Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 11 januari 2009, 23:50   #181
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In de context van het verhaal is dat een insinuatie dat dit ook gebeurd zou zijn. Geloof me maar dat de discussie echt niet ging over montagetechtnieken, maar wel over objectieve verslaggeving.

Paulus.
Dat is wat U ervan maakt mijn beste, een geheel eigen mening dus en al helemaal géén vastgesteld feit...
Svennies is offline  
Oud 11 januari 2009, 23:55   #182
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daar heb ik al op geantwoord
Niet inhoudelijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 23:56   #183
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is wat U ervan maakt mijn beste, een geheel eigen mening dus en al helemaal géén vastgesteld feit...
Laat dit dan zijn wat u er van maakt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 23:59   #184
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat dit dan zijn wat u er van maakt.

Paulus.
Dan win ik gelijk ook de discutie mijn beste......en de groeten aan uwe kleine, daar kan jij zelfs nog wat van leren....
Svennies is offline  
Oud 12 januari 2009, 00:13   #185
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan win ik gelijk ook de discutie mijn beste......en de groeten aan uwe kleine, daar kan jij zelfs nog wat van leren....
Ik leer alvast wat van jou en over jou. Ik zal maar niet zeggen wat juist.

Eén ding is zeker. Je kunt verder pissen dan ik. Daarin win je inderdaad.

En dan vlug weglopen natuurlijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 januari 2009 om 00:14.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 00:22   #186
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leer alvast wat van jou en over jou. Ik zal maar niet zeggen wat juist.

Eén ding is zeker. Je kunt verder pissen dan ik. Daarin win je inderdaad.

En dan vlug weglopen natuurlijk.

Paulus.
Hahaha, ik wacht nog altijd mijn beste.......Kan ik er aan doen dat U in dit geval steeds aan het kortste eindje trekt....
Blijven proberen mijn beste.....
Svennies is offline  
Oud 12 januari 2009, 00:32   #187
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hahaha, ik wacht nog altijd mijn beste.......Kan ik er aan doen dat U in dit geval steeds aan het kortste eindje trekt....
Blijven proberen mijn beste.....
Neen. Case closed voor mij. De meelezer zal wel voor zichzelf oordelen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 00:36   #188
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Case closed voor mij. De meelezer zal wel voor zichzelf oordelen.

Paulus.
Natuurlijk mijn beste...dat is een feit dat zeker is,en dan hoef ik mij helemaal geen zorgen te maken over het oordeel dat hij velt in onze onderlinge discutie....
Svennies is offline  
Oud 12 januari 2009, 00:41   #189
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

't is maar een detail, maar op het vrt-nieuws werd het aantal deelnemers vermeld als: de politie telde 30.000 deelnemers, de organisatoren 70.000.

Wordt normaal niet het aantal dat door de organisatoren geschat wordt als eerste in rij bekend gemaakt en daarna het geschatte aantal door de politie? Het door de politie geschatte aantal is trouwens steeds het laagst.
Het zal wel toeval zijn
Stultitiae is offline  
Oud 12 januari 2009, 07:15   #190
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?
Een begin.

Het komt er niet op aan Hamas & Hesbollah van gedacht te doen veranderen, dat zal toch nooit lukken. Het komt er op aan de massale volkssteun voor die organisaties te doen afnemen.

En vanuit dat oogpunt is de lopende oorlog een ramp.
Oud 12 januari 2009, 11:02   #191
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een begin.

Het komt er niet op aan Hamas & Hesbollah van gedacht te doen veranderen, dat zal toch nooit lukken. Het komt er op aan de massale volkssteun voor die organisaties te doen afnemen.

Jij denkt dus dat de problemen zullen opgelost worden als Hamas geen massale volkssteun meer heeft?... Zelfs als Hamas blijft doorgaan met haar stupide raketaanvallen op onschuldige burgers en met haar eigen kinderen tussen andere kinderen te laten ontploffen?
En blijft zweren door te gaan tot Israël van de kaart geveegd is?

Jij bent een wel heel breeddenkend mens…
Echt bewonderenswaardig...
de mensen is offline  
Oud 12 januari 2009, 14:09   #192
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Los van het feit dat veel kleine idioten met grote meningen niet eens hun moedertaal beheersen maar wel menen zicht te hebben op wereldproblemen, zijn sommige idiotieën indrukwekkender dan anderen.

Als er een prijs bestond voor stompzinnigheid, dan was kilgore een goeie kandidaat, zij het niet de enige.
Ik denk dat we ook PollyCorrect zouden moeten nomineren voor haar halstarrige debiliteit en het sans gène tentoon spreiden van haar kleinmenselijk chagrijn en schaamteloos gebrek aan empathie. Het is een verdienste op zich omdat we maar zelden dat soort karikaturen gepresenteerd krijgen. Daarvoor moet je, denk ik, op politics.be zijn. In de echte samenleving zijn die mensen bijzonder zeldzaam.

We zouden ons druk kunnen maken om deze 'lagen van de laagsten'. Maar dat is au fond te veel energie besteed waar ze niet thuis hoort en dat heb ik vandaag weer begrepen, bij gratie van de onvoorstelbare mooie, serene en door liefde voor de mensheid gedragen betoging. Brussel was vandaag fantastisch.

Het is ook onzinnig: elke samenleving heeft de facto onderkruipers die zich schurken aan macht en geld en bereid zijn om in functie daarvan een oogje dicht te knijpen als kinderen sneuvelen, als burgers met granaten worden door elkaar gehaspeld.

Ik lees hier de voorspelbare verontwaardiging voor een uitgebrande vuilbak, een ingegooide ruit en wat men doorgaans een schermutseling noemt. Als dat in de marge van een voetbalmatch gebeurt, kraait er geen haan naar. Het haalt niet eens het nieuws. Vandaag is het het hoofdpunt op het radionieuws, over de betoging wordt verder niet gerept.

