Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2008, 18:28   #181
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De practijk zal het uitwijzen.
Twijfel je eraan?
Wat denk je dat de praktijk zal uitwijzen? Meer of minder?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 19:34   #182
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Twijfel je eraan?
Wat denk je dat de praktijk zal uitwijzen? Meer of minder?
De practijk zal (weer) uitwijzen wie dit gaan betalen.
Oud 13 juli 2008, 20:08   #183
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De practijk zal (weer) uitwijzen wie dit gaan betalen.
Dit? Het kindergeld voor de kinderen die in het kader van de gezinshereniging de polygame vader met verblijfsrecht in België komen vervoegen?
Ik volg je redenering niet.
Op dit bericht
Citaat:
De overheid tolereert polygamie niet.
Ze heeft de discriminatie betreffende de kinderen uit een polygaam huwelijk geannuleerd. Niets meer, niets minder.
antwoordde je
Citaat:
De practijk zal het uitwijzen.
En nu blijkt het over "wie dit gaan betalen" gaat.
Oud 13 juli 2008, 20:18   #184
willem1940NLD

Standaard

.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 juli 2008 om 20:19.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 20:18   #185
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dit? Het kindergeld voor de kinderen die in het kader van de gezinshereniging de polygame vader met verblijfsrecht in België komen vervoegen?
Ik volg je redenering niet.
Op dit bericht

antwoordde je

En nu blijkt het over "wie dit gaan betalen" gaat.
Juist; het is hier te vol en het wordt te duur. De belastingbetaler draait er voor op.
Oud 13 juli 2008, 20:38   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist; het is hier te vol en het wordt te duur. De belastingbetaler draait er voor op.
Hoeveel personen krijgen er jaarlijks verblijfsrecht in België? Om welke reden?
Hoeveel kinderen komen er naar België in het kader van de gezinshereniging?
Hoeveel kinderen uit een polygaam huwelijk?
Hoeveel kindergeld betalen we voor die kinderen?

Natuurlijk betalen wij, Belgen, dit allemaal via de belastingen.
Oud 13 juli 2008, 20:40   #187
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ja. Verlies ik echt geen microseconde slaap over.
goed om weten. We zullen jou familie eens laten verhongeren. Zullen we er dan ook geen seconde slaap om laten?
Ohja, das ook waar...als het om uw eigen vlees en bloed gaat, zijn we ineens WEL bezorgd..
Oud 13 juli 2008, 20:46   #188
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

In Nederland ook, ja. Belastingen gaan steeds verder omhoog, behalve voor degenen die daar reeds uit betaald worden. Ben jij er zo een, aangezien je zo tevreden hierover lijkt?
Oud 13 juli 2008, 21:01   #189
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In Nederland ook, ja. Belastingen gaan steeds verder omhoog, behalve voor degenen die daar reeds uit betaald worden. Ben jij er zo een, aangezien je zo tevreden hierover lijkt?
Nee, helemaal niet.
Ik betaal meer aan de sociale zekerheid dan ik er van terugkrijg, en (hoop ik) er ooit zal van terugkrijgen.
Ik betaal meer belastingen dan ik kost aan de overheid. (Denk ik, maar om dat nauwkeurig uit te rekenen heb ik meer gegevens nodig)
Ik ben een "werkmansdochter" die het geluk heeft belastingen en sociale zekerheid te kunnen betalen. En die beseft dat niet alle mensen evenveel geluk hebben.
Oud 13 juli 2008, 21:49   #190
Duvelke

