Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Seculariseert de islam?
Ja, er zijn meer moslims die de scheiding tussen kerk (moskee) en staat accepteren. 6 18,18%
Nee, de moslims radicaliseren. Er komen steeds meer fundamentalisten. 12 36,36%
Blijft gelijk. 0 0%
Geen mening / weet het niet. 7 21,21%
Een geseculariseerde islam bestaat niet; dat is een contradictio in terminis. 13 39,39%
De islam verdwijnt. Het proces van afvalligheid verloopt nog sneller dan de ontkerkelijking in het christendom. 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2009, 13:10   #181
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

Dit zijn dan ongetwijfeld niet-Iraanse niet-moslims die niet-homo's aan het niet-ophangen zijn.

Zo'n godsdienst kan niet de goede zijn noch de ware. Dat is duidelijk.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:14   #182
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:

Dit zijn dan ongetwijfeld niet-Iraanse niet-moslims die niet-homo's aan het niet-ophangen zijn.
dit is een voorbeeld van onzin dat jullie via propaganda van de media tegen de islam krijgen

stel da het waar is, is iran islam?

maar wat islamitische oordeel is, is iets, en hoe een moslim dit toepast, is iets anders.

probleem is dat je geen moeite doet om de waarheid te kennen.

laten we het nu hebben over die foto.

die mooie achtergrond, mooie kleur, van welke planeet is die trouwens?

Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 16 maart 2009 om 13:17.
Rmimzaa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:29   #183
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rmimzaa Bekijk bericht
dit is een voorbeeld van onzin dat jullie via propaganda van de media tegen de islam krijgen

maar wat islamitische oordeel is, is iets, en hoe een moslim dit toepast, is iets anders.

U moet daar niet zo mee de draak steken. Het is gewoon een schande wat hier gebeurt. Het zal uw kind maar wezen. Daarom: uw godsdienst is noch de goede en zeker niet de ware. Uw godsdienst is net zoals de christelijke godsdienst vroeger. De christenen verbrandden de homofielen. U hangt hen op.

Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 13:33.
Oud 16 maart 2009, 13:33   #184
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat waren die twee minderjarige jongetjes die de doodstraf kregen volgens uw sharia omdat ze homosexuele spelletjes hadden gespeeld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 13:35   #185
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Luister jongen, over iµde islam wil ik nog enige twijfels hebben; maar door jou reactie op die foto weet ik dat ik kan catalogeren als het type bruin-zwarte smurrie waar ik liever niet in trap.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:00   #186
mononcle
Vreemdeling

Standaard

ik vind dat een dwaze vraag, het is zoals vragen waarom het christendom niet seculariseert...

je kunt toch moeilijk van de godsdienst zelf vragen om "wereldser" te worden, een van de problemen is trouwens dat de islam juist heel erg geseculariseerd is in vele landen (dat betekent een ernstige vervaging van de grens tussen 'kerk' en 'staat', iran bijvoorbeeld wordt door de clerus beheerst, de opperste leider is een lid van de clerus).

wat je moet hebben is dat de islam religieus wordt, en de staat werelds. maar de islam seculariseren is domheid.

Laatst gewijzigd door mononcle : 16 maart 2009 om 14:01.
mononcle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:18   #187
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, Rmimzaa; het staat je vrij te geloven wat je wilt.
dat is niet waar, van extreem seculariteit ideologie, mag je niet geloven wat je wilt.

als je gelooft seculariteit is onzin en dat een moslim niet seculier mag zijn, dat de islam zowel om geloof, spiritualiteit als way of life gaat, dan ben je extremist en fundementalist en al die andere "slechte" benamingen.

dat liedje dus is niet volledig waar.

extreem secularisten willen een way of life opdringen ; je mag dit dat niet dragen, geen "halaal" eten, misschien geen scheiding tussen mannen en vrouwen in zwembad, geen moskee bouwen.

veel allochtonen leven hier onder armoede grens, je hebt een andere kleurtje, of je lijkt extremist te zijn met jouw baardje.

geloof wat je wilt gebeurt niet gemakkelijk zoals je denkt, de media probeert dag nacht jouw geloof in zwart beeld te krijgen, zodat je je gaat schamen om "moslim" te zijn, laat staan dus hier beledigen en daar bespotten en ergens anders kwetsen en ergste geval een ander land gaan veroeveren of veroeveraars bijstaan.

