![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie persoonsgegevens post, hoort een permban te krijgen, ongeacht hoe hij/zij aan die gegevens komt. |
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#183 |
Staatssecretaris
|
![]() En wat als iemand hier zelf eens gegevens over zichzelf post en iemand die veel later hier herhaalt. Dat gebeurt. Ook een permanente ban? Of volstaat het dan dat we een eerste keer waarschuwen en bannen bij herhaling?
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch heb ik daar zelf niet veel van gemerkt. Ik zou ogenblikkelijk 't 3hoekje gebruiken op 't vrijgeven van persoonlijke info. Zelfs wanneer de poster dat zelf doet. Want ook die post zou best verwijderd worden. Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen. Zelfs de grootste "schreeuwers". Maar goed. Jazeker heeft een punt. Dat kan je niet ontkennen. Jij hebt een punt omdat wij niet het volledige 'modereren' kunnen inschatten. Niet de hoeveelheid, niet de moeilijkheidsgraad van de opdracht. Ik denk dat je 't moet gedaan hebben om 't volledig in te schatten. Dus. In plaats met verwijten, verdedigingen en vergoeilijkingen te slingeren. Hoe moeten we nu verder? Wie doet water in wiens wijn ?
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
da's makkelijk voor iedereen (ik moet hier op mijn tanden bijten om te vragen of je soms kinderen hebt ... opvoedkundig bedoel ik dat). persoonsberichten van iemand posten = permban een moderatie moet toch niet gaan uitzoeken op welke manier die gegevens verkregen werden ??? dat is toch een job die je je niet op de hals moet halen ... |
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En jammer genoeg wringt het schoentje meestal bij die laatste voorwaarde. Mensen geven zelf hun identiteit prijs maar klagen wel als iemand anders ze hier post. Indien iemand zijn of haar privacy echt afschermt maar iemand via intensief speurwerk deze vindt en hier post, dan is dit een zware overtreding. Als iemand ze zelf vrij geeft en dan klaagt, dan vind ik dat allemaal minder duidelijk. En de meeste meldingen zijn van de tweede soort. En nog erger komen we ook tegen hoor: mensen schenden zelf andermans privacy en komen dan klagen als ze ergens hun eigen voornaam lezen. Moeten we dan ook permanent bannen? Kortom: de moderatie neemt dit serieus maar behoudt zich de vrijheid om de situatie zo correct mogelijk in te schatten en gepast te reageren. |
|
![]() |
![]() |
#187 |
Minister
|
![]() Vroeger, toen de rijkswacht en de lokale politie nog twee gescheiden diensten waren, kon je in België je klacht indienen bij de eerste als je de tweede niet genoeg vertrouwde. Of vice versa. Door de politiehervorming is dat voordeel voor de burger verloren gegaan. Op dit forum bestaat het gelukkig nog.
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik onthou jammer genoeg ook dat ik weinig kan doen aan verdachtmakingen en dat sommige mensen ons wantrouwen en een duidelijk antwoord van ons dat niet verhelpt. |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1/ Knippen van het bericht. Zelfs indien het poster zelf is die de informatie vrijgeeft. 2/ 5 strafpunten. 3/ Duidelijk de reden van de knip zetten. 4/ Als er klachten binnen komen over de knip kan je dieper graven. En zelfs een pernamente ban overwegen. Een pernamente ban is een ernstige straf. Die moet je dus geval per geval bekijken. En daar is jouw ervaring de belangrijkste basis. 5/ Als er kritiek komt op de pernamente ban, en er worden nieuwe feiten aangeleverd, dan zal je die op basis van dezelfde ervaring de ban moeten herzien. Ik denk dus dat de nood tot het uitzoeken van de dingen zich pas stelt later in de "workflow". Het is niet jouw eerste taak. Ik weet niet of je daar kan inkomen. Het beperkt de tijd die je steekt in het modereren. En de eerste stap is voor iedereeen (dus onpartijdig) gelijk. Iedereen gelijk voor de wet (reglement) van het forum. Het maakt dus niet uit of het forum lid dezelfde fout zelf reeds eerder gemaakt heeft. Dat is zoals kinderen die wijzen en zeggen "hij begon eerst meester". Daar zouden jullie bij voorkeur moeten uitblijven.
![]() |
#191 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zie aan de meeste reacties dat de meesten skeptisch staan tegen over de uitvoering in de praktijk. Niet zozeer t.o.v. je reacties. En dat, mijn beste, zal de tijd uitwijzen. Niet waar ?
