Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2008, 00:43   #181
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Brusselaars kunnen gewoon zeggen dat ze nog liever deel worden van Frankrijk dan van Vlaanderen en daar sta je dan samen met de Vlaamse KMO boerkes met uw "machtsverhoudingen".
Zit je anti-Vlaams racisme zodanig diep dat je nu zelfs al moet praten over "de Vlaamse boerkes"?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 00:57   #182
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juridisch geen poot om op te staan? Nogmaals. Wat ga je doen de grootste en belangrijkste stad van Vlaanderen zich niets aantrekt van uw juridische argumenten. Een deurwaarder sturen?
Dat vereist dat Brussel een aparte institutionele structuur zou opzetten, los van Vlaanderen. Hebben zij daar de middelen voor? Jij mag gerust dromen van je FDF-paradijsje, maar als Brussel daar de middelen niet voor heeft, zal het bij een droom blijven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 november 2008 om 00:58.
Oud 10 november 2008, 01:50   #183
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
De meeste zijn Vlamingen, franstalige Vlamingen weliswaar maar toch Vlamingen.
Dus 30% van de Walen zijn volgens jou ook Vlamingen?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 02:08   #184
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
het ligt in Vlaanderen, dat heeft het gemeen.

Net zoals Amsterdam in Nederland ligt. Dan moge nog een deel van de bevolking daar turks, papiaments of frans spreken, het ligt het nog steeds in Nederland.
Net zo ligt Brussel in Vlaanderen.
Ook spreekt volgens schattingen 25 - 50% van de bevolking goed tot zeer goed Nederlands, al zijn dat niet allemaal moedertaal sprekers.
Ook dat heeft Brussel gemeen met Vlaanderen.
So what, Monaco ligt toch ook in frankrijk, maar is toch Frankrijk niet,...
Brussel kan dan wel in Vlaanderen liggen maar maakt bij mijn weten geen deel uit van het Vlaamse gewest, dus uw vergelijking met Amsterdam houdt geen steek.
Oud 10 november 2008, 02:12   #185
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vrees toch dat je Brussel echt niet kent hoor. de meesten zullen echt nog nooit naar RTBF gekeken hebben, eerder naar Turkse of Marokkaanse posten.
Nog zo iemand die denkt Brussel te kennen,...
Oud 10 november 2008, 14:07   #186
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat vereist dat Brussel een aparte institutionele structuur zou opzetten, los van Vlaanderen. Hebben zij daar de middelen voor? Jij mag gerust dromen van je FDF-paradijsje, maar als Brussel daar de middelen niet voor heeft, zal het bij een droom blijven.
Van mij mag Brussel onderdeel worden van een onafhankelijke Vlaamse republiek. Mijn interpretatie van het zelfbeschikkingsrescht stopt alleen niet op het moment het minder interessant wordt. Als je A wilt zeggen zul je dus ook B moeten aanvaarden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 21:41   #187
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
So what, Monaco ligt toch ook in frankrijk, maar is toch Frankrijk niet,...
Eigenlijk wel.
Oud 10 november 2008, 21:49   #188
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn interpretatie van het zelfbeschikkingsrescht stopt alleen niet op het moment het minder interessant wordt. Als je A wilt zeggen zul je dus ook B moeten aanvaarden.
Mag ik nog zelf beslissen welke onafhankelijkheidsstreven ik wil steunen??
Die oostelijke provincies in Bolivië hoeven bijvoorbeeld niet op mijn steun te rekenen.

Ik ga niet blindelings iedere vorm van separatisme steunen. Voor mij kadert de nationale strijd binnen een klassestrijd.
Oud 10 november 2008, 21:51   #189
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel.
Monaco is een onafhankelijke staat en is lid van de VN. Een aantal bevoegdheden die normaal uitgeoefend worden door een staat worden sinds 1918 wel uitgeoefend door Frankrijk. Ik denk aan defensie en dergelijke meer.
Oud 10 november 2008, 21:58   #190
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Monaco is een onafhankelijke staat en is lid van de VN. Een aantal bevoegdheden die normaal uitgeoefend worden door een staat worden sinds 1918 wel uitgeoefend door Frankrijk. Ik denk aan defensie en dergelijke meer.
Monaco is een officiëel erkende staat. Daar houdt haar onafhankelijkheid bij op.
Oud 10 november 2008, 22:00   #191
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik nog zelf beslissen welke onafhankelijkheidsstreven ik wil steunen??
Die oostelijke provincies in Bolivië hoeven bijvoorbeeld niet op mijn steun te rekenen.

