![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want dat is dikke zever: "de walen" met hun vlag zijn géen te bestrijden mensen of te bestrijden symbool, maar wel de belgische. Zolang flaminganten dit niet doorkrijgen zal er idd weinig veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Liberaal = links, vanuit een traditioneel rechts perspectief alleszins. Leer het maar gewoon aanvaarden dat niet iedereen meeloopt in de economistische visie op 'rechts' en 'links'.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 15 april 2009 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Leer lezen man...eer je zever komt verkopen...ik heb dat nooit beweerd. Trouwens: Verhofstadt bestaat geeneens...want over welke heb je het: die van de verkiezingsbeloftes? Van de Burgermanifesten? Van zijn vlaamsverradende toegevingen aan het Waalse onderwijs? van zijn schaamteloze collaboratie bij de kiesrecht voor vreemdelingen?.. Maar als je "en groupe" toch mijn mening aangaande de links-rechts positionering van Verhofstadt wil: Hierzie; Verhofstadt is een opportunistisch politieker die aan de macht is gekomen dank zij de PS door het toepassen van de meest extreem linkse truukjes na het stemmen vergaren door (wat jullie linkiewinkies noemen) het propageren van extreem rechtse proza. Het plaatsen van VRHST bij zowel links als rechts moet een enorme belediging zijn voor diegenen die zichzelf als zodanig plaatsen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 april 2009 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
dan is LDD ook links of wat? Dus alles behalve het veebee is rechts? Al een sjans dat het enkel VB'ers zijn die er dit soort redeneringen op na houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist daarom is het een zegen voor het Belgisch establishment dat het Waals Gewest en de (door Brussel gedomineerde) Franse Gemeenschap dezelfde vlag voeren en dat deze laatste zich zo onterecht kan opwerpen als zijnde de spreekbuis van Wallonië. Zo blijft bij onwetende Vlamingen de foute preceptie bestaan dat alles wat in en rond Brussel gebeurt en beslist wordt veroorzaakt wordt door 'de Walen', worden deze laatsten hierdoor nog wat dieper in de armen van Brussel gedreven en kan Brussel zijn 'verdeel-en-heers'-spelletje gewoon verder blijven spelen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 15 april 2009 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Parlementslid
|
![]() Ik geef u gelijk maar hou er toch rekening mee dat velen Walen zich identificeren als Belg en niet als Waal.
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarop baseer je je op hen te verbinden met het Belang, en niet met de nva vb. ? (Dat ze ergens flamingant zijn, dat lijkt me nogal wiedes ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hoort niet thuis in deze topik, die alleen maar zou moeten gaan over het aantal mensen dat bereid is een Leeuwevlag te tonen, en of daar politieke voorspellingen voor de volgende verkiezingen aangeknoopt zouden mogen worden.
Maar een eerste zicht op evaluasie vanuit Frankrijk is verschenen in de gazet. En daar legt men alleszins geen verband tussen gevaarlijke en onsportieve dronkelappen en vlaggenbezitters uit welke hoek dan ook. (en ik peins zo: mocht daar ook maar enige aanleiding voor zijn om dat verband toch te leggen, dan zou het al uitgesproken zijn) Degenen die in dit forum wel de link legden, zonder over enige reden daartoe te beschikken, mogen zich hier dan verontschuldigen. link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=QQ290IN2 En mocht ik van de organizasie zijn, dan zou ik aan die beruchte stroken iets opzetten met zeer beperkt toegangsgeld en met eigen animasie en drankstanden. Om er geld uit te slaan. Weliswaar voor dat geld iets aanbieden (mooie grote televisieschermen enz., wat komfort ...) maar toch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Vlaamse vlaggen zijn ideaal om Franstaligen de stuipen op hun lijf te jagen. Je moet door Wallonië lopen met zo'n vlag, naast een vlaggenzwaaiende dorpsidioot ben je ook meteen een 'extremiste' volgens hun haatmantra.
![]()
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vergeef mij dat ik niet klakkeloos meeloop in wat nu conformistisch als 'links' en 'rechts' beschouwd wordt. Persoonlijk beschouw ik LDD als 'linkser' dan CD&V, bijvoorbeeld, ja. Pro-open immigratie, anti-klerikalisme, pro legalisering drugs, pro ethisch libertarisme en pro atomisering van de leefwereld zijn allemaal zaken die een traditioneel-rechts persoon afkerig zouden moeten maken. Dat is nu eenmaal het gevolg van een spiritualistisch standpunt (in tegenstelling tot een stoffelijk): waarden, normen, cultuur en tradities zijn bepalender dan een toevallige economische constellatie. Dat laatste kan steeds bijgestuurd worden (zoals doorheen de gehele geschiedenis bewegingen van meer naar minder vrije markt merkbaar zijn, of omgekeerd). Wanneer een cultuur verdwijnt, echter, is ze reddeloos verloren. In die zin zou de primaire politieke strijd dienen te gebeuren tussen het libertaire, universalistische 'links', en het culturele 'rechts' der waarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Als je het in het belachelijke wilt trekken, kan je evengoed stellen dat het AR links was en het Romeinse Rijk rechts was. Daarbij, het AR is meer dan het feodalisme.
![]() |
#197 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Je kan toch niet ontkennen dat ze op ethisch vlak eerder links zijn dan rechts. Daarbij, het is helemaal niet nodig, mijn inziens toch, om nu te gaan discussiëren hoe links of rechts iemand is. Dat doet er immers bitter weinig toe aangezien meerdere mensen die termen los naast elkaar gebruiken.
Als solidarist stel ik graag dat mijn plaats op het politieke spectrum als volgt kan worden omschreven (en ik ben nogal zeker dat anderen hierin zullen volgen als ze het zouden lezen); links op het vlak van arbeid, rechts op het vlak van normen en waarden. Een soort "volksfrontideologie", maar dan deze keer een bundeling van nationale/anti-globalistische krachten tegen het internationalistische/globaliserende grootkapitaal.
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal off-topic dedju! Alé, bijna allemaal.
Laatst gewijzigd door Txiki : 15 april 2009 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ik ben ook wel eens benieuwd waar die 'giften' precies vandaan komen - een aanzienlijk bedrag.... Een vzw met een omzet van 100.000 euro per jaar is nu net al iets meer dan een groepje vrienden dat in het weekend op allerlei manisfestaties met een vlag gaat staan zwaaien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Europees Commissaris
|
![]() De Vlaamse vlag heeft een stijf en ouderwets imago, maar het zou eigenlijk niet mogen. Een imago is iets wat onderhevig is aan de invloed die jij er zelf aan geeft.
Mensen die zich storen aan regionale vlaggen...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 15 april 2009 om 15:27. |
![]() |
![]() |