![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 29 november 2008 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grootste deel kan zichzelf blijkbaar wel in toom houden als ze een plukje haar zien. Ik weet het, het is flauw van mij maar ik kon het niet laten, het was een open doel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok; je hebt dus blijkbaar niet eens gelezen wat mijn opinie is; de jongen kwam hier op het huis van een familielid letten; waarop ik de mogelijkheid opperde dat mogelijk een Turkse plattelandscultuur verband hield met zijn gedrag.
Misschien moet u eerst lezen wat iemand schreef voor je in de aanval gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deed deze dat volgens jou omdat hij Vlaming is, opgevoed in Vlaamse cultuur?: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...RA28032002_049 Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 02:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter, in het geval van die Turk ging het wel over een zeer groot aantal verkrachtingen in slechts enkele dagen tijd. En dat zijn verzwarende omstandigheden. En dan lijkt het me zeer wel op zijn plaats om te gaan kijken naar wat de redenen en oorzaken van die verzwarende omstandigheden zouden kunnen zijn. Religie en cultuur spelen daar een niet onbelangrijke rol in. In die landen worden westerse vrouwen toch al als halve hoeren beschouwd, omdat ze niet zedig gekleed gaan en meer van dat soort onzin die uit de koran afkomstig is, en op het bijkans middeleeuwse platteland aldaar helemaal, dus zulks kan wel degelijk een factor vormen. Maar daar probeert u weer behendig over heen te springen door met een artikel over een mogelijk verkrachtende priester te komen. Een zaak die op alle vlakken anders is dan de brute serieverkrachtingen van die Turk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je ziet dat jouw redenering en die van Alice en andere hier dus ook toepasbaar is op dit voorbeeld. Alleen doen jullie dat pas als 't een Turk betreft. Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 03:59. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heb je niet gelezen wat ik schreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Staatssecretaris
|
![]() Deze interculturele concurrentiële marktactiviteit kan misschien wat geld in het schaarse laatje brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bvb met http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...eID=NF23CGR1_2 http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...eID=EQ23AUIA_1 http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF25112008_129 http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=712376C5 http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G072299T9 Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan dit bijna niet geloven..dus Filo; voor jou zit het probleem dat de link wordt gelegd met de omgeving van die jongen?
En dat wordt dan ontkracht door andere verkrachtingszaken aan te halen waarbij het niet om een Turk gaat? Dat is dus pure sencuur en precies wat velen 'links' verwijten! Nogmaals dan en speciaal voor de Filo's en Artisjokken; verkrachting komt voor binnen iedere cultuur en sociale klasse; maar wanneer dit gebeurt door een ZEVENTIENJARIGE die HIER OP EEN HUIS KOMT LETTEN is er mogelijk verband MOCHT DIE JONGEN AFKOMSTIG ZIJN UIT TRADITIONELE MOSLIMDORPEN MET ANDERE VISIE OP VROUWEN! Wie verkrachting als algemeen item wil bespreken moet andere discussie openen. Merci he Sus; toch nog mannen met verstand hier! |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Alice, wanneer vertel je hoe je weet dat de dader van het platteland afkomstig is?
Weet je dan ook uit welke streek? Of is dit pure speculatie, zoals de rest van je theorie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Denk je niet dat �*lle verkrachters sowieso een andere ![]() Indien jij d�*t censuur noemt...Je wil zélf censureren door iedereen die geen hetze wil voeren het zwijgen op te leggen. PS, roep niet zo (op internet hoofdletters=roepen) Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 11:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Filo; nagel op kop; verkrachters hebben en andere visie op vrouwen dan jij en ik.
