Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2004, 16:30   #181
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Je kan moeilijke beweren dat het VB een pluralistisch standpunt inneemt tov laat ons zeggen; de Islam of homo’s.
Waar haal je het? Onzin. Leren lezen! Of is dat in uw clubje een verloren gegane vaardigheid?
Het Vlaams Blok keert zich tegen criminelen en lieden die de basis van onze samenleving, het gezin, op de helling zetten.
Als dat nu toevallig allochtonen en homo's zijn, is dat niet de fout van het V.Blok.

Overigens, en ten persoonlijken titel: ik zie homo's liever trouwen dan rondneuken en de boel verzieken. Letterlijk.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 16:33   #182
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Doelstellingen
De Raad van Europa werd opgericht om:
• de rechten van de mens, de parlementaire democratie en de rechtsstaat te verdedigen;
• op Europees niveau verdragen te sluiten teneinde de maatschappelijke en juridische praktijken in de lidstaten met elkaar in overeenstemming te brengen;
• de bewustwording te bevorderen van een Europese identiteit die gebaseerd is op gemeenschappelijke waarden en uitstijgt boven culturele verschillen.

Politiek mandaat
Tijdens de Top van Wenen van de Raad van Europa in oktober 1993 werden de nieuwe politieke doelstellingen van de organisatie geformuleerd. De staatshoofden en regeringsleiders kwamen overeen dat de Raad van Europa de rol moest vervullen van hoeder van de democratische veiligheid, gebaseerd op de rechten van de mens, de democratie en de rechtsstaat. Democratische veiligheid is een wezenlijke aanvulling op militaire veiligheid en een absolute voorwaarde voor vrede en stabiliteit in Europa.

Tijdens de Top van Straatsburg in oktober 1997 namen de staatshoofden en regeringsleiders een actieplan aan om het werk van de Raad van Europa op vier gebieden te versterken: democratie en mensenrechten, sociale cohesie, veiligheid van de burgers en democratische waarden en culturele verscheidenheid.

De organisatie blijft streven naar uitbreiding en versterkt de controle op de naleving door de lidstaten van de verplichtingen en verbintenissen die zij bij hun toetreding zijn aangegaan.

http://www.coe.int/t/nl/com/about_coe/default.asp
Blablablabla. Als ik (als burger) niet mag kiezen wie er in die Raad van Europa zit, dan heeft die geen enkele bevoegdheid om resoluties uit te vaardigen of om zich te moeien met onze democratie. Nem. 8)
Dan heeft u zich ook niet te moeien met het beleid van de VRT. De raad van bestuur van de VRT is immers ook niet democratisch verkozen.
Nem terug

(Wel democratisch samengesteld, net als de Raad van Europa)
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 16:43   #183
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Blablablabla. Als ik (als burger) niet mag kiezen wie er in die Raad van Europa zit, dan heeft die geen enkele bevoegdheid om resoluties uit te vaardigen of om zich te moeien met onze democratie. Nem. 8)
Dan heeft u zich ook niet te moeien met het beleid van de VRT. De raad van bestuur van de VRT is immers ook niet democratisch verkozen.
Nem terug

(Wel democratisch samengesteld, net als de Raad van Europa)
Democratisch samengesteld ?!?! Politiek benoemd door de huidige politieke meerderheid ja. Moesten ze maar de helft zo "pluralistisch" en "verdraagzaam" zijn als ze verwachten van het VB, dan was er geen probleem. Uwen beton zou ook op niet veel trekken moest er alleen maar cement en rijnzand inzitten. 8)
Oud 25 maart 2004, 19:14   #184
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Je kan moeilijke beweren dat het VB een pluralistisch standpunt inneemt tov laat ons zeggen; de Islam of homo’s.
Waar haal je het? Onzin. Leren lezen!
Ongevoelige... jawel. 8)
Oud 25 maart 2004, 19:38   #185
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Waar haal je het? Onzin. Leren lezen!
Ongevoelige... jawel. 8)
Hop, daar gaan we weer. Als meneer de crimineel een allochtoon is, dan moeten we zwijgen, anders zijn we 'ONGEVOELIG'

Als je dochter verkracht wordt door een Marokkaan, dan ga je hem feliciteren zeker?

