Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 14:02   #181
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zo denk ik er toch ook over. "het moet maar je kind zijn".....
oef !

ik dacht dat er hier niemand meer was met een beetje medevoelen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 14:06   #182
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zeker niet.

tenzij men die kinderen totaal westers-normenloos heeft grootgebracht: d.i. geen respect voor overleden personen, geen respect voor hun laatste rustplaats (misschien wèl respect voor de rustplaats in de heilige grond in marokko of zo?).

mijn kinderen zouden er niet aan gedacht hebben de graven van de overledenen te gaan vandalizeren omdat "ze zich verveelden". Nochtans zijn ze niet "katteliek" opgevoed, maar wèl met respect voor hun voorouders én ze wisten al van kleinsaf aan dat op het kerkhof de mensen begraven werden. vanaf een jaar of vier kan men dat beginnen duidelijk maken dacht ik.
Laat Marokko hier buiten evenals het katholicisme, want het heeft er geen bal mee te maken. In elk geval toon je geen enkel inzicht in kinderpsychologie. Een kind van acht-negen (laat staan 4) maakt dat onderscheid nog niet, omdat het nog niet denkt in termen van moraal in dienst van het maatschappelijk systeem waarin het leeft. Zulke jonge kinderen handelen op basis van autoriteit (goed is, wat een autoriteit wil).
Oud 15 september 2008, 14:06   #183
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
oef !

ik dacht dat er hier niemand meer was met een beetje medevoelen ...
Lol er zullen wel meer mensen er zo over denken hoor, maar mensen die hun dierbare daar liggen hebben, en nu met een kapotte grafzerk zitten, gaan er iets anders over denken. En ik hoop sowieso van harte dat de verzekering niet tussenkomt en ze dus alles zelf mogen dokken. Zeker de twee ouderparen die geen aangifte hebben gedaan. Voor degene die het wel heeft gedaan lijkt me een geldboete overbodig maar heropvoedingslessen zijn dan weer wel een optie.
Oud 15 september 2008, 14:08   #184
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben wel heel goed doorgewerkt om maar zo oud te zijn.
Oud 15 september 2008, 14:29   #185
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
affligem is een (fusie!)gemeente met 12000 inwoners met 2.04% vreemdelingen

uw vermoeden is weinig waarschijnlijk.
toch waarschijnlijker dan dat het in de pers zou komen! 2.04 is geen 0, en ook "belgen" kunnen tegenwoordig zo opgevoed worden dat eeuwenoude begrafenisgebruiken als totaal verwerpelijk en des duivels worden aangeleerd... daarvoor hoeft men geen "vreemdeling" meer te zijn, enkel "iek ben hier geboren é! ies koeltoer"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2008 om 14:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 14:34   #186
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat klopt, een lolly stelen is diefstal. Een iets hoger op de rang staande misdaad dan vandalisme.

Dat is overlast.

Brandstichten is inderdaad geen vandalisme, brandstichten al dan niet bij nacht is een ernstige misdaad.

En iemand muilperen geven is slagen en verwondingen ja.

U hebt die kinderen niets te verwijten, hun vandalisme op grote schaal spreekt uw brandstichten en dergelijke meer niet goed, integendeel.
manneke, probeer iemand anders deze zever wijs te maken maar ik heb strafrecht gehad. Het in brand steken van een vuilbak is GEEN misdaad (lees de artikels 510, laatste deel ivm met personen eens na en kom nie af da er ne clochard in die vuilbak zou kunnen gezeten hebben en artikel 512, vooral de laatste alinea ervan, van het strafwetboek er eens goed op na mbt "anderen ernstig nadeel berokkenen") waardoor uw verzwarende omstandigheid "bij nacht" ook vervalt.

Verder zijt ge het wel allemaal heel theoretisch aan het voorstellen. De aanklachten van ne diefstal van ne babbelut ter waarde van 10 ouwe franken en ne pee die voor niks zijne voordeur moet opendoen zullen sowieso geseponeerd worden wegens "geringe schade/benadeling", een heel kerkhof vernielen zal niet onder deze categorie worden gebracht.
Oud 15 september 2008, 14:55   #187
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Dat deze bengels niet zullen gestraft worden door het gerecht wilt niet zeggen dat ze er zomaar vanaf komen. In zo'n dorp als Essene zal iedereen iedereen wel kennen zodat heel het dorp wel zal weten wie dit "kattekwaad" heeft uitgericht. Wees maar gerust dat die kids de komende maanden op zijn minst heel scheef bekeken zullen worden int straat of niet meer mogen gaan spelen met hun vriendjes omdat die hun ouders "niet zouden willen dat deze vandaaltjes een slechte invloed zouden kunnen hebben op hun kroost".

Niet dat ik dit toejuich maar er is geen reden om te denken dat die kindjes er ongeschonden vanaf zullen komen.
Oud 15 september 2008, 14:57   #188
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
U ontwijkt de kwestie met een nogal opzichtige pas. Waar zijn de voorbeelden van 7-8 jarigen die kerkhoven (of rustplaatsen in het algemeen) vernielden in bijvoorbeeld de jaren '50?
Vandalisme is van alle tijden. De witte van zichem bijvoorbeeld was ook geen lieverdje he

Enkel seniele oude knarren met een slecht geheugen hebben heimwee naar "den tijd van vroeger" en declameren dan ook "vroeger was alles beter".

Dat men hier zo scherp op reageert in de zin van "normen en waarden" is volgens mij slechts een teken aan de wand voor de toenemende vergrijzing en verzuring.

