Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2008, 06:19   #181
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mooi zo; dan zijn ik en een hoop geleerde academici en proffen verkeerd, en dan gaan we nu ernaar streven om nog meer mensen op het verkeerde been te zetten. Dan zijn we allemaal tevreden

Ik zou je nog vragen wie jouw bronnen eigenlijk zijn, maar ik ga de moeite zelfs niet eens doen

Ach, hoe schattig .

Blijkbaar moet jij dan toch niet tot de hoop intelligenten behoren, die slim genoeg zijn om anderen te overtuigen van hun ongelijk
U verwart het van buiten leren van pro-atoom-propaganda, doorspekt met een paar gewichtige vaktermen met kennis en intelligentie . Een hele hoop geleerden en academici zijn nu net in dienst van de atoom-lobby, nogal wiedes dat die enkel de goede kantjes van het systeem in de verf zullen zetten. Daarna komen er mannen zoals u, die daar profijt in zien, en daarbij vallen alle huidige en toekomstige risico's in het niet.
Iemand zoals u willen overtuigen dat hij ongelijk heeft, of enkel doen twijfelen, is boter aan de galg smeren , die zijn daar voor veel te veel onder de indruk van hun eigen vermeende "intelligentie".
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 06:36   #182
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

piraatje

ik zou een internetpetitie starten tegen die implosie reactor ? het moet lukken om 1miljoen stemmen te hebben tegen volgende week.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 september 2008 om 06:37.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 07:00   #183
piraat
Banneling

Standaard dichtgooien die handel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
piraatje

ik zou een internetpetitie starten tegen die implosie reactor ? het moet lukken om 1miljoen stemmen te hebben tegen volgende week.
Wat is dat nu weer voor een belachelijk voorstel ? De kampen zijn reeds goed verdeeld, wat betreft pro- en contra -atoomkracht. Langs de ene kant kortzichtige egoïsten, enkel uit op confort en winstbejag, langs de andere kant mensen die wel eens nadenken, hun verstand gebruiken en inzitten met het lot van de komende generaties mensen en de planeet in het algemeen.
Wat ik wens, en dat is natuurlijk veel beter dan petities, is dat gewoon de bestaande wetten gerespekteerd worden, in het bijzonder de "kernuitstapwet" die in 2002 aangenomen werd in België. Indien die uitgevoerd word, worden alle kernreactoren van het land tussen 2015 en 2025 definitief gesloten .

Laatst gewijzigd door piraat : 5 september 2008 om 07:15.
Oud 5 september 2008, 07:27   #184
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je bent nog niet mee piraatje

http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_European_Torus
Oud 5 september 2008, 07:34   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je weet waarom dat 16 miljoen jaar is, dan ga je dat heel tof vinden ja

't Is aandoenlijk dat je een maddox of een aantal anderen hier op het forum het concept van halfwaardetijd wil uitleggen hoor, daar niet van, maar ik durf ervoor wedden dat geen één van hen zich zorgen maakt over die halfwaardetijd van 16 miljoen jaar. Die halfwaardetijd van 24000 jaar, dat is al wat anders.
Het is bijna lachwekkend. Ik maak me meer zorgen over de giftigheid en de hitte van een volume plutonium 239 dan over de radioactiviteit ervan.
(Yeps, ik herken Piraats poging tot paniekzaaien, de echte halfwaardetijd van plutonium 239 is echter iets meer dan 24000 jaar, meer zo'n 24800 jaar)

Hoe korter de halfwaardetijd, hoe gevaarlijker, maar hoe sneller je er van af bent.

Ik ga het eens proberen uit te leggen op Piraats niveau.

Ik heb hier een gewicht van 100 kilo. Dat hangt op 10 meter hoogte boven het straat.
De test. Ik laat dat gewicht heel rustig zakken.

Hetzelfde gewicht. Ik laat dat vallen.

Piraat, kan jij me nu vertellen, bij voorkeur met niet meer dan 2 lettergreep woorden, welke test het meeste schade aan de straat veroorzaakt?

Laatst gewijzigd door maddox : 5 september 2008 om 07:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 07:38   #186
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat kost meer als het opbrengt...
Oud 5 september 2008, 07:44   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
hun reactie was een typisch waalse houding : er ging een lampje flikkeren en ze dachten : wie gaan we bellen : de vakbond , don Mathot of de veiligheidsdiensten
Dus typisch voor het neocomunistisch regime.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 08:14   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Zeker, omdat het een "experiment" is. Ken je dat, een probeersel, om te zien dat het kan.

Net zoals Og, de holbewoner keek dat ie geen betere vuistbijl kon maken door met die ene klomp graniet op dat ene stukje vuursteen dat ie had te kloppen. Want een paar dagen daarvoor had broer Gnu een betere vuistbijl gevonden nadat die een klomp steen had laten vallen om net hetzelfde soort vuursteenknol..

Og faalt erin een betere vuistbijl te maken door op dat stuk vuursteen te kloppen.

Als Og Piraat was, dan hadden we nu nog met vuursteen knollen staan meppen.
Gelukkig was Og Og, en probeerde die dat opnieuw en opnieuw, en ziedaar, onze eerste vuursteenbewerker met succes was in ons midden.

Laters zag Nemah, de eerste landbouwer, hoe een Es wel heel hard terugveerde na een windstoot. De combinatie van een stuk gevlochten kattendarm ,een essen tak, en een kleine werpspeer was een doorslaggevend succes in de jacht.
Oud 5 september 2008, 08:27   #189
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zou een internetpetitie starten tegen het implosiegevaar van de JET. Laat die JET in uw achtertuin liggen, en jij zult gegarandeerd elke nacht wakker liggen, en desnoods panisch al uw aandelen en uw bezittingen verkopen voor de D-Day van de eerste test met die machine

Laat mij eens raden: je bent toch wel tegen genetisch gemodifieerd voedsel ?
Oud 5 september 2008, 08:27   #190
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is bijna lachwekkend. Ik maak me meer zorgen over de giftigheid en de hitte van een volume plutonium 239 dan over de radioactiviteit ervan.
(Yeps, ik herken Piraats poging tot paniekzaaien, de echte halfwaardetijd van plutonium 239 is echter iets meer dan 24000 jaar, meer zo'n 24800 jaar)

Hoe korter de halfwaardetijd, hoe gevaarlijker, maar hoe sneller je er van af bent.

Ik ga het eens proberen uit te leggen op Piraats niveau.

Ik heb hier een gewicht van 100 kilo. Dat hangt op 10 meter hoogte boven het straat.
De test. Ik laat dat gewicht heel rustig zakken.

Hetzelfde gewicht. Ik laat dat vallen.

Piraat, kan jij me nu vertellen, bij voorkeur met niet meer dan 2 lettergreep woorden, welke test het meeste schade aan de straat veroorzaakt?
Hoe sneller je er vanaf bent ??!!! Dit slaat wel �*lles ! Wat kan het ons schelen of het milieu verontreinigt is voor 24.000 jaar of een miljoen jaren ? Tachtig generaties nemen duren "enkel " 2000 jaar , dat is van nu tot in het Romeinse Rijk. In 10.000 jaar achteruit bevinden we ons terug in het neolithisch tijdperk. De radioactiviteit van al die kernafval duurt minstens twee maal zo een tijdstek. D�*t is belangrijk : met kerncentrales en alles wat daar bij te zien komt zet u het leven van de komende 800 generaties op het spel. Gewoon het overleven van de mensheid zoals men die nu kent in feite. Mischien blijft er wel iets over, een soort monsterkes zoals men er nu al aantreft op plaatsen waar ongelukken gebeurd zijn met atoomkracht...
Oud 5 september 2008, 08:31   #191
piraat
Banneling

Standaard

[quote=brother paul;3670509]ik zou een internetpetitie starten tegen het implosiegevaar van de JET. Laat die JET in uw achtertuin liggen, en jij zult gegarandeerd elke nacht wakker liggen, en desnoods panisch al uw aandelen en uw bezittingen verkopen voor de D-Day van de eerste test met die machine

Laat mij eens raden: je bent toch wel tegen genetisch gemodifieerd voedsel ?[/QUOTE] Laat mij eens raden: wat gaat hij nu weer uit zijn botten slagen ? Wat heeft dat er nu weer mee te maken ?
Oud 5 september 2008, 08:33   #192
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker, omdat het een "experiment" is. Ken je dat, een probeersel, om te zien dat het kan.

Net zoals Og, de holbewoner keek dat ie geen betere vuistbijl kon maken door met die ene klomp graniet op dat ene stukje vuursteen dat ie had te kloppen. Want een paar dagen daarvoor had broer Gnu een betere vuistbijl gevonden nadat die een klomp steen had laten vallen om net hetzelfde soort vuursteenknol..

