![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuseer, maar het zijn de christelijke partijen in Nederland die oproepen tot respect voor de Islam en andere culturen. De atheïstische lobby van liberalen, nationalisten en marxisten roepen juist op tot een antireligeuze instelling. Ik ben het met u eens dat de ietsisten (vnl. uit sociaal-democratische middens) schadelijk zijn voor de samenleving. Maar deze mensen zijn zo weggezakt in hun relativisme dat ze vijanden als vrienden rekenen en omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Enfin ja, je hebt er wel gelijk in, alleen doelde ik niet echt op de politiek, maar eerder op een brede maatschappelijke realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sexuele handelingen tussen volwassenen met wederzijdse toestemming kunnen niet als immoreel gedrag worden bestempeld. Tenzij door iemand die zijn of haar normen uit een eeuwenoud religieus boek haalt hetzij gedicteerd zijn geweest door één of andere zogenaamde godheid.
![]() |
#184 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even ter jouwer informatie, beiden begrippen zijn overigens geen synoniemen.
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je leest geen boeken geschreven door Dawkins en terzelfdertijd vind je die man oninteressant. Hoe weet jij dat dan? Waarop baseer jij dan dat oordeel? De kleur van de kaft van het boek of zo?
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gelovige ontwijkt alles wat twijfel bij hem zaait. Vandaar dat godslasteringswetten e.d. ervoor moeten zorgen dat ze geen dingen meer horen die hun nauwdenkende hersens uit de Middeleeuwen zouden kunnen halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heb wel eens een interview met de man gezien naar aanleiding van zijn eredoctoraat aan de UA. Je kan niet alle boeken lezen.. en dan lees ik liever andere (en betere).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Net zoals die heren die ik hiervoor even aangehaald heb? (Sommigen ervan leefden zelfs in de middeleeuwen..)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij hadden o.m. de scholastiek ontwikkeld. Een methode om met wetenschap bezig te zijn zonder de Kerk al te boos te maken. Wat de Middeleeuwen betreft is men het er universeel over eens dat in deze tijd nauwelijks vooruitgang is geboekt en dat men er in 1500 niet beter voorstond dan in 500.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleszins hoeft seks niet altijd tot voorplanting te leiden, maar het is een standaard. Zie het als privilege binnen een liefdevolle relatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer die liberale fixatie op toestemming! Die zgn. "toestemming" zegt helemaal niets over de aan- of afwezigheid van uitbuiting, vervreemding of dominantie. Nog een paradox: het is precies nu het individu zo overschat wordt in de theorievorming, dat we de zwakste individuen aantreffen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel. Sterker nog: seksualiteitsbeleving heeft in het geheel NIETS met voortplanting te maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |