Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2008, 05:20   #181
Eichmann
Banneling

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Filosoof

Misschien ook eens een alternatief overwegen?
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 09:42   #182
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen blijkt Roeland Raes, de negationist, nog steeds op de Gestapo van het VB te werken!
En maar zeggen dat het "allemaal toeval" is, en dat er geen nazitjes en holocaust ontkenners in het zwart blok zitten !!!!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 09:44   #183
appelmoes
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Michel Delacroix neemt ontslag van de extreem-rechtse partij Front National.
Hij amuseerde zich kostelijk op een zomerse terras door een anti-joodse liedje te zingen.Zie woorden :

De VRT kon beslag leggen op het filmpje
Het is niet zeker of het in Belgie gebeurde.

Een man met een dergelijke functie moet beter oppassen.

De VRT zou beter eens visjes gaan vangen
appelmoes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 10:17   #184
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, inderdaad zingen ze dat niet. En tijdens de braspartijen van het Sint-Maartensfonds zongen ze helemaal wat anders. Dat klopt ja.
het sint maartensfonds zijn mensen van dezelfde strekking die op een privé bijeenkomst zingen wat ze willen.
ook in mijn huis met vrienden zingen we 10 kleine negerkens en een potteke met vet.
dat nieumand iets aan.
alleen wanneer een van de vrienden dat op internet zet, dan is de vriend die het post een laffe vent, die vriendschap misbruikt. want ... men kan de filmer niet zien meezingen.
hij kan dan natuurlijk zeggen, "ik heb meegezongen om de stemming er in te houden". mischien was hij het wel die de aanzet tot het zingen heeft gegeven.
en ik moet wel zeggen dat ik van dat liedje, en ook de zangwijs nog nooit gehoort had. is dat iets nieuws, of stamt dat uit de oorlogstijd?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 10:22   #185
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De nazi's en aanhangers alhier die elkaar proberen te overtreffen om het allemaal goed te praten in naam van de vrije meningsuiting vergeten dat in hun systeem de mensen met een ander gedacht �* la minute wordt neergeknald. Laat staan dat de mensen die er anders uitzien gewoon worden vergast.
En vaak niet vooraleer ze eerst goed 'onder handen genomen' worden door hun beulen. D�*t is de manier van doen van extreem-rechts en extreem-links. En dan maar komen janken dat ze hier in België geen recht op vrije meningsuiting hebben. En met het recht op meningsuiting bedoelen ze dan, het recht om heldhaftige liedjes te kunnen zingen zoals:

Mijn kleine jodin
ligt in ongebluste kalk.
Ze heeft haar ghetto verlaten
en is levend verbrand

Zielige mensen zulke lui. Niet alleen zielig overigens: ziekelijk.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 10:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 10:27   #186
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ondertussen blijkt Roeland Raes, de negationist, nog steeds op de Gestapo van het VB te werken!
En maar zeggen dat het "allemaal toeval" is, en dat er geen nazitjes en holocaust ontkenners in het zwart blok zitten !!!!
Roeland Raes is nooit veroordeeld voor het ontkennen van de holocaust. maar is veroordeelt omdat hij niet akkoort gaat met het cijfer die voorgeschoteld wordt door de holocaust firma. daardoor is het onmogelijk verder te onderzoeken ofdat het getal opgegeven wel degelijk juist is.
herinner u in de jaren 50 op school 11 miljoen JODEN. men sprak niet over andere slachtoffers. Dan plots officieel 9 milj. en nu nog 6 milj joden.
dat de cijfer van 11 miljoen over alle gedode mensen gaat, is voor de holocaust industrie een klap.
waarom moet men steeds die joden op het voorplan brengen? wie verdient daar achter?
ik heb nog nooit gehoord dat men compensatie gaat geven aan de vlaamse mensen die in de concentratiekampen zijn omgekomen.
waarom geen compensatie voor de zigeuners? of bestaan er dan plotseling wel etnische groeperingen die wat meer waard zijn dan de anderen.
waarom mag men alles onderzoeken en zeggen over het totaal gedode mensen.
en wie heeft er baat bij om steeds de mantra holocaust uit te buiten?
wie als gewone mens heeft interesse bij dit garen spinnen. wanneer men daarover wil spreken, zegt de gewone mens" 'tes vreed geweest, en geef onss nog een pint", en begint verder over de voetbal.
Oud 9 november 2008, 10:29   #187
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En vaak niet vooraleer ze eerst goed 'onder handen genomen' worden door hun beulen. D�*t is de manier van doen van extreem-rechts en extreem-links. En dan maar komen janken dat ze hier in België geen recht op vrije meningsuiting hebben. En met het recht op meningsuiting bedoelen ze dan, het recht om heldhaftige liedjes te kunnen zingen zoals:

Mijn kleine jodin
ligt in ongebluste kalk.
Ze heeft haar ghetto verlaten
en is levend verbrand

