![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De personeelsdienst zegt van niet, die zegt dat men zeer tevreden is en me niet wil laten gaan. Dunno. Maar ik ben wél een van de laatste gekomen, dus die vallen ook hier het eerst. En vandaag waren dat er drie. Ik ben erg triest voor hun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn de bazen waarover U het steeds hebt de eigenaars van dat bedrijf? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nelle; omdat binnen een bedrijf winst moet worden gemaakt, dus goede samenwerking meer aandacht krijgt.
Overheid en ambtenarij is strikt hierarchisch, pesters als leidinggevenden beschikken over andere netwerken, en produceren niets behalve gebakken lucht vaak. Binnen de ambtenarij heerst het sprookje van de keizer zonder kleren, degene die dit opmerkt vliegt de laan uit, perceptie is alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 29 oktober 2008 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik weet wel van de laatste vijf jaar, dat men in mijn job gemiddeld 7 maanden blijft ![]() Ik bedoel maar... de afgelopen vijf jaar waren niet steeds reorganisaties bezig hoor. Integendeel, ze werfden aan bij de vleet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Of je plooit niet gemakkelijk genoeg naar hun wensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit op een Belgisch Ministerie gewerkt en dat was daar prima. Wel saai enzo en er werkte één domme kiek die op mijn zenuwen werkte, maar verder viel dat best mee. Maar het is wel waar dat dat hele gespeel met hierarchie de raison d'être is van veel van die jobs. Die hebben echt niks anders te doen dan andere mensen controleren en kl*ten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Ik kan je één ding zeggen: die man moet slapeloos van schaamte zijn om de job die hij me gegeven heeft, want die komt totaal niet overen met waarom ik er gekomen was.
Maar verder heb ik alles altijd uitstekend gedaan, inclusief op tijd komen, overuren maken, lunchpauze opgeven,... I dunno. Gisteren hebben ze dus drie personen zonder pardon (en ZONDER met ze te hebben gesproken!!) buiten gegooid. En d�*t voor een kleine familiale structuur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Ja, ik ga dus weg daar, ik zoek werk maar wil mijn C4 krijgen, en dat weten ze. Belachelijk dat ze die, met de huidige reorganisatie, willen weigeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Polly leuk dat het fijn was op het ministerie maar dat veranderd niets aan de ambtenarij binnen politiek aangestuurde bedrijfseenheden in Antwerpen.Na jarenlange ervaring mag ik wel zeggen die 'bedrijfscultuur 'goed te kennen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() No sweat, alice. Als jij dat zegt dan zal dat wel zo zijn. Ik heb op dit moment wel andere zorgen dan de antwerpse bedrijfseenheden in de ambtenarij eerlijk gezegd.
Ik ben op corporate level aan het strijden hier en het is niet mooi wat ik zie gebeuren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen dat de rust na deze 3 ontslagen terugkeert. 't Is jammer en hard voor deze 3 mensen. Maar dat is ook de realiteit polly. Er vallen elke dag ontslagen. Daarbij, als je 't moe bent, dan neem je ontslag. Je kan altijd weg. Het is nooit uitzichtloos. Maar ik denk eigenlijk wel dat 't zal beteren nu. (of hoop). Ik weet niet of jullie een 'open bureau ruimte' hebben. God, ik haat die. Zo'n grote ruimte met diverse bureau's waar iedereen tegen iedereen kan praten. Ik heb een persoonlijke werkruimte. Maar. In andere ruimtes werken to 10 mensen in praat afstand van mekaar. De sfeer kan in zo'n ruimte op 10 minuten tijd tot een absolute nulpunt zakken. Dat gaat zo: iemand zegt iets negatiefs. Iemand sluit aan. En iets negatiefs roept andere negatieve context op. In 10 minuten tijd kan zo'n ruimte naar de knoppen gaan. Ik loop daar zelfs niet eens graag door. Ik voel dat tot in m'n beenderen. Akelig !
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk wel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |