![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de islam vergelijkbaar met andere godsdiensten? | |||
Ja, de islam is even vredelievend en predikt gelijkheid en verdraagzaamheid, ook tegenover niet-moslims. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,67% |
Neen, de islam predikt duidelijk haat, onverdraagzaamheid en oorlog. De islam rechtvaardigt oorlog, bedrog en geweld tegen niet-moslims en beschouwt niet-islamieten als minderwaardig. |
![]() ![]() ![]() |
66 | 73,33% |
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
1. dat filosoof mans genoeg is om te zeggen dat dit gelogen is ('een broodje aap') 2. dat filosoof bewijst dat het een leugen is Dat is redelijkerwijs toch niet te veel gevraagd? Citaat:
"Een paranoïde trut die naar de politie loopt''. Komaan, wat voor manier van argumenteren is dit nu? Ik vind het onfatsoenlijk wat je hier doet. Nogmaals: argumenteer, toon aan, ipv te insinueren. Citaat:
Citaat:
Weet je wat ik ellendig vind? Dat jij, filosoof, Piano, e.d. iedereen die kanttekeningen plaatst bij de multiculturele ideologie of bij beweringen van 'linksen' over dezelfde kam scheert. Ik beschouw mezelf als links noch rechts, of, wat op hetzelfde neerkomt, soms als links en soms als rechts, testen op het internet klasseren mij steevast bij de 'libertarians' of de 'links-liberalen'.
![]() |
![]() |
#184 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er meer dan één veroordeling geweest? Zijn er 52 veroordelingen geweest? Het Zwart Blok leurt nu al zo lang met dat broodje-aap (als eerste Francis Vandeneynde, dan Demol, schrijft het toe aan Maghrebijnen, waar de veroordeelde(n) géén Maghrebijnen zijn, heeft het hier al een keer of vier (of méér) op dit forum gezet (werkslaaf en Hanne), kortom verspreidt het met een dergelijke boosaardige) hardnekkigheid dat vroeg of laat een journalist te goeder trouw wel eens een uiteraard beperkte bevestiging erover zou krijgen... van één of andere ambtenaar die het ook heeft horen vertellen en dus niet durft ontkennen (het mocht eens waar zijn!): zo werken broodjes-aap nu eenmaal... en zo komt een broodje -aap al eens in de krant: nogmaals, herinner je "La rumeur d'Orléans", ook een sterk verhaal dat een eigen leven ging leiden tot een socioloog er zich in verdiepte en het mechanisme onderzocht: d�*t "broodje-aap" werd op een bepaald ogenblik ook ernstig genomen door sommigen...1% waarheid en 99% verzinsels of buitenlandse feiten, die maar vaak genoeg herhaald en verspreid worden en gemengd met binnenlandse halve waarheden of herkenbare volksgroepen, tot véél mensen er 100% van overtuigd zijn dat het waar is: zo werken "broodjes-aap" De zaak die uiteindelijk voor de rechtbank gekomen is kende ik al een jaar of twee ik twijfel er niet aan dat Hanne en werkslaaf geloven dat het waar is, wat ze hier komen voortvertellen, ze geloven gewoon wat hun partijgenoten vertellen. "werkslaaf" ziet niet in dat het "bewijsmateriaal" dat hij kreeg rammelt langs alle kanten en geen oppervlakkige lezing weerstaat en dus géén bewijsmateriaal is. Of Francis Vandeneynde en Johan Demol het geloven, d�*t is een ander paar mouwen!!! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eind september 2002 verscheen in De Telegraaf het bericht dat een 13-jarig meisje in het Drentse Assen maandenlang stelselmatig was misbruikt als seksslavin door een bende Marokkaanse jongens. Twee weken later blijkt een 13-jarig meisje in het Groningse Sappemeer te zijn gedrogeerd, gekneveld en verkracht door een bende gemaskerde Turkse jongens, die vervolgens de ouderlijke woning in brand staken. De verhalen sluiten naadloos aan bij de negatieve berichtgeving over criminele groepen allochtone jongeren. Bovendien was iets dergelijks al eerder gebeurd: eind 1999, begin 2000 was in Amsterdam een 13-jarig zwakbegaafd meisje meermaals verkracht door een groep Marokkaanse jongens. De verhalen van het Drentse en het Groningse meisje bleken evenwel verzonnen te zijn. http://www.praktijkstudies.leidenuni...dex.php3?c=227 Als ik dan zie dat dergelijke berichten plots ook in België verschijnen, dan wil ik graag wat meer "bewijzen" over die wekelijkse groepsverkrachtingen door migrantenjongeren dan louter een vraag over een vraag in politieke kringen... Vind je dat dan zo vreemd? Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De 'broodje aap' rethoriek bevestigt enkel al wat ik schreef : de radeloosheid van een handvol politiek correctelingen die zo'n panische angst hebben voor nieuwsfeiten waarmee steeds dezelfde allochtonengroep zichzelf in een kwaad daglicht stelt, dat ze liever in het wilde weg beginnen te schoppen met hun klassieke scheldpartijen en minimaliseringsbetogen. Men vraagt mij die feiten te bewijzen. Niet gemakkelijk, want met een beetje empathie zou je begrijpen dat het slachtoffer dermate gehavend en getraumatiseerd is dat ze niet staat te springen voor een fotosessie. En uiteraard gaan de p.c. moraalridders, die opvallend genoeg nooit enige empathie vertonen met de slachtoffers van allochtone criminelen, dit feit uitspelen om het 'onterecht' te noemen. Het liefst met de p.c. trendy en dus aanstekelijke 'broodje aap' terminologie, die ze bij gebrek aan beter maar blijven herhalen en herhalen. Het mag niet gezegd dat sommige allochtonen de meest barbaarse gruweldaden uithalen. Waarom niet? Omdat allochtonen de daders waren.... Elk feit dat hun multicultureel sprookjeswereld dreigt aan te tasten, wordt trouwens elke keer met dit scheldargument van tafel geveegd. Shoot he messenger wordt de strategie. Schelden is ok, als het maar politiek correcte scheldterminologie is. Onverdraagzaamheid is ok, als het maar politiek correcte onverdraagzaamheid is. Vooral Filosoof is daar een kei in. Maar goed, het valt te begrijpen: deze wereldvreemde man is dermate geobsedeerd door demonen uit het verleden, dat hij eenieder die zijn denkwijze niet volgt automatisch voor een nazi beschouwt. Waarbij hij automatisch met de al zo afgezaagde, want zo vaak misbruikte holocaust-emo-rethoriek begint te zwaaien. Handig toch, niet waar, om het debat snel op een ander spoor te brengen, hetzij wat schuldgevoelens te creëren waarmee p.c. versuften nog verder mee in slaap gewiegd kunnen worden. Het getuigt enkel van een vergaande intellectuele oneerlijkheid. Alleen lukt dat niet meer bij iedere forumganger, hetgeen zijn frustraties nog meer ten top drijft (alsook zijn gebruik van agressieve emoticons ![]() En dan kom z'n ware aard weeral boven drijven, zijn selectieve onverdraagzaamheid, zijn kwader trouw en intellectuele oneerlijkheid. Het gezegde over de splinter en de balk heeft hij nog niet begrepen. De analogie tussen concentratiekampen en schutkringen door een cordon sanitaire ook niet. Maar het frankske valt nog wel eens. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lees in dit verband eens dit stukje tekst van een clubje ZB-sters en broodje-aap-verzinsters http://www.vrouwenraad.be/standpunte...krachting.html Citaat:
Ik schrijf het nog eens voor je uit: de kans dat je 52 veroordelingen gaat vinden is maw gering aangezien: 1. het soms/vaak om minderjarige daders gaat, die niet veroordeeld worden, maar geplaatst 2. het soms/vaak om dezelfde daders gaat 3. de daders niet altijd geïdentificeerd worden 4. het gerecht traag werkt 5. er niet altijd voldoende bewijs is Denk je dat het je lukt om een beetje te begrijpen hoe het Belgische rechtssysteem werkt? Ik geef toe, de sharia is simpeler Kijk ook hier eens http://www.poldoc.be/dailydoc/news/dailydoc.htm Citaat:
Het gaat hier over verkrachtingen in het algemeen, en niet enkel groepsverkrachtingen, maar ik kan er net dezelfde redenering op toepassen als jij doet ivm de berichten ivm groepsverkrachtingen. Zijn er 2.438 veroordelingen geweest? Zelfs zonder de vraag te beantwoorden kan ik dit dus rustig catalogeren als een broodje-aap-verhaal. Voil�*, dat is ook weer opgelost, onze kop zit weer in het zand. Shit, 't zijn politiecijfers, die zijn natuurlijk niet betrouwbaar in jouw ogen. Jouw insinuaties daarentegen.....