Ik ga niet blindelings iedere vorm van separatisme steunen. Voor mij kadert de nationale strijd binnen een klassestrijd.
Nja en het feit dat Brussel kost wat kost deel moet uitmaken van een onafhankelijke Vlaamse staat -wellicht tegen de wens in van de meerderheid van de bevolking- past wellicht in uw opvattingen over klassenstrijd maar niet in die van mij. Idem voor Vlaamse seperatisme as such dat zeer veel trekken vertoont met het seperatisme in Bolivië. Een rijke regio die zich wil afscheiden van een arme regio onder impuls van kleinburgerij en middenstand omdat dit (niet langer) hun eigen economische belangen dient en die niet schuwt om racistische en xenofobe elementen in het debat te gooien om hun economische belangen te verdedigen. Nope ik steun ook niet blindelings iedere vorm van seperatisme.
Oud 10 november 2008, 22:01   #192
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Monaco is een officiëel erkende staat. Daar houdt haar onafhankelijkheid bij op.

Tja dat kunnen we anno 2008 van quasi iedere geïndustraliseerde natie zeggen. Hoe onafhankelijk is België?
Oud 10 november 2008, 22:14   #193
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja en het feit dat Brussel kost wat kost deel moet uitmaken van een onafhankelijke Vlaamse staat -wellicht tegen de wens in van de meerderheid van de bevolking- past wellicht in uw opvattingen over klassenstrijd maar niet in die van mij. Idem voor Vlaamse seperatisme as such dat zeer veel trekken vertoont met het seperatisme in Bolivië. Een rijke regio die zich wil afscheiden van een arme regio onder impuls van kleinburgerij en middenstand omdat dit (niet langer) hun eigen economische belangen dient en die niet schuwt om racistische en xenofobe elementen in het debat te gooien om hun economische belangen te verdedigen. Nope ik steun ook niet blindelings iedere vorm van seperatisme.
Vlaams of Waals onafhankelijkheidsdenken is helemaal niet zo onrealistisch als je het doet voorkomen. België is een arbitraire staat die door een handjevol separatisten is uitgeroepen op exact het juiste moment. Als de volkeren of volgens uw redenatie zelfs steden zich daar naderhand niet in thuis voelen (zoals nu het geval is) dan lijkt mij dat alleszins gerechtvaardigd.
Dat wil niet zeggen dat elke stad maar voor zichzelf een keuze moet maken, dat is mijn redenatie niet. Ik vind dus niet dat Brussel zelf mag kiezen. Het ligt in Vlaanderen.
Als Vlamingen zeggen dat ze Brussel graag als onderdeel van een onafhankelijk Vlaanderen zien is dat ook niet onterecht. Monaco claimen, of Berlijn, of Delfzijl zou onterecht zijn. Dat hoort bekritiseerd te worden. Maar Brussel ligt in Vlaanderen, is een Vlaamse stad ondanks dat de grootste portie inwoners thuis frans spreekt, of marokkaans.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 22:27   #194
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idem voor Vlaamse seperatisme as such dat zeer veel trekken vertoont met het seperatisme in Bolivië. Een rijke regio die zich wil afscheiden van een arme regio
Spijtig voor je "analyse" van de Vlaamse beweging, maar de pleidooien voor Vlaams zelfbestuur dateren al van láng voordat Vlaanderen de rijkere regio was. Tot zover je analyse van de Vlaamse beweging...

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 november 2008 om 22:28.
Oud 10 november 2008, 22:28   #195
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe onafhankelijk is België?
Niet heel erg onafhankelijk. Wat is jouw punt?
Oud 10 november 2008, 23:03   #196
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Maar Brussel ligt in Vlaanderen, is een Vlaamse stad ondanks dat de grootste portie inwoners thuis frans spreekt.
Niet enkel thiuis hoor. Het grootste deel heeft nog nooit NL gesproken met een officiële instantie en is ook niet van plan dat ooit te doen.

Bovendien ligt Brussel ook heel erg aan de rand van Vlaanderen en er hoeft niet veel te gebeuren om het te laten aansluiten bij de andere kant van het land.
Voor Delfzijl zou het geografisch moeilijker zijn om bijv. wegens Simenon aansluiting bij Wallonië te laten vinden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 23:09   #197
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ah onze belgicist komt nog eens uitleggen hoezeer de Franstaligen van de Vlamingen verschillen
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 23:14   #198
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Niet enkel thiuis hoor. Het grootste deel heeft nog nooit NL gesproken met een officiële instantie en is ook niet van plan dat ooit te doen.
*kuch*
Citaat:
Alsmaar meer Franstaligen zijn trots dat ze een mondje Nederlands kennen en sturen hun kinderen (bijv. voor 1 jaar) naar een Vlaamse school.

Omgekeerd is dat alsmaar minder het geval.

Rijkdom maakt lui en zelfgenoegzaam hé.
Oud 10 november 2008, 23:39   #199
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 07:58   #200
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom eigenlijk?

Ziet dat 'grootste deel' het Nederlands misschien aan voor 'the Black Speech' van België?

Voelt dat 'grootste deel' zich te goed?

Of zijn er andere redenen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be