Citaat:
Maar verwacht niet dit te kunnen opdringen aan anderen, dat is dawa en daar dient een forum niet voor.
je kunt nooit een geloof opdringen, het centrum van het geloof is het hart, en islamitische geloof komt in het hart terecht door nadenken, als er iemand is die wilt nadenken, dan is dat zijn/haar keuze.

Citaat:
Dus wil ik zeker jou respecteren in je overtuigingen zolang jij hetzelfde kunt opbrengen; ik deel ik ieder geval jou interpretatie over islam, democratie, wetenschap niet; erger nog; ik zie dit als onzin van een gebrainwashte geest.
heb ik jouw geloof of jouw religie dan niet gerespecteerd?
jawel, maar jij niet, je noemt mijn geloof onzin van een gebrainwashte geest.

als ik kijk naar media hier en hun rol en wat ze doen, dan begin ik inderdaad te geloven dat de interpretatie van het volk over democratie en vrijheid en mensenrechten en over andere levensopvattingen vooral de islam, echt van een gebrainwashte geest.

Citaat:
Pogingen om me te overtuigen irriteren me vooral; waaro moet ik me verdiepen in de onzin van religieuze fanatici? Je mag dat allemaal denken maar probeer niet mensen van je waanzin te overtuigen?Dat vind ik respectloos;
je begtint heel de tijd over fanatici, waanzin, onzin en dan spreek je over respect.

ik vind jou poging om de mensen hier te ovetuigen (mij iig niet omwille van ervaringen met alle soorten religieuze en ideologische kritiek op islam) wel irritant, en daarvoor heb ik een argument: je blijft jezelf steeds tegenspreken: je spreekt over geloof vrijheid en respect, maar hoe je hier spreekt is een ander verhaal.

Citaat:
Islam heeft niets te maken met waar het Westen terecht trots op is; verdraagzaamheid, verlichting, vrijheid over overtuiging, gelijkheid voor man en vrouw, vrijheid van mening, kunst en letteren, democratie en last but not least ; een goed uitgebouwde sociale zekerheid die ook onder moslims bekend is!
in het westen zijn er goede dingen en slechte dingen.
van die goede dingen zijn er veel dingen waar islam mee te maken heeft, en andere dingen die islamitisch zijn, want wat door de islam aangemoedigd is, blijft islamitisch. Dit is de regel in de islam.

Citaat:
Respect komt van twee kanten; dus Rmimzaa hoop ik dat jij er respect voor kunt opbrengen dat mensen die geen moslim zijn er totaal andere principes op na houden dan islam voorhoudt en velen onder ons dit ook zo willen houden!
wees duidelijker aub.
ben ik nu een jehova getuige die naar vreemdelingen gaat (vooral illegalen), begint de islam met media propaganda aan te vallen, regelt papieren en bekeert mensen.. of ben ik een geograniseerde orgainsatie gefinancierd met miljoenen euro's om evangelisatie te gaan doen in islamitische ontwikkelingslanden door misbruik te maken van armoede, alfabetisme en politieke onderdrukking van pro-imperialistische regeringen? en dat allemaal voor politieke doeleinden en niet zorgen van geloof want wat christenen geloven, geloven wij ook, en beter nog, wij geloven dingen met bronnen zowel uit islam als de geschiedenis van bijbel, terwijl de christenen veel dingen van en romeinse mythe volgen.

ik ben gewone moslim en ik wil ni geisoleerd worden, p.be is voor vlamingen dus ik heb daar niets te zoeken, neen, zo ben ik niet, ik ben een deel van de maatschappij en ik komt uit deze aardbol, en ik probeer de misconcepties over de islam uit te leggen.