Standaard

idd artisjok.
Ik weet hoe goe het leven hier is, en als je dan ziet hoeveel gierige en kleinzielige mensen hier rondlopen die chagrijnig worden omdat ze wat euro's meer zouden moeten betalen...te zielig om rond te lopen!
Ze zouden zelf eens in een arm land geboren moeten wordne, ze zouden net hetzelfde doen..
Oud 13 juli 2008, 22:22   #191
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee, helemaal niet.
Ik betaal meer aan de sociale zekerheid dan ik er van terugkrijg, en (hoop ik) er ooit zal van terugkrijgen.
Ik betaal meer belastingen dan ik kost aan de overheid. (Denk ik, maar om dat nauwkeurig uit te rekenen heb ik meer gegevens nodig)
Ik ben een "werkmansdochter" die het geluk heeft belastingen en sociale zekerheid te kunnen betalen. En die beseft dat niet alle mensen evenveel geluk hebben.
Wacht maar even af wat er tzt gebeurt als je een zelfgespaard pensioentje hebt en/of een eigen huis dat je hebt afbetaald, na pakweg 45 jaar hard werken.
Oud 13 juli 2008, 22:51   #192
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus de vlamingen moeten gaan werken om binnenkort niets meer over te houden? Alleen nog wat broodkorsten omdat de rest van de wereld te lam is om orde op zaken te stellen in eigen land? Onze voorouders hebben kei hard afgezien om deze vrijheden en sociaal vangnet te krijgen voor hun nakomelingen. Als ze dat niet hadden gedaan welk land zouden wij worden opgevangen? waar mogen wij met al onze nakomelingen de potjes gaan leegzuigen? Ik kan je verzekeren dat de doorsnee man het beu is. het moment is zo ver dat de meesten 30tigers niet meer kunnen sparen voor hun kinderen. Zodat ze die kinderen een steuntje in de rug kunnen geven als ze op eigen benen gaan staan en zelf kinderen gaan krijgen. met lede ogen zien die de potjes leeggezogen worden door mensen die hen meestal nog minachtend behandelen. Ik ben akkoord dat we geen mensen moeten laten kreperen. maar ergens gaan we toch onze grensen moeten trekken of de doorsnee vlaming zal het bij de volgende verkiezingen het eens laten voelen. Zoals leterme nu bezig is met woorden van 400 miljoen van vlaanderen krijgen om de begroting in orde te maken. In ruil daarvoor vragen de vlamingen respect omwille van hun vragen ivm de grondwet. Het antwoord van de andere partijen is nog niet gekend. Het gaat steeds maar weer om macht en grond. De walen willen meer grond dus meer inkomen. Dus grond inpikken. De moslims willen alles assimileren. Ondertussen krijgen beide partijen geld van ons en verkrijgen we geen greintje respect beide willen steeds maar meer. genoeg is genoeg.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 23:25   #193
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

De vragen waren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Cijfergegevens zouden helpen het "probleem" in zijn juiste proporties te zien.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 23:39   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Circe, je uitgangspunt is als ik het goed begrijp dat een ouder uit een polygaam huwelijk plots al zijn rechten over het hoederecht vd kinderen verliest van zodra één vd ouders in het buitenland gaat wonen? Dat lijkt me straf.
het is de vader die beslist naar hier te komen en zijn vrouw(en) en kind(eren) in het moederland achter te laten. Dit heeft niets met hoederecht te maken.

Citaat:
Te meer omdat ik niet denk dat de Belgische wet betekent dat alle wetten of gerechterlijke uitspraken in het thuisland vd kinderen plots vervallen.
(Ik kan me echter wel indenken dat, moest het tot een rechtszaak leiden, een rechter in een individueel geval kan beslissen de kinderen vd moeder te scheiden omdat de vader hem in zijn migratieland betere toekomstkansen kan bieden. Ik kan me zelfs indenken,dat een moeder haar kinderen laat gaan, omdat ze hn de beste ontwikkelingskansen wil bieden en die volgens haar niet liggen in het land waar zij gevestigd is.)
en d�*t noem ik nu kinderen gebruiken uit winstgevend oogpunt. De Belgische wet geldt m.i. niet in Mali voor Malinezen. Tenzij jij denkt dat de Belgische wet wereldwijd geldig is.
als je nu al kinderen van hun moeder gaat scheiden omdat dat meer opbrengt dan zit je wel op een héél hellend vlak.

Citaat:
Maar als jij andere informatie hebt, mag ik daar dan een bron van zien?

Citaat:
En moest dat wel zo zijn, dan schort er eerder iets aan de wetten van het land van herkomst ipv aan de belgische.
ga dan naar ginder, pleeg een staatsgreep en stel een dictatuur in zodat jij de wetten naar jouw goesting kunt aanpassen. Zolang het niet met mijn geld is welteverstaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 juli 2008 om 23:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 10:19   #195
Duvelke

Standaard

zolang het niet met mijn geld is .....
man man man
Oud 14 juli 2008, 10:25   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
zolang het niet met mijn geld is .....
man man man
Ho maar het staat U vrij om al de kinderen ter wereld onder uw wijde vleugels te nemen hoor.
Ik heb enkel een probleem met die grootsprekers die dan vooral bedoelen dat ANDEREN maar moeten opdraaien voor HUN zogenaamd menslievende ideeën.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 juli 2008, 10:26   #197
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

ga dan naar ginder, pleeg een staatsgreep en stel een dictatuur in zodat jij de wetten naar jouw goesting kunt aanpassen. Zolang het niet met mijn geld is welteverstaan.

neen net zoals onze voorouders hebben gestreden moeten die mensen zelf streven naar zulke staat.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 10:29   #198
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ho maar het staat U vrij om al de kinderen ter wereld onder uw wijde vleugels te nemen hoor.
Ik heb enkel een probleem met die grootsprekers die dan vooral bedoelen dat ANDEREN maar moeten opdraaien voor HUN zogenaamd menslievende ideeën.
Dat doen alle politiekers toch?
zij beslissen welke belastingen u moet betalen..

