Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 00:12   #181
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Beste,
Persoonlijk volg ik deze zaak al een tijdje , en niet enkel sedert een paar weken!
Aan mijn onderschrift kan u zien dat ik andere zaken iets meer opvolg, maar ja de tijd hé
Het gaat mij niet om uw persoon.

Citaat:
We gaan nu geen discussie starten over de VN democratie.
Maar je gaat dus akkoord met het idee dat Israel zich terugtrekt achter de grenzen van het door de "overgrote meerderheid van de wereldbevolking.
Israël was er niet gekomen op een abnormale en onwettelijke wijze. Niemand ging dat steunen.
"?
Ja, mits een garantie voor de veiligheid van haar inwoners.

Citaat:
......en ja ik besef dat het na de aanval van de Arabische omringende landen is dat Israel die gronden ingenomen heeft. (Dus niet de Palestijnen)
.....maar je beseft toch dat Israel zich niet achter die VN grenzen wil terugtrekken en dus zo het signaal heeft van "geen vrede wil met die omringende
Arabische landen"
Israël geeft weldegelijk een signaal dat het vrede wil. Zo heeft het de Palestijnse regering erkend en maar liefst 40 000 Palestijnse politiemensen betaald (die de zelfmoorterroristen tegen israël gingen aanpakken) en de Gazastrook ontruimt van eigen bevolking.

Dat allemaal als haar deel in het stappenplan naar een Palestijnse staat.

Alleen.... de raketten bleven maar komen....

Citaat:
Dus als je dan al democratisch verkozen bent , Hamas, en ja die zijn ferm religieus, dat het moeilijk wordt en dat bombardementen als deze in de Gaza
anders geinterpreteerd worden......nl .....uitroeing, iets waar Israel JAMMERGENOEG iets teveel ervaring mee heeft
Wat moet Israël volgens jou dan doen, dat als resultaat zou hebben, dat de Hamas hun heilige eed (bij Allah) om Israël te zullen vernietigen, intrekken en zo ingaan tegen wat de koran hen gebiedt?

Volgens mij moet je, als onderhandelingen keer op keer falen zoals nu het geval is, met militaire middelen voorkomen dat zij hun eed niet kunnen uitvoeren.

Maar als u een alternatief hebt, ik ben één en al oor.

Citaat:
PS kaarten herteken, tja men had er beter een paar andere/of op een andere manier hertekend.....
Inderdaad.

Citaat:
PS2 Persoonlijk ben ik niet gelovig.
Ik denk niet dat uw persoonlijke godsdienstvrijheid hier ook maar iets ter zake doet.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:14   #182
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Inderdaad hoog tijd dat Hitler er weer eens bijgesleurd werd, het was al te lang geleden.
Het bewijst wel dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft.

Citaat:
Maar ontopic: in wiens achting zakken "de Palestijnen met de dag", zoals u zo stellig beweert?
Zoals ik zei; in die van mij. Voor iemand anders kan ik niet spreken.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 januari 2009 om 00:14.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:17   #183
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De discussie tussen jou en Egidius ging niet over wij gelijk had, maar naar wie de sympathie van de openbare opinie in de wereld de laatste dagen ging. Dan moet je toch vaststellen dat voor Palestina mensenmassa's van alle rassen, religies en politieke overtuigingen op straat zijn gekomen. Voor Israël zijn alleen kleine groepjes "usual suspects" van Zionistische organisaties op straat gekomen.
Ik kan niet voor iemand anders spreken, maar persoonlijk zou ik niet naar een pro-Israël betoging gaan. De kans lijkt me groot in elkaar geslegen te worden door een paar moslims, en dat heb ik er echt niet voor over.

Die gasten proberen zelfs Joodse huizen in brand te steken.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:17   #184
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De Arabieren hebben de Byzantijnen verjaagd. Noch de Byzantijnen, noch de Arabieren hebben de oorspronkelijke bevolking verjaagd. De Palestijnse bevolking is daar door de eeuwen heen gebleven.
Dan hebben de Joden dus ook niet de oorspronkelijke bewoners verjaagt. Sterker nog, ze woonden er al meer dan 2000 jaar geleden.

Wanneer is kolonisatie rechtvaardig en hoe lang moet het duren? 10 jaar? 100 jaar? 500 jaar?

Dat doet me denken aan een computerspelletje dat ik wel eens speel(Europa Universalis III). Als je een stuk land voor een bepaalde periode bezet krijg je er een claim op. Verlies je dat stuk land dan blijft je claim geldig hoewel na een aantal jaar deze claim ook weer verdwijnt. Op zich een redelijk goede weergave van de werkelijkheid. Dus wanneer hebben de Joden recht op hun land?
Oud 14 januari 2009, 00:18   #185
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met die sympathie is mijn generatie groot geworden en alvast ik heb ze lang gekoesterd. 2008 is een keerpunt: Israël is die sympathie, zijn startkapitaal, definitief aan het verspelen bij een zeer ruim publiek, over de hele wereld.