Ziekelijk!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 20:22   #186
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet zijn er geen voorzittersverkiezingen bij het extreem rechtse Vlaams Blok. Dus die voorzitter is niet meer dan een wereldvreemde man.
Maar bij de extreem populistische spa is de voorzitterswissel tussen Robert en Patrick toch ook maar op een eigenaardige manier verlopen. Vraag mij af of de militanten wel wisten hoe de vork in de steel zat (ofwel dat hun blind geloof in de partij zo sterk was dat ze het zich niet eens afvroegen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 20:29   #187
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Voor zover ik weet zijn er geen voorzittersverkiezingen bij het extreem rechtse Vlaams Blok. Dus die voorzitter is niet meer dan een wereldvreemde man.
Maar bij de extreem populistische spa is de voorzitterswissel tussen Robert en Patrick toch ook maar op een eigenaardige manier verlopen. Vraag mij af of de militanten wel wisten hoe de vork in de steel zat (ofwel dat hun blind geloof in de partij zo sterk was dat ze het zich niet eens afvroegen).
Ik heb daar alvast een kiesbrief voor gekregen. PJ nam ontslag en dan kon ik iemand anders verkiezen.

PS: ik heb Steve gekozen. Ni voort zeggen hé
Oud 25 maart 2004, 20:38   #188
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok is sinds haar oprichting in wezen niet veranderd, en ze gaan daar ook prat op. Partijleiders verklaren zelf dat het nieuwe zachtere imago dat de partij probeert uit te stralen enkel een PR-strategie is. Het stigmatiseren van vreemdelingen, discriminatie en onverdraagzaamheid blijven als een rode draad door het partijprogramma lopen.

Daarom mag het VB niet op den TV. En dá rijmt nog ook!
Als ge hun houding tov een onafhankelijk vlaanderen bedoeld, hebt ge waarschijnlijk gelijk. Maar dan moet ge dit wel duidelijk zeggen.
Ten opzichte van de vreemdelingenproblematiek is hun houding wel veranderd. Alleen hebben blijkbaar sommige er belang bij, moest dit niet zo geweest zijn, en willen zij niets liever dan een staatszender, die enkel hun gedachtengoed blijft verkondigen.
Nu ja, wat de Islam en de homo's betreft. Het is geen schande van Islamiet of homo te zijn (al vinden de Islamieten dat het wel schande is om homo te zijn), maar de grote eer zie ik er toch ook niet van in.
Oud 25 maart 2004, 20:43   #189
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar alvast een kiesbrief voor gekregen. PJ nam ontslag en dan kon ik iemand anders verkiezen.

Eerlijk gezegd, had ge beter Franck gekozen (maar Robert was misschien alleen kandidaat).
Oud 25 maart 2004, 20:46   #190
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Blok is sinds haar oprichting in wezen niet veranderd, en ze gaan daar ook prat op. Partijleiders verklaren zelf dat het nieuwe zachtere imago dat de partij probeert uit te stralen enkel een PR-strategie is. Het stigmatiseren van vreemdelingen, discriminatie en onverdraagzaamheid blijven als een rode draad door het partijprogramma lopen.

Daarom mag het VB niet op den TV. En dá rijmt nog ook!
Als ge hun houding tov een onafhankelijk vlaanderen bedoeld, hebt ge waarschijnlijk gelijk. Maar dan moet ge dit wel duidelijk zeggen.
Ten opzicht van de vreemdelingenproblematiek is hun houding wel veranderd. Alleen hebben blijkbaar sommige er belang, moest dit niet zo geweest zijn, en willen zij niets lieven dan een staatszender, die enkel hun gedachtengoed verkondigt.
Nu ja, wat de Islam en de homo's betreft. Het is geen schande van Islamiet of homo te zijn (al vinden de Islamieten dat het wel schande is om homo te zijn), maar de grote eer zie ik er toch ook niet van in.
Ik vind alle grote denkers moeilijk leesbaar. Jij spant echter de kroon, dus zal je wel gelijk hebben zekers.
Oud 25 maart 2004, 20:53   #191
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb ondertussen al wel enkele schrijffouten verbeterd. Maar ja, ik weet het, mijn zinsbouw kan beter. Vorm van leesblindheid ? Zal mij eens tot het Vlaams Fonds moeten melden, nu het nog kan.
Oud 25 maart 2004, 21:06   #192
de metser
Banneling

Standaard

@ bob

Schrijffouten spelen geen enkele rol, maar je standpunt of mening moet wel duidelijk zijn.

Ik kan u melden dat het VB nog niks van zijn standpunten heeft verandert. Noch degene die ijveren voor een republiek Vlaanderen, noch degen die ijveren voor een blank Europa.
Hun discours is aangepast, maar hun programma of gedachten niet.

Meer info in het boek 'baas in eigen land' van Philipe Dewinter waar hij; zoals hij zegt nooit of te nimmer afstand van zal nemen
Oud 25 maart 2004, 21:12   #193
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ bob

Schrijffouten spelen geen enkele rol, maar je standpunt of mening moet wel duidelijk zijn.

Ik kan u melden dat het VB nog niks van zijn standpunten heeft verandert. Noch degene die ijveren voor een republiek Vlaanderen, noch degen die ijveren voor een blank Europa.

Meer info in het boek 'baas in eigen land' van Philipe Dewinter waar hij; zoals hij zegt nooit of te nimmer afstand van zal nemen
Zeg Metser, jij die zoveel weet over de interne keuken van het VB, weet jij of FDW ondertussen wat meer afstand genomen heeft van Anke Vandermeersch? Naar het schijnt heeft zijn echtgenote haar paraplu op Anke stuk geslagen. Weet jij daar iets meer van?

Ps: groetjes aan Minoes van Tsiko
Oud 25 maart 2004, 21:23   #194
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
@ bob

Zeg Metser, jij die zoveel weet over de interne keuken van het VB, weet jij of FDW ondertussen wat meer afstand genomen heeft van Anke Vandermeersch? Naar het schijnt heeft zijn echtgenote haar paraplu op Anke stuk geslagen. Weet jij daar iets meer van?

Ps: groetjes aan Minoes van Tsiko
Zolang de belofte geldt dat ze haar tieten laat zien steunen alle macho's van het VB ( en vooral Geilaard Dewinter) ons Anke. Dit ondanks ze verwikkeld is in zaken van onwettige wapenhandel. Maar hé, dat lossen die criminele agenten van het extreem-rechtse Vlaams Blok met hun contacten wel op!!

Btw: Minoes wordt groot ze is altijd maar op pad. Vooral ’s nachts. Uitburgeren weet je wel. Misschien wel opzoek naar den Tsiko?
Oud 25 maart 2004, 21:40   #195
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eerlijk gezegd, had ge beter Franck gekozen (maar Robert was misschien alleen kandidaat).
Het aantal kandidaten speelt geen rol. Je kan als lid van een democratische partij je stem laten horen. Dat is het belangrijkste! 8)

Dat er maar één kandidaat is, is niet ondemocratisch. Stel dat 50% (of meer) tegen die kandidaat stemt. Dan weet die wel hoe laat het is hé
Enfin, er zal dan een interne discussie ontstaan, die zal resulteren in een nieuwe Poll.
Niks consensus bij democratische partijen 8)
Oud 25 maart 2004, 21:42   #196
thePiano

Standaard

Citaat:
Btw: Minoes wordt groot ze is altijd maar op pad. Vooral ’s nachts. Uitburgeren weet je wel. Misschien wel opzoek naar den Tsiko?
Tsiko heeft geen enkel probleem met INburgeren, laat de Minoes maar gerust afkomen!
Oud 25 maart 2004, 21:44   #197
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

op bladzijde 13 steken piano en de metser elkaar naar de kroon voor de meest idiote uitspraken

omdat ik niet kan kiezen hebben ze allebei gewonnen

daarmee maken ze onder elkaar geen ruzie
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 21:45   #198
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Tsiko heeft geen enkel probleem met INburgeren, laat de Minoes maar gerust afkomen!
wie laat ze klaarkomen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 21:46   #199
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pas maar op, want het baasje komt mischien mee!!
Oud 25 maart 2004, 21:47   #200
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Pas maar op, want het baasje komt mischien mee!!
Dat bazinneke interesseert ons ook wel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be