Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2009, 21:55   #181
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=83E-Q6x5Rec

Iere, als ge vijftig minuten van uw leven kunt missen
En zegt dan nog eens dat er "weinig" over te vinden is. Ik denk dat deze van NGC komt

Op die zeiksmoel na da er tussen komt en zich de punisher waant hahahaha

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 maart 2009 om 21:56.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 22:11   #182
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Omdat sommigen het een leuk verhaal vinden. Niets meer, niets minder. Zelfs Socrates - vriend en tijdgenoot van Plato- geloofde niet in Atlantis. Hij was dan ook een scepticus.

het verhaal komt oorspronkelijk van een egyptische priester waardoor de geloofwaardigheid van het verhaal groter word daar het oude egypte gelinkt word met de oude goden.

plato zal wellicht het verhaal wat grootser gemaakt hebben maar ik denk dat de essentie namelijk het bestaan van een hogere beschaving niet uitgesloten kan worden

Citaat:
Omdat ik tot nu toe niets gelezen heb waarvan ik denk: Goh, inderdaad, nu zie ik het licht.
mensen houden niet van verandering waardoor ze alles moeten herzien en dus staan we altijd kritisch tegenover theoriën die de gevestigde theorie helemaal omverwerp. en zeker als die nieuwe theorieën spreken over mensen die bijna even slim waren als de moderne mens tart al onze verbeelding. we beginnen nog maar net pas echt te aanvaarden dat leven overal in het heelal kan voorkomen dus dit laat zien dat het nog even kan duren eer de mens kan en zal aanvaarden dat voor onze grote beschavingen er nog eerdere kunnen geweest zijn

Citaat:
Ik zie vooral veel uit de context gerukte elementen overgoten met een new age sausje.
sorry dat ik je niet foto's kan laten zien van ganse oude steden en dat ik geen teksten bezit van die oudere hogere beschaving maar ja er zit dan ook 12000 jaar tussen waarschijnlijk tussen hun einde en mijn leven. genoeg om er voor te zorgen dat de vele bewijzen lijken uit context gerukte elementen

het new age sausje laat ik over aan de gevestigde archeologen die geen open minded geest hebben en die blijven vasthouden aan hun eigen interpretaties
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 22:15   #183
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sorry te vaag. Je smijt alles op één hoop en hoopt dat er een lijn in zit.

Ik wil echter wel je argumenten stuk voor stuk afbreken hoor, zo ben ik wel

Maar dan moet jij ze wel netjes opsommen.

nogmaals, hoe kun je na 12000 jaar nog ganse beschavingen vinden?

geloof me er zit een lijn in, alleen zijn er te weinig feiten gekend om een volledig beeld te krijgen van die lijn.

als ik u alles moet opsommen ben ik een eeuwigheid bezig lees anders de boeken van maurice cotterell, graham hancock, zecharia sitchin, robert bauval, alan f alfond en vele andere eens.

en kom nu niet af dat dit zeveraars zijn als je de boeken nooit gelezen hebben want ik heb tenminste de gevestigde archeologie gelezen en geleerd en ben niet zo arrogant om alles wat hier tegen in gaat af te doen als gezever
Oud 10 maart 2009, 22:16   #184
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=83E-Q6x5Rec

Iere, als ge vijftig minuten van uw leven kunt missen
En zegt dan nog eens dat er "weinig" over te vinden is. Ik denk dat deze van NGC komt

Op die zeiksmoel na da er tussen komt en zich de punisher waant hahahaha
Ik heb de eerste tien minuten gezien, en geloof er geen jota van. Het is zo ongeloofwaardig als maar kan zijn, maar dit probeert men op te vangen door een dreigende montage, flashy beelden en een doodserieuze, waarschuwende voice-over.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 22:27   #185
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jama tis kei neutraal man... gewoon de vijf delen zien... echt neutraal zenne
Oud 10 maart 2009, 22:27   #186
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Moeilijk. Zeker als ze niet eens bestaan hebben.

Citaat:
geloof me er zit een lijn in, alleen zijn er te weinig feiten gekend om een volledig beeld te krijgen van die lijn.
Tja, ieder zijn mening daaromtrent.
Citaat:
als ik u alles moet opsommen ben ik een eeuwigheid bezig lees anders de boeken van maurice cotterell, graham hancock, zecharia sitchin, robert bauval, alan f alfond en vele andere eens.
Nee dank ik, ik ken de essentie en mijn dokter heeft het mij ten zeerste verboden. Vooral het feit dat je Sitchin opnoemt, iemand die ondertussen al eigenlijk zijn volledige geloofwaardigheid verloren heeft en door iedereen tot op het bot afgebroken wordt, spreekt boekdelen.

En Hancock is al lang door de mand gevallen met zijn ongefundeerd Orion-gedoe. Je bent trouwens de opper fantast vergeten, Von Däniken.
Citaat:
en kom nu niet af dat dit zeveraars zijn als je de boeken nooit gelezen hebben
't Zijn zeveraars. Oeps.
Oud 10 maart 2009, 22:27   #187
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jama tis kei neutraal man... gewoon de vijf delen zien... echt neutraal zenne
Alle komaan, even ernstig blijven, het is zo subjectief als de pest.
Oud 10 maart 2009, 22:31   #188
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Der wordt van de maya's tot de bijbel gesproken over orakels en noem maar op.
Allemaal voorspellingen dat zijn uitgekomen he...
Nouja, moet jij weten als je er niets in ziet, maar gaat ook over vorige voorspellingen dat wel zijn uitgekomen in de geschiedenis.
Oud 10 maart 2009, 22:35   #189
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nouja, moet jij weten als je er niets in ziet, maar gaat ook over vorige voorspellingen dat wel zijn uitgekomen in de geschiedenis.
Achteraf ja

Dan is het alles behalve moeilijk om uit tienduizenden gebeurtenissen door de eeuwen heen iets te zoeken waar een bepaalde, lang vervlogen vage voorspelling misschien op zou kunnen geslaan hebben.
Oud 10 maart 2009, 22:37   #190
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Achteraf ja

Dan is het alles behalve moeilijk om uit tienduizenden gebeurtenissen door de eeuwen heen iets te zoeken waar een bepaalde, lang vervlogen vage voorspelling misschien op zou kunnen geslaan hebben.
Vergeet maar niet wanneer de MAya kalender gemaakt is

Ziet dan op zen minst deel vijf he lol, daar wordt het boeiend... je zal de gelijkenissen van vandaag zien met wat dan voorspelt is

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 maart 2009 om 22:38.
Oud 10 maart 2009, 22:47   #191
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet maar niet wanneer de MAya kalender gemaakt is
Ik heb geen probleem om de astronomische voorspellingen van de Maya's te aanvaarden.

Wel met de profetische kant ervan. Gróót verschil.
Oud 10 maart 2009, 22:50   #192
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Geen probleem voor mij hoor.

Toch als je bleef kijken zag je dat ze wel degelijke profetische voorspellingen maakte die allemaal TOT OP DE DAG zijn uitgekomen.
Niet jaartal, geen tijdperk, op de dag!

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 maart 2009 om 22:51.
Oud 11 maart 2009, 20:29   #193
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moeilijk. Zeker als ze niet eens bestaan hebben.
en u bent helderziende !

Citaat:
Nee dank ik, ik ken de essentie en mijn dokter heeft het mij ten zeerste verboden. Vooral het feit dat je Sitchin opnoemt, iemand die ondertussen al eigenlijk zijn volledige geloofwaardigheid verloren heeft en door iedereen tot op het bot afgebroken wordt, spreekt boekdelen.
dus u baseert zich enkel op het feit dat de gevestigde waarde deze persoon af doet als zeveraar. feitelijk bent u dus niet in staat om zelf een oordeel te vellen omdat u gewoon die boeken nooit gelezen heeft.

Citaat:

En Hancock is al lang door de mand gevallen met zijn ongefundeerd Orion-gedoe. Je bent trouwens de opper fantast vergeten, Von Däniken.
ook hier stel ik mij dan de vraag hebt u hun boeken ooit gelezen? zo niet vel dan geen oordeel op basis van anderen hun mening

en de orion connectie is een feit en is ook bevestigd door ene robert bauvall

Citaat:
't Zijn zeveraars. Oeps.
dat is jou mening,

conclusie geloof wat je wil maar net zoals ik niet kan bewijzen dat er een grote oudere beschaving is geweest met harde feiten zo kun jij ook niet bewijzen met harde feiten dat ze er niet is geweest want er zijn duidelijk sporen die niemand kan weerleggen
Oud 11 maart 2009, 20:31   #194
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem om de astronomische voorspellingen van de Maya's te aanvaarden.

Wel met de profetische kant ervan. Gróót verschil.
u plukt dus enkel de delen eruit die u goed uitkomen en de rest is profetisch of zever, echt typisch voor mensen die toch maar steeds willen vasthouden aan wat er in onze schoolboekjes stond
Oud 11 maart 2009, 23:41   #195
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kans lijkt me ook klein, als ge al ziet hoe chernobyl eruit ziet na amper 30 jaar.
Ik ga hem nog eens posten, want blijkbaar heeft iedereen er gewoon overheen gezien. Check dit:

http://video.google.com/videosearch?...um=4&ct=title#

Dan zie je wat je nog vind van een beschaving na enkele 10000den jaren.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 00:37   #196
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

aliens, 9/11 conspiracy , en nu 2012 ik vraag mij stilekes af wat dat nog met politiek te maken heeft. straks zitten hier allemaal jehova's of zo iets op dit forum.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 00:40   #197
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh ja beste kiko,

voordat ik het vergeet.

Wat zou er overschieten van onze steden na meer dan 6500 jaar indien we ineens zouden verdwijnen. zie ook het filmpje van een posting van 420yeah baby

stel je nu eens voor dat onze kuststeden ineens na een reeks zware aardbevingen en vulkanische activiteit overal ter wereld onder water komen te liggen. wat zou er dan nog van overschieten na 6500 jaar?

want het is geologisch bekend dat het smelten van de ijskappen van de laatste ijstijd zeer snel ging in geologische normen met aardbevingen en vulkanische activiteit als gevolg van deze snelle smelting en dat de druk op de continenten ineens veel kleiner werd.
Wij kunnen ons dit doemscenario niet voorstellen maar het is gebeurt en vele zondvloed mythes overal ter wereld van oude volkeren tonen aan dat dit een zeer onvergetelijke gebeurtenis was en het moet dus heel erg zijn geweest

awel probeer deze natuurrampen eens toe te passen op een stad als new york en eens kijken hoeveel jij er van terug vind na 6500 jaar

waarom 6500 jaar omdat dit de tijd is die lag tussen 10 500 v chr (het einde van de ijstijd ongeveer) en 4000 c chr (de eerste beschavingen in sumerie en egypte)
maar allez slegie....
onze moderne 'beschaving' is zo wijdverspreid en heeft zoveel rotzooi teweegebracht dat er na 6500 jaar er nog ontzettend veel van terug te vinden is zelfs als heel der grote kuststeden volledig verzwolgen zouden worden
't enigste waar je vanuit zou kunnen gaan is dat de beschaving(en) _ bv omdat ze niet zo vér of totaal anders ontwikkeld zouden zijn _ die na die 6500 jaar acheologische opgravingen ed zouden gaan uitvoeren er maar bitter weinig van zouden maken en in al die objecten als wat anders gaan bekijken.

dat heeft dan misschien het gevolg dat men bepaalde regio's in het slechtste geval als apart _ ik denk hier bv aan loutere stijlverschillen die wij nu als zuiver esthetisch en cultuur verschillen beschouwen die later door hun als significant anders worden beschouwd _ beschouwd
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 00:58   #198
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
aliens, 9/11 conspiracy , en nu 2012 ik vraag mij stilekes af wat dat nog met politiek te maken heeft. straks zitten hier allemaal jehova's of zo iets op dit forum.
Afleiding is goed
Oud 12 maart 2009, 01:00   #199
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u plukt dus enkel de delen eruit die u goed uitkomen en de rest is profetisch of zever, echt typisch voor mensen die toch maar steeds willen vasthouden aan wat er in onze schoolboekjes stond
het beamen dat die kalender redelijk goed afgestemt is op allerhande astronomische phenomenen is gewoonweg verifiëerbaarheid en heeft weinigs van doen met het plukken van de delen die iemand toevallig goed uitkomen

het andere deel is totaal nietszeggend
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 01:02   #200
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
Wat doe je in deze topic eigenlijk?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be