Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2008, 21:01   #181
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De capaciteiten van Filip zijn ruimschoots voldoende hij werd opgeleid voor de rol die hij zal krijgen en zal een prima koning zijn. iedereen heeft gebreken ik ontken dat niet maar drie kwart van de goedkope kritiek van flaminganten is gewoon "prietpraat" of noem het gerust "zever" het doet er weinig toe.
Voor de hypocrieten die nog in koninklijke sprookjes geloven:
http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...-Humo3199.html
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 21:29   #182
Gargamel
Banneling

Standaard

Die gaat de langliggers vervoegen als de grootste rat ooit
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 22:04   #183
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ken niet goed nederlands maar ik dacht dat het verkleinwoord van duim duimpje was en niet duimtje.
kan best zijn maar hier gaat het niet over duim maar Duym...
Citaat:
Maar aangezien dat jij zo'n groot licht bent zal ik wel verkeerd zijn zeker.
Ik ben helemaal geen groot licht althans ik zou dat nooit beweren van mezelf...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 23:16   #184
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, zal naar alle waarschijnlijkheid haaar dotatie levenslag behouden.

Steeds luider gaan er stemmen op om enkel nog dotatie's te voorzien voor de regerende Vorst en de Kroonprins. Iets waar ikzelf persoonlijk helemaal achter sta. Zijne Majesteit de Koning zelve trouwens ook! Men mag dat nooit vergeten!

Men zou wel (proberen) af te stappen van de dotatie's van Prins Laurent en Princesse Astrid. Zij zouden dan bezoldigde opdrachten hier en daar krijgen.

In de toekomst zou de Koningin-weduwe ook geen dotatie's meer krijgen. Het is te zeggen: de latere personen die in de toekomst op deze plaats zou kunnen terecht komen. Mogelijks H. M. K. Paola en de Hertogin van Brabant.
H. M. K. Fabiola zal, gezien haar hoge leeftijd -80 jaren- héél wrsch niet meer daarvoor in aanmerking komen.

Ik wil er ook nog snel eventjes aan toevoegen dat Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, echt niet veel meer overhoudt hoor van het toegekend bedrag.
Dit is gespendeert aan personeelkosten ed. Dus in dat opzicht zou men kunnen stellen dat de Koningin-weduwe helemaal niet teveel krijgt -wat sommigen in den treure beweren- maar net genoeg om rond te komen.

Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, alias de Sprookjeskoningin.
Alias de Griezelmummie from Hellgium ja !
Geen rotte euro verdienen die paljassen van het Paleis van Laeken !
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 23:18   #185
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet moeilijk, kapper en haarlakfabrikant gaan met het leeuwedeel lopen...
Ik dacht dat dat scharminkel een soort design -motorhelm op had ?!!!
Oud 30 augustus 2008, 23:31   #186
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Tzou maar erg zijn moest dat niet het geval zijn

En dan nog zal je ze zien kermen de extremisten als ze gaan zien dat hij nog meer zal verdienen. Astrid heeft die dotatie zeker niet nodig... Wat ik wel vind is dat zijn dotatie wegnemen ook betekent dat hij niks meer hoeft te doen als prins. Vb. geen goesting om die of die opening bij te wonen==> foert ik ga niet ze mogen eerst geld dokken voor ik ga. Zoiets je moet altijd vechten met dezelfde wapens...

?? Een schande... Nuja de koning mag zich verrijken op zijn post dus als ik hem was zou ik massas geld vragen voor zijn vrouw later een goed pensioen te geven indien hij er niet meer is ...

Dat weet ondertussen wel al iedereen maar straks beginnen ze hier weer over stront en zo dus heel nuttig zal deze bijdrage niet zijn voor dit publiek.