Ps: Ik keur vandalisme echter wel af. Maar dat normen en waarden gedoe is zever.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 september 2008 om 15:05.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 14:59   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vandalisme is van alle tijden. De witte van zichem bijvoorbeeld was ook geen lieverdje he :-p
juist ja.

een jaar of zeven geleden lieten andere vandaaltjes zelfs wat torentjes ineenvallen! kinderen van tegenwoordig hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 september 2008, 15:07   #190
fabianen
Gouverneur

Standaard

Heb vroeger ook wel wat kattekwaad uitgehaald in zo verre dat de politie meteen naar me toe kwam als er een diefstal was gepleegd in de buurt,ik was toen 8,9 jaar.Maar ik had een vader die me waarden heeft bijgebracht,daadwerkelijk straffen maar ook belonen,en uiteindelijk ben ik een brave huisvader geworden.Als je kinderen op de wereld zet moet jer ook voor zorgen,en niet s'avonds achter een tv kruipen,en laat me met gerust zinnen afkomen.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 15:41   #191
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik was heel duidelijk tegen HAMC bezig, over zijn dubieuze definitie van kattekwaad en vandalisme.

Dat een kind van 8 �* 9 jaar anders denkt dan een volwassene is de logica zelve dacht ik zo.

Ik denk dat je het overanalyseert.
²
Oud 15 september 2008, 15:43   #192
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Vandalisme is toch vandalisme, of het nu een winkel, bushokjes of een kerkhof is?
euh nee... Veel wordt bepaald door de emotionele waarde...
Oud 15 september 2008, 15:45   #193
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
het is dus een ongelukje, dat gebeurt. leer ermee leven ... geen schuldigen. geen zwarte schapen.
200€ franchise en de rest is verzekering(de advokaten van de aanklagers zullen de morele schade wel berekenen).
hier gaat u er wel heel licht over...
Oud 15 september 2008, 15:47   #194
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ben je van plan alle ouders te vervolgen die hun zevenjarig kind nog geen respect bijbrachten voor doden/graven ? (ik vermoed dat je werk gaat hebben ...)

maar je maatregel lijkt mij een heel gezonde oplossing te zijn.
het zijn er wss enorm veel als ge u zin leest...
ik ben ze nog niet tegengekomen, u wel?
Oud 15 september 2008, 15:50   #195
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
die schade wt alleen niet gedekt als die ouders veroordeeld zouden worden voor nalatigheid.
naar mijn normen spreekt men hier duidelijk over nalatigheid...
Oud 15 september 2008, 15:52   #196
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vandalisme is van alle tijden. De witte van zichem bijvoorbeeld was ook geen lieverdje he

Enkel seniele oude knarren met een slecht geheugen hebben heimwee naar "den tijd van vroeger" en declameren dan ook "vroeger was alles beter".

Dat men hier zo scherp op reageert in de zin van "normen en waarden" is volgens mij slechts een teken aan de wand voor de toenemende vergrijzing en verzuring.

Ps: Ik keur vandalisme echter wel af. Maar dat normen en waarden gedoe is zever.
Dit is in feite een uiterst bekrompen en nietszeggen antwoord vol met persoonlijke aanvallen maar zonder de minste onderbouw. Dat allemaal om de kwestie te ontwijken: waar is het bewijs dat er vroeger ook kinderen waren die rustplaatsen met zulke grondigheid vernielden? Indien de Witte van Sichem erbij sleuren het beste is wat U kon uithalen dat had ik me de moeite toch bespaard.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 15:55   #197
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Laat Marokko hier buiten evenals het katholicisme, want het heeft er geen bal mee te maken. In elk geval toon je geen enkel inzicht in kinderpsychologie. Een kind van acht-negen (laat staan 4) maakt dat onderscheid nog niet, omdat het nog niet denkt in termen van moraal in dienst van het maatschappelijk systeem waarin het leeft. Zulke jonge kinderen handelen op basis van autoriteit (goed is, wat een autoriteit wil).
dat is wat ik zei!

Oud 15 september 2008, 15:55   #198
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
En grotere broers in trainingspakken die meteen informeren naar problèm wanneer voorbijgangers hun aankijken.
ik kwam niet meer bij, hilarische topic soms toch ze...
Oud 15 september 2008, 15:56   #199
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
als je ziet hoe laag in de Belgische justitie een mensenleven financieel wordt ingeschat, dan zal die morele schade van nabestaanden trouwens ook niet veel soeps zijn hoor ...
laag?
kweet niet: 4.000.000bef dacht ik zo...
Oud 15 september 2008, 15:58   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat dit niet gaat over 'meevoelen'.
Ook niet over kattekwaad, niet weten wat je doet omdat je nog jong bent.
We hebben het hier over drie zeven- achtjarigen die aardig huishielden op een kerkhof;natuurlijk weten die kinderen best dat je niet zomaar dingen mag vernielen!
Gezien hun leeftijd mag je echt ook de ouders aanspreken.
Minstens moeten die de schade door kroost aangericht betalen.
Circe wat ik bedoelde was dat mogelijk kinderen van Roma of Oost Europese gebieden die veel geweld hebben gezien ( vernielen van graven hoort daar vaak bij) minder beseffen wat mag en kan; waarmee ik dit niet wil goed praten!
Maar ik zie dit wel als een verklaring van dit gedrag bij jonge kinderen; als je om je heen niets anders hebt gezien is de drempel lager dan kinderen die een normale opvoeding/ ontwikkeling hebben gehad.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be