Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2009, 12:24   #181
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik kijk naar de renners zelf mijn beste,en met wat men ook zwaait langs de kant van de weg,daar lét ik eigenlijk nog geeneens op,maar blijkbaar zijn er hier op het forum die het aantal vlaamse leeuwenvlaggen zitten te tellen die in beeld verschijnen...

Die belgicisten en hun hobbys toch....

Waarom niet mijn beste, de francofonen hebben de haan als symbool op hun vlag,zullen wij een nieuwe vlag kiezen wat vlaanderen het best symboliseert...
Wat dacht je van een gele vlag met een geplukt kieken erop....Je kan géén beter symbool verzinnen wat betreft de tegenstelling vlaams waals ........

Zijn de belgicisten hier dan tevreden,of gaan ze volgend jaar terug zeuren omdat er dan te veel gele geplukte kiekenvlaggen langs het parcours te zien zijn.....
Groot gelijk! Geen verdere commentaar nodig, maar die zal nog wel komen van andere mensen die een 'Vlaamse Leeuw'-fobie hebben.
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:30   #182
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D@vid Bekijk bericht
Groot gelijk! Geen verdere commentaar nodig, maar die zal nog wel komen van andere mensen die een 'Vlaamse Leeuw'-fobie hebben.
geen groot gelijk

Want dat is dikke zever: "de walen" met hun vlag zijn géen te bestrijden mensen of te bestrijden symbool, maar wel de belgische. Zolang flaminganten dit niet doorkrijgen zal er idd weinig veranderen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:32   #183
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
man man

Verhofstadt = liberaal

Het feit dat gij dat soort mannen als links afschildert betekent dat gij zélf nen donkerblauwe zijt. En absoluut geen nuchtere kijk op de zaak hebt.
Liberaal = links, vanuit een traditioneel rechts perspectief alleszins. Leer het maar gewoon aanvaarden dat niet iedereen meeloopt in de economistische visie op 'rechts' en 'links'.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 15 april 2009 om 12:34.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:39   #184
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
man man

Verhofstadt = liberaal

Het feit dat gij dat soort mannen als links afschildert betekent dat gij zélf nen donkerblauwe zijt. En absoluut geen nuchtere kijk op de zaak hebt.

Leer lezen man...eer je zever komt verkopen...ik heb dat nooit beweerd.

Trouwens: Verhofstadt bestaat geeneens...want over welke heb je het: die van de verkiezingsbeloftes? Van de Burgermanifesten? Van zijn vlaamsverradende toegevingen aan het Waalse onderwijs? van zijn schaamteloze collaboratie bij de kiesrecht voor vreemdelingen?..

Maar als je "en groupe" toch mijn mening aangaande de links-rechts positionering van Verhofstadt wil: Hierzie;

Verhofstadt is een opportunistisch politieker die aan de macht is gekomen dank zij de PS door het toepassen van de meest extreem linkse truukjes na het stemmen vergaren door (wat jullie linkiewinkies noemen) het propageren van extreem rechtse proza.

Het plaatsen van VRHST bij zowel links als rechts moet een enorme belediging zijn voor diegenen die zichzelf als zodanig plaatsen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 april 2009 om 12:42.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:51   #185
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Liberaal = links, vanuit een traditioneel rechts perspectief alleszins. Leer het maar gewoon aanvaarden dat niet iedereen meeloopt in de economistische visie op 'rechts' en 'links'.
zucht

dan is LDD ook links of wat?

Dus alles behalve het veebee is rechts?

Al een sjans dat het enkel VB'ers zijn die er dit soort redeneringen op na houden.
Oud 15 april 2009, 12:54   #186
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen groot gelijk

Want dat is dikke zever: "de walen" met hun vlag zijn géen te bestrijden mensen of te bestrijden symbool, maar wel de belgische. Zolang flaminganten dit niet doorkrijgen zal er idd weinig veranderen.
Juist daarom is het een zegen voor het Belgisch establishment dat het Waals Gewest en de (door Brussel gedomineerde) Franse Gemeenschap dezelfde vlag voeren en dat deze laatste zich zo onterecht kan opwerpen als zijnde de spreekbuis van Wallonië. Zo blijft bij onwetende Vlamingen de foute preceptie bestaan dat alles wat in en rond Brussel gebeurt en beslist wordt veroorzaakt wordt door 'de Walen', worden deze laatsten hierdoor nog wat dieper in de armen van Brussel gedreven en kan Brussel zijn 'verdeel-en-heers'-spelletje gewoon verder blijven spelen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 15 april 2009 om 12:55.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:56   #187
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen groot gelijk

Ik geef u gelijk maar hou er toch rekening mee dat velen Walen zich identificeren als Belg en niet als Waal.
Oud 15 april 2009, 12:57   #188
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Als de koning ergens op bezoek komt en er staat een groep mensen met uitgedeelde belgische vlagjes te zwaaien, is dat dan een uiting van nationalisme? En verschilt dit dan ook maar enigszins van wielersupporters langs het percours met een vlaamse vlag?

Het is in elk geval wel een bewuste nationbuildingstrategie van Vl vlagt en consoorten. Maar ik weiger vlaggen aan te nemen of te kopen van een aan het Vlaams belang geliëerde groep.
Ik heb hun website ( http://www.vlaanderenvlagt.org/ ) eens bekeken. Gij ook? Ook gezien dat ze daar nogal benadrukken dat ze niet partijgebonden zijn en nog zo van die zakes ?

Waarop baseer je je op hen te verbinden met het Belang, en niet met de nva vb. ? (Dat ze ergens flamingant zijn, dat lijkt me nogal wiedes ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:59   #189
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Juist daarom is het een zegen voor het Belgisch establishment dat het Waals Gewest en de (door Brussel gedomineerde) Franse Gemeenschap dezelfde vlag voeren en dat deze laatste zich zo onterecht kan opwerpen als zijnde de spreekbuis van Wallonië. Zo blijft bij onwetende Vlamingen de foute preceptie bestaan dat alles wat in en rond Brussel gebeurt en beslist wordt veroorzaakt wordt door 'de Walen', worden deze laatsten hierdoor nog wat dieper in de armen van Brussel gedreven en kan Brussel zijn 'verdeel-en-heers'-spelletje gewoon verder blijven spelen.
yep, idd!
Oud 15 april 2009, 13:06   #190
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het hoort niet thuis in deze topik, die alleen maar zou moeten gaan over het aantal mensen dat bereid is een Leeuwevlag te tonen, en of daar politieke voorspellingen voor de volgende verkiezingen aangeknoopt zouden mogen worden.

Maar een eerste zicht op evaluasie vanuit Frankrijk is verschenen in de gazet.
En daar legt men alleszins geen verband tussen gevaarlijke en onsportieve dronkelappen en vlaggenbezitters uit welke hoek dan ook.
(en ik peins zo: mocht daar ook maar enige aanleiding voor zijn om dat verband toch te leggen, dan zou het al uitgesproken zijn)

Degenen die in dit forum wel de link legden, zonder over enige reden daartoe te beschikken, mogen zich hier dan verontschuldigen.

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=QQ290IN2

En mocht ik van de organizasie zijn, dan zou ik aan die beruchte stroken iets opzetten met zeer beperkt toegangsgeld en met eigen animasie en drankstanden. Om er geld uit te slaan. Weliswaar voor dat geld iets aanbieden (mooie grote televisieschermen enz., wat komfort ...) maar toch.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:09   #191
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En mocht ik van de organizasie zijn, dan zou ik aan die beruchte stroken iets opzetten met zeer beperkt toegangsgeld en met eigen animasie en drankstanden. Om er geld uit te slaan. Weliswaar voor dat geld iets aanbieden (mooie grote televisieschermen enz., wat komfort ...) maar toch.
ma allé waarom? laat dat toch gratis zijn en voor iedereen. Mensen horen zich natuurlijk zeker te gedragen, maar daar kunnen ook andere oplossingen voor zijn.
Oud 15 april 2009, 13:11   #192
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp is alles van na het Ancien Régime links. Ben jij dan een feodalist?
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:15   #193
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp is alles van na het Ancien Régime links. Ben jij dan een feodalist?
nee, "conservatief". Maar dan niet zoals CD&V
Oud 15 april 2009, 13:19   #194
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Die Vlaamse vlaggen zijn ideaal om Franstaligen de stuipen op hun lijf te jagen. Je moet door Wallonië lopen met zo'n vlag, naast een vlaggenzwaaiende dorpsidioot ben je ook meteen een 'extremiste' volgens hun haatmantra.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:24   #195
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zucht

Dus alles behalve het veebee is rechts?