Maar in dit geval kunnen we die gespeelde verontwaardiging naast de gruwel van Israël plaatsen en dan staan de laaghartige bastaards hier om ter hardst te brullen over 'geïmporteerde rellen' en 'uitschot' dat zo snel mogelijk het land (en liefst de planeet) moet uitgezet worden.

Wat we vooral vaststellen is de wereldvreemdheid en het complete gebrek aan menselijkheid dat deze paspoppen typeert. Ze beschuldigen ons ervan dat we niet om Oost-Congo geven of Soedan of Cambodja of andere plaatsen waar de puinzooi van het kolonialisme zich generaties later als etterende builenpest uit de mensen en culturen wringt, terwijl ze in hun hele leven geen cent of seconde hebben gespendeerd aan het verbeteren van wat dan ook. Ze staan op de eerste rij om hun verontwaardiging te uiten die vooral herinnert aan wat overblijft na een overstroming: mentale puinzooi, stinkende morele drab en brokstukken van een al lang vervlogen wereldbeeld.

Het staat iedereen vrij om betogingen en andere acties te organiseren ten voordele van Israël of om de soldaten van het IDF moreel of concreet te ondersteunen. Wij hier weten dat jullie daartoe niet in staat zijn, dat jullie geen 500 mensen bij elkaar krijgen en dat het inhoudelijk noch vormelijk betekenis heeft. De wereld heeft dit weekend haar verontwaardiging geuit over wat Israël doet, het is nu werken aan een politieke implicatie daarvan en een wijziging van het Belgisch en Europees beleid.

Wie zich druk maakt om antisemitisme en het welzijn van joden hier en in Israël doet er goed aan om zich furieus en radicaal te verzetten tegen de staat Israël en het beleid van dat land. Zoals die intelligente en kritische joden vandaag in Brussel deden, in overeenstemming en samen met tienduizenden moslims, christenen en atheïsten als ikzelf. Wat ons bindt is namelijk belangrijker dan wat ons scheidt.

De zelbenoemde minister van agitatie is blijkbaar in zijn gat gebeten.Hij kan duidelijk niet tegen tegenspraak.Hij en de andere propalestijnen werken alleen op de lachspieren.Ze slagen er alleen in te bewijzen dat ze niets verstaan van militaire operaties en/of grote leugenaars zijn.Ze ontnemen het woord gruwel alle betekenis door enkele honderden onvermijdbare doden als genocide te beschouwen.Ze zijn bovendien ongeloofwaardig want niet afkerig van bloederig geweld zoals hun onverschilligheid voor veel grotere aantallen doden in andere conflicten en hun sympathie voor terreurdaden aantonen.
De waarheid is dat Israël precisiegeleide wapens gebruikt tegen militaire doelen waarbij onvermijdelijk ook burgerdoden vallen maar niet mee dan onvermijdbaar.Wilde Israël zoveel mogelijk burgers doden dan kon het dat makkelijk door zware domme bommen in te zetten op grote schaal(en zeker geen clustermunitie).Er zouden dan op veertien dagen tijd duizenden doden gevallen zijn.Leg eens een luchtfoto van Gaza en een duitse of japanse stad in 1945 naast elkaar dan zou men rap het verschil zien tussen inzet van onnauwkeurige bommen en deze van precisiegeleide bommen.
De zelfbenoemde minister van agitatie schijnt soms te vergeten dat intelectuelen een kleine minderheid zijn en niet in het gewicht vallen.Hij mag nog met veel verklaringen van linkse intelectuelen afkomen.De meeste intelectuelen zijn platbroeken wiens politieke opinies volkpmen waardeloos zijn over enig militair conflict.
kilgore is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:03   #193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?
Een begin.

Dat is geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Als Israël niks doet, is het voor haar bewoners een ramp.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:06   #194
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Als Israël niks doet, is het voor haar bewoners een ramp.

Paulus.
Vergelijk eens het aantal doden en dan zie je duidelijk voor wie het een ramp is. Met precieze bommen treft men precies meer mensen, hoe kan dat toch ?
labyrinth is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:17   #195
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Vergelijk eens het aantal doden en dan zie je duidelijk voor wie het een ramp is. Met precieze bommen treft men precies meer mensen, hoe kan dat toch ?
Amper 1 000 doden op een bevolking van 1 500 000 na veertien dagen oorlog is peanuts mijn beste. Dat zal elke militair bevestigen. Bovendien is de totale uitschakeling van de Hamas de enige optie voor Israël. Als je het niet met me eens bent, beantwoordt dan eens deze vraag:

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 januari 2009 om 18:19.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:19   #196
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Misschien vertel je maar best zelf wat het enige juiste antwoord is?
Oud 12 januari 2009, 18:23   #197
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien vertel je maar best zelf wat het enige juiste antwoord is?
Volgens mij is het enige juiste antwoord, deze die Israël nu geeft. Ervoor zorgen dat dergelijke extremisten hun eed niet kunnen nakomen. Als u een beter alternatief heeft: Ik ben één en al oor.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 januari 2009 om 18:24.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:24   #198
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het enige juiste antwoord, deze die Israël nu geeft.
Heel juist. Wat Israël "zegt" is alles wat jij kent.
Oud 12 januari 2009, 18:25   #199
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Een zaak is wel hoopgevend. De sympathisanten van de Palestijnen kunnen betogingen organiseren waar duizenden mensen naar komen.

De zionistische racisten slagen er amper in een paar honderd mensen bijeen te brengen.
Pelgrim is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:25   #200
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel juist. Wat Israël "zegt" is alles wat jij kent.
Als u een alternatief heeft dat beter is: Ik ben één en al oor.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be