Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2008, 22:39   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het verlies van de monarchie zal vooral een verlies van onze Vlaams-Belgische identiteit zijn. Het zal vooral een verarming zijn.
Hoezo? Staat of valt de Vlaamse dan wel Belgische identiteit met het koningshuis? Begrijp ik het goed dat er zonder een koningshuis er geen Belgische of Vlaamse identiteit meer bestaat?

Zijn de Duitsers geen Duitsers meer sedert ze de keizer de laan hebben uitgestuurd? Zijn de Grieken geen Grieken of Bulgaren geen Bulgaren meer sedert ze hun laatste Coburg wandelen hebben gestuurd? Enz.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:40   #182
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U vergist zich.

U vergist zich ten tweede male

U vergist zich ten derde male
Och, hij vergist zich zoveel, hij vergist zich altijd!
Oud 17 november 2008, 22:42   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het einde van België zal werkelijk een reëel zware miserie zijn. Wallonië en Brussel zullen nooit aanvaarden dat Brussel en randgemeenten naar Vlaanderen gaan. Het spel zal door alle partijen erg smerig gespeeld worden, wees daar maar zeker van. In het nadeel van Vlaanderen, want zij zijn vragende partij. En het zullen vooral de Vlamingen zijn die in het zand zal mogen bijten.
Wees gerust dat het niet zo zal zijn. Bij alle recente splitsingen is het zo geweest dat de bestaande binnengrenzen tot staatsgrenzen werden opgewaardeerd. Daarenboven is het zo geweest dat iedere poging tot het veranderen van deze binnengrenzen door de internationale gemeenschap onmogelijk werd gemaakt of desnoods met militaire inzet werd teruggeschroefd (denk maar aan voormalig Joegoeslavië). In het geval van België zullen dus de gewestgrenzen de staatsgrenzen worden. Daarom ook dat de Franstaligen alsnog bijna hopeloze pogingen ondernemen om de gewestgrenzen te wijzigen. Ze beseffen zeer goed dat het nu nog kan. Bij een scheiding niet meer.
Oud 17 november 2008, 22:42   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, hij vergist zich zoveel, hij vergist zich altijd!
Bewijs dat maar eens!
Oud 17 november 2008, 22:46   #185
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Als reden waarom Albert de Saxe-Cobourg zich "ongemakkelijk voelt" (zoals u zegt) bij de kritiek inzake de dotaties en de verhoging ervan, staat in het vernoemde artikel letterlijk : "Hij vindt de berichten over de financiën van het vorstenhuis bedreigend voor het imago van het Paleis, klinkt het."

Dat is toch wel totaal iets anders dan wat u losweg beweert : "...dat Hij wèl belang en waarde hecht aan de mening van de bevolking...".

Om het eenvoudig te stellen : als hij dan al eens "waarde hecht aan de mening van de bevolking" blijkt dat niets te maken te hebben met een voorgehouden zorg om het welzijn van de bevolking, maar slechts met de zorg om het imago van het Paleis.

Echt aimabel zou ik dat niet noemen, als u het mij vraagt.
Maar je moet dat in zn algehele contect zien! De koning identificeert Zich gewoon met 'Het Paleis'. 'Het Paleis' = De Koning!, en omgekeerd.
Oud 17 november 2008, 22:48   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
mja ma mensen zijn hier gewoon TEGEN HET KONINGSHUIS zelf indien ze niks kosten zouden ze nog andere zaken vinden. Wacht maar na het lezen van uw bovenstaande post zal het gaan over de democratische inhoud van zo een huis. Nuja ik lees die dingen al een tijdje niet meer...
Mij lijkt republikeins gedachtegoed een heel aanvaardbare opinie te zijn. Tegen monarchie en voor een in diepte uitgewerkte democratie zijn, lijkt me vele malen samenhangender te zijn dan de bijna beate bewondering voor een staatsvorm waar iemand het hoofd is doordat hij een bepaalde wieg werd geboren.
Oud 17 november 2008, 22:48   #187
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Staat of valt de Vlaamse dan wel Belgische identiteit met het koningshuis? Begrijp ik het goed dat er zonder een koningshuis er geen Belgische of Vlaamse identiteit meer bestaat?

Zijn de Duitsers geen Duitsers meer sedert ze de keizer de laan hebben uitgestuurd? Zijn de Grieken geen Grieken of Bulgaren geen Bulgaren meer sedert ze hun laatste Coburg wandelen hebben gestuurd? Enz.
De Vlamingen-Belgen en Het Paleis hebben een 180-jarige geschiedenis van loyaliteit aan elkaar. Dit gooit men niet zomaar weg.
Oud 17 november 2008, 22:48   #188
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verlies van de monarchie zal vooral een verlies van onze Vlaams-Belgische identiteit zijn. Het zal vooral een verarming zijn.
Mensen die voor de bevestiging van hun identiteit een instituut nodig hebben dat discrimineert op basis van afkomst, moeten misschien maar eens heel hard nadenken over hun blijkbaar nogal lege bestaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:49   #189
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verlies van de monarchie zal vooral een verlies van onze Vlaams-Belgische identiteit zijn.
Als uw identiteit afhangt van het al dan niet bestaan van de monarchie, dan is uw identiteit niet veel soeps. Ik zal er geen identiteitscrisis aan over houden als de monarchie wordt opgedoekt.

De monarchie is achterhaald, ze is ondemocratisch en in tegenspraak met artikel 1 van de Belgische Grondwet dat zegt dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet.

Opdoeken die handel.

Citaat:
Het zal vooral een verarming zijn.
Zeker voor de familie Von Saxen-Coburg-Gotha. Maar daar lig ik niet wakker van. Als ik me goed herinner heeft Boudewijn 9 miljard Belgische frank nagelaten. Daar kunnen ze wel een tijdje mee verder, me dunkt.

Citaat:
Het einde van België zal werkelijk een reëel zware miserie zijn. Wallonië en Brussel zullen nooit aanvaarden dat Brussel en randgemeenten naar Vlaanderen gaan.
Het einde van de monarchie hoeft niet samen te vallen met het einde van België. Een staatshervorming lijkt noodzakelijk. Als we er dan toch voorgaan, ben ik ervoor gewonnen er ineens een republiek van te maken bestaande uit twee deelrepublieken. Met verregaande autonomie.

Het verlies van Brussel en de Franstalige randgemeenten zullen Walen en Brusselaars inderdaad niet aanvaarden. Bovendien zullen er ook heel wat Nederlandstalige Belgen zich tegen een onafhankelijk Vlaanderen verzetten, tenzij dat onafhankelijk Vlaanderen zich beperkt tot Oost- en Westvlaanderen.
Citaat:
Het spel zal door alle partijen erg smerig gespeeld worden, wees daar maar zeker van.
Dat is nu al het geval, kijk naar BDW die het hele land gedurende 15 maanden immobiliseert in functie van zijn eigen politieke agenda of naar Mangain die hetzelfde doet ter meerdere eer en gloriol van zichzelf.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 november 2008 om 22:52.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:50   #190
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar je moet dat in zn algehele contect zien! De koning identificeert Zich gewoon met 'Het Paleis'. 'Het Paleis' = De Koning!, en omgekeerd.
Allez, 't is dus nog erger dan ik zelf aanvoerde, blijkbaar.

Als Albert meer zorg heeft om zijn imago dan om het welzijn van de bevolking...
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:50   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen-Belgen en Het Paleis hebben een 180-jarige geschiedenis van loyaliteit aan elkaar. Dit gooit men niet zomaar weg.
Dit is geen antwoord op de gestelde vraag. De Oostenrijkers hadden een veel langere geschiedenis met de Habsburgers. Toch zijn ze verdreven. Dan ook de vraag: bestaan de Oostenrijkers niet meer sedert ze de Habsburgers wandelen hebben gestuurd?

En nogmaals mijn vraag:

Citaat:

Oud 17 november 2008, 22:52   #192
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

En er is idd een verarming in deze landen waar te nemen.

Duitsland kende -sinds het zn Keizer afdankte- SHitler, en alle miserie vandien. Miljoenen duiters (alles bijeen) hebben er hun leven aan verloren.

Roumenië kende Nicolai Tsjouwsecu (of hoe spel je die verschrikkelijke naam?).

Rusland de beesten-onmensen Lenin en Stalin,

China Mao,

etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Oud 17 november 2008, 22:55   #193
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Wees gerust dat het niet zo zal zijn. Bij alle recente splitsingen is het zo geweest dat de bestaande binnengrenzen tot staatsgrenzen werden opgewaardeerd. Daarenboven is het zo geweest dat iedere poging tot het veranderen van deze binnengrenzen door de internationale gemeenschap onmogelijk werd gemaakt of desnoods met militaire inzet werd teruggeschroefd (denk maar aan voormalig Joegoeslavië). In het geval van België zullen dus de gewestgrenzen de staatsgrenzen worden. Daarom ook dat de Franstaligen alsnog bijna hopeloze pogingen ondernemen om de gewestgrenzen te wijzigen. Ze beseffen zeer goed dat het nu nog kan. Bij een scheiding niet meer.
Wees er maar zeker van dat het nog zal gebeuren. België is nog niet aan Zn eind. (Volgens mij zelfs nooit.)