![]() |
![]() |
#190 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Vergelijk: X: Het heeft gisteren niet geregend in Leuven. Y: Ik betwijfel dat je de waarheid spreekt, want in Rotterdam heeft het verleden jaar wel geregend.) Voor mij gaat het hierom: heeft iemand al aangetoond dat het bericht in de Standaard onjuist was? Het antwoord luidt ontkennend. Wel, ik kan me niet voorstellen dat dat nog niet zou gebeurd zijn indien het bericht niet klopt (a fortiori omdat de Telegraaf vergelijkbaar is met het Laatste Nieuws, niet met De Standaard). Kun je trouwens eens die vraag van Van Den Eynde op dit forum plaatsen? Ik vind die nergens. Citaat:
En noch jij, noch filosoof hebben ook nog meer een begin van bewijs geleverd dat het niet waar is. Tot tegenbewijs vertrouw ik wat er in de krant staat, ik zie niet goed in wat ik anders kan doen. Helemaal niets meer geloven van wat in de krant staat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Na 'paranoïde trut', 'jankerige jeannet' [size=1](toch lief van me dat ik je zo een uitgelezen kans bied om niet op de inhoud te hoeven ingaan, niet?) [/size]en 'achterlijke amoebe' is het weer mijn beurt om een scheldterm te bedenken, maar ik pas. Addendum: ik was nog 'Blokker'en 'broekventje' vergeten, die mag je ook op je conto schrijven.
![]() |
![]() |
#193 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- de Standaard verspreidt broodje-aap-verhalen en zet die achteraf niet recht, maw het is een onbetrouwbare krant - het parket en de politie werken aan dat soort verhalen mee, maw die zijn dus ook onbetrouwbaar - de Nationale Vrouwenraad is lichtgelovig Er is overigens iets dat ik niet begrijp. Dit geloof je wel: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=12541 Waarom deze anecdote wel en de verhalen over de groepsverkrachtingen niet? Misschien moet je maar eens zeggen welk criterium je gebruikt om aan iets geloof te hechten of niet. Citaat:
Citaat:
weerlegging door een betrouwbare bron In casu beschouw ik als betrouwbare bronnen: politie, parket, Ministerie van Justitie, Ministerie van binnenlandse zaken. En jouw criterium was? Citaat:
Maar goed, ik zal hun posts nog eens lezen. (Hoewel, 100 keer 'politiek correct' moeten lezen, daar gaat een mens ook wel van braken.)
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans ook “een broodje aap” volgens uw gedachtegang, er zijn immers helemaal geen 20% van de Belgische mannen veroordeeld voor vrouwenmishandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weet je, eigenlijk heeft die passage over 'paranoïde trut' me het meest gechoqueerd, al had je het dan niet over mij (weliswaar heb ik van tijd tot tijd wel een beetje last van paranoia, maar de laatste keer dat ik het gecheckt heb, had ik ballen en geen borsten, dus het tweede deel van de belediging is op mij niet toepasselijk). Ik vond dat een bijzonder lompe uitspraak. Je zal maar slachtoffer geweest zijn van een groepsverkrachting en dan zoiets moeten lezen.
![]() |