Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2004, 13:32   #181
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Mieke & Raf,

Dat kan je niet weten. Er staat niet bij dat dit het werk is van een universiteit of van één of andere individu zoals een Marc Spruyt.

Dat is de voornaamste reden waarom ik nu twijfel aan dat "onderzoek", zeker gezien de fascistische aard ervan.
Sociale strata of indelen volgens sociale economische status is toch niet fascistisch?! Dat trachtte ik daarnet uit te leggen. Dat heeft te maken met inkomen, leefwelzijn, kansen, armoede,... niets met fascisme en ook niet met domheid.

Zoek es naar resultaten van de verkiezingsonderzoeken van Jaak Billiet en Wilfried De Wachter, onderzoekers aan de KUL...
Oud 15 april 2004, 13:35   #182
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Wat ik hiermee o.a. zeggen wil, over adoptie bij homokoppels: Je moet niets doen om zwanger te worden, om een kind te krijgen als heterokoppel (tenzij even vrijen natuurlijk ). De meest onverantwoordelijke schooier, alcolieker of whatever, kan kinderen krijgen. Niets moeilijks aan. Wanneer je een kind wil adopteren, word je een waar examen voorgelegd en zwaar getest.
Terechte opmerking.

Daarom: wie kindergeld wil, moet voortaan cursus volgen.
(Punt 25 uit AB's Megalomane Plan tot Verfraaiing van de Samenleving)
Oud 15 april 2004, 13:45   #183
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

pfff,bon, daar gaan we weer! Alhoewel zulke studies misschien wel bestaan is het normaal dat geen enkele wetenschapper zijn carrière zou wagen om dit in de openbaarheid te brengen. Maar er bestaan wel wetenschappelijke studies waar bewezen wordt dat de beste opvoedsituatie voor het psychische welzijn van het kind een normaal man-vrouwgezin is!
Jantje...

Ik ontken niet dat -door de band genomen- de beste opvoedsituatie voor een kind een gezond gezin van een man en vrouw is. Maar wat denk je hier dan van... Twee situaties:
1) Dit zegt niets over de particuliere situatie van een gezin. Als die man of vrouw zich elke dag zat zuipt, ik geef maar een voorbeeld, zit een kind toch beter gezellig bij een nuchtere, verantwoordelijk homokoppel.
2) Ik schat dat ongeveer 50% van de gezinnen nu eenoudergezinnen zijn (met evt. co-ouderschap en weet ik wat nog meer). Is dat dan beter dan een stabiele relatie tussen twee mensen?

Wat ik hiermee o.a. zeggen wil, over adoptie bij homokoppels: Je moet niets doen om zwanger te worden, om een kind te krijgen als heterokoppel (tenzij even vrijen natuurlijk ). De meest onverantwoordelijke schooier, alcolieker of whatever, kan kinderen krijgen. Niets moeilijks aan. Wanneer je een kind wil adopteren, word je een waar examen voorgelegd en zwaar getest. Homo's mogen zelfs gewoon helemaal niet. Waarom heeft een verantwoordelijk homokoppel, met goed inkomen, stabiele relatie, mooi huis,... dat recht niet?
Geen enkele relevante, normale reden...
Is dit dan eerlijk?
Dit verwachte ik al. Kijk, ik besef ook dat sommige mensen niet beter verdienen dan gesteriliseerd te worden (ohlala, dit wordt een lange topic!)
We leven nu éénmaal in een maatschappij waar iedereen ( op mentaal en zwaar gehandicapten na dacht ik?) kinderen mag krijgen.
Maar de discussie gaat hier over adoptie! Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat men bij de adoptie van een kind zoekt naar een situatie waar het kind zich optimaal zal kunnen ontplooien! Ik kan je verzekeren dat er veel normale man-vrouwgezinnen zijn die niets liever vragen dan een kind te adopteren en op te voeden! Maar door de huidige wetgeving is het zo moeilijk om een Vlaams kind te adopteren dat vele dan maar een aziatisch of afrikaans adopteren, maar bon dat is een topic op zijn eigen.
Als men dus homo-koppels dezelfde adoptatierechten geeft dan schept men een situatie waarin sommige kinderen niet dezelfde kansen krijgen dan anderen en dit alleen maar om een kleine groep homofundis die gesteund worden door politiek correcte dogmatiekers plezier te doen! Sorry, maar hier zeg ik "no passaran"!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 13:49   #184
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit verwachte ik al. Kijk, ik besef ook dat sommige mensen niet beter verdienen dan gesteriliseerd te worden (ohlala, dit wordt een lange topic!)
We leven nu éénmaal in een maatschappij waar iedereen ( op mentaal en zwaar gehandicapten na dacht ik?) kinderen mag krijgen.
Maar de discussie gaat hier over adoptie! Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat men bij de adoptie van een kind zoekt naar een situatie waar het kind zich optimaal zal kunnen ontplooien! Ik kan je verzekeren dat er veel normale man-vrouwgezinnen zijn die niets liever vragen dan een kind te adopteren en op te voeden! Maar door de huidige wetgeving is het zo moeilijk om een Vlaams kind te adopteren dat vele dan maar een aziatisch of afrikaans adopteren, maar bon dat is een topic op zijn eigen.
Als men dus homo-koppels dezelfde adoptatierechten geeft dan schept men een situatie waarin sommige kinderen niet dezelfde kansen krijgen dan anderen en dit alleen maar om een kleine groep homofundis die gesteund worden door politiek correcte dogmatiekers plezier te doen! Sorry, maar hier zeg ik "no passaran"!
En waarom zou een kind zich bij een holebi-koppel niet optimaal kunnen ontplooien? Welke wetmatigheid schrijft dat voor?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 13:52   #185
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
En waarom zou een kind zich bij een holebi-koppel niet optimaal kunnen ontplooien? Welke wetmatigheid schrijft dat voor?
moeder natuur!
Oud 15 april 2004, 13:53   #186
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Daar gaan we weer in een oneindige discussie
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 13:54   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

moeder natuur!
Hoe?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 13:58   #188
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
moeder natuur!
Oh my god... dit verwachtte ik ook al!
Oud 15 april 2004, 14:00   #189
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er bestaan wel wetenschappelijke studies waar bewezen wordt dat de beste opvoedsituatie voor het psychische welzijn van het kind een normaal man-vrouwgezin is!
U bedoelt zoals er zovele bestaan in ons Vlaanderenland waar het normaal gezin dezer dagen eerder samengesteld is uit moeder, haar twee ex-echtgenoten en huidige partner, hun vroegere partners en eventuele huidige echtgenoten, tesamen met een hele boel kinderen die daar nog ergens tussen vallen ? Tja, dan zullen we onze pijlen maar richten op de homo-gemeenschap natuurlijk
Oud 15 april 2004, 14:00   #190
Mieke 79
Minister

Standaard

Resultaat van moedertje natuur is wel dat homokoppels (mannelijke) worden gediscrimineerd ten opzichte van lesbische koppels. Die tweede groep kan gewoon naar de spermabank gaan...

edit: typo
Oud 15 april 2004, 14:02   #191
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moeder natuur!
Is dat dan een eenoudergezin?
Oud 15 april 2004, 14:02   #192
sebby
Burgemeester

Standaard

Het is ook tegen "moeder natuur" om aan 120 per uur over de snelweg te razen.

We zijn geen beesten meer die leven volgens de natuurwetten he. Er zitten hier een paar volgelingen van Rousseau denk ik
Oud 15 april 2004, 14:06   #193
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

moeder natuur!
Hoe?
Ik ga hier nu niet weer de menselijke evolutieleer uit de doeken doen he!
Deze topic bestaat al!
Oud 15 april 2004, 14:09   #194
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Maar er bestaan wel wetenschappelijke studies waar bewezen wordt dat de beste opvoedsituatie voor het psychische welzijn van het kind een normaal man-vrouwgezin is!
U bedoelt zoals er zovele bestaan in ons Vlaanderenland waar het normaal gezin dezer dagen eerder samengesteld is uit moeder, haar twee ex-echtgenoten en huidige partner, hun vroegere partners en eventuele huidige echtgenoten, tesamen met een hele boel kinderen die daar nog ergens tussen vallen ? Tja, dan zullen we onze pijlen maar richten op de homo-gemeenschap natuurlijk
U noemt dit normaal ik niet! Dit is trouwens een andere kwestie! "De linkse verloedering van onze maatschappij"
Oud 15 april 2004, 14:11   #195
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Resultaat van moedertje natuur is wel dat homokoppels (mannelijke) worden gediscrimineerd ten opzichte van lesbische koppels. Die tweede groep kan gewoon naar de spermabank gaan...

edit: typo
Tja, moedertje natuur trekt zicj nu eenmaal niets aan van de menselijke grillen! Mischien met het CGKR haar een proces aandoen! 8)
Oud 15 april 2004, 14:13   #196
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby

We zijn geen beesten meer die leven volgens de natuurwetten he. Er zitten hier een paar volgelingen van Rousseau denk ik
een beetje meer respect voor moeder natuur zou de wereld al ietsje leefbaarder maken!
Oud 15 april 2004, 14:14   #197
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

U noemt dit normaal ik niet! Dit is trouwens een andere kwestie! "De linkse verloedering van onze maatschappij"
Waarom noemt u dit links? Dat heeft er nu es niks mee te maken!
Dat is gewoon de realiteit. Evenveel scheidingen elk jaar als huwelijken. Van die huwelijken is meer dan een derde niet het eerste van één (of beide) van de partners...
Oud 15 april 2004, 14:15   #198
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
een beetje meer respect voor moeder natuur zou de wereld al ietsje leefbaarder maken!
Gelukkig leven we niet allen meer volgens moeder natuur. Het recht van de sterkste was daar regel nr. 1. Brrrr, ik moet er niet aan denken.
En jij ook niet, Jantje, of ik geef u een klop op uw gezicht! Ik ben immers sterker dan u! 8)

Oud 15 april 2004, 14:16   #199
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby

Dat is wel een heel subjectieve filosofie, en aldus met weinig feiten en argumenten te ondersteunen , noch te definiëren of in praktijk te brengen.
Oud 15 april 2004, 14:29   #200
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een heel subjectieve filosofie, en aldus met weinig feiten en argumenten te ondersteunen , noch te definiëren of in praktijk te brengen.
Nogal wiedes, onze maatschappij is het grootste gevaar geworden voor diezelfde moeder natuur. Moeder natuur is door toedoen van de mens een mongoloïde geworden.

Waarom kinderen nog laten opvoeden door mensen, bouw gelijk een plug in de schedel en sluit er een pc op aan, weg met de natuur...
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be