Sprookjeskoningin? Pfff ik vind het gewoon nog steeds de ex vrouw van (wss) onze grootste koning... En dus met veel respect .
Waarmee hebben die respect verdient ? Dat ze heel die troep profiteurs in hun bloot gat de grens overjagen ! En zonder een rotte euro !
Oud 30 augustus 2008, 23:34   #187
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
is raar had het al aangepast vooraleer jij hier antwoordde denk ik...
Nuja soit.. HAHAHA...goed gelachen de koningin is een man...HAHAHa...circe klig plat en dan nog een goed grapje ertussen smijten...hahaha...circe jij grappige meid.
Bon moet jij nu niet ook beginnen over stront en zo? Over de profiteurs van Laeken (liefst gepepert met een verhaal over hoe jouw moeder niet de luxe heeft van een koningin en zo)? En over afzetten van de monarchie dat middeleeuws instrument (liefst gepepert met een verhaal over die ene vriend van jou die eens...)?
Monarchie IS toch totaal achterhaald ? Een koning, dat was de Baas vroeger. Nu hebben die niks meer in de pap te brokkelen, wel spelen ze achter onze rug met ons centen. T'Moet maar eens gedaan zijn. Weg ermee !
Oud 30 augustus 2008, 23:36   #188
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De toekomst voor ons koningshuis ? zal De Griezelkoningin dit nog mogen meemaken ?
Oud 30 augustus 2008, 23:40   #189
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
nee nee niet die houding de "ik ben vlaming dus spreek frans" houding. je weet wel die houding waar iedereen hier in vlaanderen denkt het frans machtig te zijn. je weet wel die houding waarmee men hier de les wenst te spellen aan anderen.

eigenlijk niet...ik vind de achteruitgang van het frans in vlaanderen (want vroeger kon men hier veel beter frans da's wel duidelijk) eigenlijk geen verrijking.

Kunde gij zagen, man ?! Echt, ge kunt er wat van...
Oud 30 augustus 2008, 23:48   #190
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Largo_w, Zij de de WEDUWE van Z.M.K.Boudewijn, de Heilige Koning, NIET de ex-vrouw. Een wereld van verschil. Wrsch een type-foutje door verstrooiing.
Ah, want nu is den Boudewijn al HEILIG verklaart ook nog ?!!?? Houd mij vast, ik ga omver vallen !!
Oud 30 augustus 2008, 23:51   #191
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe dat gij, Z.K.H.De Hertog van Brabant durft te vergelijken met enkele postboden, simpele.
Inderdaad, die postbodes zijn veel nuttiger dan die pipo !
Oud 31 augustus 2008, 00:03   #192
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
dat is helemaal nioet mijn argument, maar wel dat ranstaligen het nederlands alijd stiefmoederlijk en met minachting hebben behandeld en behandelen. Van de Vlamingen wordt gewoon verwacht dat ze frans kunnen, terwijl elke franstalige die nederlands spreekt een adeltitel zou moeten krijgen.
Daaróm hebben franstalien Vlamingen geen lessen te spellen in de kennis van de andere landstaal.
zo is dat.
Oud 31 augustus 2008, 00:06   #193
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel dat kan een héél nefaste invloed hebben gehad op hun studieresultaten.

Het feit dat de studieresultaten van de Prinsen nu niet bepaald héél voorstreffelijk waren zal niet zozeer gelegen hebben van de intellectuele capaciteiten van de Prinsen maar veeleer van de negatieve omgevingsfactoren.
Iedereen weet dat de eeuwenlange inteelt in de koninklijke kringen geen goed gedaan heeft aan deze soort mensen. Dat verklaart ruimschoots hun huidige geestelijke en intellectuele tekortkomingen.
Oud 31 augustus 2008, 00:57   #194
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan best zijn maar hier gaat het niet over duim maar Duym...

Ik ben helemaal geen groot licht althans ik zou dat nooit beweren van mezelf...
Dat wist ik al, allee,... dat ge dat nooit zou beweren van u zelf, niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 01:07   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Iedereen weet dat de eeuwenlange inteelt in de koninklijke kringen geen goed gedaan heeft aan deze soort mensen. Dat verklaart ruimschoots hun huidige geestelijke en intellectuele tekortkomingen.
Heel juist. Vandaar dat Ludwig ll van Beieren niet heeft willen huwen. Hij had het voorbeeld van zotte Otto, zijn broer, en zelf was hij ook al niet 100% bij zijn verstand. Leefde duidelijk ook in een sprookjeswereld.

Ooit las ik in de gazet van Antwerpen een artikel over Ludwig ll en daarin vertelde ze dat zijn geliefde de Keizerin Sisi van Oostenrijk was. Bij de Gazet van Antwerpen zijn ze al even zot alsdat Otto zelf was want Sisi was zijn tante. Daaraan zie je dat ge van de gazetten maar één ding mag voor juist beschouwen van alles wat er in staat, en dat is de prijs van de krant.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2008 om 01:11.
Oud 31 augustus 2008, 01:18   #196
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei het toch er is een bepaalde onwil (/onkunde) om frans te leren. Een virus die maar al te graag overslaat. Dus "ja" maar men moet niet toegeven aan zo een laisser aller als het aan de mens lag moesten de kinderen werken voor hun kost...
Vind jij dat zo belangrijk van goed Frans en Nederlands te kennen?

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2008 om 01:23.
Oud 31 augustus 2008, 01:22   #197
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
zo is dat.
In Brussel moet je om postbode te worden een examen afleggen in de beide landstalen. Om directeur te worden is het genoeg dat je Frans alleen spreekt. Zo is het al altijd geweest. En dan zullen we nog maar zwijgen over de verloningen.
Oud 31 augustus 2008, 01:39   #198
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tnx voor de raad Kizzy, maar daar steken er elke morgen een paar van tussen m'n bokes,als licht verteerbaar beleg.
Na verteer afscheiden in 't kleinste kamertje en... euh, over wie had je 't ook alweer ?
Jij bent van niets vies zeker? Zou je niet beter gezonder beleg kiezen? Ge weet maar nooit wat ge daar aan over houd.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2008 om 01:40.
Oud 31 augustus 2008, 01:46   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardige kronkelredenering toch die u voortdurend aanhoudt. Als een ouder er bewust voor kiest Engels te verkiezen boven Frans om als eerste taal aan zijn kinderen te laten onderwijzen, is dat volgens u "onwil". En zelfs "onkunde".

Schijnbaar zit u ergens vastgeklonken in uw ivoren toren, want u meent dat ouders eigenlijk geen keuzes horen te maken. U zult wel voorschrijven wat goed is voor de opvoeding van hun kind. Van arrogantie en wereldvreemdheid gesproken. Ouders zijn zich meer dan ooit bewust van de mogelijkheden die de toekomst voor hun kinderen kan bieden. Daarom ook dat ik bij oudercontacten steeds meer ouders de vraag hoor stellen of er geen mogelijkheid bestaat Engels in het lager reeds te geven, naast of in plaats van Frans.

Maar goed, zoals al eerder aangestipt, bent u dus als de dood voor de vrije keuze. Schijnbaar heeft u er toch niet zo'n goed gedacht van dat de mensen voor het Frans zullen kiezen, ondanks uw voortdurende bewering dat je zonder Frans in België niets kan bereiken.
In Antwerpen zouden ze zeggen," Der zen kosten aan, groooooote kosten." Maar ja, daar zijn ze niet zo erg koningsgezind he. Onze Boudewijn wou daar zelfs niet meer naar toe achter dat ze hem daar eens ontvangen hadden op de grote markt met een regen tomaten. Later, als hij er echt niet onderuit kon ging hij zonder dat het bekend gemaakt was per helikopter, even zijn kop naar buiten en terug weg.

Albert is te Antwerpen altijd al wel iets beter in de smaak gevallen, maar als die clown het gaat moeten overpakken gaan we nog het een en ander te zien krijgen denk ik. Niet verwondert zijn wanneer dat ze die zijn helikopterke ter plaatse demonteren he en hem met wat shotte onder zijn kont met den trein terug sturen.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 augustus 2008 om 01:59.
Oud 31 augustus 2008, 02:13   #200
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Beetje overdreven. Waarom iemand de kop afdoen voor het feit dat ze royalty zijn ? Hoogstens hun centen afpakken en ze laten werken als een normale burger.

Vind het een beetje achterlijk om op deze manier er over te praten, ik ben meer niveau van u gewoon Lombas.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be