En nu wil ik graag weten waar ik een pleidooi schreef dat de nationaliteit van de dader zijn misdrijf meer of minder erg maakt. Dat zijn uw hersenspinsels; gelukkig niet de mijne. Waaruit meent u te mogen afleiden dat ik een 'hetze' wil? U doet precies wat 'poco's verweten wordt, u bepaald dat elementen zoals opvoeding, sociale omgeving, visie op en over vrouwen niet meer in beeld mogen komen, OMDAT HET EEN TURK is. Nog erger;EEN TURK UIT TURKIJE. Dat is een groot land waar het leger erop toe ziet dat de scheiding van islam en staat gehandhaaft blijft.Omdat het erfgoed van ATTATURK nu niet echt door iedere Turk omarmt wordt...dat spanningsveld speelt zich vooral af tussen stedelijke gebieden en plattelandsstreken. Iedereen nog mee en mag dit gedacht en gezegd worden? Nu; waarom zou je dan niet jezelf de vraag stellen of een zeventienjarige jongen die zo door het lint gaat mogelijk een achtergrond heeft die dit gedrag bevordert? Voor mij is dit van belang omdat de reactie van de omgeving van die jongen zijn schuldbesef zal gepalen. Zegt zijn omgeving' wat je hebt gedaan is fout; punt uit? Of wordt dit' die fout is uitgelokt door de omgeving waarbij vrouwen zedeloos en uitdagend over straat gaan'. Ik denk dat veel Turken die hier geboren zijn zeggen' dat is fout; punt uit'. Maar voor Turken die van het platte land komen ligt dit anders. Beroepsmatig boeit die vraag me, mag dit niet? Moet ik dan eerst de bijbel verklaren, iedere verkrachter toelichten, mezelf verantwoorden omdat ik origine niet uitsluit om gedrag te verklaren, me excuseren tegenover iedere Turk die wel respectvol met vrouwen omgaat of zo? Nergens stel ik dat dit geldt voor ALLE TURKEN wereldwijd maar toch wil Filo dat ik verantwoording afleg alsof ik dit doe...merkwaardig. En ik roep niet; wel hoop ik dat nu duidelijk is dat ik me die sencuur niet laat opleggen. Iedereen die beroepsmatig belangstelling heeft voor deviant gedrag zal vragen formuleren over achtergrond en factoren die mogelijk dat gedrag van een ZEVENTIENJARIGE verklaren, vreemd genoeg ontging iedereen dat dit vooral mijn aandachtpunt was, dat het een Turkse jongen betreft; moet dit uit de weg gegan worden? Waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet een reden zijn voor die andere visie, logisch toch? Er moet een reden zijn waardoor een persoon een zo verwrongen beeld krijgt van vrouwen dat hij ze op de ergste manier wil vernederen nl door verkrachting. In dit geval zien we een heel jonge jongen die van de éne dag op de andere in een voor hem vreemde omgeving wordt geplaatst. Bij mijn weten heeft hij vroeger nooit dergelijke wandaden gepleegd. Indien hij in zijn eigen omgeving in Turkije ook verschillende vrouwen in een korte periode had verkracht zou dat gevolgen gehad hebben : hij zou waarschijnlijk in de gevangenis of in een instelling verbleven hebben, ik weet niet of de sharia streng wordt toegepast in Turkije, maar zelfs als men er in zijn woonplaats geen graten in ziet om de vrouwen te straffen in plaats van de man, zou het toch echt wel gaan opvallen dat steeds dezelfde man in dergelijke affaires betrokken was. Dus neem ik aan dat hij vroeger nooit zulke misdaden heeft gepleegd. Dan komt hij hier, plots uit zijn vertrouwde biotoop (als ik het zo mag noemen) en begint al heel vlug met vrouwen lastig vallen en zelfs verkrachten, heel veel vrouwen in een korte tijdspanne. Geloof je niet, Filosoof, dat er ergens een probleem is met het overplaatsen van die jongen van de éne omgeving/cultuur naar de andere? Als je dat echt niet ziet, dan moet je toch hoogdringend de oogkleppen af doen en eens wat beter om je heen zien.
![]() |
![]() |
#198 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil hier toch even duidelijk stellen dat ik helemaal niets tegen Turken heb. Hier in mijn dorp woont een tamelijk grote Turkse gemeenschap, nooit problemen gehad met die mensen, integendeel, ze zijn vriendelijk en beleefd tegen iedereen. Ik heb nooit iets verkeerds over ze gehoord. Maar in dit geval - en dan vooral met het oog op het feit dat de islamaanhangers de laatste jaren veel uiting geven van groeiend fanatisme - ben ik bijna zeker dat de dader uit een strenge bekrompen omgeving afkomstig is waar niemand openstaat voor andere levensbeschouwingen. Noem het intuïtie voor mijn part.
![]() |