Zielige mensen zulke lui. Niet alleen zielig overigens: ziekelijk.
moest dat nu ne keer
mijn kleine vlaamse trien
ligt in de middelandse zee
ze had haar vlaams boerengat verlaten
en leven hebben we haar verzopen.

dat zou nog eens lachen geweest zijn zeker?
Oud 9 november 2008, 10:32   #188
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, dat zou ik zeker niet willen beweren. Maar dat sommige kinderen toch met dat trauma opgescheept zitten omdat ze een vader of/en moeder in de collaboratie hebben gehad, kan ik dan ook begrijpen. En dat sommigen van deze kleinkinderen -de familietraditie getrouw- zich richten tot een partij die hen en hun soortgenoten een veilig onderkomen geeft omdat deze partij sommige ideeën op dit punt met hen deelt, is ook weer te verstaan. Oké, goed, maar dan moet men dat ook niet ontkennen.
ik heb ook een trauma opgelopen, mijn vader was slager.
daarom ben ik bij de dierenbescherming
Oud 9 november 2008, 11:11   #189
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
moest dat nu ne keer
mijn kleine vlaamse trien
ligt in de middelandse zee
ze had haar vlaams boerengat verlaten
en leven hebben we haar verzopen.

dat zou nog eens lachen geweest zijn zeker?
U gaat er allemaal licht over. En dat bewijst heel wat. Wie u bent en niet wie u zou moeten zijn.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 11:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 12:52   #190
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filosoof

Misschien ook eens een alternatief overwegen?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 13:20   #191
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Inderdaad, en zo hoort het. Maar sommige Vlaams-nationalisten begrijpen het verschil niet tussen een 'eigen mening uiten' en 'walgelijke antisemitische uitspraken'. Ze liggen precies in dezelfde lijn als het vooroorlogse VNV. Niet dat het mij verwondert van dat soort Vlaams-nationalisten. Zij zijn nog geen moer veranderd met vroeger. En dan maar (zogezegde) verbaasde gezichten opzetten wanneer iemand in zijn boek schrijft dat NSDAP-liederen worden gezongen in een bepaalde Vlaams Nationalistische partij, het Vlaams-Belang. Al deze 'incidenten' wijzen weer op het feit dat Verstrepen het wel degelijk bij het rechte eind had in zijn boek.
Maar maar toch. Laat me duidelijk stellen dat ik wel blij ben dat Luc uit het VB gezet is. Zo laat die partij duidelijk ziet wat ze doet met militanten met een eigen mening. Vrijheid van meningsuiting is iets wat het VB dus blijkbaar niet tolereert (net zoals elke andere partij), waarvan akte...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 13:29   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Roeland Raes is nooit veroordeeld voor het ontkennen van de holocaust. maar is veroordeelt omdat hij niet akkoort gaat met het cijfer die voorgeschoteld wordt door de holocaust firma. daardoor is het onmogelijk verder te onderzoeken ofdat het getal opgegeven wel degelijk juist is.
herinner u in de jaren 50 op school 11 miljoen JODEN. men sprak niet over andere slachtoffers. Dan plots officieel 9 milj. en nu nog 6 milj joden.
dat de cijfer van 11 miljoen over alle gedode mensen gaat, is voor de holocaust industrie een klap.
waarom moet men steeds die joden op het voorplan brengen? wie verdient daar achter?
ik heb nog nooit gehoord dat men compensatie gaat geven aan de vlaamse mensen die in de concentratiekampen zijn omgekomen.
waarom geen compensatie voor de zigeuners? of bestaan er dan plotseling wel etnische groeperingen die wat meer waard zijn dan de anderen.
waarom mag men alles onderzoeken en zeggen over het totaal gedode mensen.
en wie heeft er baat bij om steeds de mantra holocaust uit te buiten?
wie als gewone mens heeft interesse bij dit garen spinnen. wanneer men daarover wil spreken, zegt de gewone mens" 'tes vreed geweest, en geef onss nog een pint", en begint verder over de voetbal.
Naar het hoe en waarom van de eenzijdige beklemtoning van de Jodenvervolgingen, raad ik iedereen het boek van de Jood Finkelstein aan: "De holocaustindustrie".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 15:21   #193
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Naar het hoe en waarom van de eenzijdige beklemtoning van de Jodenvervolgingen, raad ik iedereen het boek van de Jood Finkelstein aan: "De holocaustindustrie".
Inderdaad, dat had ik het plebs hier ook al aangeraden. Maar ja, men leest liever wat de partij of de media voorschrijven en verklaren dan eens wat zelfstandige neutrale werken te lezen.
@Fernand: awel ik heb van al die criticaster hier ook nog altijd geen deftig antwoord gekregen op mijn vraag waar men eigenlijk bang voor is dat men een wet op negationisme/revisionisme heeft gestemd.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 16:04   #194
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U gaat er allemaal licht over. En dat bewijst heel wat. Wie u bent en niet wie u zou moeten zijn.
ik zie u t§och alleen maar zeggen dat ik er licht over ga.
normaal zou u moetn drijgen met naar yousouf te stappen en mij een proces aan mijun been te lappen.
mag ik besluiten dat u dit dan maar licht erover vind?
Oud 9 november 2008, 16:46   #195
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
@Fernand: awel ik heb van al die criticaster hier ook nog altijd geen deftig antwoord gekregen op mijn vraag waar men eigenlijk bang voor is dat men een wet op negationisme/revisionisme heeft gestemd.
Dat lijkt me niet zo moeilijk te verklaren. Men heeft die wet gestemd omdat men bang is dat de hetze van de jaren dertig - die óók gebaseerd was op leugens - zich herhaald met dezelfde desastreuze gevolgen.

