![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 54,17% |
dat hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
14 | 19,44% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,56% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar allé, laat ons dan bediende vervangen door ambtenaar. Alle ambtenaren vanaf 50 jaar den privé in, en alle arbeiders vanaf 50 jaar de ambtenarij in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
waarom zou je daar een wet op plakken? lijkt me totaal niet realiseerbaar
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Als ge jaloers zijt op mensen die hun brood verdienen met hun verstand ipv met hun handen, had ge beter wat langer naar school moeten gaan. Dat vind ik er van.
En die keuze is er altijd. Duvelke heeft gelijk, knelpuntberoepen kunt ge ook op uw 40ste nog gaan studeren met een uitkering. En dat zijn er heel wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk zal er toch iets dienen te bewegen. Ons sociaal stelsel, en dan nog specifiek ons pensioenstelsel, kan in de toekomst niet langer gedragen worden zonder drastische wijzigingen. Mogelijkheden hiervoor zijn: -verhogen pensioenleeftijd in het algemeen -verlagen/zwaar belasten, van de hoge pensioenen -strengere kontrole op de misbuiken -besparing in de ziekteverzekering... Men kieze maar. Waarschijnlijk zal het wel ne mix van maatregelen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook een hoop bediendenfuncties waarvoor slechts een minimum aan verstand vereist is. En er zijn ook een hoop studierichtingen, zelfs universitaire, waar ook niet zoveel verstand voor vereist is. En vooral er zijn een hoop studierichtingen, waar de maatschappij meer last dan baat bij heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 14 januari 2009 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op zich is het redelijk simpel. Zolang er mensen zijn die op 1 jaar meer verdienen dan anderen gedurende hun volle werkperiode, heeft het gewoon geen zin om te werken. Je helpt dan gewoon die profiteurs die aan hun luilekkerleventje terwijl de meerderheid zijn rug dubbel plooit. Dus niet werken tot het systeem faalt!
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat hangt ervan af. Ie als ik het financieel niet nodig zou hebben dan denk ik niet dat ik nog wil werken op mijn 70e. Misschien nog deeltijds of zo.
Heb ik het financieel wel nodig, tja dan wel natuurlijk. Of anders kan ik nog altijd zelfmoord plegen. Ik kan me echter niet inbeelden dat ik het voor mezelf ga kunnen verantwoorden om te zeggen dat 'de jeugd' mij dan maar gaat moeten onderhouden. Die zullen het sowieso al moeilijk genoeg hebben. Want ze gaan zitten met een volledig omgekeerde bevolkingspiramide, een in het beste geval steeds sluimerend conflictueuze 'multicul' staat en een staatsschuld van hier tot Tokio. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 januari 2009 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Europees Commissaris
|
![]() Als mijn werk in de lijn ligt van mijn studies (ontwerpen, veel met wetenschappen bezig zijn): ja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een collega gehad die 300 vakantiedagen had openstaan op zijn 65ste en nu nog gewoon werkt, hij mocht zijn kantoor en functie houden na zijn pensionering. Heeft vrouw en kinderen/kleinkinderen, maar hij werkte in de ruimtevaartindustrie en vond het gewoon erg leuk om daar hoofdontwerper in te zijn (hij was ook verdomme goed). Kmoet ook zeggen dat hij nooit iet of wat fysiek belastend werk heeft moeten doen, zijnde ir. technische natuurkunde... Op de unief hier lopen ook zo van die figuren rond die ge gewoonweg niet weg krijgt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou zo willen werken tot m'n dertigste.
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() De wijze man werkt om te leven, en leeft niet om te werken. Ook dient hij op tijd en stond zijn plaats af te staan aan degenen die hem opvolgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wijze man zorgt er voor dat zijn werk zijn leven is. En dat hij geniet van zijn leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook in het secundair onderwijs gaat zich dit probleem stellen: met een nieuw decreet van minister Frank Vandenbroucke mogen ook gepensioneerde leerkrachten verder bezoldigd les geven. Hiermee pikken ze de plaats van de jongeren in, die de eerste jaren veelal moeten zien te overleven via interimopdrachten, nogal wraakroepend te weten dat licentiaten met een volledige loopbaan in het onderwijs zowat 2000 euro netto pensioen opstrijken iedere maand. Gepensioneerde mensen in het onderwijs of meer in het algemeen op de werkvloer mogen mijns inziens enkel getolereerd worden (betalend en in een betrekking aangesteld) indien er grote tekorten zijn op de arbeidsmarkt. Maak u geen illusies, dit zal met de huidige crisis en banenverlies niet snel het geval zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of tevreden zijn met heel veel minder. of, duh, een rijke vrouw vinden. zo'n overactieve die ook nog mijn was en plas doet. jaaaaah, ik heb een luie bui.
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb trouwens een heel leuke job.
dus eigenlijk meen ik dat allemaal niet. en toch ook weer wel: er zijn dingen die ik nog liéver zou doen. maar werken tot m'n 70e, neen, dat nooit.