Al een sjans dat het enkel VB'ers zijn die er dit soort redeneringen op na houden.
Vergeef mij dat ik niet klakkeloos meeloop in wat nu conformistisch als 'links' en 'rechts' beschouwd wordt. Persoonlijk beschouw ik LDD als 'linkser' dan CD&V, bijvoorbeeld, ja. Pro-open immigratie, anti-klerikalisme, pro legalisering drugs, pro ethisch libertarisme en pro atomisering van de leefwereld zijn allemaal zaken die een traditioneel-rechts persoon afkerig zouden moeten maken. Dat is nu eenmaal het gevolg van een spiritualistisch standpunt (in tegenstelling tot een stoffelijk): waarden, normen, cultuur en tradities zijn bepalender dan een toevallige economische constellatie. Dat laatste kan steeds bijgestuurd worden (zoals doorheen de gehele geschiedenis bewegingen van meer naar minder vrije markt merkbaar zijn, of omgekeerd). Wanneer een cultuur verdwijnt, echter, is ze reddeloos verloren. In die zin zou de primaire politieke strijd dienen te gebeuren tussen het libertaire, universalistische 'links', en het culturele 'rechts' der waarden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 14:41   #196
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Als je het in het belachelijke wilt trekken, kan je evengoed stellen dat het AR links was en het Romeinse Rijk rechts was. Daarbij, het AR is meer dan het feodalisme.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 14:45   #197
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Je kan toch niet ontkennen dat ze op ethisch vlak eerder links zijn dan rechts. Daarbij, het is helemaal niet nodig, mijn inziens toch, om nu te gaan discussiëren hoe links of rechts iemand is. Dat doet er immers bitter weinig toe aangezien meerdere mensen die termen los naast elkaar gebruiken.

Als solidarist stel ik graag dat mijn plaats op het politieke spectrum als volgt kan worden omschreven (en ik ben nogal zeker dat anderen hierin zullen volgen als ze het zouden lezen); links op het vlak van arbeid, rechts op het vlak van normen en waarden. Een soort "volksfrontideologie", maar dan deze keer een bundeling van nationale/anti-globalistische krachten tegen het internationalistische/globaliserende grootkapitaal.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:16   #198
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Allemaal off-topic dedju! Alé, bijna allemaal.

Laatst gewijzigd door Txiki : 15 april 2009 om 15:17.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:22   #199
stapas
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb hun website ( http://www.vlaanderenvlagt.org/ ) eens bekeken. Gij ook? Ook gezien dat ze daar nogal benadrukken dat ze niet partijgebonden zijn en nog zo van die zakes ?

Waarop baseer je je op hen te verbinden met het Belang, en niet met de nva vb. ? (Dat ze ergens flamingant zijn, dat lijkt me nogal wiedes ...)
Op de website beweren ze idd dat ze niet partijgebonden zijn. Uiteraard. Maar ik ken mensen uit het eerste uur van die club, en die hebben duidelijk een VB signatuur en een formele band (dus meer dan enkel "sympathisanten", maar personen die met beide voeten in het VB apparaat staan).

En ik ben ook wel eens benieuwd waar die 'giften' precies vandaan komen - een aanzienlijk bedrag....

Een vzw met een omzet van 100.000 euro per jaar is nu net al iets meer dan een groepje vrienden dat in het weekend op allerlei manisfestaties met een vlag gaat staan zwaaien
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:26   #200
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

De Vlaamse vlag heeft een stijf en ouderwets imago, maar het zou eigenlijk niet mogen. Een imago is iets wat onderhevig is aan de invloed die jij er zelf aan geeft.
Mensen die zich storen aan regionale vlaggen...

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 15 april 2009 om 15:27.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be