Brussel zal NOOIT aanvaarden om bij Vlaanderen te horen. NOOIT NOOIT!! Dat moet je gewoon beseffen.
Oud 17 november 2008, 22:56   #194
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Bewijs dat maar eens!
Daar verdoe ik geen tijd aan, is de moeite niet. Communisten zijn dromers. Onrechtvaardige dromers dan nog.
Oud 17 november 2008, 22:56   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er is idd een verarming in deze landen waar te nemen.

Duitsland kende -sinds het zn Keizer afdankte- SHitler, en alle miserie vandien. Miljoenen duiters (alles bijeen) hebben er hun leven aan verloren.

Roumenië kende Nicolai Tsjouwsecu (of hoe spel je die verschrikkelijke naam?).

Rusland de beesten-onmensen Lenin en Stalin,

China Mao,

etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Hitler is niet meer. Mao is niet meer. Ceauşescu is niet meer. Lenin en Stalin zijn niet meer.

De keizer bracht met zijn oorlogzuchtige plannen onheil over Duitsland. De Chinese keizers lieten het volk creperen van ellende. De Roemeense koningen hebben niets betekent voor hun volk. En de Russische tsaren zaten nog ondergedompeld in de middeleeuwen (slechts een zeldzame uitzondering als Peter de Grote).

Ik zie bijgevolg niet dat het huidige Duitsland zonder keizer een verarming betekent. Al evenmin dat het huidig Roemenië niet Roemenië kan zijn zonder koning. Enz.

Uw antwoord is weer eens inhoudloos.
Oud 17 november 2008, 22:57   #196
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
overal liggen dode baby's,Ze worden gewaar dat alles naar kloten is en de dagen zijn geteld.... Vlaanderen houzee !!!
Citaat:
Amaai, waar woont gij?
In Pierette-County...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:57   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees er maar zeker van dat het nog zal gebeuren. België is nog niet aan Zn eind. (Volgens mij zelfs nooit.)

Brussel zal NOOIT aanvaarden om bij Vlaanderen te horen. NOOIT NOOIT!! Dat moet je gewoon beseffen.
En dan?

Daar ging de discussie ook niet over. Wel over de erkenning van de binnengrenzen als toekomstige staatsgrenzen.

Ik zou trouwens niet rouwig zijn, mocht Brussel zijn eigen weg gaan... Dit even terzijde.
Oud 17 november 2008, 22:59   #198
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Als uw identiteit afhangt van het al dan niet bestaan van de monarchie, dan is uw identiteit niet veel soeps. Ik zal er geen identiteitscrisis aan over houden als de monarchie wordt opgedoekt.
Ik heb het niet over persoonlijke identiteit, zou idd treurig zijn, maar de algemene identiteit. De gezamelijke, gemeenschappelijke identiteit van een commune, een land.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 17 november 2008 om 23:00.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 23:03   #199
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Allez, 't is dus nog erger dan ik zelf aanvoerde, blijkbaar.

Als Albert meer zorg heeft om zijn imago dan om het welzijn van de bevolking...
Maar snáp jij dat nu niet??

ZM de Koning vind het erg dat de bevolking, die Hij erg naar waarde schat, kritiek heeft op het Paleis, waar Hij zich mee vereenzelvigd.

Het is zo beetje als een goed vriend of een geliefde die kritiek op je heeft. Heeft niks met eigen ego te maken.
Oud 17 november 2008, 23:04   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over persoonlijke identiteit, zou idd treurig zijn, maar de algemene identiteit. De gezamelijke, gemeenschappelijke identiteit van een commune, een land.
En waarom zou die afhankelijkheid zijn van een koningshuis?

Ik herhaal een eerder gestelde vraag: zijn de Duitsers geen Duitsers meer sedert de keizer is verbannen? Zijn Portugezen geen Portugezen meer sedert de monarchie is afgeschaft? Waren de Spanjaarden tijdens de republiek plotseling geen Spanjaarden meer? Zijn de Russen geen Russen meer sedert er geen tsaren meer op de troon zitten? Enz.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be