mijn visie over bepaalde thema's komen bediscussieren doe ik ook graag

ik zie vrijheid van mening als vrijheid van oorlog en bespotting en beledging tegen religie

vrijheid van mening die echt op wetenschap is gebaseerd is er ni

probeert iemand zijn mening te geven over feit dat seculariteit islamiseert ipv islam seculariseert, dan hoor je alle soorten beschuldigingen, van extremist tot fundamentalist en misschien ook terrorist en in de naam van de koran ook

ik ga proberen koran te pakken
.. in de naam van allah ik begin te lezen .. citeer en reciteer, mohammed, islam, arabische wereld, de koran is mooi, er is geen god dan allah .. allaho akbar .. dood aan zionisten, dood aan ongelovigen .. de koran, de heilige, de god, de moskee, de mekka, bidden bidden bidden .. """.!

BOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

oie, mijn buurvrouw en haar kind het leven omgekomen, hun katje zwaar gewond, en de fiets is ontploft, hopelijk niets mis met mijn koran, in de lucht gevolgen en ik ben aan het doodgaan

ik ben nu dood
Oud 16 maart 2009, 14:30   #188
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mononcle Bekijk bericht
ik vind dat een dwaze vraag, het is zoals vragen waarom het christendom niet seculariseert...

je kunt toch moeilijk van de godsdienst zelf vragen om "wereldser" te worden, een van de problemen is trouwens dat de islam juist heel erg geseculariseerd is in vele landen (dat betekent een ernstige vervaging van de grens tussen 'kerk' en 'staat', iran bijvoorbeeld wordt door de clerus beheerst, de opperste leider is een lid van de clerus).

wat je moet hebben is dat de islam religieus wordt, en de staat werelds. maar de islam seculariseren is domheid.
Ik geef toe dat de vraag onduidelijk gesteld is. Seculariseren is op te vatten als wereldser worden. En de islam bemoeit zich zeker met de wereld. Dat zou idd de vraag inhouden of de islam zich meer en meer met de wereld gaat bezighouden.
Maar seculariseren wordt - misschien ten onrechte - vaak ook opgevat als een scheiding aanbrengen tussen het wereldse en het spirituele.
Volgens wikipedia:
Citaat:
Secularisering is de algemene benaming voor de verwereldlijking zoals die tot uitdrukking komt in laïcisering, ontkerkelijking, de reductie van religie tot het private terrein en de afname van de maatschappelijke invloed van religie. Deze secularisering vindt plaats volgens een voor het eerst door Max Weber omschreven seculariseringproces, dat tegenwoordig grotendeels wordt gedefinieerd in de secularisatiethese.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 16 maart 2009 om 14:36.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 14:50   #189
mononcle
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik geef toe dat de vraag onduidelijk gesteld is. Seculariseren is op te vatten als wereldser worden. En de islam bemoeit zich zeker met de wereld. Maar seculariseren wordt - misschien ten onrechte - vaak ook opgevat als een scheiding aanbrengen tussen het wereldse en het spirituele.
Volgens wikipedia:
maar dit betreft de staat, niet de islam (=de godsdienst) zelf

het zou zelfs goed zijn moest de islam religieuzer worden, terwijl de staat de seculiere taken op zich neemt, ipv beide te verwarren.

het kan ook anders, in turkije is de grote meerderheid van het volk islamitisch, maar is de staat (streng) laicistisch. de islam is er niet geseculariseerd, maar beperkt tot het religieuze (natuurlijk zal islamistische moraal, zijn invloed op de seculiere wetgeving hebben, maar dat is geen probleem).

men zou alcoholconsumptie als voorbeeld kunnen nemen, in de islam (=religie) is alcohol verbruik afgeraden, zeg maar verboden, maar dat wil niet zeggen dat de staat daarom noodzakelijk alcoholverbruik moet straffen, of verbieden, de gelovige kan zichzelf opleggen geen alcohol te gebruiken, de imam kan alcoholverbruik ontraden/verbieden in zijn geloofsgemeenschap waartoe mensen vrijwillig behoren etc

dat betekent dus niet dat de gehele samenleving moet 'ontkerkelijken'. als je een hele samenleving hebt die zich geheel vrijwillig alcoholverbruik ontzegt, en er geen enkele cafébaas is die het wil/nodig vindt alcohol aan te bieden, uit overtuiging dat het "slecht" is , dan is dat hun keuze.
mononcle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 16:10   #190
system
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is niet waar, van extreem seculariteit ideologie, mag je niet geloven wat je wilt.