Og faalt erin een betere vuistbijl te maken door op dat stuk vuursteen te kloppen.

Als Og Piraat was, dan hadden we nu nog met vuursteen knollen staan meppen.
Gelukkig was Og Og, en probeerde die dat opnieuw en opnieuw, en ziedaar, onze eerste vuursteenbewerker met succes was in ons midden.

Laters zag Nemah, de eerste landbouwer, hoe een Es wel heel hard terugveerde na een windstoot. De combinatie van een stuk gevlochten kattendarm ,een essen tak, en een kleine werpspeer was een doorslaggevend succes in de jacht.
Maddox zal wel de eerste pyromaan geweest zijn, die de hut met de voedselvoorraad in brand stak, om "eens te zien", of "omdat het zo schoon is"
Oud 5 september 2008, 08:35   #193
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
U verwart het van buiten leren van pro-atoom-propaganda, doorspekt met een paar gewichtige vaktermen met kennis en intelligentie . Een hele hoop geleerden en academici zijn nu net in dienst van de atoom-lobby, nogal wiedes dat die enkel de goede kantjes van het systeem in de verf zullen zetten. Daarna komen er mannen zoals u, die daar profijt in zien, en daarbij vallen alle huidige en toekomstige risico's in het niet.
Iemand zoals u willen overtuigen dat hij ongelijk heeft, of enkel doen twijfelen, is boter aan de galg smeren , die zijn daar voor veel te veel onder de indruk van hun eigen vermeende "intelligentie".
Ach,en dan heb je zij die internet-"wisdom" hebben verkregen. Mensen die wat nieuwsberichten hebben gelezen, wat "groene" websites en wat propaganda, en die zichzelf plots als expert zien, en die plots denken het beter te weten dan kernfysici

Aandoenlijk, maar niet heus

Maar zoals gezegd, we zullen vlotjes verder gaan met het opphet verkeerde been zetten van iedereen; dan ben jij tevreden, en dan zijn wij tevreden .
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 08:35   #194
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe sneller je er vanaf bent ??!!! Dit slaat wel �*lles ! Wat kan het ons schelen of het milieu verontreinigt is voor 24.000 jaar of een miljoen jaren ? Tachtig generaties nemen duren "enkel " 2000 jaar , dat is van nu tot in het Romeinse Rijk. In 10.000 jaar achteruit bevinden we ons terug in het neolithisch tijdperk. De radioactiviteit van al die kernafval duurt minstens twee maal zo een tijdstek. D�*t is belangrijk : met kerncentrales en alles wat daar bij te zien komt zet u het leven van de komende 800 generaties op het spel. Gewoon het overleven van de mensheid zoals men die nu kent in feite. Mischien blijft er wel iets over, een soort monsterkes zoals men er nu al aantreft op plaatsen waar ongelukken gebeurd zijn met atoomkracht...
Ok, weet U dat Tjernobil op dit moment eigenlijk een natuurpark is dat zijn weerga in de ex-USSR niet kent?

Weet U dat Nagasaki en Hiroshima op dit moment bloeiende, bruisende steden zijn?

Weet u dat de testplek van de eerste atoombom "The Gadget" oftewel de Ground Zero" op dit moment minder radioactief is dan een doorsnee kelder in de ardennen?

Om een voorbeeld te geven. Stel, we nemen het ultiem gevaarlijke plutonium 239. 24800 jaar radioactief. We nemen een superkritische massa. Het Ultime Gevaar. BOEM

Wat denk U dat het resultaat is?
Oud 5 september 2008, 08:39   #195
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is de halfwaardetijd van zware metalen?
Of wat is de halfwaardetijd van zeewater?

Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 08:40   #196
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maddox zal wel de eerste pyromaan geweest zijn, die de hut met de voedselvoorraad in brand stak, om "eens te zien", of "omdat het zo schoon is"
Nope, mijn voorvader Mok, was diegene die toch eens proefde dat die 4 weken oude graan/hopsoep toch nog te eten was.

Het feit dat een brandende voorraadhut honger betekende 3 weken later was toch duidelijk.

