Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2008, 00:23   #181
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Is ook alleen maar zijn bedoeling om bij de twijfelaars paniek te zaaien en ze zo te winnen voor zijn zaak.
Ja, maar die Azert, dat is ene van hen.

Die Renaat, de beschaamde, dat is ene van ons.

Sommige Vlamingen doen mij walgen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 00:26   #182
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nogal logisch. Walen sluiten zich aan bij Luxenburg en Frankrijk. Eén groot Franstalig front. Vlaanderen staat alleen of het moet zich aansluiten bij Nederland. Heb je die middeleeuwse poppenkast daar straks gezien? Leve de konigin., gewoon crimineel belachelijk. Ga je het ene koningshuis gaan ruilen voor het andere?

Ik denk dat er wijnig Vlamingen zullen te vinden zijn voor een dergelijke oversteek maar zonder Nederland zullen we nog veel meer onder de voet gelopen worden door het Franstalige front. We hebben nu al geen moer te vertellen binnen europa.

Geef mijn Europese portie maar aan de kat.
Luxemburg bij Frankrijk? Luxemburg is niet Franstalig hoor. Als die ergens bij aansluiten is het bij Duitsland. En als de bevolking iets te zegen heeft zullen de Walen ook niet bij Frankrijk willen. De Fransen kijken nogal neer op de "Petits Belges".
Oud 17 september 2008, 00:30   #183
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Mensjes, mensjes toch, we hebben het hier zo goed. We leven als in Utopia. Realiseer jullie dat eens! Wees eens gelukkig!
Utopia? U heeft teveel naar Verhofstadt geluisterd.
Oud 20 september 2008, 11:30   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Die Renaat, de beschaamde, dat is ene van ons.

Sommige Vlamingen doen mij walgen.
Ja Die Renaat, daar voel ik wel met mee hoor. Ik ben ook Vlaming en ik schaam mij ook dit te moeten zeggen maar dan wel om de tegenovergestelde redenen.

Al dat rond de tafel zitten en dan weer eens drie wijzen en weer maar eens een lullige uitspraak van D.R. en weer moet Leterme er aan te pas komen om uitleg te geven wat D.R er mee bedoeld zou kunnen hebben. Wat voor een kindertuin is dat eigenlijk?

Intussen hebben we nog eens een stel bemiddelaars gehad die eerst een week gewacht hebben om daarna te komen zeggen dat ze zouden wachten tot na het verlof om daarna te komen zeggen dat er niets definitief te verwachten is voor de volgende verkiezingen. Nee, ze konden misschien nog wat langer gewacht hebben om aan te vatten. En nu staan ze daar met een lullig velletje papier van niemendallen enz enz.

Kan er eens iemand vertellen hoeveel heel dat boeltje al gekost moet hebben want die kluchtzangers zullen dat ook niet gratis doen he en in de normen van die hun lonen te tellen …..!

Nee, ik schaam mij ook van een Vlaming te zijn, om te behoren tot die schapenkuddegemeenschap die dat allemaal maar slikt en nog eens slikt en steeds opnieuw blijft slikken.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 september 2008 om 11:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 12:03   #185
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Het is een geschiedkundig gegeven dat binnen een zelfde land, etnische of taalkundige minderheden streven naar meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid, iets waar de etnische *meerderheid zich dan meestal tegen verzet. België is daar een uitzondering op, want daar is het de Vlaamse meerderheid die afwil van de lasten die de Franstalige minderheid met zich meebrengen.
De transfers mogen voor mijn part na de onafhankelijkheid gerust blijven (in tijd beperkt en aan bepaalde voorwaarde verbonden, zodat al dat geld eens voor iets zinvols zou worden aangewend i.p.v. het in duister gehulde bodemloze putten dichtten van vandaag). We willen zelf ons beleid uittekenen en we verschillen nu eenmaal in zowat alles van mening van de franstaligen waardoor een beleid op maat gemaakt van zowel Vlaanderen en Wallonië niet mogelijk is en de noden en problemen waarmee de twee regio's te kampen hebben niet terdege kunnen aangepakt worden. De enige reden waarom de franstaligen pro België zijn is omdat ze er baat bij hebben, financieel, dat het blijft bestaan. Voor de rest kan dit land hen gestolen worden. Nu dat de economisch evenwicht verschoven is en zijn hun verfransing van Vlaanderen hebben moeten opgeven betekent "België" voor hen niks meer buiten het geld dat ze toegestopt krijgen. Dat hebben ze al meermaals gezegd, valt het geld weg dan hoeft het voor hen niet meer (Daerden onlangs nog). Het zijn net de Vlamingen die België in stand houden, is de situatie omgekeerd dan waren we al lang gesplitst. De enige reden waarom je beschaamd zou moeten zijn is dat na jaren verfransing en tweederangsburger te zijn behandeld, aanspraken op ons grondgebied en totaal gebrak aan respect en dat allemaal ondanks onze vrijgevigheid (dat is spugen in de hand die je voed) we deze onstaat nog willen behouden (althans sommigen onder ons).
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 12:25   #186
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet helemaal correct. Straatrue is een mutant.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:30   #187
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

"Vlaanderen moet zijn meerderheid niet misbruiken om gemaakte afspraken te herzien,of nieuwe af te dwingen, maar om de in het verleden gemaakte overeenkomsten te doen naleven?" Wat voor debiel gelul is dit? Al 178 jaar spelen we het knechtje en indien België blijft bestaan, vind ik het niet meer dan normaal dat Vlamingen de baas worden. Onze meerderheid gebruiken en fijn ons reet vegen aan gemaakte overeenkomsten. Daar hebben we gewoon recht op.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:50   #188
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
"Vlaanderen moet zijn meerderheid niet misbruiken
Vlaanderen kan z'n meerderheid niet misbruiken. In elke situatie, op elk terrein we iets wezenlijks zouden kunnen doen zijn we geblokkeerd. Dus als de wetten toelaten gebruik te maken van de meederheid, dan is er niets mis mee, anders hadden de Franstaligen ons daar al lang met wetten en voorschriften aan handen en voeten gebonden.

