![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heb je die stad nooit mooi gevonden, als echte flamingant heb je een hekel aan steden en nog het meest van al aan multiculturele wereldsteden als Brussel, lang leve de eigen kerktoren! Volgens Europese berekeningen is er een enorme transfer van Brussel naar Vlaanderen, als men de gegenereerde inkomsten als basis neemt en niet waar de belastingen betaald worden. Eens zien hoe ver Vlaanderen, en dan vooral de rijkste province (hoe zou dat nu komen toch, ONDANKS de aanwezigheid van Brussel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VL is leefbaar zonder Brussel, de vraag is wat dan de toekomst zal zijn van de vele honderdduizenden Vlamingen die dan in het buitenland zullen werken EN er belasting betalen. Omgekeerd doet dit probleem zich niet voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Vlaamse instellingen kunnen we dan overbrengen naar de diverse Vlaamse provincies van een onafhankelijk Vlaanderen. Meteen het ideale moment om het werk dichter bij de burger te brengen: we zorgen voor een gelijkmatige verdeling over het Vlaamse grondgebied. Gedaan met alle dagen uren pendelen naar Brussel, gedaan met ellenlange files, gedaan met onnodige luchtvervuiling en dito tijdverlies. Vooral bij officiële instanties mag een dergelijke operaties niet veel problemen geven: op bijna alle diensten zijn soortgelijke functies aan dezelfde loonbarema's. En ik denk dat pakweg een Hasselaar of Oostendenaar niet boos zal zijn om plotseling dichter bij huis te werken, integendeel. De plaatselijke besturen zullen dit ook graag zien gebeuren: zo zullen de diverse taksen die nu aan Brussel te beurt vallen in hùn zakken komen om ze ten goede van de gemeenschap aan te wenden. De Vlaamse luchthaven Zaventem zal misschien meer, misschien minder problemen krijgen: - ofwel blijven de Brusselaars en Walen daar werken, maar dan moeten Brussel en Wallonië zich wel inschikkelijker opstellen qua geluidshinder/-normen - ofwel blijven ze koppig alles dwarsbomen maar dan zijn hun inwonenden ook niet meer welkom als werknemers en geven we de voorkeur aan inwoners van Vlaanderen (wel de lusten maar niet de lasten...) Wel jammer dat blijkbaar nog geen enkele politicus op dat idee is gekomen of er mee naar buiten is getreden. Zelfs de Groenen niet en die zitten toch zo in met levenskwaliteit en vervuiling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je bewering dat de Vlaamse gemeenschap kwasi opgeslokt zou zijn door het Vlaams gewest, raakt kant noch wal. Je beschuldigt me van een anslusj-mentaliteit ten opzichte van Brussel: het toppunt aub !!! Wangedrochten als ik voorstel, zouden nergens bestaan: een Brusselse toestand bestaat ook nergens anders; alhoewel dingen als Vatikaanstad en de andere staatjes nog veel onlogischer zijn ... enfin, we zien wel, maar die anslusj beschuldiging blijft op mijn maag liggen; ik vermoed dat ze je ingelepeld werd door de propaganda van je ekstreem-linkse partij-strategen en -filosofen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Brusselse toestand bestaat inderdaad nergens, maar binnen een federaal staatsbestel zit er nog enige logica in, en zijn er gelijkenissen met het buitenland (bvb. in de Sovjet-unie richtte Rusland ook de Russischtalige scholen in in andere republieken). Een maal het Belgische bestel wegvalt, valt natuurlijk ook heel die constructie weg en wordt het ieder gewest voor zich. Als Vlaanderen zich afscheurt kan het niet verlangen dat ze toch nog een zekere macht behouden in een ander gewest. Je kunt niet alles willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inwoners van Washington DC mogen bijvoorbeeld niet deelnemen aan de verkiezingen van het Congres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- als jij denkt dat de spanningen tussen frankrijk, engeland en duitsland niet meer van deze tijd zijn... welja... uw gedacht ![]() - ik spendeer de helft van al mijn tijd in de stad Gent. Ik vind het prachtig daar. Daar gaat uw 'argument'. u leeft van de stereotypes precies... dit zegt veel. - waarom ik Brussel niks vind? omdat ik het daar vies vind... die stad heeft veel POTENTIEEL, maar ze doen niks om het tot uiting te laten komen.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 6 augustus 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Het Washington DC, behoord tot het kiesdestrict Maryland. Zij mogen wel degelijk stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |