Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2008, 11:40   #181
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik vind het aangename aan LDD juist dat ze zich vnl bezighouden met het doorprikken van de populistische praatjes van de andere partijen. Wat toegegeven niet moeilijk is, maar ja het is hun fout ook niet dat alle andere partijen maar blijven spelletjes spelen.
Doorprikken? Hij lijkt de leraar in het verspreiden van populistische praatjes te zijn. Als je 2 TV's naast elkaar zet, op een een video met hem op een Vlaamse zender en op de andere TV een video van hem op de RTBF dan zie je zo dat hij zichzelf tegenspreekt en een compleet ander verhaal vertelt.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 11:51   #182
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Doorprikken? Hij lijkt de leraar in het verspreiden van populistische praatjes te zijn. Als je 2 TV's naast elkaar zet, op een een video met hem op een Vlaamse zender en op de andere TV een video van hem op de RTBF dan zie je zo dat hij zichzelf tegenspreekt en een compleet ander verhaal vertelt.
Feit is dat de 3 klassieke partijen een volledige karikatuur van de parlementaire democratie hebben gemaakt.
En vooral deze 3 partijen hebben gedacht dat ze eindeloos de klein- en middelverdiener schaamteloos konden plukken ten koste van de uitersten: uitkeringetrekkers en het type open VLD-stemmer (vrij beroep, goed verdiener, KMO , ......)
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 12:23   #183
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Feit is dat de 3 klassieke partijen een volledige karikatuur van de parlementaire democratie hebben gemaakt.
En vooral deze 3 partijen hebben gedacht dat ze eindeloos de klein- en middelverdiener schaamteloos konden plukken ten koste van de uitersten: uitkeringetrekkers en het type open VLD-stemmer (vrij beroep, goed verdiener, KMO , ......)
Of het zo bij elk lid van deze partij is betwijfel ik maar dat deze fouten maken en in het verleden zeker dit deden ga ik niet ontkennen, ik zie gewoon niet hoe Dedecker een haar beter is, sommige anderen kun je tenminste nog in 2 TV-programmas zien zonder dat ze altijd uitersten zeggen van wat ze op de andere zender zeggen.
Oud 2 juli 2008, 12:38   #184
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het zo bij elk lid van deze partij is betwijfel ik maar dat deze fouten maken en in het verleden zeker dit deden ga ik niet ontkennen, ik zie gewoon niet hoe Dedecker een haar beter is, sommige anderen kun je tenminste nog in 2 TV-programmas zien zonder dat ze altijd uitersten zeggen van wat ze op de andere zender zeggen.
verfrissen van het gedachtengoed, het is zoals alle denkstromingen, je hebt een mainstrain, en dan heb je van die afscheuringen die zich in een pak details profileren. En soms als de basispartij dan te lax reageert of telang wacht wordt het kindje groter en sterker dan de moederpartij.

De tijd zal het wel uitwijzen. Maar het principe is er een rendabele vonk, er is een duidelijke maatschappelijke tendens, die LDD beter capteert dan VLD. En het uitwerken van het programma heeft duidelijk al massa's informatie samengebracht en meningen en denkwijzen gedebiteerd.

Dus ik denk inderdaad dat ze meer en meer kans gaan maken om op den duur, niet noodzakelijk in dezelfde format of met het huidig boegbeeld, hun moederpartij te overvleugelen.
Ze zijn ook het meest efficiente antwoord ooit tegen VB, want LDD pikt VB stemmers in, is de splijtzwam die de opgang van VB stopt, is het alternatief die niet in het cordon sanitaire weggesaneerd zit. Zolang hij zegt met Belgie als het kan, vliegt hij niet in het cordon sanitaire...

Plat populisme is dat niet. Het is eerder plat populistisch om als een autist het onafhankelijkheidsplaatje te draaien...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 12:38   #185
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp je hoe erg het is gesteld dat LDD zover vanuit het niets komt.
Het interesseert de kiezer zelfs niet, als men maar van de 3 "democratische" partijen vanaf kan.
Het is nochtans een voudig: eerlijk, recht toe recht aan, sober , fatsoenlijk , gezond verstand en misschien nog een beetje vlaams maar dat is allemaal teveel gevraagd van de grote 3.
Als je merkt dat in dit land ondanks de allerhoogste belastingen niets draait !
Dagelijks moeten we lezen dat grote vissen ontsnappen aan rechtsgang (gisteren frauduleus de Boelwerf), een minister ,die 25 miljard frank speculatief belastingsgeld verkwanselde krijgt een super-bankpost,...
Vandaag horen we dat de regering tevreden zal zijn met 1 miljard fraudebestrijding terwijl het zwart geld circuit op 30-60 miljrd geraamd wordt.

