![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een niet ernstig tussendoortje: een van mijn Noord-Brabantse vrienden stelde me eens de vraag waarom menig Hollander zo gebeten is op de Duitsers. Antwoord: omdat ze eigenlijk zelf halve "Pruusen" zijn die alles in wetten en regeltjes willen gieten, en juist datzelfde bij de Duitsers herkennen. Hun gelijkenis in de spiegel willen ze niet erkennen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan natuurlijk ook ![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 augustus 2008 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tijdverdrijf van sommigen is op zondag de auto nemen en gaan 'huizen kijken', langzaam door woonwijken rijdend in dit openluchtmuseum van architectuur dat Vlaanderen is. Ik heb dat zelfs autos met van die gele nummerplaten zien doen. In Nederland moet die hobby minder ontwikkelt zijn veronderstel ik aangezien dat daar eerder afstompend zou werken.
![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 augustus 2008 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Fastfood)eetcultuur: Zowel Britten als Nederlanders zijn tuk op meeneemmaaltijden, uithaalchinees en Patatje met (in de UK ook wel Fish & Chips) genoemd. Bedrijfscultuur: Britten en Nederlanders hanteren het "overleg" model, dat wil zeggen als 10 mensen een belangrijke beslissing moeten nemen over bv. iets dat een bedrijf serieus aangaat gaat men zorgen dat alle 10 mensen op dezelfde lijn staan, 1 tegendraadse mening zorgt ervoor dat er overleg komt tot de laatste persoon overtuigd is, dus het "recht van de meerderheid" geldt niet in de AngloSaxische bedrijfscultuur. Woningbouw en Corporaties: Zowel het VK als Nederland hebben de strengste "bouwkundige" voorschriften van heel Europa. Huizen moeten van de buitenzijde enorm lijken op elkaar en in de 2 landen treft men massaal veel keurige kleine rijtjeswoningen aan. Ook de prijzen van onroerend goed en huurprijzen behoren het VK en Nederland tot de hoogste van Europa. Wegenbouw: In de UK gebruikt men als sinds de jaren 60 overal Nederlandse "Philips" en Industria/WRTL" straatverlichting. Dit is vrij uniek dat 2 Europese landen een indentieke soort wegverlichting gebruiken. Voetbalcultuur: Zowel in Nederland als het VK heerst onder de lagere klassen een extreme-hooligan voetbalcultuur. De typische Hooligan met het voetbaltruitje, kort geschoren haar en het gouden oorringetje treft men in hoge mate in beide landen aan. Buitenlandpolitiek van de regering: Allebei erg gericht op de VSA en Transatlantische betrekkingen. BPM/auto,s: Buiten Denemarken zijn het VK en Nederland de enigste 2 Europese landen die een BPM-aanschaftaks hanteren op de aankoop van een nieuwe wagen, in Nederland ongeveer 49% van de aankoopprijs, Groot-Brittanië rond de 53%. Marginaliteit van lagere klassen: Het is jammer om te zeggen maar de grootste onbeschofterikken en boeren die men in het buitenland op campings aantreft(meestal na het drinken van overvloedig veel bier) zijn Nederlanders en Engelsen van de lagere sociale klasse. Extreme tolerantie tegen vijandige AntiWesterse groeperingen: Zowel het VK als Nederland hebben een extreme tolerantie tegen bv. gevaarlijke islamistische en andere Mohammedaanse groeperingen. Wetten op racisme en discriminatie zijn in beide landen zeer streng. UK en NL-regeringen zijn daarin verschrikkelijk Politiek-Correct. Ik kan nog even door gaan maar laten we het hierbij maar even houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Lijkt wel maar is het niet. Zowel het VK als Nederland hechten enorm veel belang aan uitstraling. Bovendien is het voordeel van rijtjeshuizen dat de wegenbouw netter en beter kan worden uitgebreid in tegenstelling tot bv. België waar men eerst 10 mensen moeten dwingen enkele hectare tuingrond af te staan om een nieuwe rijksweg te bouwen. Dat is eigenlijk het opzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Deze foto vond ik op het internet. Dit lijkt toch sterk op een Nederlandse woonwijkvan einde de jaren '80. Foto is genomen in een woonwijk in Swindon provincie, Wiltshire, South West England.
Hieronder autoweg M15 ter hoogte van de uitrit Barton On humber (Lincolnshire)Lichtarmaturen zijn van Nederlandse makelij. Philips SGS306 met een SON-T(hogedruknatriumlamp) van 250W, voorzien van een fotocel. ![]() De woning links op de foto is volgens mij door een Nederlandse architect ontworpen. Lijkt toch zeer goed op een typische jaren 60 rijtjeswoning. Laatst gewijzigd door Sinistra : 11 augustus 2008 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijke woningen kan je evengoed in België aantreffen. Gewoon typerend voor die tijd, eerder dan voor een bepaald land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Die witte klapraampjes zal je in "Bels" niet snel tegenkomen. Als je al in het VK bent geweest en ook in Nederland zal je wel merken dat veel dingen op elkaar lijken.
Laatst gewijzigd door Sinistra : 11 augustus 2008 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verlies me niet in enkele, eerder pietluttige details aan een woning. 't Concept van die woning was typerend voor die tijd, niet voor een bepaald land. Ook in België vind je dat type, in Vlaanderen trouwens veel meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Hoewel het land waar jij woont, Duitsland een uitstekend wegennet, bewegwijzering en infrastructuur heeft is het qua huizen toch ook 1 grote chaos als je het mij vraagt. Onderstaande foto,s zijn genomen door een Nederlandse motorrijdster in Idar Oberstein nabij de grens met Oostenrijk. Blijkbaar heeft men daar ook nog nooit gehoord van ruimtelijke ordening...
![]() Geef mij maar de Hollandse keurigheid.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 14 augustus 2008 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |