Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2008, 11:20   #181
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Israelisch vernuft - Belgische ontmijners : 1-0
Indien Libanon zich aan zijn kant van de deal gehouden had na de israëlische terugtocht in 2000. dan was dit niet gebeurd. Maar hé, maak het je gemakkelijk "blame Israël"
Oud 6 september 2008, 11:36   #182
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Indien Libanon zich aan zijn kant van de deal gehouden had na de israëlische terugtocht in 2000. dan was dit niet gebeurd. Maar hé, maak het je gemakkelijk "blame Israël"
Ik merkte enkel op dat Israel zeer vernuftig is in het ontwerpen van verraderlijk moordend tuig, en dat kun je moeilijk ontkennen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 13:56   #183
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik merkte enkel op dat Israel zeer vernuftig is in het ontwerpen van verraderlijk moordend tuig, en dat kun je moeilijk ontkennen.
niet van toepassing op de dood van die soldaat.
Indien Libanon zijn taak gedaan had, was t conflict in 2006 niet nodig.
Oud 7 september 2008, 17:06   #184
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
6 miljoen of 4 miljoen. Het is een schande voor de mensheid. Zoveel is zeker.

Dit gezegd zijnde, mag men zich toch historisch de vraag stellen:'Stierven er werkelijk 6 miljoen?' Dat vind ik een zeer gerechtvaardigde vraag. En ik ben geen negationist. Verre van. Maar uw 6 miljoen is geen evangelie. Dat is geen 'credo' . Het wordt wel eens tijd dat u dat beseft. We zullen wel zien, door historisch onderzoek, of er dat wel 6 miljoen zijn geweest. En wij hebben meer en meer informatie daarover nu dat Russische archieven vrijkomen. In ieder geval zijn het er teveel geweest. Maar er zijn schattingen op basis van deze archieven die spreken van 4 miljoen. Maar goed, we moeten dat uitpluizen.

Zou u niet eens beter gaan checken of het er wel 6 miljoen zijn geweest in plaats van zoals een kieken zonder kop zomaar cijfers over te nemen? Tenzij... ja tenzij dat u niet echt wilt checken. Dat kan ook natuurlijk.
Beste system,

laten we de gruwelijke feiten die gebeurd zijn tijdens WOII voor wat ze zijn. Er is toen iets zeer ergs gebeurd, met een enorm groot aantal slachtoffers

Deze gebeurtenis mogen we nooit vergeten. Zich vragen stellen over aantallen heeft geen enkele zin. Je moet de holocaust als een geheel zien, een geheel van iets gruwelijks dat niet mag gebeuren.

Voor de rest moeten we het loskoppelen van huidige tragedies en problematieken.
We mogen niet toelaten dat de holocaust misbruikt wordt voor politieke doeleinden of als argument gebruikt wordt om iets te rechtvaardigen,niet door Israël of haar tegenstanders, niet door wie dan ook.
De holocaust raakt ons allemaal en zo moet het blijven.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 7 september 2008 om 17:08.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 17:11   #185
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
geen zand strooien
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 7 september 2008, 19:29   #186
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht

Beste system,

laten we de gruwelijke feiten die gebeurd zijn tijdens WOII voor wat ze zijn. Er is toen iets zeer ergs gebeurd, met een enorm groot aantal slachtoffers

Deze gebeurtenis mogen we nooit vergeten. Zich vragen stellen over aantallen heeft geen enkele zin. Je moet de holocaust als een geheel zien, een geheel van iets gruwelijks dat niet mag gebeuren.

Voor de rest moeten we het loskoppelen van huidige tragedies en problematieken.
We mogen niet toelaten dat de holocaust misbruikt wordt voor politieke doeleinden of als argument gebruikt wordt om iets te rechtvaardigen,niet door Israël of haar tegenstanders, niet door wie dan ook.
De holocaust raakt ons allemaal en zo moet het blijven.
De holocaust in een historisch feit. Maar we moeten altijd proberen inzake de holocaust de historische waarheid te verfijnen. Ook in de aantallen slachtoffers. Ook dat behoort tot het historisch onderzoek. Of u dat nu zint of niet.

Laatst gewijzigd door system : 7 september 2008 om 19:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 17:29   #187
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of u dat nu zint of niet.
Nee, het zint me niet hoe u met het onderwerp omgaat. U maakt er een karikatuur van. Ik zie u andere historische feiten ook niet in twijfel trekken.

Historisch onderzoek is zeer nuttig. Als u onderzoeker zou zijn, of historicus, en u zou op basis van serieus onderzoek op andere aantallen uitkomen dan is er niemand die u een strobreed in de weg legt. Ook die befaamde wet niet. En dat wéét u ook wel. Maar daar gaat het hier natuurlijk niet over want u bént geen historicus en ook geen wetenschapper.

U gebruikt onjuiste gegevens die afkomstig zijn van een bedenkelijke site, die vol staat met racistische rommel. Als u in deze context de vraag over de aantallen slachtoffers van de holocaust serieus brengt bent u ofwel wereldvreemd, ofwel van zeer kwade wil. Want zelfs een klein kind weet wat met die vraag wordt beoogd, zeker als je de rest van die troep bekijkt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 18:48   #188
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee, het zint me niet hoe u met het onderwerp omgaat. U maakt er een karikatuur van. Ik zie u andere historische feiten ook niet in twijfel trekken.

Historisch onderzoek is zeer nuttig. Als u onderzoeker zou zijn, of historicus, en u zou op basis van serieus onderzoek op andere aantallen uitkomen dan is er niemand die u een strobreed in de weg legt. Ook die befaamde wet niet. En dat wéét u ook wel. Maar daar gaat het hier natuurlijk niet over want u bént geen historicus en ook geen wetenschapper.

U gebruikt onjuiste gegevens die afkomstig zijn van een bedenkelijke site, die vol staat met racistische rommel. Als u in deze context de vraag over de aantallen slachtoffers van de holocaust serieus brengt bent u ofwel wereldvreemd, ofwel van zeer kwade wil. Want zelfs een klein kind weet wat met die vraag wordt beoogd, zeker als je de rest van die troep bekijkt.
U zou beter zelf eens aan onderzoek doen in plaats van u vast te pinnen anderen te verwijten dat ze 'racistische' sites raadplegen. Ik pin me ook niet vast op het feit dat u zich vastpint op 'zionistisch gepraat'. En ik beschouw als perfect gerechtvaardigd wanneer men zich de vraag stelt of er nu 6.000.000 joden vermoord zijn geworden of 4.000.000. Ik zie niet in waarom men zich deze vraag niet zou mogen stellen.

Overigens, u hebt hier niet te bepalen welke vraag al dan niet mag worden gesteld, wanneer die vraag moet gesteld worden en welk boeken of bronnen men hiervoor mag of moet raadplegen. Dat zal de onderzoeker wel voor zichzelf uitmaken. En als hij komt met foute informatie, zal hij vlug door de mand vallen. En ik sluit helemaal niet uit dat er 4.000.000 joden zijn vermoord in plaats van de gebruikelijke 6 000 000. Zes miljoen is een vrij hoog getal in de relatief korte bestaanstijd van de kampen. Maar goed, dat zal verder onderzoek uitmaken.

Laatst gewijzigd door system : 8 september 2008 om 18:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 19:07   #189
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De Palestijnen zijn de afstammelingen van het volk Israël uit het Oude Testament. De Zionisten zijn de afstammelingen van bekeerlingen.
De huidige Palestijnse natie, die pas rond 1967 is ontstaan is een combinatie van Arabieren, Druzen, Turken en Armeniers.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 23:16   #190
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
U zou beter zelf eens aan onderzoek doen in plaats van u vast te pinnen anderen te verwijten dat ze 'racistische' sites raadplegen. Ik pin me ook niet vast op het feit dat u zich vastpint op 'zionistisch gepraat'. En ik beschouw als perfect gerechtvaardigd wanneer men zich de vraag stelt of er nu 6.000.000 joden vermoord zijn geworden of 4.000.000. Ik zie niet in waarom men zich deze vraag niet zou mogen stellen.
Tuurlijk zie jij niet in met welke bedoeling die site die vraag hier stelt, dat begrijp ik ook wel. Er blijkt ook niets van bijbedoelingen ofzo...

Citaat:
Overigens, u hebt hier niet te bepalen welke vraag al dan niet mag worden gesteld, wanneer die vraag moet gesteld worden en welk boeken of bronnen men hiervoor mag of moet raadplegen. Dat zal de onderzoeker wel voor zichzelf uitmaken..
Zo is dat.

Citaat:
En als hij komt met foute informatie, zal hij vlug door de mand vallen.
Zoals jij met die talmoedcitaten, bedoel je?

Citaat:
En ik sluit helemaal niet uit dat er 4.000.000 joden zijn vermoord in plaats van de gebruikelijke 6 000 000. Zes miljoen is een vrij hoog getal in de relatief korte bestaanstijd van de kampen.
Het is maar goed dat u met uw kennis dit zo maar kunt inschatten.
Citaat:
Maar goed, dat zal verder onderzoek uitmaken.
Onderzoek vooral verder.

Maar over ''door de mand vallen'' gesproken, wat heeft het in twijfel trekken van het aantal slachtoffers van de holocaust te maken met de door u geciteerde vermeende ''talmoedcitaten''? U probeert u vreemd uit de discussie te draaien.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 8 september 2008 om 23:19.
Oud 9 september 2008, 09:36   #191
Francientje
Minister

Standaard

Ja, wel, ik heb het al eens eerder gezegd. Stuur zes miljoen antizionistische Moslims
terug naar de landen van hun voorvaderen en ruim aan de azurenkust plaats in voor
Israel met zijn hele hebben en houden én zijn souverainiteit HIER. Een goeie twintigduizend vierkante kilometers zijn zo gevonden. Niet antizionistische Moslims die
zichzelf kunnen bedruipen (lees: niet van uitkeringen leven) mogen natuurlijk blijven.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 10:02   #192
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, wel, ik heb het al eens eerder gezegd. Stuur zes miljoen antizionistische Moslims
terug naar de landen van hun voorvaderen en ruim aan de azurenkust plaats in voor
Israel met zijn hele hebben en houden én zijn souverainiteit HIER. Een goeie twintigduizend vierkante kilometers zijn zo gevonden. Niet antizionistische Moslims die
zichzelf kunnen bedruipen (lees: niet van uitkeringen leven) mogen natuurlijk blijven.
Hmm, lijkt me toch ook niet echt een werkbare oplossing.
Oud 9 september 2008, 13:02   #193
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Hmm, lijkt me toch ook niet echt een werkbare oplossing.
Net zo min als een atoombom. Maar in uiterste nood...Ondertussen kan dit
voorstel, als het serieus beschouwd wordt, mogelijk voor wat peis en vree
hier ten lande zorgen...
Oud 9 september 2008, 15:30   #194
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Net zo min als een atoombom. Maar in uiterste nood...Ondertussen kan dit
voorstel, als het serieus beschouwd wordt, mogelijk voor wat peis en vree
hier ten lande zorgen...
Nèh, dit kan niet serieus beschouwd worden want het is geen serieus voorstel.
Oud 10 september 2008, 13:21   #195
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Nèh, dit kan niet serieus beschouwd worden want het is geen serieus voorstel.

Lol. Hoe zit het met de serieuze voorstellen van Hamas? Die suggereren
toch Israel en de autonome Palestijnse gebieden in een Islamitische republiek te veranderen? En iedereen die Joods is daar naar Siberie of zo te schoppen. En wie in Europa staan te gillen opdat Hamas gelijk zou krijgen?
Jullie willen schoppen? O.K. maar sta het Westen toe hard terug te schoppen. Hopen mensen terug naar wat ze 'het land van hun voorvaderen'
noemen, dus.
Voor Europa brengt mijn oplossing hopen voordelen aan. Die de Arabieren
uit pure pretentie op het stort willen schoppen. Al die patenten, die uitvin-
dingen etc...Het komt dan allemaal naar hier.
Kijk, er zijn serieuze oplossingen voor handen. Maar geloof me, die maken véél minder kans dan mijn volgens jou onserieuze suggestie. Je vindt die
overigens alleen onserieus omdat ze ongewoon is. Voor hier dan toch want indertijd werd ze dus wel doorgevoerd in Indiê.
Ik zeg er maar bij: ik heb niks tegen niemand zolang er niet onder mijn duiven wordt geschoten. En alle mensen zijn voor mij gelijk. Maar beschavingen, godsdiensten , culturen en politieke systemen zijn dat dus definitief niet.
Oud 11 september 2008, 08:27   #196
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
toch Israel en de autonome Palestijnse gebieden in een Islamitische republiek te veranderen? En iedereen die Joods is daar naar Siberie of zo te schoppen. En wie in Europa staan te gillen opdat Hamas gelijk zou krijgen?
Jullie willen schoppen? O.K. maar sta het Westen toe hard terug te schoppen. Hopen mensen terug naar wat ze 'het land van hun voorvaderen'
noemen, dus.
Kijk, er zijn serieuze oplossingen voor handen. Maar geloof me, die maken véél minder kans dan mijn volgens jou onserieuze suggestie. Je vindt die
overigens alleen onserieus omdat ze ongewoon is. Voor hier dan toch want indertijd werd ze dus wel doorgevoerd in Indiê.
Ik zeg er maar bij: ik heb niks tegen niemand zolang er niet onder mijn duiven wordt geschoten. En alle mensen zijn voor mij gelijk. Maar beschavingen, godsdiensten , culturen en politieke systemen zijn dat dus definitief niet.
Maar natuurlijk Francientje.
we kennen je mening al langer.

Laatst gewijzigd door goodwill : 11 september 2008 om 08:27.
Oud 12 september 2008, 11:12   #197
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
noemen, dus.
Het is niet serieus. Oplossingen die uitgaan van al dan niet gedwongen volksverhuizingen van mensen zijn niet serieus. Gelukkig niet in deze tijd.

Iedereen die met (dit soort) 'oplossingen' komt vergeet dat het in beide gevallen om mensen gaat, die menswaardig en met respect behandeld moeten worden.

Op dit moment wordt er veel gepraat tussen Israëliers en Palestijnen. Verschillende oplossingen worden besproken. Actueel is dat zelfs een éénstaat-oplossing (hoewel niet helemaal uitvoerbaar) steeds meer voorstanders vindt aan beide zijden. Er is gedacht aan een Belgische oplossing maar beide partijen vinden dat slecht omdat ze niet willen dat net zoals in België één partij onevenredig veel invloed heeft.
Een goede oplossing zou te vinden zijn in de vorm van een confederatie. Hiermee los je meteen het probleem op van de gescheiden Palestijnse landsdelen én het feit dat de één persé islamitisch wil blijven en de ander persé Joods.
Een oplossing is best mogelijk als de buurlanden maar eens zouden ophouden het vuurtje op te stoken.
Oud 12 september 2008, 11:15   #198
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet serieus. Oplossingen die uitgaan van al dan niet gedwongen volksverhuizingen van mensen zijn niet serieus. Gelukkig niet in deze tijd.

Iedereen die met (dit soort) 'oplossingen' komt vergeet dat het in beide gevallen om mensen gaat, die menswaardig en met respect behandeld moeten worden.

Op dit moment wordt er veel gepraat tussen Israëliers en Palestijnen. Verschillende oplossingen worden besproken. Actueel is dat zelfs een éénstaat-oplossing (hoewel niet helemaal uitvoerbaar) steeds meer voorstanders vindt aan beide zijden. Er is gedacht aan een Belgische oplossing maar beide partijen vinden dat slecht omdat ze niet willen dat net zoals in België één partij onevenredig veel invloed heeft.
Een goede oplossing zou te vinden zijn in de vorm van een confederatie. Hiermee los je meteen het probleem op van de gescheiden Palestijnse landsdelen én het feit dat de één persé islamitisch wil blijven en de ander persé Joods.
Een oplossing is best mogelijk als de buurlanden maar eens zouden ophouden het vuurtje op te stoken.
Ik denk dat het toch beter is dat er twee aparte staten komen, die volledig onafhankelijk zijnn, maar wel goede relaties onderhouden met elkaar.
Oud 12 september 2008, 11:17   #199
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het toch beter is dat er twee aparte staten komen, die volledig onafhankelijk zijnn, maar wel goede relaties onderhouden met elkaar.
Ja, maar een confederatie is daarin niet zo'n slechte oplossing. Binnen zo'n oplossing zou er dan eindelijk ook eens een visie op Jeruzalem kunnen gaan ontstaan. Door de VN ooit bedoeld als internationale stad, zou Jeruzalem misschien het best bestuurd kunnen worden door Israëliers en Palestijnen samen.

Edit: Ik ben ook niet voor een éénstaat-oplossing maar ik wilde aangeven dat er op dit moment serieus wordt gepraat over serieuze voorstellen. Dat is positief.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 12 september 2008 om 11:29.
Oud 12 september 2008, 11:45   #200
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ga jij dat eens aan de Palestijnen vertellen. Want tot nu toe hoor ik alleen
dat ze voor de twee staten oplossing staan op voorwaarde dat die twee
staten hun toe komen . Mt andere woorden: ze willen zich in de Palestijnse staat kunnen vestigen (na alles wat Joods is op dat grondgebied buiten te
hebben geschopt én ze willen ook in Israel kunnen wonen met volwaardig
burgersschap.
Een en ander lijkt mij abnormaal. Want als je absoluut een eigen staat wil,
dan hoor je niet te eisen dat je je tenten kunt gaan opslaan in een andere
staat onder voorwensel dat je grootvader daar ooit gewoond heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be