Het was veel plezanter , en een even duidelijk experiment om de voorraadhut van de naburige, vijandige stam in brand te steken.
Oh, wist ik al te vertellen dat Mok ook merkte dat ie zijn vingers verbrande als ie te lang met de houten stokken tegen elkaar wreef om die speerpunten te maken. Oh, klootjes, de stam van Mok kan nu ook al zelf vuur maken, die moet dat niet meer stelen van die vuurgod, ook wel eens vulkaan genoemd.
Oud 5 september 2008, 08:42   #197
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Piraatje, wat is de halfwaardetijd van Cyanide?

Eneuh, ben je er al aan uit welk van de 2 tests met dat 100 kg gewicht op't straat het meeste schade gaat doen?

Laatst gewijzigd door maddox : 5 september 2008 om 08:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 09:35   #198
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Piraat: uw rampscenario ziet er een beetje zo uit:
ik kan mij levendig inbeelden als Piraat bvb de dominante politieke strekking wordt, en als die mensen dan al ons kerncentrales uitgedaan hebben, en dan binnen 50jaar ontdekken dat ze geen aardolie meer hebben, en dan een groep mensen gaan motiverenom op een fietsgenerator te trappen om de electriciteit te produceren die nodig is om de bewakingsinstallatie van die kernafval bijeentetrappen. En dan zullen ze na 100jaar moe zijn van te fietsen, of teveel energie in eten moeten stoppen zodat onze economie gezellig terugvalt tot wat het was 100jaar terug. En dan komt de periode dat die installatie zal beginnen lekken binnen 150jaar, en de knowhow en de technische mogelijkheden om die vaten op te kuisen zullen totaal ontbreken. En in dit rampscenario van de mensheid die dan recht naar zijn ondergang gaat, zal hij natuurlijk nog het slachtoffer zijn van zijn vervuiling die deze egoisten vandaag gemaakt hebben.

Dat is volgens mij waar jij op doelt.

Ik denk dus Piraatje bvb dat de communicatie zoals we die nu kennen iets is die we verworven hebben. Net zoals bvb de romeinen heirwegen aangelegd hebben die 2000 jaar later nog zichtbaar zijn in ons landschap, dat wat we nu doen binnen 2000 jaar nog altijd zal gebruikt worden. Ikdenk bvb dat we altijd onze computers gaan blijven koesteren. Dat we alles gaan doen om ons netwerken te onderhouden... Dus die infrastructuur zal blijven bestaan. EN die meerwaarde zal altijd zichtbaar blijven in onze wereld.

Nu daarop verderredenerend, denk ik niet dat we ooit in een periode gaan komen dat we die 'afval' onbeheersbaar zullen als last meedragen. Je kunt het ook anders bekijken: petroleum zit in de grond, je haalt het uit, dat verandert ecologische evenwichten, maar vanwaar de pretentie te stellen dat we dat moeten laten zitten ??? Dan moeten we gewoon alle grondstoffen laten zitten in de grond, dan moeten we geneen huis/auto/autostrade/ meer bouwen ? Uw vraagstelling over het gebruik van uranium is dus zodanig fundamenteel, dat je daarmee alderest op dezelfde manier equivalent moet in vraagstellen. maar daar stop je natuurlijk,u tenvolle bewust dat daar precies ook een probleem zit die je dan absoluut niet opgelost weet.
Oud 5 september 2008, 09:43   #199
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Piraatje, wat is de halfwaardetijd van Cyanide?

Eneuh, ben je er al aan uit welk van de 2 tests met dat 100 kg gewicht op't straat het meeste schade gaat doen?
Ga jij eens onde die 100 kg staan, en vertel het ons dan eens...Als je nog kan.
Oud 5 september 2008, 09:46   #200
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, mijn voorvader Mok, was diegene die toch eens proefde dat die 4 weken oude graan/hopsoep toch nog te eten was.

Het feit dat een brandende voorraadhut honger betekende 3 weken later was toch duidelijk.

Het was veel plezanter , en een even duidelijk experiment om de voorraadhut van de naburige, vijandige stam in brand te steken.
Oh, wist ik al te vertellen dat Mok ook merkte dat ie zijn vingers verbrande als ie te lang met de houten stokken tegen elkaar wreef om die speerpunten te maken. Oh, klootjes, de stam van Mok kan nu ook al zelf vuur maken, die moet dat niet meer stelen van die vuurgod, ook wel eens vulkaan genoemd.
Je zou boekjes moeten schrijven, jongen. Maar dit doet weinig terzake, vind je ook niet ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be