tjonge, tjonge,..
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 12:42   #186
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Als LDD het goed wil doen dan zal ze toch moeten zorgen dat haar leden elkaar niet continue tegenspreken zoals nu het geval is. Het is mogelijk dat er een paar stemmers van het VB op LDD gaan stemmen maar ik betwijfel dat dit deel zo groot is, lijkt me waarschijnlijker dat er ook een redelijk deel stemmen van de VLD etc gaan komen.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 2 juli 2008 om 12:54.
Oud 2 juli 2008, 12:47   #187
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als LDD het goed wil doen dan zal ze toch moeten zorgen dat haar leden elkaar continue tegenspreken zoals nu het geval is. Het is mogelijk dat er een apar stemmers van het VB op LDD gaan stemmen maar ik betwijfel dat dit deelz o groot is, lijkt me waarschijnlijker dat er ook eenr edelijk deel stemmen van de VLD etc gaan komen.
En waar spreken de leden elkaar dan wel constant tegen?
Er zijn meningsverschilen over bepaalde punten en die zijn nooit onder stoelen of banken gestoken.
Oud 2 juli 2008, 15:31   #188
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
En waar spreken de leden elkaar dan wel constant tegen?
Vlaamse onafhankelijkheid, cordon sanitaire,...
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 15:50   #189
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Vlaamse onafhankelijkheid, cordon sanitaire,...
Wat vlaamse onafhankelijkheid betreft zijn er idd belangrijke nuance verschillen. Sommige zijn louter confederalistisch, andere koppelen voorwaarden aan onafhankelijkheid en nog andere zijn hoe dan ook voor een oanhankelijk vlaanderen. LDD is dus zowat vergelijkbaar met de nva wat dit punt betreft
Over het cordon sanitaire zelf is er geen verschil in standpunt, wat de links regimepers daar ook mag over beweren, immers op lokaal vlak werken nogal wat LDD afdelingen samen met het belang en daar is er dus van een cordon geen sprake meer.
Oud 2 juli 2008, 18:16   #190
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
(Kukluxer logeert bij VB-er)
Snellere link: http://www.gva.be/OostVlaanderen/910...-FAFF884CA2E4}

Ja, uiterst bedenkelijk geval.

Lees ook wel de slotregels:
Citaat:
.... Maar ook in de eigen rangen van het Vlaams Belang staat de bom op springen. Enkele lokale mandatarissen dreigen met ontslag als Milik zelf niet opstapt. Dinsdagochtend stuurde het nationaal partijbestuur van het Vlaams Belang al een brief naar Karin Milik. Zijzelf was gisteren niet bereikbaar voor commentaar ...
Oud 2 juli 2008, 18:46   #191
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Over het cordon sanitaire zelf is er geen verschil in standpunt, wat de links regimepers daar ook mag over beweren, immers op lokaal vlak werken nogal wat LDD afdelingen samen met het belang en daar is er dus van een cordon geen sprake meer.
Het cordon gaat in zijn zuivere betekenis over het niet afsluiten van bestuursakkoorden. Je kan dus gerust met het VB op bepaalde vlakken samenwerken, gemeenschappelijke standpunten verdedigen of elkaars voorstellen stemmen zonder dat je daardoor het cordon verbreekt. Hoezeer sommige politiek-correcte zielen het ook anders zien en het cordon al als verbroken beschouwen wanneer je bij wijze van spreken een VB'er zelfs maar een goeiedag wenst of de hand schudt.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 2 juli 2008 om 18:51.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 19:10   #192
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Berlinda Bekijk bericht
en het VB is dat wel of wat ?
Heb je ooit VB horen opkomen voor leefloontrekkers,gehandicapten,chronisch zieken, bejaarden,de arme werkenden, kijk eens naar hun stemgedrag.
Ja wat gratis vuilzakken en een premietje of een kindercheque,dat wel, maar een sociale partij doe mij niet lachen.
Ze is best vergelijkbaar met LDD, maar die zijn net niet racistisch,dat is ook alles. Stoken kunnen ze goed, alles is de schuld van de vreemdeling, van de koning, de Walen,links, maar laat ons veronderstellen dat die hindernissen weg zijn gewerkt, op wie gaan ze dan kakken.
hindernissen tot wat ...................... ???????????????????????????
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be