Zoals ik al eerder zei ook...u mag blij zijn dat u zo'n makkelijk leventje hier hebt, niet iedereen heeft het zo makkelijk
Oud 14 juli 2008, 11:00   #199
Groentje-18

Standaard

Citaat:
het is de vader die beslist naar hier te komen en zijn vrouw(en) en kind(eren) in het moederland achter te laten. Dit heeft niets met hoederecht te maken.
Dat dacht ik ook!
Waarom sleep je er dan plots het hoedrecht bij. En doe je alsof onze wet ervoor zorgt dat de plaatselijke wetten rond hoederecht plots vervallen??

Citaat:
en d�*t noem ik nu kinderen gebruiken uit winstgevend oogpunt. De Belgische wet geldt m.i. niet in Mali voor Malinezen. Tenzij jij denkt dat de Belgische wet wereldwijd geldig is.
als je nu al kinderen van hun moeder gaat scheiden omdat dat meer opbrengt dan zit je wel op een héél hellend vlak.
Kinderen vd moeder scheiden omdat dat meer opbrengt??
Als de vader het hoederecht heeft om god weet wat voor reden (wie weet is de moeder dood, ziek enzovoort), mogen die arme bloedjes niet naar hier komen omdat hun vader meerdere vrouwen met kinderen had (net zoals hier veel mannen meerdere vrouwen met kinderen hebben )? Dat is regelrechte discriminatie en je straft de kinderen ongeoorloofd voor een daad van één vd ouders!

Citaat:
Daar schrik je aardig van?
Geen enkele bron dus ... enkel fantasie.

Citaat:
Geef jij mij maar eens een bron die aantoont dat het hoederecht vd ouder in het land van herkomst plotsklaps vervalt als een ouder de stap in het buitenland waagt, anders zitten we hier voor niets te discussieren.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 11:21   #200
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat dacht ik ook!
Waarom sleep je er dan plots het hoedrecht bij. En doe je alsof onze wet ervoor zorgt dat de plaatselijke wetten rond hoederecht plots vervallen??
ha! omdat madame Trutteboom nu ineens beweert dat papa enkel kindergeld krijgt als hij tevens het hoederecht over de kinderen heeft. Dit is uiteraard een lapsus: als ze getrouwd zijn hebben beide ouders natuurlijk hoederecht, als ze gescheiden zijn heeft de islamitische papa altijd het hoederecht.

Citaat:
Kinderen vd moeder scheiden omdat dat meer opbrengt??
Als de vader het hoederecht heeft om god weet wat voor reden (wie weet is de moeder dood, ziek enzovoort), mogen die arme bloedjes niet naar hier komen omdat hun vader meerdere vrouwen met kinderen had (net zoals hier veel mannen meerdere vrouwen met kinderen hebben )? Dat is regelrechte discriminatie en je straft de kinderen ongeoorloofd voor een daad van één vd ouders!
zolang beide ouders gehuwd zijn hebben ze gedeeld hoederecht, ook al ligt moeder te creperen.
Wat is uw voorstel dan indien beide ouders hoederecht hebben? Toch wel dat ze van moeders borst worden getrokken om hier kindergeld op te kunnen brengen zeker hé?

Citaat:
Daar schrik je aardig van?
Geen enkele bron dus ... enkel fantasie.
het icoontje betekent: sta je daar te bazelen?

Citaat:
Geef jij mij maar eens een bron die aantoont dat het hoederecht vd ouder in het land van herkomst plotsklaps vervalt als een ouder de stap in het buitenland waagt, anders zitten we hier voor niets te discussieren.
Waar haal je het uit dat ik zou beweren dat het hoederecht van de moeder plotsklaps vervalt omdat papa naar Belgique komt? Ik zit hier net het tegenovergestelde te beweren tiens!
Leer eens begrijpend lezen aub!

Het enige dat ik wil zeggen is dat moeders uit polygame huwelijken gewoonlijk geen knijt in de pap te brokken hebben, dus net zo goed kunnen gedwongen worden hun kinderen af te staan.

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2008 om 11:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be