Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2009, 08:59   #181
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik denk dat u mijn tekst verkeerd interpreteerd.
Ik zeg enkel dat als je enkele Marokkaanse vrienden hebt, dat je dan ook sneller binnen die bepaalde groep mensen zal worden opgenomen. Ik zeg niet dat het niet hebben van 'moslimvrienden' garant' staat voor problemen, want dat ik kortzichtig en incorrect.

Voordat ik bevriend was met enkele Marokkanen/Turken had ik er ook geen last van .
Maar u zegt wel dat het hebben van zulke vrienden helpt. En dat komt dan op mij net zo over als zeggen dat een hoofddoekje opdoen ook helpt om in bepaalde wijken veilig over straat te kunnen. Dat schijnt namelijk ook te helpen tegen ongewenste intimiteiten en wat al dies meer zij van een bepaalde bevolkingsgroep.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 09:06   #182
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Maar u zegt wel dat het hebben van zulke vrienden helpt. En dat komt dan op mij net zo over als zeggen dat een hoofddoekje opdoen ook helpt om in bepaalde wijken veilig over straat te kunnen. Dat schijnt namelijk ook te helpen tegen ongewenste intimiteiten en wat al dies meer zij van een bepaalde bevolkingsgroep.
Dat is dan uw interpretatie, maar daarom nog niet de juiste .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 09:07   #183
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Helemaal geen spelletje. Maar als u op basis van een paar tientallen internet gebruikers besluit dat 'een groot aantal' Marokkanen ergens zus of zo over denkt, vraag ik me af wat dat is 'een groot aantal' Marokkanen.
Enkele tientallen internetgebruikers? Neem eens een kijkje op http://forums.marokko.nl/ en vertel me wat u daar linksboven ziet. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid staat er daar het volgende te lezen: Leden: 142.068, Onderwerpen: 663.853, Reacties: 19.704.505

Ik noem dat niet enkele tientallen internetgebruikers, u blijkbaar wel.

Vergelijk dat ook even met dit forum: Discussies: 126.875, Berichten: 4.108.732, Leden: 14.443

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat mag dus. Bedankt. Ik mag dan overigens hetzelfde zeggen over Turken. Nogmaals bedankt.
U mag van mij van alles schrijven, ook over Turken als u dat belieft.
Oud 9 april 2009, 09:11   #184
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan uw interpretatie, maar daarom nog niet de juiste .
Vertel eens, heeft u bij uw contacten met uw Marokkaanse/Turkse/moslim vrienden ook altijd een hoofddoekje op en gaat u gekleed in zedige lange rokken, of laat u uw haren lekker los wapperen en reikt uw rokje niet verder dan tot halverwege uw knieën?
Oud 9 april 2009, 09:14   #185
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vertel eens, heeft u bij uw contacten met uw Marokkaanse/Turkse/moslim vrienden ook altijd een hoofddoekje op en gaat u gekleed in zedige lange rokken, of laat u uw haren lekker los wapperen en reikt uw rokje niet verder dan tot halverwege uw knieën?
Euhm, ik denk dat u mij houd voor iemand die ik niet ben.

Neen, ik draag geen hoofdoekje en lange gewaden. En neen ik heb geen lang, los wapperend haar.

En dit om een zeer simpele reden: ik ben een man .
Oud 9 april 2009, 09:41   #186
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Ik weet wel wat stormfront is.
Maar had toch een graag een linkje gezien, over het lachen met hongersnood.

Het "bron?" regeltje moet voor iedereen tellen he!?
Geen linkje = GELOGEN!
Hier zijn enkele linkjes. Veel plezier...

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=574141

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=520787

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=567383

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=535330

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=530325

Deze mag natuurlijk niet ontbreken:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=537247

Hier zie je hoe paranoïa ze zijn:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=566111

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=509601

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=525022

Natuurlijk heb je ook nog de talloze topics over de holocaust e.d, maar aangezien dat taboe schijnt te zijn op Politics.be heb ik er maar geen linkjes van gepost.

Kortom, wat is het leuk om (extreem)-rechts te zijn.
Oud 9 april 2009, 12:23   #187
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Quote:
"Kortom, wat is het leuk om (extreem)-rechts te zijn."

Zou je a.u.b. niet alle rechtsen op een hoop willen gooien alleen maar omdat er ook een paar extremisten zoals het Stormfront onder gerangschikt worden door jouw?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 12:34   #188
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Quote:
"Kortom, wat is het leuk om (extreem)-rechts te zijn."

Zou je a.u.b. niet alle rechtsen op een hoop willen gooien alleen maar omdat er ook een paar extremisten zoals het Stormfront onder gerangschikt worden door jouw?
Dat doe ik niet. Ik denk dat u deze uitspraak verkeerd opvat. Mijn uitspraak doelde op de mensen die Stormfrontlid zijn, niet de mensen op dit forum.

Ik verlaag mij niet tot praktijken zoals veralgemening en gemeenplaatsen zoals 'sommige' (extreem)-rechtsen wel graag doen.
Oud 9 april 2009, 13:05   #189
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm, ik denk dat u mij houd voor iemand die ik niet ben.

Neen, ik draag geen hoofdoekje en lange gewaden. En neen ik heb geen lang, los wapperend haar.

En dit om een zeer simpele reden: ik ben een man .
Sus zal eens moeten googlen naar de herkomst van de pseudo "Weiße Rose"
(ik weet het)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 13:07   #190
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Ik weet wel wat stormfront is.
Maar had toch een graag een linkje gezien, over het lachen met hongersnood.

Het "bron?" regeltje moet voor iedereen tellen he!?
Geen linkje = GELOGEN!
Zou 't kunnen dat je héél goed weet wat stormfront.org is?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 13:32   #191
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
(ik weet het)
Idd, het zou alleszins veel misverstanden de wereld uithelpen .
Oud 9 april 2009, 14:32   #192
Mahalingam
Minister

Standaard

Citaat:
Dat doe ik niet. Ik denk dat u deze uitspraak verkeerd opvat. Mijn uitspraak doelde op de mensen die Stormfrontlid zijn, niet de mensen op dit forum.
[...]
Oh, zit het zo. Dus met het volgende scheer ik niemand over 1 kam.

De ondertitels van de koranverzen (van website Eshan Jami)

Kortom, wat is het leuk om (fundamentalistisch)-Mohammedaans te zijn.
Oud 9 april 2009, 14:33   #193
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
(ik weet het)
Zoooo, knap hoor dat u dat weet. Ik wist dat, helaas voor u, ook reeds.
Vandaar dan ook dat het me ten zeerste bevreemdt dat iemand met zulk een nick hedentendage een evenzo totalitaire ideologie als het nazisme ooit was, te weten de islam, met zoveel verve kan verdedigen en zelfs goedpraten.
Oud 9 april 2009, 15:36   #194
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Oh, zit het zo. Dus met het volgende scheer ik niemand over 1 kam.

De ondertitels van de koranverzen (van website Eshan Jami)

Kortom, wat is het leuk om (fundamentalistisch)-Mohammedaans te zijn.
Dat ligt eraan.
Als u de hele islamgemeenschap bedoelt, dan bent u weldegelijk aan het veralgemenen (logisch?). Als u enkel de fundamentalistische moslims bedoelt, dan veralgemeend u niet.
Oud 9 april 2009, 15:45   #195
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoooo, knap hoor dat u dat weet. Ik wist dat, helaas voor u, ook reeds.
Vandaar dan ook dat het me ten zeerste bevreemdt dat iemand met zulk een nick hedentendage een evenzo totalitaire ideologie als het nazisme ooit was, te weten de islam, met zoveel verve kan verdedigen en zelfs goedpraten.
U blijkt mij weeral maar eens verkeerd te verstaan.

Ik verdedig nergens de islam, noch praat ik ze goed. Wrm zou ik als atheïst een religie verdedigen?
Neen, ik probeer jullie enkel iets duidelijk te maken, namelijk dat het christendom, Jodendom en menig andere religie niet beter/slechter is dan de islam. De hypocretie die sommige mensen hier hoog in het vaandel dragen is werkelijk meelijwekkend.

De vooroordelen, veralgemeningen enz... swingen hier de pan uit. Vele mensen beweren vanalles en nog wat, zonder ook maar enige kennis te hebben omtrent het onderwerp.

Dat alles te samen mijn beste, zette mij ertoe aan hier te reageren.
Oud 9 april 2009, 16:03   #196
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
U blijkt mij weeral maar eens verkeerd te verstaan.

Ik verdedig nergens de islam, noch praat ik ze goed. Wrm zou ik als atheïst een religie verdedigen?
Neen, ik probeer jullie enkel iets duidelijk te maken, namelijk dat het christendom, Jodendom en menig andere religie niet beter/slechter is dan de islam. De hypocretie die sommige mensen hier hoog in het vaandel dragen is werkelijk meelijwekkend.

De vooroordelen, veralgemeningen enz... swingen hier de pan uit. Vele mensen beweren vanalles en nog wat, zonder ook maar enige kennis te hebben omtrent het onderwerp.

Dat alles te samen mijn beste, zette mij ertoe aan hier te reageren.
En het schijnt maar niet tot uw botte harses door te willen dringen dat nagenoeg niemand hier ook maar enige boodschap aan het christendom, jodendom of welke andere religie dan ook heeft, laat staan daar ook maar enige waarde aan toekent.