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#193 |
Minister
|
![]() En nu wou ik dat ik groentje nog kon overrtuigen om te vergeven en te vergeten. Ze heeft veel dingen gezegd waar ik niet mee akkoord ga. Maar mijn hart bloed als zie hoe pessimistisch haar posts zijn. Ik hou er niet van om mensen ongelukkig te zien. Zelfs al zijn daar zelf toch voor een deel oorzaak van. Maar als we ongelukkig zijn, hebben we daar allemaal niet veelal hand in ? Meestal mankeert er gewoon iemand die je het laat zien, en je met de neus op de dingen drukt.
#194 | |
Super Moderator
|
![]() Citaat:
Er is wel degelijk ingegrepen in verschillende threads op het moment van die vete. Er zijn zelfs forummers voor berispt. Van partijdigheid was dus geen sprake. Dat weet u allemaal, aangezien ik daarover uitvoerig per pb met u heb gecommuniceerd. In die pb's heb ik ook uitdrukkelijk gevraagd om u te beperken tot het rapporteren van persoonlijke aanvallen en om er niet verder op in te gaan zodat wij de kans hebben om in te grijpen. Dat bent u echter blijven negeren en daar moet u dan ook de gevolgen van dragen. Uw suggestie als zou de moderatie het "vooral leutig gevonden hebben om naar te kijken", is volledig uit de lucht gegrepen. Dit is een politiek discussieforum en het is alles behalve plezierig als het plots een kleutertuin wordt. |
|
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
als er zijn die met persoonlijke gegevens te koop lopen is een naam niet moeilijk te vinden, dan vind ik dat er geen sprake kan zijn van een of andere overtreding, dus zouden er veel hier beter moeten uit hun doppen kijken wat ze schrijven.... vooral als ze anderen bedreigen. |
||
![]() |
![]() |
#196 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat uw reactie hier betreft: voor mij is het glashelder dat iemand die een argument gebruikt in een maatschappelijke discussie niet verdient dat dit 1) over heel het forum in ieder mogelijk topic dient uitgesmeerd te worden door bepaalde forummers (die op de loer lijken te liggen voor misbruikbare posts van de geviseerde) 2) hierover gescholden en gesuggereerd mag worden tot het niet meer mooi is. Maar zelfs als iemand zwart op wit je persoonlijk aanvalt is er blijkbaar niet duidelijk sprake van een persoonlijke aanval. Een persoonsgericht topic, waarvan jij me nota bene op de hoogte bracht want ik hield me niet bezig met het monitoren van de berichten van deze persoon, mag blijkbaar ook plots. Maar als je zelf zegt dat je twijfelt aan iemands capaciteiten om te illustreren wat voor een ongelukkige uitspraak hij plaatste krijg je vier strafpunten cadeau. Tof, en logisch vooral. ![]() Als er hier een aantal mensen zich mogen vergeven dan ... soit, namen noemen is niet meer nodig geloof ik. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 oktober 2008 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 1 oktober 2008 om 17:26. |
||
![]() |
![]() |
#198 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
EN WAAROM SPUW JE OP JEZELF ??????????? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar zijn de honden ? Ga jullie gang. Graag gedaan.
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iedereen post hier wat hij/zij wil over zichzelf. Het klopt dat sommigen hier heel ver in gaan, wat me altijd weer verbaast. Niemand kan je verbieden op het Internet op zoek te gaan naar meer informatie over forumleden. Dat is vaak heel gemakkelijk. Het is echter totaal not done om het resultaat van jouw onderzoek hier publiek te maken.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 1 oktober 2008 om 17:46. |
||
![]() |
![]() |
#200 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf hier gewoon een verantwoording. Dat is wat ik van de hele situatie vind en ook waarom ik er zo op reageer. Ik weet dat jij er grotendeels hetzelfde over denkt want jij bent één van de weinigen die me openbaar heeft gesteund, waarvoor mijn dank. Ik weet niet welk antwoord je gehad hebt van Tronca. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik heb gezegd te twijfelen aan iemands capaciteiten bij wijze van illustratie en kreeg daar strafpunten voor. Wie die hij is aan wie die uitspraak gericht was weet je wel. ![]() @ Nynorsk: Wat een verrassing. Ik had nooit durven denken dat jij hier zou komen jennen. ![]() Ik ken het dialect van meneer niet, welk dat ook moge zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 oktober 2008 om 18:11. |
||||
![]() |