat bedriegt de Vlaamsgezinde kiezer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 08:38   #193
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
onafhankelijkheid kan alleen uitgeroepen worden in het Vlaams parlement. dat is de enige MOGELIJKHEID.
En aangezien het risico op verlies van Brussel niet kan gelopen worden is dat geen mogelijkheid.
Oud 5 juni 2008, 08:46   #194
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En aangezien het risico op verlies van Brussel niet kan gelopen worden is dat geen mogelijkheid.
Brussel kan mij gestolen worden. Allemaal losers bij elkaar die zonder het geld van Vlaanderen niet kunnen overleven. Dus nuanceer het zogenaamde belang van Brussel maar.

Met als het kan, zonder als het moet
Oud 5 juni 2008, 08:48   #195
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Deze thread is bij momenten enorm grappig.
Maar over Walen en tweetaligheid: overheid is niet gelijk aan provinciaal, is niet gelijk aan gemeentelijk, is niet gelijk aan organisatiebeleid, is niet gelijk aan beleid binnen gezinnen..., als ik geen frans had moeten leren op school, kon ik het waarschijnlijk nu ook niet.

Overdonderend succes voor tweetalig onderwijs in Wallonië

En dit bewijst niet veel maar toch een nieuwsbericht uit 2005:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...mf28072005_016

Tweetaling onderwijs betekent dat een deel van de lessen in een andere taal worden aangeboden, en is in Vlaanderen (dacht ik?) verboden...
er zijn echter ook andere berichten ...

vorig jaar werd een fonds opgericht om een taalbad van een week te geven aan Waalse scholieren van de 181 kozen er 171 voor een taalbad ... Engels

terwijl voor Franstaligen Nederlands in dit land toch welhaast een zekerheid biedt tot werk en carrière ...

in Vlaanderen is Frans verplicth tweede taal
in Wallonië is Nederlands nooit verplicht ...

enz enz

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juni 2008 om 08:48.
Oud 5 juni 2008, 08:49   #196
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Brussel kan mij gestolen worden. Allemaal losers bij elkaar die zonder het geld van Vlaanderen niet kunnen overleven. Dus nuanceer het zogenaamde belang van Brussel maar.

Met als het kan, zonder als het moet
Het is een troost voor de Franstaligen, mocht Vlaanderen ooit de stekker uittrekken, dan zullen sommige Vlamingen misschien zo dom zijn om bovenstaande stelling te onderschrijven. Dat wordt dan de transfert van de eeuw: Heel Brussel naar Wallonië.
Oud 5 juni 2008, 08:50   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
in België is Vlaanderen Brussel zeker kwijt (en binnenkort mss nog een stuk van de Vlaamse rand erond).

als Vlaanderen zijn onafhankelijkheid uitroept, zal Brussel ZELF moeten kiezen. ze doen maar.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juni 2008 om 08:50.
Oud 5 juni 2008, 08:51   #198
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een troost voor de Franstaligen, mocht Vlaanderen ooit de stekker uittrekken, dan zullen sommige Vlamingen misschien zo dom zijn om bovenstaande stelling te onderschrijven. Dat wordt dan de transfert van de eeuw: Heel Brussel naar Wallonië.
maar wel als enclave... Brusselaars zullen slimmer zijn dan dat. ook de Franstalige Brusselaars zijn immers Vlamingen.
Oud 5 juni 2008, 08:51   #199
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zullen ze in Wallonië pas weten wat werken is: van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gaan ze zich mogen kromwerken om de grillen van het taalnationalistische Brusselse minirijkje te bekostigen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 08:51   #200
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er zijn echter ook andere berichten ...

vorig jaar werd een fonds opgericht om een taalbad van een week te geven aan Waalse scholieren van de 181 kozen er 171 voor een taalbad ... Engels

terwijl voor Franstaligen Nederlands in dit land toch welhaast een zekerheid biedt tot werk en carrière ...

in Vlaanderen is Frans verplicth tweede taal
in Wallonië is Nederlands nooit verplicht ...

enz enz
Logisch hé: in heel Europa kiest de jeugd voor Engels.
Ook in Vlaanderen is het vaak Frans omdat het moet. Gelukkig dat de oudere generatie de jongeren daartoe nog verplicht. Angezien de klant koning is, willen de Vlaamse firma's tweetaligen. De jeugd beseft dat nog niet.

En Di Ripo heeft gezegd: dat kan niet meer.
Ze zullen niet meer zo gemakkelijk Engels kunnen kiezen; moeten eerst al een bewijs hebben van een bepaald niveau in het Nederlands.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be