Ik moet toegeven dat ik, na Gaza, geen vinger meer zal uitsteken als ze ooit nog hulp nodig hebben. Ze hebben hun sympathie gebruikt om ons te beliegen en te misbruiken. Hoe rapper de racistische terreurstaat nu verdwijnt, hoe beter.
Dat spijt mij oprecht.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:20   #186
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat spijt mij oprecht.
Ik weet het. It hurts, en het spijt mij ook.

Maar hoe meer ik lees, onderzoek en leer over de voorbije 60 jaar Israël, hoe minder ik begrijp dat we deze misdaden met zijn allen zo lang hebben laten duren.

Srebrenica, het is nog geen twee decennia geleden. We wisten allemaal wat er ging gebeuren: een massamoord op 8000 weerloze vluchtelingen, op vier uur vliegen van hier. De volgende dagen zagen we alles in stelling komen, en uiteindelijk gebeurde het terwijl we het op de radio konden volgen.

Geen enkel van onze landen heeft iets treffelijks gedaan om dat te voorkomen. Ik vind die idee on-ver-draag-lijk.

En nu is het weer aan het gebeuren...

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 00:33.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:22   #187
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie ging niet over het staatsburgerschap van Israël, maar over de vraag of de Britse mandaathouder een deel van zijn mandaatgebied zomaar kon "toewijzen" aan vreemde inwijkelingen uit de hele wereld.
Blijkbaar wel hé?! Dat werd toen als normaal en wettelijk beschouwt en dat weet je best. Israël kreeg de steun van het overgrote deel van de wereldgemeenschap. Er was niemand ie zei: "Waar halen, de Britten het recht om...?" Integendeel werd de daad van de Britten internationaal geprezen.

Citaat:
Dat u op het moment dat u daarover met uw mond vol tanden staat, overschakelt naar een ander aspect, dat is inderdaad kleintjes.
Ik schakel helemaal niet over naar een ander onderwerp. Ik gaf een voorbeeld ter illustratie. Blijkbaar moet het van invloed geweest zijn, meer dan u wil toegeven.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:33   #188
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het. It hurts, en het spijt mij ook.

Maar hoe meer ik lees, onderzoek en leer over de voorbije 60 jaar, hoe minder ik begrijp dat we deze misdaden met zijn allen zo lang hebben laten duren.
Intussen wacht ik nog altijd op antwoord op mijn vraag, wat israël zou moeten doen dat als resultaat zou hebben, dat de Hamas en ook de Hesbollah hun heilige eed (bij Allah) om Israël te zullen vernietigen, intrekken en zo ingaan tegen wat de koran hen gebiedt?

Met al uw onderzoek en studies, had ik wel iets meer verwacht van je.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:34   #189
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Met al uw onderzoek en studies, had ik wel iets meer verwacht van je.
Waarom zou jij van mij iets verwachten?

Don't!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 00:36.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:36   #190
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Hij beschrijft alleen maar wat elke mens ziet dat er logischerwijze zal gebeuren. Niemand blijft zoveel haat en vernieling uitzaaien zonder ervoor te betalen. En de macht van de VS, waarzonder Israël niet kan bestaan, is al aan het tanen.

Je denkt toch niet dat de zionisten, eenmaal ze het niet meer kunnen halen, in Europa nog op een greintje begrip gaan kunnen rekenen na wat ze in Gaza aangericht hebben?
IMO beschrijft hij wat hij graag zou willen zien. Hij zegt hetzelfde wat de Moslims in 1971 zeiden en zongen toen ik in Tunesie was.
Wat ik gezien heb zijn Arabische landen die Israel aanvallen, steeds weer opnieuw. Wat ik gezien heb zijn Palestijnen die hun kinderen opvoeden in haat voor Joden. Het is die haat die hun zal vernietigen.

Wat Europa en Amerika betreft, blijf maar dromen. De meerderheid kan het geen barst schelen wat in Gaza gebeurt. De meerderheid heeft gezond verstand.
Oud 14 januari 2009, 00:36   #191
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Om een antwoord te krijgen op mijn vraag wat israël zou moeten doen dat als resultaat zou hebben, dat de Hamas en ook de Hesbollah hun heilige eed (bij Allah) om Israël te zullen vernietigen, intrekken en zo ingaan tegen wat de koran hen gebiedt?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:38   #192
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om een antwoord te krijgen op mijn vraag
Ja, dat willen we allemaal wel.

Wie eerlijk is, vindt antwoorden.
Oud 14 januari 2009, 00:38   #193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat willen we allemaal wel.

Wie eerlijk is, vindt antwoorden.
Wees dan eens eerlijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:39   #194
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel hé?! Dat werd toen als normaal en wettelijk beschouwt en dat weet je best. Israël kreeg de steun van het overgrote deel van de wereldgemeenschap. Er was niemand ie zei: "Waar halen, de Britten het recht om...?" Integendeel werd de daad van de Britten internationaal geprezen.
De Britten hebben anders hard hun best gedaan om het ontstaan van de Joodse staat te verhinderen.
Oud 14 januari 2009, 00:43   #195
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees dan eens eerlijk.
Je moet je niets aanmatigen dat je niet toekomt, Paulus. Wil je eerlijkheid, begin er dan maar mee.
Oud 14 januari 2009, 00:50   #196
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet je niets aanmatigen dat je niet toekomt, Paulus. Wil je eerlijkheid, begin er dan maar mee.
Ik beken heel eerlijk dat jij die claimt te lezen en te onderzoeken over de voorbije 60 jaar Israël, weigert te antwoorden op een simpele vraag.

En ik weet ook waarom.

Omdat je maar al te goed weet dat Israël niet anders kan dan militair ingrijpen tegen dergelijke extremisten wil ze de veiligheid van haar bewoners verbeteren. Want dat is het antwoord op de vraag.

Als je iets beters hebt, ik ben één en al oor.

Maar er komt niks beters.
Dat moet ik helaas heel eerlijk vaststellen.
Al paaaagina's lang.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 januari 2009 om 00:51.
Paulus is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:54   #197
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dan hebben de Joden dus ook niet de oorspronkelijke bewoners verjaagt.
Toch wel, zij hebben de oorspronkelijke bewoners verjaagd, zodat deze in vluchtelingenkampen terechtkwamen. De Byzantijnen hebben hun religie en Griekse cultuur verspreid, net als voor hen de Hellenistische Rijken en het Perzische Rijk en na hen het Islamistische Rijk (Kalifaat). Geen van deze Rijken heeft de bewoners van Palestina verjaagd of gedeporteerd. (De Babyloniërs hebben dit wel gedaan.)

Citaat:
Sterker nog, ze woonden er al meer dan 2000 jaar geleden.
Er is geen bewijs dat de huidige bewoners van Israël rechtstreekse afstammelingen zijn van het volk Israël. Fenotypisch is dit uiterst verdacht: men vindt Israëli's van alle rassen.

Maar los daarvan is het compleet krankzinnig om land te claimen op basis van religieuze teksten die verhaaltjes vertellen van tweeduizend jaar geleden.

Citaat:
Wanneer is kolonisatie rechtvaardig en hoe lang moet het duren? 10 jaar? 100 jaar? 500 jaar?
Kolonisatie is nooit rechtvaardig. Het is niet altijd mogelijk om de klok terug te draaien, maar erkenning van de realiteit i.p.v. jouw negationisme en revisionisme is de eerste stap in de goede richting. Daarna kan er gesproken worden over compensaties en andere oplossingen.

Citaat:
Dat doet me denken aan een computerspelletje dat ik wel eens speel(Europa Universalis III). Als je een stuk land voor een bepaalde periode bezet krijg je er een claim op. Verlies je dat stuk land dan blijft je claim geldig hoewel na een aantal jaar deze claim ook weer verdwijnt. Op zich een redelijk goede weergave van de werkelijkheid. Dus wanneer hebben de Joden recht op hun land?
Je speelt teveel videospelletjes. Hier gaat het over ernstige zaken, over mensenlevens die verwoest worden. Dit moet stoppen, en wel meteen.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 januari 2009 om 00:55.
Kallikles is offline  
Oud 14 januari 2009, 00:56   #198
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beken heel eerlijk dat jij die claimt te lezen en te onderzoeken over de voorbije 60 jaar Israël, weigert te antwoorden op een simpele vraag.
Een mooie bekentenis!

Citaat:
En ik weet ook waarom.
Goed voor jou, Paulus.

Citaat:
Omdat je maar al te goed weet dat Israël niet anders kan dan militair ingrijpen tegen dergelijke extremisten wil ze de veiligheid van haar bewoners verbeteren. Want dat is het antwoord op de vraag.
Neen.

Citaat:
Als je iets beters hebt, ik ben één en al oor.
Dat is onnodig vermits jij al die tijd het enige goede antwoord had.

Citaat:
Maar er komt niks beters.
Dat moet ik helaas heel eerlijk vaststellen.
Al paaaagina's lang.
Helaas? In jouw plaats zou ik er geen spijt van hebben, maar genieten van mijn eerlijke vaststelling.
Oud 14 januari 2009, 00:58   #199
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist en die symphtie was ook heel terecht. De Joden hebben een thuisland nodig want antisemitische is een reëel gevaar.

Ik heb daar een andere mening over. De Palestijnen zakken met de dag in mijn achting, en niet in die van mij alleen.

Bovendien ben ik geen voorstander om het bestaansrecht van een staat te laten afhangen van een symphatie in een bepaalde periode. Dat lijkt me geen goed instrument daarvoor.

Paulus.
De Palestijnen hebben heel wat krediet verloren (voor mij alle) door wereldwijd terroristische aanslagen te plegen. Door overal ter wereld vliegtuigen te kapen en burgers van alle landen te vermoorden.
Helaas, de jongere generatie schijnt dat niet te (willen?) weten.

Het bestaansrecht van Israel hangt nu af van zijn leger.
Oud 14 januari 2009, 01:00   #200
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Helaas, de jongere generatie schijnt dat niet te (willen?) weten.
De oudere, die de kapingen nog beleefd heeft, is anders ook aan het kapseizen.

Citaat:
Het bestaansrecht van Israel hangt nu af van zijn leger.
Inderdaad, en uitsluitend daarvan. Van zodra dat een hapering vertoont, is het afgelopen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be