als je gelooft seculariteit is onzin en dat een moslim niet seculier mag zijn, dat de islam zowel om geloof, spiritualiteit als way of life gaat, dan ben je extremist en fundementalist en al die andere "slechte" benamingen.

extreem secularisten willen een way of life opdringen ; je mag dit dat niet dragen, geen "halaal" eten, misschien geen scheiding tussen mannen en vrouwen in zwembad, geen moskee bouwen.

veel allochtonen leven hier onder armoede grens, je hebt een andere kleurtje, of je lijkt extremist te zijn met jouw baardje.

geloof wat je wilt gebeurt niet gemakkelijk zoals je denkt, de media probeert dag nacht jouw geloof in zwart beeld te krijgen, zodat je je gaat schamen om "moslim" te zijn, laat staan dus hier beledigen en daar bespotten en ergens anders kwetsen en ergste geval een ander land gaan veroeveren of veroeveraars bijstaan.

je kunt nooit een geloof opdringen, het centrum van het geloof is het hart, en islamitische geloof komt in het hart terecht door nadenken, als er iemand is die wilt nadenken, dan is dat zijn/haar keuze.

heb ik jouw geloof of jouw religie dan niet gerespecteerd?
jawel, maar jij niet, je noemt mijn geloof onzin van een gebrainwashte geest.

als ik kijk naar media hier en hun rol en wat ze doen, dan begin ik inderdaad te geloven dat de interpretatie van het volk over democratie en vrijheid en mensenrechten en over andere levensopvattingen vooral de islam, echt van een gebrainwashte geest.

je begtint heel de tijd over fanatici, waanzin, onzin en dan spreek je over respect.

ik vind jou poging om de mensen hier te ovetuigen (mij iig niet omwille van ervaringen met alle soorten religieuze en ideologische kritiek op islam) wel irritant, en daarvoor heb ik een argument: je blijft jezelf steeds tegenspreken: je spreekt over geloof vrijheid en respect, maar hoe je hier spreekt is een ander verhaal.

in het westen zijn er goede dingen en slechte dingen.
van die goede dingen zijn er veel dingen waar islam mee te maken heeft, en andere dingen die islamitisch zijn, want wat door de islam aangemoedigd is, blijft islamitisch. Dit is de regel in de islam.

wees duidelijker aub.
ben ik nu een jehova getuige die naar vreemdelingen gaat (vooral illegalen), begint de islam met media propaganda aan te vallen, regelt papieren en bekeert mensen.. of ben ik een geograniseerde orgainsatie gefinancierd met miljoenen euro's om evangelisatie te gaan doen in islamitische ontwikkelingslanden door misbruik te maken van armoede, alfabetisme en politieke onderdrukking van pro-imperialistische regeringen? en dat allemaal voor politieke doeleinden en niet zorgen van geloof want wat christenen geloven, geloven wij ook, en beter nog, wij geloven dingen met bronnen zowel uit islam als de geschiedenis van bijbel, terwijl de christenen veel dingen van en romeinse mythe volgen.

ik ben gewone moslim en ik wil ni geisoleerd worden, p.be is voor vlamingen dus ik heb daar niets te zoeken, neen, zo ben ik niet, ik ben een deel van de maatschappij en ik komt uit deze aardbol, en ik probeer de misconcepties over de islam uit te leggen.

mijn visie over bepaalde thema's komen bediscussieren doe ik ook graag

ik zie vrijheid van mening als vrijheid van oorlog en bespotting en beledging tegen religie

vrijheid van mening die echt op wetenschap is gebaseerd is er ni

probeert iemand zijn mening te geven over feit dat seculariteit islamiseert ipv islam seculariseert, dan hoor je alle soorten beschuldigingen, van extremist tot fundamentalist en misschien ook terrorist en in de naam van de koran ook

ik ga proberen koran te pakken
.. in de naam van allah ik begin te lezen .. citeer en reciteer, mohammed, islam, arabische wereld, de koran is mooi, er is geen god dan allah .. allaho akbar .. dood aan zionisten, dood aan ongelovigen .. de koran, de heilige, de god, de moskee, de mekka, bidden bidden bidden .. """.!

BOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

oie, mijn buurvrouw en haar kind het leven omgekomen, hun katje zwaar gewond, en de fiets is ontploft, hopelijk niets mis met mijn koran, in de lucht gevolgen en ik ben aan het doodgaan

ik ben nu dood
Zeg een duidelijk: keurt u het ophangen van homofielen in Iran goed of keurt u dat af?
Oud 16 maart 2009, 16:22   #191
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zeg een duidelijk: keurt u het ophangen van homofielen in Iran goed of keurt u dat af?
Hij vindt de achtergrond van dit plaatje leuk.

driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 16:34   #192
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij vindt de achtergrond van dit plaatje leuk.

Ik ben benieuwd naar zijn antwoord.
Oud 16 maart 2009, 16:36   #193
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rmimzaa,

Ik zal eens een ander liedje zingen. (hopelijk versta je nu wat ik wil zeggen en vindt je het geen volslagen onzin of ander fraais).

Van het westen kan veel gezegd worden, maar elke moslim kan hier vrij zijn geloof beleven. De islam is wettelijk erkend zoals een aantal andere godsdiensten.

Ken je één staat waar de bevolking overwegend islamitisch is en waar meerdere godsdiensten en hun gelovigen dezelfde rechten en plichten hebben, waar mannen en vrouwen dezelfde rechten en plichten hebben, waar mensen niet worden gediscrimineerd omwille van hun geaardheid? Enzovoort. Niet alleen wettelijk maar ook feitelijk. (In het verleden hebben Afghanistan en Iran verdienstelijke pogingen in die richting gedaan, met het gekende gevolg. Ook Turkijë was sinds Ataturk, met harde hand, op de goede weg maar ook daar dreigt de slinger nu weer de andere kant op te gaan.

En zo je geen staten kan opnoemen, hoe kan je er ons dan van overtuigen dat het hier anders zou zijn mocht de islam een echte machtsfactor worden hier.

En mocht je geen staten kunnen opnoemen - terwijl de voorbeelden van afgrijselijke regimes terzake voor het oprapen liggen - en mocht je ons evenmin kunnen overtuigen dat het anders kan , bewijst dat dan niet dat het beeld dat je ons blijft verkopen niet waarheidsgetrouw is?
Oud 16 maart 2009, 16:46   #194
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rmimzaa, ik mag geloven wat ik wil. Die vrijheid hebben mensen hier en dat dien jij te respecteren.
Jij mag ook geloven wat je wilt: alleen hoor je wel respect te hebben voor dit niet Islamitisch land waar het ophangen van mensen vanwege hun seksuele geaarheid een criminele daad is, mensen onwaardig.
Dat je dan begint over 'leuk plaatje op de achtergrond' vind ik zo van de pot gerukt dat ik aan jou liever niet te veel woorden vuil maak.
Enig zinnig argument heb ik trouwens in je betoog niet gelezen, toch maar nog wat oefenen voor je aan dawa begint?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2009, 17:13   #195
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Zeg ook een duidelijk: keurt u het ophangen van homofielen in England goed of keurt u dat af?
Oud 16 maart 2009, 17:14   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg ook een duidelijk: keurt u het ophangen van homofielen in England goed of keurt u dat af?
Dat is geen antwoord. Dat is rond de pot draaien. Ik vraag of u de ophanging van de homofielen in Iran goedkeurt of niet. Ja of neen. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn.

Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 17:15.
Oud 16 maart 2009, 17:25   #197
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Rmimzaa,

Ik zal eens een ander liedje zingen. (hopelijk versta je nu wat ik wil zeggen en vindt je het geen volslagen onzin of ander fraais).
JeeBee

aub luister ook goed naar mij

gelovigen gelijk behandelen in een bepaalde staat bestaat niet, anders bestaat die staat zelf niet, het kan niet, is onmogelijk.

ik ben moslim en ik geloof dat de sharia superieur is, moeten ingevoerd worden, en dit is het goed en de waarheid en welvaart en welzijn.

word ik dan gelijk behandeld?

krijg ik dezelfde kansen in de politiek als een andere secularist, of is de secularist welkom met zijn ideeen en kandidatuur en politieke partij, en ik niet?

ik denk het niet, ik moet bekeren tot seculariteit, anders no way.

stel een parlementslid bekeert tot de islam en verlaat het seculariteit, hij predikt de islam met alle legale en illegale middelen, sticht groepen hier en daar, handelt in wapens, en daarmee begint hij de eerste beginselen van een revolutie vast te leggen, gaat de staat met hem spelletje spelen of veroordelen in de naam van "verzin maar iets".

je moet toch dit een beetje zelf begrijpen denk ik soms.

ik geef je dit antwoord omdat jij hier een virtuele islamitische sharia staat bekretiseert, als jij begrijpt wat ik bedoel

Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 16 maart 2009 om 17:30.
Oud 16 maart 2009, 17:32   #198
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord. Dat is rond de pot draaien. Ik vraag of u de ophanging van de homofielen in Iran goedkeurt of niet. Ja of neen. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn.
hetzelfde vraag ik ook of u de ophanging van de homofielen in England goedkeurt. Mag niet vragen?

Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 16 maart 2009 om 17:32.
Oud 16 maart 2009, 17:34   #199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
JeeBee

aub luister ook goed naar mij

gelovigen gelijk behandelen in een bepaalde staat bestaat niet, anders bestaat die staat zelf niet, het kan niet, is onmogelijk.

ik ben moslim en ik geloof dat de sharia superieur is, moeten ingevoerd worden, en dit is het goed en de waarheid en welvaart en welzijn.

word ik dan gelijk behandeld?

krijg ik dezelfde kansen in de politiek als een andere secularist, of is de secularist welkom met zijn ideeen en kandidatuur en politieke partij, en ik niet?

ik denk het niet, ik moet bekeren tot seculariteit, anders no way.

stel een parlementslid bekeert tot de islam en verlaat het seculariteit, hij predikt de islam met alle legale en illegale middelen, sticht groepen hier en daar, handelt in wapens, en daarmee begint hij de eerste beginselen van een revolutie vast te leggen, gaat de staat met hem spelletje spelen of veroordelen in de naam van "verzin maar iets".

je moet toch dit een beetje zelf begrijpen denk ik soms.

ik geef je dit antwoord omdat jij hier een virtuele islamitische sharia staat bekretiseert, als jij begrijpt wat ik bedoel
Uw godsdienstvrijheid kan slechts worden beleefd binnen het kader van een burgelijke maatschappij. Voor zover uw godsdienst onze burgerlijke wetten niet aantast, is er geen probleem. Maar wij hangen hier dus geen homofielen op. En wij kappen dus geen handen af en wij stenigen dus niemand wegens overspel. Dat moet duidelijk zijn.

U moogt voor mijn part 20x per dag bidden tot uw God, maar gruwelijke middeleeuwse straffen worden hier niet meer uitgevoerd. En zo willen we het houden.
Oud 16 maart 2009, 17:35   #200
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hetzelfde vraag ik ook of u de ophanging van de homofielen in England goedkeurt. Mag niet vragen?
Allez, we gaan eens wat helpen, se.

Ik keur de ophanging van homofielen in England af. Ik wist overigens niet dat ze daar homofielen ophingen, maar mocht dat zo zijn, dan keur ik het af.

Voila, jouw vraag is beantwoord.

Nu krijg jij een vraag: keur je de ophanging van homofielen in Iran goed?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be