En daarmee komt al uw gebeuzel over hypocrisie (ja, zo schrijft men dat) meteen op los zand te staan. U kunt uw vergelijkend gezever over "ja maar meneer, die en die religie heeft ook hele stoute dingen gedaan" ergens steken waar de zon nooit schijnt. En daarmee bedoel ik beslist niet Schotland.
Oud 9 april 2009, 16:38   #197
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En het schijnt maar niet tot uw botte harses door te willen dringen dat nagenoeg niemand hier ook maar enige boodschap aan het christendom, jodendom of welke andere religie dan ook heeft, laat staan daar ook maar enige waarde aan toekent.

En daarmee komt al uw gebeuzel over hypocrisie (ja, zo schrijft men dat) meteen op los zand te staan. U kunt uw vergelijkend gezever over "ja maar meneer, die en die religie heeft ook hele stoute dingen gedaan" ergens steken waar de zon nooit schijnt. En daarmee bedoel ik beslist niet Schotland.
Natuurlijk wil niemand het Christendom en het Jodendom hierbij betrekken, aangezien men dan inziet dat de islam helemaal niet zo erg is als bepaalde mensen hier beweren.

Die vergelijkende 'zever' doet er dus weldegelijk toe. Natuurlijk is het voor u moeilijk om te vatten dat de islam niet de enige geweldadige godsdienst is, want daarmee vallen al uw 'islambash' argumenten in het water.

Nuja, mij niet gelaten. Het is uw leven. Als u uw hele leven gefrustreerd wil blijven rondlopen omdat er een kleine minderheid aan moslims in ons mooie landje verblijft, dan is dat uw probleem niet het mijne .

P.S: wat zijn 'harses'?

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 9 april 2009 om 16:39.
Oud 9 april 2009, 17:27   #198
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wil niemand het Christendom en het Jodendom hierbij betrekken, aangezien men dan inziet dat de islam helemaal niet zo erg is als bepaalde mensen hier beweren.

Die vergelijkende 'zever' doet er dus weldegelijk toe. Natuurlijk is het voor u moeilijk om te vatten dat de islam niet de enige geweldadige godsdienst is, want daarmee vallen al uw 'islambash' argumenten in het water.
U blijft in uw schier oneindige imbeciele redenatie maar appelen met peren vergelijken. U begrijpt niet, of eerder u wilt niet begrijpen en inzien dat uw 'geweldadige christendom' iets van vroeger is, terwijl de geweldadige islam iets van zowel vroeger als van het heden is. En dáár zit het hem nou juist. Het heden.

Citaat:
Nuja, mij niet gelaten. Het is uw leven. Als u uw hele leven gefrustreerd wil blijven rondlopen omdat er een kleine minderheid aan moslims in ons mooie landje verblijft, dan is dat uw probleem niet het mijne .
Nu ja, mij niet gelaten. Het is uw leven. Als u over een jaar of tien, twintig de rest van uw leven onder de sharia wilt slijten, wie ben ik dan u dat zonder twijfel onverdeeld genot te ontzeggen, nietwaar. Dat is dan uw probleem, en niet het mijne.

Citaat:
http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...ekwoord=harses
Oud 9 april 2009, 18:36   #199
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Christendom en boeddhisme zijn in de kern NIET geweldadig. Het is voldoende om naar het christendom van de eerste drie eeuwen in het Romeinse rijk te kijken en het te bestuderen om dat te vatten. Dat christenen ( mensen dus ) ook maar mensen zijn en ze fouten maken eenmaal ze met macht geconfronteerd worden kan misschien wel zijn, maar DAT is iets anders dan de oorspronkelijke leer van Christus, het handelen van Christus. Alleen al daarin verschilt Christus van criminele Mohammed, die trouwens in Koran steevast met de titel "profeet" wordt aangesproken, waardoor er in de Koran weldegelijk meer "Mohammed" wordt aangehaald dan Jezus.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 22:41   #200
Mahalingam
Minister

Standaard

Citaat:
[...]
Wat een heerlijk idee. Dat over enige tijd (dat maakt u niet meer mee, maar uw kinderen wel) de minderheid van moslims een meerderheid is geworden. Dan zal vast het mooie landje nog veel mooier worden.

Maar als ik kijk naar die wijken waar Moslims al in de meerderheid zijn, dan wordt ik niet vrolijk. In Nederland worden die wijken/enclaves wel spottend aangeduid als 'prachtwijken'. (=volkse humor van dezelfde soort als waarmee de Catharinakerk in Eindhoven de kerk van 'Jezus de Waaghals' wordt genoemd.)

http://www.trommelberg.nl/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be