Men is er óók bang voor dat door massale propaganda (en die bestaat, daarvoor hoeven we alleen maar op Google te kijken) de leugens de overhand krijgen en de waarheid wordt verdoezeld. Zeker in een tijd waarin er minder overlevenden/ooggetuigen overblijven die die leugens zouden kunnen weerleggen.

Die massale propaganda werkt, in ieder geval gedeeltelijk. Alleen al op dit forum zijn er veel mensen die roepen dat waar rook is ook wel vuur zal zijn. Het aantal NWO-adepten neemt hier ook maar niet af, terwijl dat concept is gebaseerd op dezelfde rotzooi.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van die wet maar ik begrijp weldegelijk waarom die is gestemd. En aangezien u me niet dom lijkt begrijpt u het ook.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 16:49   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat lijkt me niet zo moeilijk te verklaren. Men heeft die wet gestemd omdat men bang is dat de hetze van de jaren dertig - die óók gebaseerd was op leugens - zich herhaald met dezelfde desastreuze gevolgen.

Men is er óók bang voor dat door massale propaganda (en die bestaat, daarvoor hoeven we alleen maar op Google te kijken) de leugens de overhand krijgen en de waarheid wordt verdoezeld. Zeker in een tijd waarin er minder overlevenden/ooggetuigen overblijven die die leugens zouden kunnen weerleggen.

Die massale propaganda werkt, in ieder geval gedeeltelijk. Alleen al op dit forum zijn er veel mensen die roepen dat waar rook is ook wel vuur zal zijn. Het aantal NWO-adepten neemt hier ook maar niet af, terwijl dat concept is gebaseerd op dezelfde rotzooi.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van die wet maar ik begrijp weldegelijk waarom die is gestemd. En aangezien u me niet dom lijkt begrijpt u het ook.
Als een overheid een officiële versie van geschiedkundige feiten tracht naar voor te schuiven, wekt dit altijd argwaan op. In plaats van de historische waarheid dan ook recht aan te doen, brengen dergelijke wetten eerder de twijfel naar boven. "Wat is er toch van aan dat andere visies bij wet verboden moeten worden?"
Oud 9 november 2008, 16:51   #197
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als een overheid een officiële versie van geschiedkundige feiten tracht naar voor te schuiven, wekt dit altijd argwaan op. In plaats van de historische waarheid dan ook recht aan te doen, brengen dergelijke wetten eerder de twijfel naar boven. "Wat is er toch van aan dat andere visies bij wet verboden moeten worden?"
Dat is exact waarom ik geen voorstander van die wet ben maar ik begrijp 'm wél.
Oud 9 november 2008, 16:54   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat is exact waarom ik geen voorstander van die wet ben maar ik begrijp 'm wél.
't Is niet aan de overheid zich op het terrein van de historici te wagen of daar een normerende rol in te spelen. Daarom begrijp ik niet hoe men voor dergelijke wetten begrip kan opbrengen.
Oud 9 november 2008, 16:55   #199
Hertog van Gelre

Standaard

Nu wordt trouwens de negationisme-wet erbij gesleept maar daar gaat het hier niet eens om. De beide zangers ontkennen namelijk niet maar bevestigen juist.

Waar het hier om gaat is of een partij vertegenwoordigd wil worden door mensen die op een dergelijke smakeloze manier denken en/of handelen. Terecht heeft het VB deze man geroyeerd.
Edit: Dat het FN dit niet heeft gedaan zegt heel veel over die partij.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 9 november 2008 om 16:59.
Oud 9 november 2008, 16:58   #200
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
't Is niet aan de overheid zich op het terrein van de historici te wagen of daar een normerende rol in te spelen. Daarom begrijp ik niet hoe men voor dergelijke wetten begrip kan opbrengen.
Ik heb begrip voor de achtergrond van deze wet. In Nederland kennen wij zo'n wet niet en daar redt iedereen zich prima.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be