Ik vind het trouwens heel vreemd: als de Vlamingen zeggen dat de faciliteiten tijdelijk bedoelt waren zingen de Franstaligen in koor 'maar zo staat het niet in de wet'. Wel, het staat ook niet in de wet dat BHV een compromis is, volgens de wet is dat een doodgewone wet. Wie het (legale) spel wil spelen moet beseffen dat medespelers net hetzelfde doen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 16:26   #189
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
De transfers mogen voor mijn part na de onafhankelijkheid gerust blijven (in tijd beperkt en aan bepaalde voorwaarde verbonden, zodat al dat geld eens voor iets zinvols zou worden aangewend
Splitsen en dan geld geven in de hoop dat men naar de voorwaarden zal luisteren en... controleurs op zijn grondgebied zal dulden HAHAHA.

En natuurlijk zal Vlaanderen toch na korte tijd vinden dat aan de voorwaarden niet voldaan is en dan geldkraan dicht en een verpauperde bevolking aan zijn achterdeur die niet meer 1 van de belangrijkste afzetmarkten van Vlaanderen zal zijn.

Good luck.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 16:28   #190
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn net de Vlamingen die België in stand houden
Natuurlijk, ze kunnen niet anders want in het andere geval zijn ze Brussel kwijt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 17:12   #191
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Natuurlijk, ze kunnen niet anders want in het andere geval zijn ze Brussel kwijt.
El frustrato.

Verschaeve
Oud 20 september 2008, 17:14   #192
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De transfers mogen voor mijn part na de onafhankelijkheid gerust blijven [...]

Kijk, het zijn momenten als deze waar ik denk:

BEN IK NU DE ENIGE NORMALE NOG OP DIT FORUM?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 20 september 2008 om 17:14.
Oud 20 september 2008, 23:58   #193
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan U gerust stellen. Er zijn er nog al denk ik dat het er niet veel zullen zijn.
Oud 21 september 2008, 00:00   #194
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Splitsen en dan geld geven in de hoop dat men naar de voorwaarden zal luisteren en... controleurs op zijn grondgebied zal dulden HAHAHA.

En natuurlijk zal Vlaanderen toch na korte tijd vinden dat aan de voorwaarden niet voldaan is en dan geldkraan dicht en een verpauperde bevolking aan zijn achterdeur die niet meer 1 van de belangrijkste afzetmarkten van Vlaanderen zal zijn.

Good luck.
Welke bevolking?
Oud 21 september 2008, 09:16   #195
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Mijn beste voor mijn part kunnen ze Brussel steken waar de zon nooit schijnt. Vlaanderen heeft dat dorp vol omhooggevallen lege bussen niet nodig. Omgekeerd leeft Brussel(en Wallonie) niet 1 jaar zonder de miljardenstroom vanuit Vlaanderen (al sinds het onstaan van het wangedrocht belgïe)
Oud 21 september 2008, 09:36   #196
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Wat is een beetje geld als we onze onafhankelijkheid verwerven? Vlaanderen zou als voorwaarde van zijn donaties zelf kunnen bepalen waar het geld voor gebruikt word en aan welke voorwaarde moet voldaan worden.

Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 21 september 2008 om 09:37.
Oud 21 september 2008, 09:38   #197
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hebben we Brussel dan nu wel ofzo? Nee we hebben niks te verliezen enkel te winnen, Vlaamse onafhankelijkheid kan er enkel voor zorgen dat we Brussel terugkrijgen, je kan niets verliezen wat je niet hebt.
Oud 21 september 2008, 09:43   #198
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Good luck.
Onafhankelijkheid voor Wallonië zal er voor zorgen dat ze verplicht zijn hun economie terug aan te zwengelen, nu zijn ze in slaap gewiegd door die transfers. Ze kunnen ook naar Frankrijk waar Parijs hen dan kan onderhouden en als laatste sponsor is er nog Europa die geld kan aanvoeren. Wallonië hoeft dus niks te vrezen, ofwel stopt de hangmatcultuur ofwel krijgen ze via andere kanalen geld toegestopt.
Oud 21 september 2008, 09:43   #199
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een beetje geld als we onze onafhankelijkheid verwerven? Vlaanderen zou als voorwaarde van zijn donaties zelf kunnen bepalen waar het geld voor gebruikt word en aan welke voorwaarde moet voldaan worden.
Neenee vriend, als ik het me goed herinner wil u de transfairs laten bestaan nadat we onafhankelijk zijn.

Dus uw beetje geld voor onafhankelijkheid gaat niet op.

Verschaeve
Oud 21 september 2008, 09:51   #200
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben we Brussel dan nu wel ofzo? Nee we hebben niks te verliezen enkel te winnen, Vlaamse onafhankelijkheid kan er enkel voor zorgen dat we Brussel terugkrijgen, je kan niets verliezen wat je niet hebt.
Nee, je snapt het niet: als Vlaanderen onafhankelijk wordt, gaat er een muur rond Brussel komen zodat niemand nog zomaar Brussel binnen of buiten kan. En zeker de trams niet, die gaan sowieso aan de taalgrens moeten stoppen. En ook alle Vlamingen die nu in Brussel werken gaan van de ene dag op de andere niet meer naar hun werk kunnen en zullen daardoor werkloos worden, waardoor onze economie helemaal in puin gaat vallen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be